Kirjoittaja Aihe: MyChron4 virtalähteet  (Luettu 5680 kertaa)

HP

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 66
MyChron4 virtalähteet
« : 29.07.2011 09:50 »
Voiko MyChronissa käyttää kahta samanaikaista virtalähdettä? KF 6:n ulkoista akkua ja mittarin sisäistä patteria. Pelkällä ulkoisella akulla mittari sekoittaa päivämäärä, aika ja muut perusasetukset, kun akkupiuhan irroittaa kuljetuksen ajaksi. Ei viitsisi kokeilla periaatteella.......savun hälvettyä korjaamme kytkennän :)

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: MyChron4 virtalähteet
« Vastaus #1 : 29.07.2011 10:11 »
Voiko MyChronissa käyttää kahta samanaikaista virtalähdettä? KF 6:n ulkoista akkua ja mittarin sisäistä patteria. Pelkällä ulkoisella akulla mittari sekoittaa päivämäärä, aika ja muut perusasetukset, kun akkupiuhan irroittaa kuljetuksen ajaksi. Ei viitsisi kokeilla periaatteella.......savun hälvettyä korjaamme kytkennän :)
Akku on12V ja Mychronin patteri 9V. Rinnan kytkettynä akku alkaa latamaan patteria ja jos se on alkaliparisto, todennäkösesti saat aikaan savupilven. Jos Mychronissa ei pidä valoja päällä niin pari patteria on riittänyt kesän. Jos olet käytänyt 12v akkua ulkoisena, voi sekoaminen aiheutua siitä, ei patterin irroittaminen normaalisti sekoita  asetuksia
-petri-

HP

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 66
Vs: MyChron4 virtalähteet
« Vastaus #2 : 29.07.2011 10:19 »
Varustelukierre on niin kiihtyvää, että härpäkkeet syövät pattereita enemmän kun kuski lihapullia :) Mittaria on käytetty koneen 12V akusta suoralla ulkoisen virransyötön piuhalla ilman patteria.

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: MyChron4 virtalähteet
« Vastaus #3 : 29.07.2011 13:29 »
Kytketäänkö se ulkoinen liitinjohto siihen patterin nastoihin? Manuaalin kuvasta päätellen kyllä.
Eli kyllä se patteri ainakin kuumenee jos ei sitten kärähdä silloin. Kokeile kytkeä ensin 12v akku 9v patterin napoihin (hanskat kädessä ja suojalasit päässä). Tai älä sittenkään kokeile! Laitteessa itsessään on regulaattori, joka leikkaa 12 V -> 9V.

Jos olisi ladattava nappiparisto, niin ehkä sitten toimisi.
-petri-
-petri-

HP

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 66
Vs: MyChron4 virtalähteet
« Vastaus #4 : 29.07.2011 14:06 »
Akku on liitetty AiMn omalla piuhalla jossa on 3-pinninen liitin mittariin tai eBoxin.

http://shop.teamlaine.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=1695_1696&products_id=1019.
(Ulkoisen virtakaapelin voit liittää MyChron4:ään tai eBoxiin. Enää ei tarvitse miettiä riittääkö laitteen sisäiset patterit, vaan voit käyttää mahdollisesti jo vakiona olevaa akkua myös mittarin käyttöä varten. Toki voidaan liittää myös erilliseen akkuun esim. pitkiä kilpailuja varten.)

En ole katsonut viekö tämä samaan virransyöttöpaikkaan kun sisäinen patteri.


astro

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 443
Vs: MyChron4 virtalähteet
« Vastaus #5 : 29.07.2011 14:47 »
Ainakin GPS-modulin mukana tulleella piuhalla voi liittää 12v akun mychron neloseen, ja sitä jopa suositellaan, koska sisäinen 9v patteri kestää vaan yhden ajopäivän. Piuha muistuttaa just tota linkin johtoa, paitsi että siinä on lisäksi pari laajennusporttia. Muistaakseni manuaalissa myös luki että nimenomaan kannattaa silti jättää myös 9v patteri paikalleen, just siltä varalta et akkua tarvii välillä irroitella. Eiköhän ne ole hoitaneet homman siten, että virtalähteet eivät ole suoraan rinnan.

En oo nyt 100% varma enkä pääse tarkistamaan, mut muistelen et meillä on patteri ja akku kiinni samaa aikaa ja hyvin pelittää. Ei oo tullu mieleenkään että ei toimisi. Jos siinä olis joku tulipaloriski, niin eiköhän piuhassa lukis aika isolla, että ei saa liittää samaan aikaan sisäisen patterin kanssa. Noita kuitenkin kaupataan ympäri maailmaa, varmaan löytyis youtubesta jo monta videota itsestään syttyvistä karteista jos tollasta kävis inhimillisen mokan takia.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2011 14:56 kirjoittanut astro »

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: MyChron4 virtalähteet
« Vastaus #6 : 29.07.2011 14:58 »
Akku on liitetty AiMn omalla piuhalla jossa on 3-pinninen liitin mittariin tai eBoxin.

http://shop.teamlaine.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=1695_1696&products_id=1019.
(Ulkoisen virtakaapelin voit liittää MyChron4:ään tai eBoxiin. Enää ei tarvitse miettiä riittääkö laitteen sisäiset patterit, vaan voit käyttää mahdollisesti jo vakiona olevaa akkua myös mittarin käyttöä varten. Toki voidaan liittää myös erilliseen akkuun esim. pitkiä kilpailuja varten.)

En ole katsonut viekö tämä samaan virransyöttöpaikkaan kun sisäinen patteri.
Mittasin juuri tuon patterin navat kun MyChron4 oli kiinni ulkoisessa akussa. Sieltä patterin napoihin tuli tuo 12V silloin kun patteri ei ollut kiinni. Kun patteri laitettiin kiinni, piuhan päässä olikin enää se n. 9V. Me ollaan aina pidetty 9V paristo samaan aikaan kiinni ilman ongelmia eikä siitä valmistajakaan ole mitään ilmoittanut että näin ei voisi olla. Nykyisinhän ulkoisia virtaliittimiä on useissa lisälaitteissa ja ohjeiden mukaan ne voivat olla vaikka kaikki yhtäaikaa kiinni. Välillä meillä on ollut ladattavat paristot kiinni, mutta nykyisin Duracell:n alkaliparistot. En tiedä miten tuo on teknisesti toteutettu, mutta kyllä siellä älyä on sisällä. Silloin kun on ulkoinen akku käytössä, infonäytöllä on akun kuva ja kun ulkoinen otetaan irti, kuva muuttuu patteriksi. Se siis osaa vaihtaa eri virtalähteelle lennosta, jos esim. ulkoinen akku loppuu.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

HP

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 66
Vs: MyChron4 virtalähteet
« Vastaus #7 : 29.07.2011 15:17 »
Kiitoksia tiedoista. Taidan uskoa käytännössä kokeilleita :)


 

Team Laine Verkkokauppa