kartingforum.fi

Kartingkeskustelu => Aloittelijoiden kysymykset => : Caveman28 29.12.2016 20:15

: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Caveman28 29.12.2016 20:15
Viime kesänä jäi prätkällä ajot niin vähäisiksi, että heräsi ajatus sen vaihtamisesta Karting-autoon. Olen ajanut "isoilla" autoilla jonkun verran Alastarossa, mutta Karting on vieraampi laji, lukuunottamatta sisämikroautoradoilla ajamista. Nyt ajatuksena vaihtaa kaksipyöräinen "riittävän" tehokkaaseen ja aikuiselle sopivaan (32v 185cm 85kg) ulkoradoille tarkoitettuun karttiin. Sen verran asia on jo edennyt, että vaihtokaupoista on jo alustavasti sovittu. Kyseessä Intrepid runko, mikä alunperin ilmeisesti ollut 250cc moottorilla, koska edessä on levyjarrut. Kiinni oleva moottori on IAME:n 100cc nestekone (30hv?). Varakoneena mukaan tulee TM Racing:in 100cc. Kulkua pitäisi kotikylän (Kotka) radalle olla tuolla moottorilla riittävästi. Auton nykyinen omistaja ei ilmeisesti ole aktiivisesti kerinnyt harrastamaan ja autosta/moottorista en siksi ole saanut hirveän tarkkoja tietoja. Lähinnä valokuvien perusteella metsästänyt netistä mm moottorin mallin. Kysyin paikalliselta Karting-seuralta vähän vinkkiä aiheeseen ja ilmeisesti tuon moottorin pahin miinus, on sen lyhyt huoltoväli...?
Noh, nyt päästään kysymykseeni! Minkälainen on "lyhyt" huoltoväli karteissa?
Eli onko esim kone purettava kokonaan 5-10h välein, vai mitenkä? 2-tahtiset ovat minulle vieraampia, niin sen takia täytyy kysellä.
Mitähän koneremppaan tarvittavat osat suurinpiirtein maksavat? Uskon kyllä, että kun kerran saan ohjeet remonttiin, niin sitten hoituu kyllä itse.
ps. Nettimotossa ei montaa Intrepid:iä ole myynnissä, joten jos kirjoituksessani ei ole riittäviä pohjatietoja, niin sieltä voi käydä kurkkaamassa.

Kiitos jo etukäteen, jos viitsitte aloittelijaa auttaa ja opastaa!
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (Intrepid/100IAME/100TM)
: Tero 30.12.2016 13:56
Ekana ajopäivänä kone ei lähde käyntiin ja lopulta meet kysymään neuvoa varikolta. Kukaan ei tunne konetta ja vielä vähemmän sieltä löytyy tarvittavia varaosia. Ei muuta kuin auto peräkärryyn ja kotiin opiskelemaan googlella moottorin perusteita ja etsimään netistä varosia. Kuukauden päästä kun kone vihdoin käy, pääset takasin radalle. Heti ekan ajosetin jälkeen tuumailet että kuinka hyvä sun kierrosaika on ja alat vertailemaan muihin radalla ajaviin. Turhaan. Kierrosajat on vertailtavissa vain kun ajetaan samanlaisella moottorilla ja renkailla. Pian moottorissa on taas joku ongelma ja ei kun kotiin kesken päivän. Tätä jatkuu kunnes rahat ja motivaatio on loppu ja vaihdat auton pois....vanhaan päältäajettavaan ruohonleikkuriin koska auto ei mene kaupaksi euroilla.

Etkö halua kokea moista? Hommaa kalusto missä on joku näistä moottoreista:
- Raket 120 - hitain ja helpoin oppia ajamaan
- Rotax Max
- Iame X30
- Rotax Max DD2 - nopein ja vaikein
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (Intrepid/100IAME/100TM)
: DSMarko 30.12.2016 17:53
En ottaisi harrasteajoon vanhoja 100 cc koneita, ellei sitten historic-karting ole tähtäimessä, eli siis vähän ajoa ja paljon roplaamista.

Jo muutaman vuoden vanhat KF-koneetkin kun saattavat olla haasteellisia ja muuttuvat vuosien kuluessa yhä hankalammiksi, kun osia alkaa olla entistä vaikeampi saada.
Koneenteko/huolto-osaamista toki Suomesta löytyy oikeastaan mihin tahansa kartingkoneeseen, mutta ihan ilmaista se ei ole.

Kohtuullisen uusi ja ehjä runko johon saa helposti varaosia sekä yleinen moottorityyppi jonka huoltoväli on pitkä on oikea valinta. Esimerkiksi Rotax Max on hyvä vaihtoehto pikkuisen R120:a tehokkaammaksi harrastekoneeksi.

Siihen kaveriksi joku yleinen runkomerkki, joka on edelleen tuotannossa.

: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (Intrepid/100IAME/100TM)
: Caveman28 30.12.2016 21:38
Tosiaan JOS olisi eurot taskussa ja suoralla kaupalla olisin lähdössä karttia hankkimaan, niin kyllähän se Rotax Max tulisi hommattua... MUTTA, kun tosiaan mp pitää saada vaihdettua karttiin, niin ei pääse vapaasti valkkaamaan. Mp-veron tulo vaikeuttaa entisestään "parin tonnin" pyörien myyntiä. Eli nyt jos teen vaihtokaupan, niin siihen toki liittyy riskejä, mutta ei ainakaan jäisi uusi harrastus aloittamatta. Kun on kuitenkin sekin vaara olemassa että mp jää itselle ja sit maksellaan veroja ja vakuutuksia jatkossakin, vaikkei ajaminen enää niin paljoa jaksaisi kiinnostaakaan... Varmasti maltti olisi tässäkin valttia, mutta tekisi mieli saada asiat etenemään jo ennen kesää(koska olen vain isoksi kasvanut lapsi,enkä malta odottaa)
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (Intrepid/100IAME/100TM)
: Caveman28 30.12.2016 22:04
Ps. Laitoin yhteen karting varaosaliikkeeseen kyselyä, että saako noihin moottoreihin vielä osia. Luonnollisestikin jos sanovat että ei, niin sitten ei uskalla kyseistä autoa ostaa.

Tämmönen pitäisi saada kaupaksi/vaihdettua, jos jotakuta kiinnostaisi. http://www.nettimoto.com/honda/vtr/2089560
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (Intrepid/100IAME/100TM)
: Kaasupoljin 30.12.2016 22:11
Eikös tuo moottori joka tuossa kiinni on ole vanhempi X30. Sikälimikäli kyseessä on siis tämä: http://www.nettimoto.com/intrepid/-/2083136 (http://www.nettimoto.com/intrepid/-/2083136).

EDIT: Vai onko sittenkin kyseessä IAMEN ICA/Formula A moottori. Jos näin on, unohtaisin aikalailla kyseisen moottorin harrastekäytön. Ne kun tuppaa kiertää sen 20k/rpm. Täytyy olla usein mäntää ja kiertokangen laakereita yms vaihtamassa. Sekä herkästi leikkaavat kiinni. Runkokin alkaa kyllä olemaan jo aika vanha, vaikka ei ajomäärää olekkaan tiedossa. Eikä Intrepidille taida olla enää maahantuontia. En tiedä sitten kuinka hyvin muiden runkojen osat tuohon soveltuvat.

Ps. runko tarkoitettu ilmeisesti 125cc vaihteelliselle, ei 250cc. Jolla nyt sinänsä ole mitään väliä.

Ymmärrän kyllä että mopo pitää saaha laitettua vaihdossa, mutta omaan silmään ei tuo kauhen järkevältä aloittajan harrastepeliltä vaikuta.
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (Intrepid/100IAME/100TM)
: Caveman28 30.12.2016 22:28
http://www.karting-technique.com/dev.asp?N=169&O=654
Tuolta katselin kuvien perusteella, että olisi se 100 reedjet RL top.
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (Intrepid/100IAME/100TM)
: Karvis 30.12.2016 23:40
Tosiaan JOS olisi eurot taskussa ja suoralla kaupalla olisin lähdössä karttia hankkimaan, niin kyllähän se Rotax Max tulisi hommattua... MUTTA, kun tosiaan mp pitää saada vaihdettua karttiin, niin ei pääse vapaasti valkkaamaan. Mp-veron tulo vaikeuttaa entisestään "parin tonnin" pyörien myyntiä.

Jos mopo pitää saada vaihdossa niin on myös liikkeitä jotka tekee vaihtokauppaa, esim. Tarvikekeskus Rovaniemellä, heillä on ainakin ollut yksi rotax-max rivissä. Nyt näkyy olevan yksi junnumaxi, http://www.nettimoto.com/tonykart/-/1951631
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (Intrepid/100IAME/100TM)
: Kynä 31.12.2016 10:13
Moron. Täältä löytyisi Kosmicikin runkoja 2016 mallisia ,joilla ajettu 5-6 kisaa ja 2017 mallisia, joilla ajettu tän vuoden MM kisoissa viikko. Rungot voidaan laittaa ajovalmiiksi Rotaxin uudella tai käytetyllä koneella. Jos olet kiinnostunut laittele viestiä tai soita.

Jarno Parviainen 0405885643
kyna.parviainen@kolumbus.fi
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (Intrepid/100IAME/100TM)
: Caveman28 31.12.2016 11:13
Selvitettyäni osien saantia tuohon 100cc moottoriin, oli vastaukset tyyliä: "Ei pysty lupaamaan, että saako osia". Varmaan siis pakko malttaa jo odotella jos saisi mp:n kaupaksi ja pääsisi Rotaxia ostamaan...
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (Intrepid/100IAME/100TM)
: saaskpe 31.12.2016 12:35
Eikä Intrepidille taida olla enää maahantuontia. En tiedä sitten kuinka hyvin muiden runkojen osat tuohon soveltuvat.

Sivuhuomautuksena että Intrepidille on taas maahantuonti
https://www.facebook.com/intrepidfinland/
Marko Nyman ja Lexa Lähde ainakin tietää enemmän.
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (Intrepid/100IAME/100TM)
: Caveman28 01.01.2017 16:59
Minkäslaisia nuo Vortex Rok 125 ovat???
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (Intrepid/100IAME/100TM)
: saaskpe 01.01.2017 19:13
Vastaa aikalailla Rotax Max koneita. Varaosia on saanut MPT:ltä. Rokit kuuluu TAGi koneisiin ja niille on oma sarjakin vastaaville mosille: TAG Suomensarja http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/board,37.0.html
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (Intrepid/100IAME/100TM)
: Caveman28 01.01.2017 22:19
Ok! Kiitos! Sittenhän se minun kannalta tarkoittaa sitä, että voin yrittää saada hankittua joko Rotaxin tai Tagin. :)
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (Intrepid/100IAME/100TM)
: saaskpe 01.01.2017 22:35
Jos tuo kilvanajaminen kiinnostaa TAGeilla Suomensarjassa, niin siellä on useampikin vaihtoehto. TAG on yleisnimi näille koneille "nappistarttikoneille" (Touch And Go). Vortex Rok ja Rotax Max on molemmat TAG koneita. Suomen säännöt tuntee nämä TAGit:
-Rotax Max FR
-Parilla X30
-Parilla Leopard
-VORTEX ROK
-VORTEX TT
-VORTEX SuperROK 
-Sonik VX 125
-COMER K365
-PRD Fireball
Yhteistä on kohtuullinen kestävyys ja ainakin Rotax Max, Vortex Rok ja X30 on osia saatavissa helposti.
Koneitten eroja tasoitetaan painoilla. Lisää tietoja täällä http://www.ninar.fi/31

Rotax Max:illa ja X30:llä on myös oma merkkisarjansa, mutta siellä meno on jo aika vakavaa.

: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (Intrepid/100IAME/100TM)
: Caveman28 01.01.2017 22:53
Ok! Luulin että TAG on myös valmistaja/merkki! :D Noh, vastahan tässä olenkin opettelemassa kartingin saloja.
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (Intrepid/100IAME/100TM)
: Caveman28 16.01.2017 19:12
Nyt olisi parikin, ainakin minun silmään, hyvää pakettia kaupan. Toinen Rotax Max:illa ja toinen Vortex Rok:illa. Täytyy yrittää lueskella aiheesta lisää ja tehdä päätös sitten sen mukaan... Vai osaako täällä joku sanoa (mahdollisimman puolueettomasti) kyseisten patojen eroista toisiinsa nähden?
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: MKR 16.01.2017 19:57
Varmaan puolueeton vastaus tuli sellaiselta joka on omistanut molemmat moottorit... Laiho muistaakseni?
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Hans Niskatuki 17.01.2017 16:02
Kotkalaisena sun kannattaa ehdottomasti hankkia Rotax max. Kotkan radalta löytyy treenikavereita samanlaisilla autoilla ja saat aina jeesiä jos tarttet. Varaosiakin löytyy MPT-racingilta. Rungoksi kun valitset vielä Tonykartin, Kosmicin tai Alonson niin ei tartte miettiä rungon säätöjä, riittää kun pulttaa penkin oikeaan paikkaan ja lähtee ajamaan.
Multa löytyis yks uudenkarhee Rotaxmax moottori ylimääräisenä... vaihto vois ehkä onnistuu tohon sun Veturiin...
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Caveman28 17.01.2017 19:13
Tässä kohtaa pitäisi saada auto sekä moottori.  VTR:n saan näillä näkymin myytyä huomenna, niin pääsee sitten suoralla kaupalla karttiostoksille. Tällä hetkellä vaihtoehtoina mulla on Rosso Korsa/Vortex, Birel/Rotax, Intrepid/Vortex, sekä Swiss Hutless/Vortex. Mutta katsotaan mihin sitä hintaneuvottelujen jälkeen päädyn.
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Hans Niskatuki 17.01.2017 20:16
Laita jäitä hattuun ja odota kevääseen. Sit sulla on mahdollisuus käydä ajamassa niitä ja vaihtoehtojakin on todennäköisesti enemmän.
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Caveman28 19.01.2017 20:42
Kävin tänään katsomassa yhtä Energy Rotax Max pakettia. Vuosimallista ei ollut tietoa myyjällä. Rungossa luki Cosmic ja numerosarja mikä siinä oli päättyi lukuun 08. Onkohan runko siis 2008? En tajunnut ottaa numerosarjaa ylös. Taisi siinä kyllä olla kirjaimiakin seassa.
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: JarnoH 20.01.2017 07:48
Onko kuvaa tai linkkiä Energystä? Vai oliko Kinetic?
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Hans Niskatuki 20.01.2017 09:12
Jos meinaat joskus ajaa kisaa, niin katso että se Rotaxin motti ois 2009 tai uudempi. Niihin vaihtui silloin kytkin, ilmanputsarinkotelo ja tasapainoakselin rattaat. Ellen nyt väärin muista, niin jatkossa sylinterin pitää olla 2012 tai uudempi. Sen tunnistaa siitä sylinterin oikealla puolella olevasta kirjainparista.
2015 tuli uudet sähköt ja pakoaukonsäädin. Jos et meinaa kisata niin ne ei ole tarpeelliset.
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Caveman28 20.01.2017 10:42
Saattoi muuten olla juurikin Kinetic! Sen tiedän, että siihen on vaihdettu uudemman mallinen (pienempi) kytkin. Tässä vaiheessa kun näin pienellä budjetilla olen autoa ostamassa, niin kisaaminen taitaa jäädä ainakin alussa pois pelistä. Yksi kuva (huonolaatuinen) on, mutta en tiedä osaanko liittää tähän!
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Caveman28 20.01.2017 10:46
https://www.dropbox.com/s/qqc586ejq7hlum7/EnergyRotaxMax.jpg?dl=0 Toimisikohan tätä kautta...
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: JarnoH 20.01.2017 12:08
2008 kinetic taitaa olla.Moottori vanhempi varmaankin.
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Caveman28 21.01.2017 14:52
Energy Rotax Max päätyi nyt monista vaihtoehdoista minulle. Kiitos kaikille vastanneille avusta! Suoraan sanottuna olisin ollut kusessa sen 100cc Parillan kanssa ja tämä Rotaxi on varmasti minun tapauksessa parempi vaihtoehto.
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: JarnoH 22.01.2017 09:04
Hyvä valinta, tuolla pääsee hyvin harrastamaan.
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Caveman28 22.01.2017 10:25
Mukava kuulla, ettei joka suunnalta tule vain "Olisit laittanut tonnin lisää, niin olisit saanut kunnollisen"-kommentteja!
https://www.dropbox.com/sh/mdtxr5cbk2ahvbc/AAAIcI95jrH6uPV_whJXlOnVa?dl=0 Osaisiko kukaan sanoa tuon puskurin "nimeä"/mallia? Muut katteet ovat ilmeisesti "UNICO" mallia, mut puskuri on jossain kohtaa vaihdettu tuoreempaan.
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Tomi Talja 22.01.2017 12:01
KG buru. Yksi yleisimpiä malleja muutama vuosi sitten.
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Caveman28 22.01.2017 12:52
Kiitoksia avusta! :)
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Caveman28 22.01.2017 17:51
Kysytään nyt samalla, että mitä kautta olette tilanneet teippauksia kartteihinne?
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Jarno71 22.01.2017 18:05
Seppo Hagerlund, AD-Office Oy. seppo.hagerlund@ad-office.fi (http://seppo.hagerlund@ad-office.fi)
www.ad-office.fi (http://www.ad-office.fi)
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Hans Niskatuki 22.01.2017 18:37
http://www.kartdavid.com/
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: ennum 03.02.2017 10:15
www.toniteippi.com
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Caveman28 07.02.2017 19:23
Kysäisen tässä samalla pari asiaa, mitkä tuli mieleen, kun rassasin karttia...
Putsasin RAVE:n ja vaihdoin siihen mm tiivisteen, kalvon ja jousen. Kalvon "lukitusjousi" millä se pysyy siis kiinni vastakappaleessaan oli aika "mielenkiintoinen" laittaa paikalleen, ilman sitä Rotaxin erikoistyökalua. Oletteko te muut ostaneet sen työkalun, vai onko helppoja kotikonsteja sen lukitusjousen paikalleen saamiseen? Itse ähelsin 15 min ja sain sen paria ruuvimeisseliä käyttäen paikalleen. Onneksi kalvo jäi ehjäksi... Koska käyttämäni metodi ei ole se hellävaraisin...
Toinen kysymys tuli mieleen ilmanputsaria vaihdettaessa...
Kotelon pohjassa on ne ilmanottotorvet, sekä edempänä pieni reikä, minkä edellinen omistaja oli teipannut umpeen. Jos se on joku vedenpoistoreikä, niin eikös se olisi syytä olla auki? Otin nyt sen teipin irti siitä, mutta laitan toki sen takaisin, jos joku täällä osaa perustella, miksi sen pitäisi siellä olla reikää tukkimassa.
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: tripla j racing 07.02.2017 20:44
työkalu ajaa tässäkin asiansa :) säästyy hermot...sen saa kyllä vaikka kolmella nippusiteellä venyteltyä paikoilleen...mutta työkalu maksaa muutaman kympin ja on ikuinen...se reikä kotelon pohjassa on tosiaan veden poistoon, sulkemiselle en tiedä syytä tai aihetta...
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: MKR 07.02.2017 22:13
Työkalu RAV ventiilin jousen paikalleen asettamiseksi syntyy kenttäolosuhteissa veitsellä muovisesta limupullosta..   ;)
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Pata 08.02.2017 10:06
Rave koneessa kiinni jolloin se on tukeva ja vedätte kahdella pienellä nippusiteellä jousen paikoilleen jonka jälkeen nippusiteet sivuleikkurilla poikki ja vedätte nippusiteet varovasti pois. Aikaa menee tumpelolta minuutti.
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Caveman28 08.02.2017 16:01
Tuo nippuside-kikka on varmasti hyvä, jos ei tule työkalua ostettua. Varmasti myös muovipullopatentti pelaa hyvin! Nyt tein tosiaan homman yksinäni ja kahdella ruuvimeisselillä. Toinen käsiparikin olisi auttanut.
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: Caveman28 24.02.2017 08:48
Hyödynnän nyt vielä tätä aloittamaani viestiketjua...

Rotaxiin pitäisi vaihdella vaihteistoöljyt.

Sen verran tiedän, että moottoriini on edellinen omistaja vaihtanut uudemman mallisen (pienemmän) kytkimen. Luin että muovirattaiseen ja metallirattaiseen menee eri määrä öljyä (50ml/100ml). Kumpi tämä uudemman mallinen on?
Itse vaihdon ohjeet tarkistin Rotaxin manuaalista. Siellä neuvotaan että ylin (isoin) reikä avataan vain ilmaa varten ja tyhjennysruuvin yläpuolella olevasta reiästä pitäisi laittaa öljy sisään. No tämähän onnistuisi tuubilla hyvin, mutta minulla olisi purkissa öljy. Eli voiko öljyn täytön tehdä ihan vaan kaatamalla ylhäältä käsin siitä isosta reiästä? Vai onko siinä jokin idea, että se pitää sieltä "alakautta" täyttää. Saan toki öljyn sitäkin kautta esim ruiskulla, mutta olisi vaan helpompi yläkautta laittaa, niin ei tarvitsisi irrottaa penkkiä.

ps. Moottorin kyljessä lukee, "oil 100cm3", mutta en pelkästään siihen uskalla luottaa, koska osia on vaihdettu ja en tiedä vaihtuuko se kylkikoppa siinä samalla vai ei.
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: tripla j racing 24.02.2017 10:19
onneksi itse en ole lukenut tuota ohjetta noin tarkkaan ;D ei ole kyllä tullut mieleenkään täyttää muualta kuin siitä ylhäältä olevasta isosta reiästä ::)
ja 100ml on oikea määrä, jos ne tasapainorattaat kerta on vaihdettu muovista metallisiin...
eikä siinä vaihdu kytkinkoppa vaikka päivitys olisikin tehty...
: Vs: Kysymyksiä tekniikasta. (IAME/TM/Rotax/Vortex)
: DSMarko 25.02.2017 17:17
1 dl/100 ml on oikein. Kaada mistä reiästä haluat. Isoin on helpoin. Periaatteessa ylemmästä tarkastetaan vain öljyn määrä.