kartingforum.fi
Kartingkeskustelu => Formula 250 => : Tomi Talja 22.08.2013 23:08
-
Laitetaanpa virallinen tiedote tästäkin ja jatketaan tässä jutussa keskustelua aiheesta.
Päijänne Cupin yhteydessä ajetaan F250/450 + Outlaw-kisailu, molemmissa luokissa täysin harrastemielellä. Eli tästä kuukausi eteenpäin on aikaa kasata vihdoin vehkeet takaisin kuntoon ja suunnata Lahteen. Aatoksissa olisi saada kattava kirjo osallistujia mukaan. Nyt ei ajeta SM:stä, vaan ulkoilutetaan autoa urakalla.
Säännöt F250/450:
- Öö... Ajokuntoinen ja ainakin omasta, sekä katsastajan mielestä turvallinen laite. Renkaat 5" tai 6".
- Muuten sääntökirjan mukaan, yhteispaino viitteellinen.
- Lisenssin omistaminen on vähintäänkin suotavaa, mikäli et sitä omaksi turvaksesi ole vielä ostanut. Pistä viestiä jos ei ole lappua, niin hommataan kertalisenssikaavakkeita.
Outlaw:
- Samat kuin edellä kohdassa 1 ja 3, muuten täysin älyvapaa. =)
Formaatti:
- F250/450-luokalla pyritään ajamaan aika-ajo + 2 kisalähtöä seisovalla valolähdöllä.
- Outlaw-kalustolla time-attack tyyppinen suorite. Toivotaan muutakin kalustoa paikalle, kuin mun ja JariV:n autot. ;)
Osallistumismaksu 20€
Oma ponderi mukaan jos löytyy. Lainaksikin saa.
Jatketaan aiheesta tähän keskusteluun.
- Tomppa -
-
Hieno hommaa. Nyt sitte kaikki laittaan kalusto kuntoon ja rientoihin mukaan...
Voikos varikolla yöpyä?
Tulen ainaski vanhemman pojan kans joka ajaa Rotax Max, nuorempi poika ei vielä tienny ajaa Rotax Jun.
-
Ilmoittautumislomake ja info löytyy:
http://www.lahdenfk.fi/fi/tapahtumat/paijanne-cup/lisaluokat
- Risto -
-
Ilmoittauduttu mukaan.
Kelivarauksella toki sitten, sliksit mulla on ainoostaan.
Ps Tomi, otan kaasarin mukaan niin saat sen sit samalla ellen jo ennemmin tuu muutoin ajamaan.
-
Kyllä, varikolla voi yöpyä, sähköä on ja takavessat/suihkut ovat auki.
Jari voi tulla mun puolesta aiemminkin ajelemaan. ;D
(Ellet sitten pistä postilla...)
-
Ai niiiiiiiin, sä haluisit sen mörkökaasuttimen tietenkin tohon kisaan kiinni ja säädettynä vielä. Empä tiiä, sä oot sen verta nopee jo että taidan taktikoida etten jää hitaimmaks ;D ;D ;D
-
Leikki leikkinä, laita Tomi mulle tarpeelliset yhteystiedot niin laitan sen sulle Matkahuollon kautta tulemaan. Pistän rahtikulut vastaanottajalle. Pääsetpähän säätämään sitä kohalleen. Se on säädetty nyt ylävireiselle KX500:lle kuumalle kelille painavalla kuskilla ja omatekeleputkistolle joten on varmaan sun pakettiin ihan kiesuksen rikkaalla.
-
Jospas sitä olis mukana =) Mitenkäs se toi lisessiasia järjestyy tällaselle satunnaiselle harrastajalle?
-
Lisenssiasia:
a) Liityt johonkin kerhoon (esim Lahden FK ;)) ja hommaat harrastajalisenssin - tämä on se suositeltava vaihtoehto
b) Hommataan kertalisenssikaavake radalle ja hoidetaan sut sillä. Maksaa muistaakseni pari kymppiä tuo kisakohtainen kertalisenssi.
-
Jos joku haluaa noita 6" renkaita tilata, niin nyt alkaa olla viimeinen aika että ehtivät ennen kisaa Suomeen. Jokunen sarja on tullut kisakuskien mukana maailmalta, mutta kaikki ovat menneet, joten kerätään nyt tilaukset ja otetaan niitä kaikille halukkaille.
Pistäkää siis viestiä osoitteella info@teamlaine.fi jos haluatte 6" renkaita. Mallihan on Dunlop DES.
-
Marko, laitoin tilausta DES takarenkaista sulle.
-
Mahtavaa, että tälläinen tapahtuma on saatu järjestettyä! Ilmoittautuminen ja maksut suoritettu, taidettiin saada kisan viimeiselle sijalle uusi nimi :D
Vakuutukset on jo kunnossa mutta kilpailulisenssi uupuu, eli jos niitä kertalisenssikaavakkeita löytyy paikan päältä niin loistava homma.
Nyt vaan pidetään peukkuja että keli olisi hyvä häppeningin aikoihin.
- Antti
-
Kyllä se kertalisenssikkaavake löytyy. Tervetuloa vaan. Toivottavasti saadaan iso porukka paikalle!
-
Muistakaahan alustavasti ilmoittautua tuohon Riston linkkaamaan lomakkeeseen, niin tiedetään ketä on tulossa.
-
Ja jos vielä joku tarvitsee renkaita, niin keskiviikkoon saakka voi tilata 6" renkaita, jotta saadaan ne ajoissa vielä Suomeen ennen kisaa.
Suora linkki renkaisiin on http://shop.teamlaine.fi/tuote/dunlop-des-6-rengassarja/MSOY_DDS6-4/
Toki muutkin kuin kisaan tulijat saavat niitä tilata.
-
No niin no, pukkasin tovi sitte ton ilmottautumisen matkaan ja Tomi tuossa infosi (jälkikäteen kylläkin) siitä ilm. maksusta. Viestiin siis kisan nimi, numero ja kuitti mukkaan. Noh, entäs ku ei oo numeroa? Pitääkö ny viä vuosinummero akk:sta hommata vai saako viskoo hatusta numeron?
-
Ei sitten tarvi hakea eikä ilmoittaa numeroa. =)
Tosin tunnistamisen suhteen joku edes jesarilla taiteiltu tuotos olisi kova juttu.
-
Neljä sarjaa renkaita on nyt tulossa, joista kolme sarjaa on jo varattu. Eli vielä löytyy yksi sarja renkaita nopeimmalle ostajalle. Linkki yllä...
-
Muistakaahan ilmoittautua! Osanottomaksun voi suorittaa paikan päälläkin.
http://www.lahdenfk.fi/fi/tapahtumat/paijanne-cup/lisaluokat
-
Dunlopin 6" renkaat saapuivat tänään ja lähtevät saman tien tilanneille.
-
Ja hauskaa oli! :)
Siispä ensi kesää varten kalenterit auki, ennenku joku muu tekee kesäsuunnitelmat puolestasi...(lähinnä tuo parempi puolisko samassa taloudessa, yleisellä tasolla):)
Kun talvi on aikaa kursia kalusto kuosiin, niin heitänpä kiven vierimään ja ehdottaisin tohon alkukesälle toukokuulle "jäsentenvälistä" harrastepäivää. Paikka avoin, ehdotuksia!
-
Mukava että saatiin porukkaa paikalle. Perinteisistä kalustorikoista huolimatta kaikki olivat ilmeisen tyytyväisiä, että päästiin sateesta huolimatta isolla porukalla radalle.
Ensi kesäksi voisi tosiaan sopia kevään aikana alustavat päivät isoille radoille. esim. Lahti, Kouvola, Lappeenranta, Töysä, Laukaa ym. vaihtoehdoiksi.
Outlaw-puolelle laitoinkin videolinkin eilisen GoPro-ajovideosta ekasta harkasta, mutta tässä tämä vielä kerran.
http://www.youtube.com/watch?v=_ok2H1Cr7Z8
-
Töysä ei ehkä ole paras noille vehkeille, vaikka hieno rata onkin. Lievestuore ehkä parempi näillä kulmilla.
-
Tuloksia aiheesta:
http://www.mylaps.com/en/events/958764
Täytyy myöntää, että pelottavan kovaa tolla wankelillakin pääsee.
(Tällä hetkellä on muuten yksi raakarunko työn alla ::) )
-
Tomille lääke 40 sekunnin alittamiseen? 65 HP, 26 kg. Vääntöä kuin pienessä kylässä.
http://www.mega-kart.com/index.cfm?seite=motor-engine&sprache=DE
-
Aika tavalla nykykotarin speksien mukainen. Pitäis joskus jossain härvelissä päästä kokeilemaan. Hinta vaan on aika infernaalinen... ::)
Väännöstä tuskin on kiinni. Sadekelillä ajelin meinaan vitosvaihteella koko radan ympäriinsä, kun pienempää oli turha tarjota... ;) )
-
Vihdissä eräs (mestarismiäs) päästelee tollasella. Kertoo että suoralla vauhti jo pelottaa ja jarrutus on aloitettava jo tornilla. Peli on vielä sen verta tuore ettei ole vielä ihan täysiä päästellyt, mutta muistelen että olivat tutkalla ottaneet 138km/h tornilla. Juu, niin siinä ei ole vaihteita.
-
Mega mennyt 148 km/h Vihdissä :).
-
^ :o
-
Kiitoksia kaikille mukana olleille, oli mukavaa päristellä vaikkei paras mahdollinen sää ollutkaan.
Mitäs mieltä olisitte ens kesän ajeluista jos ajeltais kaksi peräkkäistä päivää samalla radalla.
Ilmoitelkaahan kavereille et alkavat suunnitteleen kalusta ajokuntoon ens kesäksi.
-
Mega mennyt 148 km/h Vihdissä :).
Kyseistä laitetta 4 kierrosta vihdissä ajaneena sanoisin että ihan kiva. Tehoa vois olla enemmän ja mullakin oli yli 146 suoralla vauhtia. Enemmän jännitti se n. 130 varikon alamäkeen. Täytyy myöntää että kaikkein hassuinta on haistaa ne keraamiset jarrut ajaessa.
Tämän kesän alle 10 kierroksen ajomäärällä piti vaan oikeasti lopettaa ennenkuin edes aloitti ajamisen. Yllättävän hyvin ne slrrät pysäyttää puolentoistasadan vauhdista ja varmasti paremmalla luotolla jarruihin ja renkaisiin sais sen maagisen 150 rikottua ilman totaalituhoa suoran päähän
Jäi sellainen fiilis välityksistä että paremminkin vois kiihtyä mutta kun miettii että suoran alussa meni x30stä ohi samalla tavalla kun se menee kadetis... No 85sta niin kyllähän se kiipee ihan mallikkaasti ;D ;D
-
Jos uusi MEGA moottori / tosi vauhti kiinnostaa, sellainen moottorihan löytyy JAATISELTA hyllystä!
-
Antaiskohan Lasse lainaan tommosen Megan, kun toi toinen käsietujarrullinen runkokin kasautuu tuossa sivussa. Raporttia vois olla luvassa varmasti itse kultakin... ::)
-
Jahas. Pistetäänpä tännekkin, jotta saadaan porukkaa vapaaseen luokkaan
http://www.hankorental.fi/syyssurinat
· Vapaaluokka (TAG:it ym.):
Ikä: minimi 16-vuotta
Paino: vapaa
Renkaat: vapaa
Moottori: vapaa
Välitys: vapaa
-
Myöhäiset kiitokset kaikille tapahtuman järjestäneille ja mukana olleille myös mun puolesta.
Vaikka vehkeet porsi heti kättelyssä, niin silti jäi hyvät fiilikset koko touhusta.