kartingforum.fi

Kartingkeskustelu => Harrastajat => : Slowfly 20.08.2013 19:51

: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 20.08.2013 19:51
Pitääkö paikkansa, että OldBoys loppuu tähän vuoteen? Tällaista minulle kerrottiin ihan faktana ja kun katsoo, että edellisessä kisassa oli vain kahdeksan joukkuetta, niin en kyllä yhtään ihmettele...
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: vtuonone 20.08.2013 21:35
Noh viimeisessä XON kisoissa näyttää olleen 11 ja Oulussakin kait mennään ~10porukalla kanssa?
Naamakirjassa jotain kisakuviota ensi vuotta varten pyöritelty OB:n osalta.
Empä usko tuon loppumassa olevan.

Ei voi, kun ihmetellä tänäänkin Liepeellä 3 porukkaa räpätillä, jotka ei ole sarjassa ajaneet.
Jotenkin nyt tuntuu, että homma noiden uusien porukoiden osalta tössää siihen, että ei ole sekalaista seurakuntaa mukana.
Kokeilevat kerran ja, jos jää edellä olevasta sen 1s kiekalla edellisestä niin eihän se kivaa ole.
Aikoinaan eri tiimien kierrosaika skaala oli 3-4s per kiekka ja jokaiselle oli kilpakumppani.
Nyt porukka pakkautunut 1s sisään kiekka-ajassa.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: alppix 20.08.2013 21:48
Harmi jos loppuu. Olisin voinu ens kaudella tulla perää pitämään, mikäli onnistun houkutteleen pari kaveria mukaan. Vielä ei oo kukaan innostunu ja yksin ei oikein taida pystyä. Vähän tuota itsekin mietin että todennäkösesti saisin ajella kisat rauhassa itsekseni kun kärki painaa suht kovaa kimpassa, keskikastissa tulee jokunen ja sit reilusti hitaampia ei juurikaan ollu. Itselleni kyllä riittää että ei olisi viimeinen :)
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: BGM 21.08.2013 08:52
Kovasti tässä yrittäny houkutella porukkaa. Paljonhan noita räpättimiä tuntuu olevan, mutta kisaan niitä ei tunnu saavan. Ja tosiaan tänäkin kautena on jokunen tiimi käyny testaamassa vauhtia kisassa ja kun ei oo riiittäny ni heitetty jakari nurkkaan. :(
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: awi 21.08.2013 15:33
Omalta osalta ainakin iski motivaation puute. Ensimmäinen vesikelin kisa piti ajaa toissakesän sadegummeilla kun ei-oo-enee uusia myydä ja sitten halkesi vielä mäntä. Jos sitä ensi kesänä sitten taas jaksaisi, saa nähdä. Kisapäivään pitäisi olla aika hyvin valmistautunut tätä nykyä jos meinaa oikein kilpaa ajaa. Itse päiväkin on aika raskas kun sitä varten pitää jonkin verran matkustaa jne., joten ei vaan oikein jaksa puskea. Tiimeissä kuitenkin tuppaa olemaan se puuhamies (hep) joka pitkälti hommaa pyörittää.

Jotenkin myös toivoisi kisapäivän menevän joustavammin läpi, enemmän ajoa ja vähemmän lätinää. Mutta toisaalta tauoista ei voi enempiä pihistää, ehkä ainoastaan vartti ohjaajakokouksesta. En tiedä miten sitten esmes kartkingissä tuo päivä tuntuu menevän jouhevammin? OB-päivän hinta on kyllä korkeahko, mutta ei se osallistumismaksu varmaan montaa osallistujaa karkota..

Osallistujapulmaa on kai joka sarjalla. Raketissa on vähän se kun ei sillä jaksa keskenään rataa kiertää, toisaalta sitten kisahommat tehokkaammilla on vielä kalliimpia ja tuollainen sunnuntaikuskien tiimikahina voisi olla esmes. rotaxilla melkoista harakirihommaa. Onhan näitä koneita, esmes. kytkin-startteri-jammu ja kf3 jolla pääsisi vähän kovempaa mutta vielä maltillista vauhtia, ja koneitakin saa suht. edukkaasti, mutta eipä taida löytyä sitäkään vähää innokkaita uusia vehkeitä hankkimaan.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: vtuonone 21.08.2013 15:46
Tähän on pakko liittää naamakirjasta napattuna täällä melko varmassti antti--91 nimen alla kulkevan kuskin idealamppu.
"Olen oppinut että kartingissa, kuten missä tahansa urheilulajissa, on oikeastaan tasan kaksi vaihtoehtoa: A) Panostaa minimaalisesti ja hyväksyä siitä johtuvat huonot tulokset, mutta pitää kaikesta huolimatta hauskaa. B ) Tehdä todella kovasti töitä menestyksen eteen laskematta työtunteja, euroja ja kilometrejä."
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: T1mo 21.08.2013 22:48
OB-päivän hinta on kyllä korkeahko, mutta ei se osallistumismaksu varmaan montaa osallistujaa karkota..
Tälle kesälle tulee varmaan n.15 r120 kisaa ajettua ja kyllä sitä mielellään kävisi keski-suomenkin puolella kokeilemassa ratoja. Kohtuu lähelläkin on vielä, mutta miellummin sitä ajaisi kisaa, kun yksistään treeniä mihin kyllästyy parin vedon jälkeen. Päivän hinta ja säännöt on vaan esteenä. Kyllähän tuonne porukkaa saisi kun pikkusen viilais sääntöjä ja maksuja sellaisiksi, että myös yksin ajavilla olis mahkut osallistua.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Jartsa 01.09.2013 21:26
Kyllähän tuonne porukkaa saisi kun pikkusen viilais sääntöjä ja maksuja sellaisiksi, että myös yksin ajavilla olis mahkut osallistua.

Nykyisellään aikataulu tosin on sellanen, et ei siinä yhden kuskin tiimi paljoo kerkiä kalustoa ( eikä välttämättä sitä kuskiakaan...) lähtöjen välissä huoltaan jos jotain sattuu.
Lähtö puolen tunnin välein on hanurista, etenkin jos sitä joutuu viel erien jälkeen puntarillekin sovitteleen ;) Ei ehi edes pitään hauskaa/seurusteleen varikolla kilpakumppaneitten kaa, mikä on kans yks osa näissä kisoissa.

: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: BGM 01.09.2013 21:56
Nykyisellään aikataulu tosin on sellanen, et ei siinä yhden kuskin tiimi paljoo kerkiä kalustoa ( eikä välttämättä sitä kuskiakaan...) lähtöjen välissä huoltaan jos jotain sattuu.
Lähtö puolen tunnin välein on hanurista, etenkin jos sitä joutuu viel erien jälkeen puntarillekin sovitteleen ;) Ei ehi edes pitään hauskaa/seurusteleen varikolla kilpakumppaneitten kaa, mikä on kans yks osa näissä kisoissa.

Pitäskö sit ajaa vähemmän lähtöjä? Siitä taas toisaalta 4 hengen tiimissä ei saa sit paljon ajoaikaa. Jotain pitäisi keksiä, että saisi porukkaa mukaan.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: vtuonone 01.09.2013 22:07
Nykyisellään aikataulu tosin on sellanen, et ei siinä yhden kuskin tiimi paljoo kerkiä kalustoa ( eikä välttämättä sitä kuskiakaan...) lähtöjen välissä huoltaan jos jotain sattuu.
Samaa mieltä... monet tahtoi päivää lyhemmäksi, mutta yllättäen päivän lyhentyessä lyhenivät nämä ko. ääntä pitäneet tiimit lähtöruudukosta myös.
~1h, jonka nuo vähän inhimillisemmät välit päivää lisäisivät lopusta pudottaisivat stressi tasoa varmasti kaikilta. Aamun diipa daapa yms. on nyt tänä vuonna ollut ihan sopivalla tasolla.
Tuossa nykyisessä välissä, ei tosiaan kerkee, jos puntarissa viimeisena käy niin vaihtaa puntit kohdilleen tankkaamaan ja rasvaamaan ketjut. (Rattaan vaihto alkaa olla jo siinnä rajoilla ainakin, jos omistaa hankalan ketjusuojan ja käyttää 6 ruuvia rattaassa)
Ihan noin musta-valkoista tuo toki ei ole, että kyllä noissa eräväleissä on joustettu suuntaan jos toiseen, mutta jos oletusaikataulun mukaan on, että jumalatonta kiirettä pitää ei se kiva ole.

EDIT:
Itse en voi käsittää sitä porukkaa, joka omistaa auton ja ajaa sillä, mutta ei osallistu näihin harrastekisoihin ja sitä kautta ehkä astetta totisempiinkin.
Itsekseen ajellassa se alku huuma kyllä häipyy yhden kesän jälkeen suurimmalta osalta.
Tuo porukka tuolla oikeesti on se paras juttu. Uusia ja vanhempia jopa "pahimpia" kilpakumppaneita jelpataan.
Jälkimmäisille toki kuuluu välillä v... samalla, että peli pysyy mielenkiintoisena ;)
Tuo awi:n linkkaama dokkari kannattaa kyllä katsoa http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,12766.0.html

Alussa tuolla menossa mukana voi tulla turpaan, että tukka lähtee, kun ei säädöistä jne. vielä ei käsitystä, mutta kun pitää silmät korvat ja suunkin auki niin tiedon murusia kertyy laariin vauhti alkaa kasvaa ja tulee niitä ahaa elämyksiä. Siten voi miettiä, jonkin ajan päästä että niin joo sanottiinhan tuo mulle jo heti, mutta enhän mä hokannut, että se oikeesti tarkoitti tätä.
Esim 10 pientä juttuja, jotka vaikuttaa 0.1s kiekka aikaan, kun on pielessä ollaan jo 1s päässä kärjen vauhdista. Esim rungosta, vaikka se näyttää niin simppeliltä löytyy heti tuplat tuon verran säädönpaikkoja.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Diosol 19.10.2013 15:53
Saako ens vuonna kilpailla yhden hengen tiimit? Mulla ei oo kavereita jotka osais ajaa tarpeeksi hyvin pysyäkseen radalla, eikä niitä oikein kiinnosta ajaminen muutenkaan. Jos kisaan osallistuminen vaatii antamaan kartin ventovieraalle, niin mistä löytyisi sellaisia lainakuskeja jotka palauttaisi auton ehjänä? Satunnaiset vierailijat kun kuitenkaan ei osallistu auton juoksiviin kuluihin tai jos jotain isompaa sattuu.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: awi 19.10.2013 16:58
Voisin kuvitella, että tuokin saattaa olla vaihtoehto jos sillä tulee tiimejä lisää. Vuokrakuskeilta on ollut tapana pyytää kohtuullinen korvaus osallistumisesta, ja kohtuullinen tässä yhteydessä on muutakin kuin just siivu sen kyseisen kisan kuluista.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: saaskpe 19.10.2013 22:32
Tässä Pirkanmaalla on ollut yksinkertainen konsepti, joka ilmeisesti toimii.
Kisat viikolla, halvat hinnat ja saa ajaa myös yksin. 4 lähtöä joista kolme englantilaisella ja viimeinen edellisten pisteiden mukaan. Kaikki lähdöt ehtii vetää kolmessa tunnissa ja aikaa jää makkaransyöntiin.

Kaukaa ei ehdi arkena, mutta paikalliskisoja nämä on.
Isommat kapinat kaikille Fosariporukoille on vaikka MSC:llä kesän lopuksi.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: BGM 19.10.2013 23:13
Viikkokisa ei ainakaan allekirjoittaneelle toimis. Pitkät päivät töissä. Hyvä et viikonloput saa vapaiks.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: saaskpe 20.10.2013 16:42
Ei viikkokisat kaikille käy, mutta galluppi kilpailijoiden kesken on saanut arkipäiville 90% kannatuksen.
Useimmat saa järjestettyä viiden maanantai iltapäivän työvuorot niin että ehtii paikalle. Monella viikonloput on varattu perheen tai muun harrastuksen pariin.
Ei nuo edellä mainitut konstit välttämättä OldBoys sarjaa  nosta nousuun, meillä päin se on toiminut.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Diosol 04.11.2013 23:34
Harmi jos loppuu. Olisin voinu ens kaudella tulla perää pitämään, mikäli onnistun houkutteleen pari kaveria mukaan. Vielä ei oo kukaan innostunu ja yksin ei oikein taida pystyä. Vähän tuota itsekin mietin että todennäkösesti saisin ajella kisat rauhassa itsekseni kun kärki painaa suht kovaa kimpassa, keskikastissa tulee jokunen ja sit reilusti hitaampia ei juurikaan ollu. Itselleni kyllä riittää että ei olisi viimeinen :)

Onko mitään spekulaatiota pääseekö ensi vuonna 1-hengen tiimit kisaan? Vaikka jaksaisikin ajaa 8 lähtöä ja viitsisin maksaa todella ison osallistumismaksun, niin kieltääkö säännöt kilpailemisen yksin? Olisin tänä vuonna tullut pariin kisaan, mutta kaveriporukan moottoriurheilu on rajoittunut lähinnä suorakiihdytyksiin ja dynottamiseen. En saanut ketään lähtemään mukaani, enkä tiennyt johtaako tiimin kuljettajapula alipainon kaltaiseen diskaamiseen.  Kuinka tarkasti muuten toi ikäsääntö menee? Mikäli olisin saanut kaverin mukaan ja yhteisiät olisi ollu 24 ja 25, niin olisiko meidän annettu ajaa vai olisiko kisapaikalle ilmoittautuessa sanottu että: "säännöistä ei jousteta, menkää takaisin kotiin"?

Ajomatkaa Jämsän kilpailupaikalle olisi kuitenkin ollut vain 80 km. Tuo 120 euron osallistumismaksu kuitenkin karsasteli ihan riittävästi, niin säästin sen sitten käytettäväksi jossain muualla. Etenkään kun ei ollu mitään varmuutta olisko kisapaikalla päästetty ajaan ees puoleen lähtöjä. Eikö tuollaisilla osallistumismaksuilla saisi jo Ahvenistonkin vuokrattua ja silti käärittyä kivasti voittoa?

4 lähdön kisoja useammin ja pari huonointa kisaa ei vaikuta sarjapisteisiin?
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 05.11.2013 18:04
Eikö tuollaisilla osallistumismaksuilla saisi jo Ahvenistonkin vuokrattua ja silti käärittyä kivasti voittoa?

Silloin kun OB oli suuruutensa päivissä, iski järjestäjiin mielestäni vauhtisokeus joka näkyi niin ilmoittautumismaksuissa, kaluston hinnassa kuin kaikissa muissakin kuluissa (mm. rajoittamaton renkaiden määrä). Kun ympärillä ajettiin vastaavia sarjoja puolella kustannuksista ja autot/kuskitkin olivat OB:n kanssa ihan samassa nopeusluokassa, alkoi moni äänestää jaloillaan.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: vtuonone 05.11.2013 23:21
Ei kait nuo salaisuuksia ole mitä kaikkea viimeisissä kisoissa ja kestävyyskisassa yms. foorumeilla on ollut puhetta.
Esillä seuraavia erilaisia skenaarioita kisailun tasoittamiseen&uusien joukkueiden mukaan saamiseen yms.
Tässä listaa omiin korviin tulleista ideoista ilman sen isompaa sensuuria...

1) Rengasmäärän rajaaminen
2) Mahdollisesti kisat viikolle 4lähtöä per ilta.
3) Vklp:n kisapäivä 2 osaan eli päivä koostuu 2 osakisasta lopputuloksiin lasketaan n-parasta osakisaa niin että 2 osakisaa jää pois
    (eli voi olla yhden kisapäivän kokonaan pois pullahtamatta pois sarjatilanteesta tai jos kalusto repeää voi korjata ajan kanssa ja tulla toiseen puolikkaaseen kunnossa olevalla setillä mukaan)
4) Hintaa alaspäin x määrä
5) Mahdollisuus ajaa kisapäivä yksin, mutta sarjatuloksen saaminen vaatii että kaudessa saman tiimin nimissä ajanut väh. 2 kuskia
6) Osa kisoista ajetaan 1-2h kestävyyskisoina
7) Kärkitiimeille 2 kisasta lähtien DTM tyyliset lisäpainot
8) Lähdöt ei englantilaisittain, vaan lähtöjärjestys aina edellisen lähdön käännetty tuloslista. Ensimmäisessä sarjatulos käännetysti.
9) Vuokramoottori toiminta. Oma motti ei toimi voi vuokrata 1 kisaan koneen n-eurolla
10) Tiimi voi osallistua n:llä autolla, joista paras mukaan tiimin sarjatulokseen per kisa.
11) Ikärajojen viilaamista
12) Uusille tiimeille "tutustumishinta" kisaan
13) Eriä lyhemmäksi
14) Jokkis tyylinen moottorin myynti, sovittuun hintaan x-eur pitää myydä kisassa käytetty kone toiselle kisaan osallistuvalle.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: T1mo 06.11.2013 00:33
Aika villejäkin ideoita. Mulla sama tilanne kuin Diosolilla, eli mahkut olis tulla mutta säännöt ja maksut esteenä.
Näin sarjan ulkopuolisena muutamia visioita miten vois kehittää.

-Mahkut 1 hengen tiimelle ajaa sarjassa

-Ikärajat pois. Onko näille oikeasti tarvetta? Tai tietty joku 18v kuljettajan iäksi vois olla asiallinen. Varmasti löytyy jkl:n seudulta itseni kaltaisia nuoria joilla olis kipinää koittaa jotain motorsporttia ja ostaa mahdollisesti oma kalusto.

-Säännöissä mainittu koulutus. Onko tämä edellytys kilpailuihin osallistumiselle?

-Osallistumismaksua alas

-Pari lähtöä pois, jos tarvetta? Sillä, että siirretään osa kisoista ajettavaksi viikolle tms. kikkailulla ei varmaan saada yhtäkkiä 10 tiimiä lisää sarjaan, eli keskitytään olennaisiin muutoksiin. En tarkoita tällä sitä, että kisojen siirtäminen viikolle olis huono idea. Joillekkin tämä sopii joillekkin ei. Jos kuitenkin tekee mieli harrastaa niin silloin kuski kyllä hankkiutuu radalle, jos on mahdollisuus  ;)

-Renkaiden rajoittaminen tarpeen? Ite ajoin kesällä aika monta kisaa (14) ja 3 uutta sarjaa tuli hankittua. Näistä sais vielä kilpailykykysen sarjan alle jos olis tarvetta. Että noilla veegoilla pärjää aika pitkälle kun on eri gummit kisaan ja reeniin. Omasta mielestä mahdollinen rengas sääntö vähän turha, mutta toki voihan sillä olla jotain tasoittavaa vaikutusta, kun on rajattu rengasmäärä.

-Lisäpainot sarjakärjelle voi olla ihan hyväkin idea. Tosin köykäsille kuskeille tuottaa vaikeuksia, jos auton tarttee painaa n.100kg

-Tärkeintä olis saada uusia kuskeja ajmaan/tutustumaan sarjaan ja tehdä homma sitä ajatellen mahdollisimman helpoksi. Tämä onnistuisi mun mielestä noilla maksun alentamisella, 1 hlö tiimien sallimisella ja yhteisikäsäännön poistamisella. Loppu onkin sitten vain hienosäätöä esim. lähtömäärien, aikataulujen yms. yms. suhteen.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: awi 06.11.2013 16:36
Kannatan seuraavia Vesan hyviä ideoita:

1) Rengasmäärän rajaaminen
3) Vklp:n kisapäivä 2 osaan eli päivä koostuu 2 osakisasta lopputuloksiin lasketaan n-parasta osakisaa niin että 2 osakisaa jää pois
    (eli voi olla yhden kisapäivän kokonaan pois pullahtamatta pois sarjatilanteesta tai jos kalusto repeää voi korjata ajan kanssa ja tulla toiseen puolikkaaseen kunnossa olevalla setillä mukaan)
4) Hintaa alaspäin x määrä
5) Mahdollisuus ajaa kisapäivä yksin, mutta sarjatuloksen saaminen vaatii että kaudessa saman tiimin nimissä ajanut väh. 2 kuskia on ajanut kumpikin kolmessa kisassa. Siis viidestä kisasta 2 voi ajaa yksin, ja 3 kaksin, taikka toinen 3 yksin ja toinen 2 yksin ja yksi yhdessä. Tai jokin muu variaatio.
7) Kärkitiimeille 2 kisasta lähtien DTM tyyliset lisäpainot
9) Vuokramoottori toiminta. Oma motti ei toimi voi vuokrata 1 kisaan koneen n-eurolla
10) Tiimi voi osallistua n:llä autolla, joista paras mukaan tiimin sarjatulokseen per kisa.
11) Ikärajojen viilaamista
12) Uusille tiimeille "tutustumishinta" 0€ kisaan, jos yli puolet joukkueesta on uusia kuskeja. Tai jokaisen uuden kuskin "osuus" 0€.
13) Eriä lyhemmäksi
14) Jokkis tyylinen moottorin myynti, hintaan 800€ + ostotarjous 20€ kisajärjestäjälle, pitää myydä kisassa käytetty kone toiselle kisaan osallistuvalle. Eli uuden hinnalla saa ostaa pois vanhan jos uskoo, että jollain on kultamuna.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 06.11.2013 17:00
14) Jokkis tyylinen moottorin myynti, hintaan 800€ + ostotarjous 20€ kisajärjestäjälle, pitää myydä kisassa käytetty

Ei tuolla hinnalla kukaan noita sahoja osta! "Pelotteeksi" valikoiduista osista kasatuille kultamunille pitäisi laittaa 500-600 euron myyntihinta. Tällöin kultamuna lähtisi normaaliin markkinahintaan. Muutoin tämä on ihan hyvä ajatus. Tässä kyllä jälleen kerran kuulutan yhtenäväisiä sarjasääntöjä kaikkiin R120-joukkuesarjoihin. OB:ssä näkyy, mitä eriytyminen teettää.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: astro 06.11.2013 21:03
500-600 euron myyntihinta. Tällöin kultamuna lähtisi normaaliin markkinahintaan.

Niin tai sun just kaupasta ostamasi herkistetty uusi kone puoleen hintaan.. Eli kisaan ei voisi enää tulla uudella koneella ollenkaan. ::)

Pirkanmaan fosari on tosiaan haalinut paljon porukkaa viimeaikoina, joten kannattaa miettiä noita aiempia kommentteja. Koittakaa tarjota jotain helppoa ja halpaa paikallisille, arkikisoja mahdollisimman pienellä vaivalla ja kikkailulla (eli ei koneenmyyntejä, rengasrajoituksia, saderenkaita, ikärajoja, kuskimääriä, nipotusta, jne). Ja edullisesti, uusilla tiimeillä on lähes aina tavoitteena pitää kulut alhaalla.

Viikonloppukisoja niistä kiinnostuneille tarjoaa mielestäni varsin toimivalla konseptilla xon-cup, joka kiertää eri ratoja. Mielestäni kannattaa välttää viimeiseen asti kilpailua muiden sarjojen kanssa kuskeista, eli kanattaisi erottautua sillä paikallisuudella. Silti säännöt kannattaa pitää samana, jotta kilpailukykyisen käytetyn auton voi ostaa mistä tahansa -> isompi tarjonta, halvemmat hinnat

: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 06.11.2013 21:57
500-600 euron myyntihinta. Tällöin kultamuna lähtisi normaaliin markkinahintaan.

Niin tai sun just kaupasta ostamasi herkistetty uusi kone puoleen hintaan.. Eli kisaan ei voisi enää tulla uudella koneella ollenkaan. ::)


Ei vaan tämä oikeasti hieman rajoittaisi noiden sahojen sipistelyä. Jos sinulta menee motti myyntiin, niin saathan sinä ostaa samalla hinnalla kilpakumppanin tiimiltä sen menokoneen. Katsokaa miten homma toimii rokkirallissa, autojen myyntihinta 600 euroa, valtaosa autoista toki tätä kalliimpia, mutta on estänyt jokkiksen kaltaisin täysin hallitsemattoman kilpavarustelun. Ainahan on olemassa suojatarjousmahdollisuus. Järjestäjä voisi alentaa osallistumismaksua ostotarjousrahojen takia ja samalla rajoitettaisiin mottien kasaaminen useista eri malleista.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: astro 07.11.2013 01:57
No mutta ihan oikeasti, ei se voi noin mennä, että sarjaan ei voi tulla ajamaan uudella moottorilla, koska sellaisen joutuu erittäin todennäköisesti kisan jälkeen myymään puoleen hintaan pois jos arpaonni ei suosi.

Tosin itseäni ei tuo jokkiksen kaltainen systeemi houkuttele kyllä muutenkaan, haluan pitää autoni kunnossa enkä yhtään pidä ajatuksesta, että sen saattaisi joku ostaa kisan jälkeen pois ja joutuisin etsimään uutta tilalle.

En kyllä etäisyyden takia ole muutenkaan varmaan tulossa jyväskylään ajamaan, joten ihan turhaan kai soitan suutani ;)
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 07.11.2013 08:03
Tuli mieleen vielä helpompi/radikaalimpi systeemi. Tiimit kiikuttavat motit ennen kisaa parc fermeen ja myllyt arvotaan tiimeille. Kisan jälkeen oman päristimen saa takaisin.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: TA 07.11.2013 08:21
Tuli mieleen vielä helpompi/radikaalimpi systeemi. Tiimit kiikuttavat motit ennen kisaa parc fermeen ja myllyt arvotaan tiimeille. Kisan jälkeen oman päristimen saa takaisin.

Tällä tavalla tulisi kultamunista hetkessä tuhkamunia. Jokainen tiimi tekisi kisaa varten huonon koneen kun ei se kumminkaan arvalla itselle tulisi.   :D


Ehkä parempi olisi, että arvalla valittaisiin vaikka kolmasosa tiimeistä, joiden koneet pitäisi kiikuttaa parc fermeen ja ne arvottaisiin tuon kolmasosan kesken. Silloin kukaan ei tietäisi joutuuko arpomaan mosaa vai saako ajaa omalla. Taso säilyisi ehkä parempana.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: caveman 07.11.2013 08:27
se parc fermee on sitten täynnä kaatopaikalle valmiita sepelimyllyjä..kukapa sinne hyvää ja kunnossa olevaa moottoria tuo jos sillä ei itse saa ajaa,tämmöset jokkis ehdotukset karkottaa kyllä ajajat viimeistäänkin pois se on varma..jos ei kulje niin kyä se vika yleensä löytyy muualta kun moottorista mutta sen myöntäminen on vaan vaikeaa :P.jos kaikilla olis täysin SIIS täysin samanlaiset moottorit niin uskotteko tosiaan että koko porukka tulis maaliin yhtenä rintamana.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 07.11.2013 13:08
Tällä tavalla tulisi kultamunista hetkessä tuhkamunia. Jokainen tiimi tekisi kisaa varten huonon koneen kun ei se kumminkaan arvalla itselle tulisi.   :D

Edelleen ne olisivat tasaisia tuhkamunia, eikä kennelläkään olisi tarvetta lähteä virittelemään isolla rahalla.

Toisaalta tämän mottiongelman voi poistaa järkevillä yhtenäisillä tekniikkasäännöillä. Onneksi porukka tuntuu olevan niin sisäänpäinlämpiävää, että ei taida yhteisiä R120-säämtöjä koskaan syntyä. Minun puolesta R120-sarjat saavat nyt vaikka hävitä; viimeinen oma R120-kartti sai eilen uuden omistajan.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: T1mo 07.11.2013 14:12
Pitäiskö näitä koneita sitten ruveta kaupasta hakemisen jälkeen tekemään hitaammiksi? Ite oon ottanu moottorin laatikosta, pultannu sen kiinni runkoon ja ajanut kilpaa. Ei tarvinnut haeskella kipakumppania kuin siinä vaiheessa, kun ajaa kärjessä  ;)

Onko noissa tekniikka säännöissä sitten hirveitä eroja? En ole tutustunut tarkemmin, mutta nopealla vilkaisulla kaikki vaikuttavat lähes samoilta.

Ja mitä tuohon moottorin myyntiin tulee niin olen astron kanssa samoilla linjoilla. Ostaa nyt kone kaupasta hintaan 900€ ja jotua myymään vaikak siihen 600€. Halpaa harrastamista? Jos niitä ruvetaan oikeasti kisoissa myymään niin pitäisi myyntihinnalla pystyä hakemaan uusi moottori kaupasta.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: ARSKAROTAX 27.12.2013 10:23
Sääntöja voi aina parantaa tai tehdä sarjaa houkuttelemmaksi, mutta tuo moottorin myynti? taitaa loppua harraste ajelut ainakin omalla kohalla jos tuohon menee sarjoissa :) oldboysiin on tehnyt mieli mennä ajamaan mutta yksinajo ei onnistu, osallistumismaksu kallis ja muu koulutus?
Töysässä Kartkingissä onneks ajo on vapaampaa ja saa ajella kilpaa ilman sen kummempia vääntöjä säännöistä, pirkamaan kisoihin ehkä ens kesänä jos aika vaan antaa periksi..
MSC kilpailu tänä vuonna oli kyllä omalla kohalle huipennus ja järjestely oli hyvää kaikin puolin ja ei paljon turhempaa vääntöä ja tärkeintä oli hauskaa, pitää vaan parantaa tulosta kaverin kans kun tuntu yksin ajaessa aika kovalta kokemukselta, huoltaa ja ajaa joka kierros..
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: awi 27.12.2013 12:35
Sääntöja voi aina parantaa tai tehdä sarjaa houkuttelemmaksi, mutta tuo moottorin myynti? taitaa loppua harraste ajelut ainakin omalla kohalla jos tuohon menee sarjoissa :)

Miksi loppuisi?
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: tripla j racing 27.12.2013 13:10
Pitäiskö näitä koneita sitten ruveta kaupasta hakemisen jälkeen tekemään hitaammiksi? Ite oon ottanu moottorin laatikosta, pultannu sen kiinni runkoon ja ajanut kilpaa. Ei tarvinnut haeskella kipakumppania kuin siinä vaiheessa, kun ajaa kärjessä  ;)

Onko noissa tekniikka säännöissä sitten hirveitä eroja? En ole tutustunut tarkemmin, mutta nopealla vilkaisulla kaikki vaikuttavat lähes samoilta.

Ja mitä tuohon moottorin myyntiin tulee niin olen astron kanssa samoilla linjoilla. Ostaa nyt kone kaupasta hintaan 900€ ja jotua myymään vaikak siihen 600€. Halpaa harrastamista? Jos niitä ruvetaan oikeasti kisoissa myymään niin pitäisi myyntihinnalla pystyä hakemaan uusi moottori kaupasta.

en tiedä mitä niille koneille on tehtävä tai tehty, mutta myyntihinnoista päätellen paljon :o yritin ostaa käytettyä konetta kuluneena kesänä ja nyt syksyllä...joitakin tarjouksia tuli, mutta joko hinnat on kautta linjan ihan poskettomia tai sit vaan mulle koitettiin niitä kaikkein parhaimpia "voittajakultamuna"- tarjota ;D
taitaa olla ainoa moottorimerkki, jonka hinta vaan nousee käytön jälkeen...? myyntihinnoilla olisi lähes kaksi uutta saanut kaupasta, joten ne jäi ostamatta...ostaako- ja maksaako joku oikeasti käytetystä raket 120:stä 1250€????? :P
ostin sitten 50€:lla koneen rikkinäisenä ja tein siitä...hintaa tuli muutama satanen...kulkupuolesta en tiedä mitään, mutta se ei ollut nyt tämän projektin tärkein pointti...

koneiden myyntiin kisojen jälkeen...jos ajaisin ko-kisoja, mielestäni huono idea...radne- laadun kun tietää muutenkin, ja jos "oman"koneen joutuu myymään kisan jälkeen, voipi kaikenlainen taso laskea edelleen...omaa kisakonetta kun kuitenkin yrittää huoltaa ja hoitaa, jotta edes sen kisan kestäisi...omasta yksilöstä oppii mitkä kohteet vaativat tarkempaa huoltoa, kiristystä yms., joten keskeytysten mahdollisuus pienenee...viitsiikö niitä sitten siihen pakkomyytävään koneeseen tehdä...?
jotenka ääni säänöille, joilla koneet saadaan riittävän tasaväkiseksi... :)

PS.mulla olisi nyt myytävänä raket 120 moottori...hinta 1250€
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: ARSKAROTAX 27.12.2013 19:45
Ehkä harrastus kääntyy enemmän välineurheiluun ;) Onhan tuossa moottoriasiassa puolensa tietenkin, mutta tuntuu nuo uudet koneet kulkevan paremmin kuin vanhat jostain syystä..
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: awi 28.12.2013 21:34
Siis jos rahan menetys pelottaa, niin se myyntihinta on sitten vaikka 1000€. Tuolla saa ostettua uuden koneen lisäksi "herkistyksen". Taatusti pysyy vehkeet tikissä, jos joka kisaan voi edellisen myyntirahoilla pistää uuden "kultamunan". Ei tosin taida innokkaita ostajia olla vähän ajan päästä jonoksi asti kun totuus paljastuu, mutta sittenpä on sekin kortti nähty. Välineurheilua jos rakettipärtsäilystä yrittää saada, niin se onnistuu niin kui nyt on tehty; kauppaamalla uskovaisille mystisiä voiton takaavia pisteitä ja kirjaimia.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: ARSKAROTAX 28.12.2013 23:52
no puolensa siinäkin, tänä vuonnakin kulki ihan hyvin kisat ja jäi parantamisen varaa.. Edellisvuoden raket 120 paketti jäi käyttämättömäksi kun ajeltiin ihan uusilla yhdistelmillä, koneet on kuitenkin yksilöitä, pakasta vedetyllä moottorillaki pärjää ilman herkistelyjä kun laittaa kaasuttimen ja palotilan kohilleen.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 29.12.2013 08:01
Siis jos rahan menetys pelottaa, niin se myyntihinta on sitten vaikka 1000€. Tuolla saa ostettua uuden koneen lisäksi "herkistyksen". Taatusti pysyy vehkeet tikissä, jos joka kisaan voi edellisen myyntirahoilla pistää uuden "kultamunan". Ei tosin taida innokkaita ostajia olla vähän ajan päästä jonoksi asti kun totuus paljastuu, mutta sittenpä on sekin kortti nähty. Välineurheilua jos rakettipärtsäilystä yrittää saada, niin se onnistuu niin kui nyt on tehty; kauppaamalla uskovaisille mystisiä voiton takaavia pisteitä ja kirjaimia.

Juuri näin! Tämän takia minä haluaisinkin nämä koneet "yleiseen jakoon", jotta totuus paljastuisi. Koneissa on eroja, mutta ne erot ehjissä koneissa ovat todella vähäisiä. Aiemmin Radne onnistui tuottamaan R120-myllyjä, joissa oli jo uutena 1,5 heppaa tehoeroa (dynotettu samana päivänä samassa jarrussa). Käytännössä jokaisesta uudesta ja lähes 99% vanhoista 120 Raketeista saa kultamunia, kunhan ne käytetään "mystisellä mosamiehellä" eli kellä tahansa, joka tietää mitä näille koneille on tehtävä.

Omana aktiiviaikana tuli hifisteltyä R120 koneiden kanssa aivan helkutisti. Parhaimmillaan taisi olla hyllyssä toistakymmentä eri sylinteri- ja lohkomerkinnöillä olevaa Rakettia ja niistä sekoiteltiin osia ja jarrutettiin ja hipisteltiin ja sekoitettiin osia ja jarrutettiin. Ja kyllä, sieltä tuli se kone joka puski sen 0,6 pollea enempi kuin paras sekoittamaton konepaketti, mutta siitä huolimatta ei tuo motti ollut ylivoimainen. Koneella ajettiin monia erävoittoja, mutta ripeämmillä ranteillä oleva joukkue voitti meidät kuitenkin. Muistan kun tämä kultamunamosa sitten kilahti eräässä kisassa ja kuviteltiin että siihen meni mahikset. Mukana ollut matching numbers -kone (eli pakasta repäisty, jossa vain kampilinja oikaistu) lyötiin runkoon kiinni ja voitettiin lähtö! Tällä samalla vakiomotilla voitettiin sitten myös seuraava lähtö ja silloin päätimme, että mottien hipistely saa loppua. Seuraava vuosi ajettiin täysin vakiokoneella ja sijoituttiin ihan samoin kuin aiemminkin.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Diosol 13.01.2014 02:41
1. Joko tuo moottoriasia olisi käsitelty?
2. Saako kilpailuihin osallistua yksin?
3. Isossa sääntökirjassa on maininta missä iässä alkaa kartingissa aikuisharrastus. Miksi sen tarvitsee olla erilainen OldBoys-luokassa?
4. Voisiko yksittäisen kilpailijan osallistumismaksu olla pienempi kuin usean kuljettajan tiimin? Tällöin kustannukset per ruokalautanen olisi kommunistisempi.
5. Voisiko osallistumismaksuja alentaa näin muutenkin ja jos ei, niin mikä estää sen?
6. Mitkä saderenkaat ovat ensi kaudella? Voisiko ne olla samat kuin muissa raket 120 -sarjoissa (esim. XON-cupissa), eli joku joustaisi muutoksen alla.
7. Ovatko saderenkaat pakollinen hankinta, vai voisiko sadekilpailuja ajaa slickseillä? Kuinka usein on ollut käyttöä saderenkaille kilpailuissa ja montako kertaa niistä olisi pystynyt ajamaan slickseillä?
8. Onko pakko ostaa uusi pakoputki? Saako edes ajaa yksittäistä kisaa sarjapisteiden ulkopuolella vanhalla putkella? Kunhan vain pääsisi ajamaan ja pitämään hauskaa.
9. Onko tuo sääntövaatimus vain harrastajalisenssistä nyt aivan pakollinen?
10. Mikä on jälki-ilmoittautumisesta tuleva lisämaksu? Onko tää nyt aivan oikeasti tarpeen!


Kustannukset alas ja harrastajamäärät ylös! Kukin saa määrittää itse paljonko laittaa harrastukseensa kiinni rahaa, mutta minimi millä pystyy osallistumaan ja/tai kokeilemaan pitäisi saada alhaiseksi. Nyt tapahtuman järjestämisestä tilinpäätökset esille ja sieltä menot-kohdasta tarpeettomat pois. Sarjan parannusehdotuksia kannattaa kysyä karting-harrastajilta, eritoten niiltä jotka jättävät osallistumatta kilpailuihin.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: vahva 15.03.2014 18:15
Moikka

Lajin pariiin tuloa harkitseva pohtii:

Yksin osallistumisen mahdollisuus - todella merkittävä paranannus
Rengasmäärän rajoittaminen -  plussaa
Osallistumismaksujen tarkistus - plussaa

Moottorin myyntipakko tai niiden arvonta  ennen kisaa- selvä syy jättää osallistumatta

N
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 16.03.2014 08:35
Moikka

Lajin pariiin tuloa harkitseva pohtii:

Yksin osallistumisen mahdollisuus - todella merkittävä paranannus
Rengasmäärän rajoittaminen -  plussaa
Osallistumismaksujen tarkistus - plussaa

Moottorin myyntipakko tai niiden arvonta  ennen kisaa- selvä syy jättää osallistumatta

N

Ei kai missään sarjassa tuota mottia ole pakkomyynnissä tai arvonnassa, joten siinä mielessä sinulla ei ole mitään syytä olla osallistumatta. Vai onko sinulla jotain erityistä tietoa OB-sarjasta? Edeleenkään ei taida olla mitään selvyyttä siitä, ajetaanko enää koko OB-sarjaa.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Diosol 20.03.2014 22:47
Moikka

Lajin pariiin tuloa harkitseva pohtii:

Yksin osallistumisen mahdollisuus - todella merkittävä paranannus
Rengasmäärän rajoittaminen -  plussaa
Osallistumismaksujen tarkistus - plussaa

Moottorin myyntipakko tai niiden arvonta  ennen kisaa- selvä syy jättää osallistumatta

N

Ei kai missään sarjassa tuota mottia ole pakkomyynnissä tai arvonnassa, joten siinä mielessä sinulla ei ole mitään syytä olla osallistumatta. Vai onko sinulla jotain erityistä tietoa OB-sarjasta? Edeleenkään ei taida olla mitään selvyyttä siitä, ajetaanko enää koko OB-sarjaa.

Älkääs nyt tuolleen manailko. Eiköhän sitä yritetä löytää yhdessä keinot harrastaa tätä rakasta lajia.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 21.03.2014 07:16
Ei tässä mitään manailua ole, mutta mitä järkeä on pitää sarjaa johon osallistuu alle kymmenen joukkuetta?? OB ampui itseään niin pahasti jalkaan noin 7 vuotta sitten, jolloin kissan hännän nostatus omine sarjasääntöineen oli pahimmillaan. Yhdestä Suomen elinvoimaisimmasta fossiilisarjasta onnistuttiin turhalla rahastuksella ja tekniikkatemppuilulla karkottamaan 80% osallistujista.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: astro 21.03.2014 22:39
Ei tässä mitään manailua ole, mutta mitä järkeä on pitää sarjaa johon osallistuu alle kymmenen joukkuetta??

Sen enempää Oldboysin tilannetta kommentoimatta, kyllä kilvanajo vaikka kolmellakin autolla/joukkueella on hauskempaa kuin yksin pöristely.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Jartsa 31.03.2014 15:13
Näyttäis uusiutuvan  ::)

http://www.oldboys.fi/content/fi/11501/4/4.html
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 31.03.2014 19:11
Jaahas, iltakisat keskiviikkoisin. Eipä edes tarvitse harkita osallistumista kun duunit syö tuon ajan.

Sinänsä kummallista kun OB:n järjestäjät pyysivät kuskeilta mielipidettä viikonloppu vai arkipäivä kisoista, niin kaikki taisivat kannattaa viikonloppua. Päätös oli kuitenkin, että ajetaan arkipäivänä iltakisoja. Kuvastaa kyllä niin OB:n toimintaa että kuolkoon pois koko sarja!

PS. Pitää toivoa että nuo keskiviikkokisat ovat ennenaikainen aprillipila
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Tommi Lehto 02.04.2014 02:31
Tätä ketjua kun tavailee niin tulee äkkiä mieleen että eikö se olis helvetisti helpompi keskisuomalaisten ajaa ne kisat dynossa ni vois kisata pitkin viikkoo? (vähän ehkä trollailen)
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Diosol 02.04.2014 23:37
Tätä ketjua kun tavailee niin tulee äkkiä mieleen että eikö se olis helvetisti helpompi keskisuomalaisten ajaa ne kisat dynossa ni vois kisata pitkin viikkoo? (vähän ehkä trollailen)

Tuohan on ihan toimiva jaottelu! Lauantaisin kisattais penkissä huudattaen räpättimiä ja tehokkain voittais, sitten arki-iltaisin kisattais ajamalla ja eka maalissa voittais. Melko simppeli jako, joka varmasti miellyttäis jokaista kohderyhmää. Lauantaikisapenkittäjät vois sitte harrastaa rauhassa näitä moottorien arpomisia ja myymisiä.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: caveman 06.04.2014 09:02
hieno ajatus..penkkikisassa vois olla vielä 2 luokkaa..kierros ja vääntömestarit
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Jartsa 07.04.2014 12:24

Luokka 3 ( PRO ) : sääntömestarit ; tässä luokassa ei välttämättä tarvi ite ees ajaa, riittää kun muutoin veivataan asioita oman luokan haluamaan suuntaan... ??? ;)   

.......ja kohta meillä on luokkia enempi ku kuskeja........

Ounou  :P

: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 21.04.2014 07:54
Kun tämä keskiviikkokisa ei ollutkaan aprillipila, niin taitaa osallistua tänä vuonna sarjaan vain sarjan järjestävät osapuolet (3kpl). No, tulee voitto kotiin joka kisassa. Jos tehdään äänestys siitä, ajetaanko arki-iltana vai  viikonloppuna ja saadaan vastaukseksi viikonloppu, niin organisaattori päättää että kisat ajetaan keskiviikkoisin! Kuvaa niin 100%:sti sitä hällä väliä ja kuuntelemattomuuden asennetta, ettei ole mitään ihmettä siinä että OB hävisi maailman kartalta!
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: T1mo 21.04.2014 10:15
^Siltähän tuo näyttäisi.
Ei muuta kun keski-suomen harrastajat touhuamaan omaa sarjaa tilalle?  ;)
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: vtuonone 27.04.2014 21:54
Itse asiassa säännöt onkin muuttunut aika radikaalisti.
Nyt saa ajaa sellaisetkin, joilla ei ole kavereita.
http://www.oldboys.fi/files/pdf/343/Saannot_2014_ver1.1.pdf

: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 06.05.2014 08:44
Itse asiassa säännöt onkin muuttunut aika radikaalisti.
Nyt saa ajaa sellaisetkin, joilla ei ole kavereita.

Veikkaan ettei kukaan aja OldBoysiä enää vaikka tultaisiin kotoa hakemaan!
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: ARSKAROTAX 10.05.2014 23:34
Olikos radalla tutustumas päiväs paljon porukkaa vai vetikö pirkanmaan fosarisarja ajamaan?
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 19.05.2014 07:35
Eilenhän taisi olla viimeinen ilmoittautumispäivä OB:n ensimmäiseen kisaan. Ajaakohan kukaan muu kuin järjestävät osapuolet itse...? Perinteiseen tapaan OB ei paljon turhia tiedottele.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 20.05.2014 18:19
Huomenna pitäisi ajaa ja ei ole edes lähtöjärjestystä. Johtuisikohan se siitä, ettei sarjaan ole kukaan ilmoittautunut. Melkein voisin olla vahingoniloinen kaiken OB-hölmöilyn jälkeen, mutta onhan tuo ikävä tilanne harrastajille. OB:n järjestäjät voivat kuitenkin katsoa ihan omaa napaansa tämän varsin elinvoimaisen harrastesarjan alasajosta. Jos sooloillaan jatkuvasti säännöissä, tuijotetaan tiukasti laput silmillä vain omaa agendaa, rahastetaan harrastajia, suositaan sisäpiirin tiimejä, ylläpidetään tiedotuspimentoa, jätetään kuuntelematta harrastajia, sotketaan rata-oy:n intressejä harrastesarjaan jne. jne. niin ei ole ihme että näin kävi.

Nyt olisi aika Keski-Suomen alueen harrastajien lyödä päät yhteen ja aloittaa puhtaalta pöydältä harrastajaystavällisempi ja kustannustehokkaampi sarja. Ja ei, minä en aio olla mukana tässä. Minulle riitti harrastesarjatoiminta ja keskityn Rotax Maxilla omaksi huvikseni päristelyyn.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: vtuonone 20.05.2014 19:33
Ymmärtääkeni lähtöjärjestyksen saa vasta huomenna tai myöhemmin illasta tänään, kun osallistumisensa saa ilmaiseksi perua klo ti klo 18:00 asti.
Pitää kait se huomenna tuonne raahautua ja katsella mikä on meininki.
Tuleepahan koneista ainakin talven pölyt putsattua pois ja onhan se kivempi treenata, jos edes toineen auto on paikalla.
Saapas näkee sattuuko uuden rungon setupit ilman metrinkään testiä edes suunilleen kohdilleen.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: alppix 20.05.2014 20:12
Kiinnostaisi tulla kyllä ajamaan, mutta työmatkaa pukkaa taas, joten eipä ole mahdollista. Ehkä sitten seuraavaan kisaan.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 21.05.2014 06:10
Ja OB:n kisa peruttu...
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 18.06.2014 16:39
Tais käydä toiselle osakilpailulle samoin kuin ensimmäiselle...
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Jartsa 20.06.2014 09:09
Tais käydä toiselle osakilpailulle samoin kuin ensimmäiselle...

http://www.mylaps.com/en/events/1035428

: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Jartsa 21.08.2014 23:35
Hiukan täs herää ajatus, että kun nyt tuolla viimesessä ( http://www.mylaps.com/en/classification/3229679 ) paikallis-kisassa näkyy olleen enään pelkästään isännät ite ajelees ja ko sarja sitämyöten todellisuudessa historiaa, niin missä ne kaikki menneitten vuosien mukana olleet wermeet on ? Jossain on h***tillinen keko jeesuksen aikasia mosia ja fosarirunkoja ??? ? Vai ajeleeko noilla muka joku ihan vaan huvikseen ?  :o  Harmittavasti noista suurin osa taitaa vielä olla alapäästään holkitettujakin, ni ei kelpaa sellaisenaan edes varaosiks muihin sarjoihinkaan...

: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 22.08.2014 11:34
Yhdessä vaiheessa oli OB:ssä tuo holkitushinku ihan tavaton, kun sillä kuviteltiin tehtävän ihan über-mosia. Itsekin tehtiin pari kappaletta ja saihan ne aavistuksen herkemmin pyöriviksi, käytännön vaikutus kuitenkin olematon. OldBoysin tappoi totaalisen vinksahtaneet säännöt ja rahanahneus, johon sekoittui ratojen ja jälleenmyyjien omistussuhteet.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 25.08.2014 10:48
Niin minullakin on tallissa yksi OB-sarjan auto, joka kelpaa kyllä muihinkin sarjoihin. Ei ole mottia holkitettu, ryyppyläppää poistettu tai muutakaan omituista väkerretty. Ei edes OB-sarjan sallimaa omatekoista pakokäyrää nysvätty. Pitäisiköhän tuo käydä käynnistämässä ensimmäisen kerran varmaan 1,5 vuoteen. Tuli hankittua OB:n viime vuoden sarjaa varten, mutta kun tuo sarja oli käytännössä kuollut jo silloin, niin ei ollut mielenkiintoa ajella..

Olisikohan innokkaita järjestäjiä, jotka väsäisivät uuden sarjan pystyyn keskisen-Suomen alueella ja tolkullisilla säännöillä?
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 01.09.2014 13:35
Nyt olisi taas 3.9. OB-kisat, mahtaa olla melkoinen kansanjuhla! ;D
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Jani Malin 02.09.2014 10:22
Mä ymmärrän että ei tonne hotsita mennä jos kolme autoa kiertää rataa... Mutta, kisan tekee kilpailijat. Jos ite dissaatte omaa sarjaanne joka välissä ei siitä voi tullakaan yhtään mitään ja parempi lopettaa koko homma. Jos taas yhdessä keräätte porukkaa, mainostatte miten hieno homma se on ja teette siitä sellaisen niin jotain toivoa on.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: awi 02.09.2014 22:17
Eipä niitä dissaajia montaa ole kun tarkemmin katsot, yksi nyt ainakin.

Jos tuota psykologista puolta ajattelee, niin ehkä perimmäinen ongelma OB:ssa on ollut se, ettei se ole puhtaasti harrastajalähtöinen, vaan järjestäjäporukka liittyy liepeen ratayhtiöön. Vaikkei sarja mikään rahasampo varmasti ole, niin yhdistettynä jonkinmoiseen sisäpiiriytimiseen sekä vähän muita korkeampiin hintoihin niin vaikutus lopputulemaan on suuri. Ei ole yhdessätekemisen henkeä, vaan on järjestäjät ja asiakkaat.

Todellisuus varmasti on, että hyvää työtä lajin eteen siellä kuitenkin tehtiin ja 98%:sti harrastepohjalta.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 03.09.2014 08:17
Niin, minua voi pitää kyllä dissaajana, mutta todellisuudessa olen ollut hyvin alkuajoista OB:ssä mukana sekä osaltani pyrkinyt kehittämään tuon sarjan toimintaa. Kun tilanne oli kuitenkin se, ettei mikään muutu, ehdotetut muutokset (mm. muilta joukkueilta/kuljettajilta/"kuljettajayhdistykseltä") menivät kuuroille korville, oli lopun alku hyvin nähtävissä. Merkit sarjan kuolemasta olivat näkyvillä vuonna 2009, mutta mitään muutoksia ei tehty vaikka järjestäjille niitä ehdotettiin. OB:ssa sooloiltiin säännöillä, eikä yhtenäistämistä muihin sarjoihin onnistuttu tekemään. Jos hintatasoa olisi saatu vähemmän yritystoimintaa subventoivaksi, joukkueen kokoonpano dynaamisemmaksi sekä kielletty mottien työstäminen, olisi sarja voitu vielä pelastaa. Ne muutokset, joita tehtiin esim. tälle vuodelle, olivat 5 vuotta liian myöhässä eli silloin kun sarja oli jo kuollut. Lisäksi harrastesarja olisi syytä irrottaa taloudellisista kytköksistä, sillä aika nopeasti kuljettajille tulee rahastettuna olemisen maku.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Jani Malin 03.09.2014 08:57
Joo, ilman muuta noita virheet pitää tiedostaa ja niistä oppia. Usein sarja voi olla jonkun radan/kerhon yhteydessä mikä on sekä hyvä että huono. Rikastumista tai edes tuloja on tästä lajista on kyllä turha hakea, rahavirta on vaan yhteen suuntaan.

Kun kommentoin tätä niin mietin vaan hommaa siitä näkökulmasta että jos joku tämänkin foorumin lukija Jyväskylän alueelta oli vaikka ajatellut tulla paikalle - niin kyllä se lähtö vaihtuu perheen saunailtaan kun lukee kannustavan kommentin täältä.  ;) Jos hommat alkaa kuitenkin olee nyt suunnilleen pulkassa niin pitäiskö vaan yrittää rakentaa uutta lentoa sarjalle?
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Jartsa 22.09.2014 21:53
http://oldboys.fi/files/pdf/348/OB_Kestavyyskilpailukutsu_2014.pdf
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 28.09.2014 15:29
http://oldboys.fi/files/pdf/348/OB_Kestavyyskilpailukutsu_2014.pdf

Ajettiinko nämä kisat?
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: vtuonone 28.09.2014 18:17
Juu
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 28.09.2014 18:22
Toivottavasti oli kerännyt osanottajia peruskisoja enemmän.
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Jartsa 30.09.2014 16:29
Taisipa olla jopa viimevuotistakin enemmän autoja viivalla . Jotkut kuulemma vaan veteli puolella kaasulla tämänkin läpitte  :-X
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Slowfly 07.10.2014 20:11
Taisipa olla jopa viimevuotistakin enemmän autoja viivalla . Jotkut kuulemma vaan veteli puolella kaasulla tämänkin läpitte  :-X

Onkohan tuloksia missään? Paljonko saatiin kartteja viivalle?
: Vs: OldBoys vuonna 2014?
: Jartsa 07.10.2014 22:06
Olikohan 8 autokuntaa, joista ainakin kaks silleen pidemmän matkan takaa. Tuloksista ei muuta havaintoo kuin kolmen kärki : 1. Salotec pohjonen, 2. Tehopiikki paikalliset, 3. Team Possenwaagen, etelä . Ajettiin jostakin syystä ns lyhyttä rataversiota, mistä tiedotettiin ( jo tehtynä päätöksenä ) vasta aamun ohjaajakokouksessa ( ? ) .