kartingforum.fi
Kartingkeskustelu => TAG => : olpe78 20.08.2009 19:23
-
Milläs tän uuden kytkimen sais pysymään ehjänä?
Putsattu aika tunnollisesti päivän päätteeksi ja laakeriin laitettu rasvaa, mutta silti hajosi....ja tiedän, että joillekin muillekin on näin päässyt käymään.
-
Mitä siitä hajosi ? Onko laittaa kuvia näytille?
-
ei millään, pari kappaletta menny jo tässä...
-
Hyvä, nyt siis kestää tasapainoakselin rattaat, mutta hajoaa kytkin ja vanhaa kytkintä ei saa teräsrattaiden kanssa käyttää?
-
saa käyttää.
-
Meneekö siitä kello vai katkeaako painot ? Onko kytkimessä ollut luistamista ?
-
Näin tyylikkäästi meillä hajosi ensimmäisellä kerralla. Toisella kerralla meni vain kahteen osaan, kun huomattiin ajoissa.
(http://img263.imageshack.us/img263/2944/kytkin.jpg)
-
näin metallimiehen silmin on kyllä aika hurjan näköinen konstruktio tossa uudessa kytkimessä! Miten ihmeessä sen voi olettaa kestävän kun metallia nitkutetaan suunnasta toiseen? ja vielä kun kello hieman kuluu niin liike sen kuin kasvaa...
Onkos noilla mitään takuuta jos menee omaan mosaan tommosen päivittämään? Paljonko maksaa tuo kuvan osa?
-
Kyllä niillä jonkin sorttinen takuu on, jos sattuu heti hajoamaan. Hintaa oli muistaakseni reilut 130.
-
Kyllä niillä jonkin sorttinen takuu on, jos sattuu heti hajoamaan. Hintaa oli muistaakseni reilut 130.
Hajosko sulla alle 50 tunnin? Omasta mielestä vanha kytkin teräksisillä kengillä vois olla toimiva ratkaisu!
-
Hajos, kevyestikin. Ensimmäinen kesti kolme ja puoli kisaviikonloppua treeneineen. Toinen meni kolmessa tunnissa. Itselläni ei ole mitään käsitystä tuosta vanhasta kytkimestä, kun en ole koskaan sellaista lähemmin päässyt tutkiskelemaan.
-
Saako tuon keskiön asennettua "väärinpäin" eli 2 eri tavalla ?
-
Saako tuon keskiön asennettua "väärinpäin" eli 2 eri tavalla ?
Ei, muistaakseni toisella puolella on upotukset pulteille.
-
hei se on vain rotax laatua, miten voitkaan odottaa kestävän sen yli 50 tuntia???;o
-
Tommoinen tippui mailiin tänään:
-------------
New needle cage and o-ring for the centrifugal clutch.
The centrifugal clutch for the 125 Junior MAX (Micro MAX and Mini MAX) and 125 MAX engine has been designed as a dry clutch.
To be able to detect any misapplication of the centrifugal clutch by applying oil or grease into the clutch, BRP-Powertrain has released a new ("sealed") combination of a needle cage plus o-ring for the centrifugal clutch.
The o-ring minimizes the spreading of grease from the needle cage into the clutch drum and on the clutch.
For the proper function of the "sealed" needle cage, the assembly instruction must be carried out.
-
Näin tyylikkäästi meillä hajosi ensimmäisellä kerralla. Toisella kerralla meni vain kahteen osaan, kun huomattiin ajoissa.
(http://img263.imageshack.us/img263/2944/kytkin.jpg)
Milläs tän uuden kytkimen sais pysymään ehjänä?
Putsattu aika tunnollisesti päivän päätteeksi ja laakeriin laitettu rasvaa, mutta silti hajosi....ja tiedän, että joillekin muillekin on näin päässyt käymään.
Nämä kytkimet eitule koskaan kestämään jos ei tehdä jotain muutosta kytkimen materiaaliin.
-
sekii voi olla että jarrut laahaa, tai ajaa jarrukaasulla, tai kampura kiero ja sen takii rikkoo, tai kello soikee ja ottaa kiinni, vaihtoehtoi on monia: )
-
Onko näitä kytkimiä paukkunut edelleen?
-
Kyllä niitä on menny, lisäksi myös kytkin kello halkesi, sen huomasin sattumalta kun kynnellä vedin kellon ulkopintaa pitkin.
-
Eli Rotax vaatinee enemmän huolenpitoa kuin muutaman kerran kuulemani väite, että koko kesän ajais ja talvella huoltais?
-
harraste ajoa pystyy varmasti koko kesän ajelemaaan. kisaaminen onkin sitten aivan toinen juttu
-
meillä on ajettu 70 tuntia samalla kytkimen roottorilla, rotax junnussa. Rakenne on juuri samanlainen kuin noissa kuvissa.
Kello on vaihdettu n. 40 tuntia sitten, syynä on se, että tässä kellossa on 12 piikkinen ratas, siinä toisessa on 13 piikkiä.
Tämä kausi on mennyt pääasiassa tuolla 12 piikkisella ja uudella kellolla.