kartingforum.fi
Kartingkeskustelu => TAG => : Otto83 06.11.2009 23:57
-
Tuli tässä mieleen että kun moni valittelee renkaisiin menevän kohtuuttoman paljon rahaa,niin miksi ei voisi vaihtaa kovemman seoksen rengasta ja molemmat viikonlopun kisat ajettaisiin samalla sarjalla.Harjoitukset saisi ajella millä renkailla huvittaa. Olisiko tässä mitään järkeä?
-
Varmasti olisi järkeä, ainakin ns. harrastajasarjoihin. Kauppiaitten busineksen kannalta se ei olisi kuitenkaan hyvä homma.
Ja onhan pitävällä gummilla hienoa ajaa...mutta kisailun kannalta ei ole merkitystä onko gummi
asteen kovempi vai pehmeämpi, uusi vai kuluneempi.
Ja tietysti alhaisemmat kustannukset voisivat tuoda lisää osallistujia kisoihin...
Eli toisaalta, mutta toisaalta. Vegan SL6, jota käytetään Leopard Cupissa, on antamaansa pitoon nähden kestävä rengas
ja kohtuu hintainen. Miten lie on tuon uuden Maxxiksen kanssa?
-
Tuossa muutama vuosi sitten kokeiltiin noudattaa demokraattista päätöstä ja siirtyä edullisempiin renkaisiin. Kesto suunnilleen sama kuin ennen, pito huomattavasti heikompi ja hinta reilusti halvempi.
Tulos:
+ oli hienoa kun renkaat eivät maksaneet paljoa.
- ajo meni lipsutteluksi, koska ei ollut pitoa
- paino alkoi vaikuttamaan enemmän
- kuskimäärä ei lisääntynyt hinnasta huolimatta
No se kortti tuli katsottua ja seuraavana vuonna olikin jo paremmat renkaat taas alla.
-
monta sarjaa renkaita teillä on yleensä mennyt viikonlopun aikana?
-
Jos puhutaan TAG Suomensarjan 2009 kisoista,
niin 1 sarja Maxxis HG3 / päivä. Enempää ei edes saanut käyttää (pl. vararengas).
Iltakisoja (kaksi lähtöä + aika-ajo) yhdellä HG3 sarjalla pystyi ajamaan kaksi kappaletta.
-
monta sarjaa renkaita teillä on yleensä mennyt viikonlopun aikana?
Park Ferme-renkaita sallittu vain yksi sarja / viikonloppu ja vapaat harjoitukset vanhoilla.
-
Mikä on renkaiden kulutus esim. rotax max viikonlopun aikana?
-
jos tappelet voitosta, joudut satsaa tod.näk. 3 sarjaa per viikonloppu. 1 uus sarja treeneihin ja 2 sarjaa kisapäiville. Muissa tapauksissa lompakon ja innostusten mukaan.
-
Minkälaisella budjetilla ootte koko rotax sarjaa kiertäneet?
-
Se oliskin kiva tietää!
Mut, jos ynnäilee vähä menoja.
10-osakilpailua/kaudessa:
-1 rengassetti, jolla harjoittelee ennen ekaa kisaa+ 2 settiä/kisavkloppu= 11 settiä*175€=1925€
- 10 kilpailumaksua*70€=700€(lisäksi, jos haluaa treenata to-pe harjoitus ratamaksut 10€-20€/rata)
-Meniskö kisabensoja 15litraa+öljy/kisavkloppu, niin sillä liikutaan n.200€ koko kausi....?
-Kuljetuskaluston bensat voi jokainen laskea ite, mistä päin Suomea ikinä ajeleekin kisoihin.
- Hotellimajoituksella 2 yötä/kisavkloppu n.150€*5=750€
Noi tekee vähä yli 3500€...
Sitte jotainhan pitää syödä, ehkä mekaanikolle riittää pelkkä juominenkin. Kyllä ravitsemiseenkin uppoaa helposti aika paljon rahaa, mut uppoaahan siihen kotonakin ollessa!
Huolto kustannukset on määrittelemätön lukunsa, kuten myös se mitä sattuu hajoamaan kilpailun kovassa temmellyksessä. Tämän takia itse toivoisin itselleni vähintään 6000€ budjettiä kautta varten.
Oisko toi 6000 lähelläkään keskiarvoa??? Tiedän, että tuon ylikin mennään ja reilusti!
-
mulla tuli vähän yli 3000km rotax kisoja, kaikki osakilpailut
-
Kiitokset vastauksesta,olis itellä tarkotus ens kaudella kiertää ainaskin muutama kisa tai miksei samalla koko sarja jos vaan aika/rahat riittää.
nyt ainaskin sai aikas hyvän kuvan kulu puolesta kun joku uskalti kertoo paljon rahaa uppoaa,olis kiva kuulla muidenkin kausi budjetteja?