kartingforum.fi
Kartingkeskustelu => Formula 250 => : kossu79 02.03.2010 00:14
-
Moikka.
Tuola tallissa valmistuu pikku hiljaa oma F250 projekti.
Ollaan siinä vaiheessa että pitäisi kateita ruveta sovitamaan. Olisiko kenelläkään laittaa kuvia omista katteiden kiinnikkeistä/raudoista.
-Mistä kaikkialta etukate kiinni/miten?
-Millaisella raudoilla rattikate?
-Sivukatteiden raudoista?
Jos joku viitsii näistä kuvia laitella vaikka mailiini niin täälä päässä ollaan onnellisia:)
Ja vinkkejä otetaan tietty vastaan katteisiin liittyen kiinnikkeet ym..
kossu79@luukku.com
-
Kiinnitykset riippuu paljolti siitä minkälaiset katteet sulla on käytössä ja onko muuten käytetty jotain erikoisempia ratkaisuja. Esim. rattikate menee normaalisti ihan vakiokiinnikkeillä, mutta joissakin tapauksissa joudutaan tekemään hieman erilaiset kiinnikkeet. Sivukatteiden osalla asiaan vaikuttaa pakoputken ja jäähdyttäjän sijainnit. Myös etukatteessa on nähty useampia tapoja.
Voin laittaa tuossa myöhemmin kuviakin tulemaan muutamista eri laitteista.
-
Morooo,
Mullekkin kelpaisi kuvia ja selvitystä miten nuo kateraudat tulisi tehdä.
Nykyisillä säännöillähän koko porukka on vetänyt laittomilla kalustoilla koko viime kauden.
:o
Eli varmaan muutkin parhaillaan rustaa katteitaan uusiksi.
-
Tuolta nyt voi katsoa hieman mallia... http://kuvablogi.com/blog/15497/15/
-
Minkä verran on noista sivukatteiden ja etukatteen alareunasta maahan tilaa?
-Kiitos-
Se hieman vaihtelee, mutta sanotaan että 25-50mm välillä ne varmaan kaikilla on. Jos ne ovat liian alhaalla, niin kartti kuormitettuna raapivat maahan ja kuluvat turhaan. Toisaalta turhan ylhäällähän ne ei kannata olla. Käytännössä siis sivukatteen alareuna on rungon alareunan kanssa kutakuinkin samalla tasalla.
-
Minkä verran on noista sivukatteiden ja etukatteen alareunasta maahan tilaa?
-Kiitos-
Se hieman vaihtelee, mutta sanotaan että 25-50mm välillä ne varmaan kaikilla on. Jos ne ovat liian alhaalla, niin kartti kuormitettuna raapivat maahan ja kuluvat turhaan. Toisaalta turhan ylhäällähän ne ei kannata olla. Käytännössä siis sivukatteen alareuna on rungon alareunan kanssa kutakuinkin samalla tasalla.
Itselläni nuo oli aina 6mm runkoputken alapinnasta ylöspäin.
-
Morooo,
Mullekkin kelpaisi kuvia ja selvitystä miten nuo kateraudat tulisi tehdä.
Nykyisillä säännöillähän koko porukka on vetänyt laittomilla kalustoilla koko viime kauden.
:o
Eli varmaan muutkin parhaillaan rustaa katteitaan uusiksi.
Ja2,5mm lattaraudasta taivuttaa, jos hakee parempaa materiaalia, niin ohkaisempaa voi käyttää.
Miten niin laittomilla, varmaan sitten useamman vuoden on meilläkin ajettu laittomilla katteilla. ;D
-
Minkä verran on noista sivukatteiden ja etukatteen alareunasta maahan tilaa?
-Kiitos-
Kuten jo kuulit eli muotoilu senverran, että sormet, isommat nakit mahtuu nostamaan Kartin ylös tarpeen vaatiessa. ;) Tosin kaikkia rakenteita ei voi nostaa sivusta, kun runkorakenne ja muu eivät sitä salli. Näitä on tosin vähän käytössä.
Ei näillä tällä kotimaan radoilla ole mitään merkitystä, kuten ei takasivelläkään, kuhan nyt ovat siellä 2T käyntiintyöntämisen takia.