kartingforum.fi
Kartingkeskustelu => Karting Yleinen => : KIC 28.11.2011 18:23
-
Nyt se jälleen alkaa. Talvisin on mahdollista ajaa myös omilla autoilla sisätiloissa. Kart in Club aloittaa 4.12.2011 alkaen sunnuntaisin oman Winter CUP-sarjan ja mukaan pääsevät alkuvaiheessa Cadett ja KF6-luokan luokan kuljettajat. Ajaminen alkaa sunnuntaisin kello 1800 aikoihin ja päättyy kello 2100 tietämissä.
Osallistujilla tulee olla tietysti oma luokan sääntöjen mukainen kalusto, ponderi (saa myös vuokrata paikan päältä), ajovarusteet ja halu oppia ajamaan!
http://www.kic.fi/wintercup.html
-
Kenellekkään ei varmaan tule yllätyksenä että ehdotan Brigs&Stratton WorldFormulan voimin etenevää aikuis"viihde"harrastaja ajomahdollisuutta, mikäli tilaa ja aikaa junnutoiminnasta riittää?
:P
Kisaa ei olisi tarvetta vetää, ihan vapaat lapitkin on sisällä omalla autolla ihan riittävän haastavaa ja nopeatempoista.
On meinaan varsin tehokasta reeniä. Talven jälkeen ulkoradat tuntuu kuin lentokentiltä. ;D
-
Komppaan MKR:n ehdotusta ja oon mukana kunhan jostain saan käsiini tollasen maailmanformulan.
-
Mä komppaan kanssa... tätä on pari talvea odotettu...
Kenellekkään ei varmaan tule yllätyksenä että ehdotan Brigs&Stratton WorldFormulan voimin etenevää aikuis"viide"harrastaja ajomahdollisuutta, mikäli tilaa ja aikaa junnutoiminnasta riittää?
:P
Kisaa ei olisi tarvetta vetää, ihan vapaat lapitkin on sisällä omalla autolla ihan riittävän haastavaa ja nopeatempoista.
On meinaan varsin tehokasta reeniä. Talven jälkeen ulkoradat tuntuu kuin lentokentiltä. ;D
-
Kenellekkään ei varmaan tule yllätyksenä että ehdotan Brigs&Stratton WorldFormulan voimin etenevää aikuis"viihde"harrastaja ajomahdollisuutta, mikäli tilaa ja aikaa junnutoiminnasta riittää?
Kyllä ne Maailman Formulat pääsee mukaan jos porukkaa löytyy, 10 on maksimi per luokka...
PS. K-30 tiimin kuljettajien autoissa tulee olla öljyn/romunkeräysmatto kiinnitettynä rungon ja radanvälissä.
-
Hieno homma!! ;D
Uskon että paltiarallaa 5-8 autoa löytyy viivalle kaikenkaikkiaan. Moottoreita on nyt syksylläkin ollut tarjolla Foorumilla, ja voin kysellä niiltä joilla tiedän tuollaisia puimureita olevan.
PS. K-30 on kehittänyt vuosien, ellei peräti vuosikymmenen, ahkeran ja peräänantamattoman tutkimus ja testaustyön tuloksena toimivan ja erehtymättömän automaatti-huoltojärjestelmän karttiin:
Ne komponentit jotka ovat tulleet elinikänsä päähän ja ovat siis vaihdon tarpeessa: Hajoavat tai putoavat itse kyydistä !!
Sanomattakin on selvää että tähän, ihan F1:sistäkin puuttuvaan systeemiin, on kulunut runsaasti teskitilometrejä sekä taloudellista panostusta. (lähinnä juomiin)
;D
-
Mites raket120?
-
Täällä myös kiinnostusta tuohon B&S:lla ajamiseen. Vapaat kierrokset ilman kilpailua ehkä parempi vaihtoehto. Pääsee useampi kuljettaja ajamaan samalla autolla.
-
Hienoa.
Nyt on jo neljä (kunhan Astro saa jostain koneen) puimuria kasassa. :)
Ei muutakun ensi Sunnuntaina jo heti aamusta KIC:n takaovelle jonottamaan Kartti kainalossa. ;)
B&S:t varmaan vetää ihan pumppu 98E bensalla? Renkaat mustat ja pyöreet? (mieluiten 4kpl ja jotenkin kiinni autossa :P )
-
Enää ei puutu kun Rotaxit... ;D
-
B&S:t varmaan vetää ihan pumppu 98E bensalla?
Sisähallissa olisi kyllä hyvä käyttää tuota Nesteen pienmoottoribensiiniä (http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589%3b2655%3b2698%3b2707%3b2708%3b10164) tai vastaavaa Aspen+ polttoainetta (http://www.aspen.se/fi/Kuluttaja/Tuotteet/Muut_polttoaineet/Aspen__). Tuota Nesteen bensaa saa ihan pumpusta ainakin Eläintarhan Nesteeltä Helsingistä ja Porvoossa Asentajantieltä. Ja toki hieman kalliimmalla taitaa olla jopa Prisman hyllyssä.
-
Meinaatko että ne sisähalliautot ajaa tolla?
:o
Ilmeisesti ajetaan sillä millä ne vuokra-autotkin kulkee?
-
Kellään myydä tai vuokrata briggs&strattonia? :)
-
Elikkä mukaan pääsee Cadett, KF6 ja World Formula kalustolla. Tällä hetkellä KF6:sia on tulossa 7, Cadetteja 4 ja 0 World Formulaa. TJR ja MKR varmaan käynnistelevät jo kuljetuskalustoa ja ovat tulossa...
Muutamia käytännön asioita liittyen ajamiseen:
1. Winter CUP on tarkoitettu Cadett, KF6 ja World Formula luokan kalustolle.
2. Osallistumismaksu on 65 euroa ja se sisältää polttoaineen öljyineen. World Formuloiden polttoaineessa ei ole öljyä.
3. Ajaminen alkaa kello 18.00 aikoihin, paikalla kannattaa olla kello 17.00 jolloin tankataan autot.
4. Tankin tulee olla tyhjä. Öljyä ei tarvitse, eikä saa lisätä polttoaineeseen.
5. Ajaminen tapahtuu omalla vastuulla, alaikäisellä kuljettajalla tulee olla huoötaja mukana.
6. Ajovuorojen pituus on 10 minuuttia.
7. Jokaisella tulee olla oma transponderi autossa. Mikäli ei ole omaa transponderia, sellaisen voi vuokrata.
8. Takarenkaidensuoja on pakollinen, ja sen tulee ulottua renkaan ulkoreunaan.
http://www.kic.fi/wintercup.html
-
... TJR ja MKR varmaan käynnistelevät jo kuljetuskalustoa ja ovat tulossa...
Wolksvaattorissa on jo hehkutus aloitettu. Onhan KIC:n parkkipaikalle jo järjestetty asianmukainen jarruverkko Mötörhomeemme saapumista ajatellen?
Tosin TJR:lle homma tuli sen verran puun takaa että jo sovitut tomintaliikkeet estävät fyysisen paikalle aineellistumisen.
Hommailkaahan moottoreita, niin ei tartte yksin kurvailla.
:)
-
Muistatko Markku minkä kokoisella takarattaalla VM:ssä ajettiin ja mikä oli ketjun pituus? Kokeilin meidän brikkaria niin ainakin se vielä pyöri eikä ollut ruostunut kiinni :P
Minkälainen moottoripukki tossa piti olla? Muistaakseni leveempi ettei ota penkkiin kiinni?
-
Cadetissa normivälläri on OK, KF6:ssa 10 eteen ja taakse 92 niin silloin soittaa...
WF:ssa kun laskww 75 km/h huipun mukaan niin silloin on alueella...
-
Moi,
Huomasin tämän vasta nyt, ensi sunnuntaina tullaan paikalle.
Meillä oli Viinikkalassa ratastuksena 17/82, eikä KUKAAN mennyt lujempaa.
Ymmärrän ettei Markku ole soittanut, kun se ei tykkää jäädä kakkoseksi ;D.
Jos ei ajeta kisaa, niin onko takapuskuri pakollinen, enkä ponderiakaan silloin tarvitse.
Meille riittää pelkkä hurvittulu ;)
Hinta vaikuttaa hyvältä jos bensa kuuluu hintaan, ja toi hinta on tietysti per AUTO.
-
Siellä se Markku ajeli ainoana aikuisviihdeharrastelijana.
-
Sitten on sisäkausi avattu. Hauskaa oli, ja monelle radan fyysisyys tulikin yllätyksenä...
Seuraavan kerran huristellaan 18.12.2011 ja silloin tehdään uudet linjaukset. Nyt paikalla oli yksi Cadetti ja yksi World Formula. Jos seuraavalla kerralla ei Cadetteja ja World Formuloita ole riittävästi, tilalle otetaan uudet luokat. Nuo luokat ovat Raket85 ja Raket 120. Eli nyt rivit kuntoon Cadett ja WF-porukat.
KF6:sia tulee sitten ensi kerralla varmasti maksimäärä, eli 10 kpl.
Kuvia illan tapahtumasta löytyy Kart in Clubin Facebook-sivuilta http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150456493454777.379984.195287359776&type=1
PS: Hyvin näytti naisväkikin viihtyvän kahvion puolella...
www.kic.fi
-
Siis mitäh? Olisko sisälle oikeasti mahdollista päästä ajamaan Raket 120:llä? Sittenhän ton koko worldformulan hankinnan voi unohtaa, varmaan löytyy kiinnostuneita ja kalustoakin aika paljon enemmän.
Mites ton polttoaineen kanssa sitten tehdään, kun nuo radnen vekottimet vaatii aika rutkasti öljyä?
World formulat ja 120hän voi ajaa vaikka sekaisin, etenkin kun ei ole kisa. Tattiksellahan noi on samassa kisassakin.
-
Muistatko Markku minkä kokoisella takarattaalla VM:ssä ajettiin ja mikä oli ketjun pituus? Kokeilin meidän brikkaria niin ainakin se vielä pyöri eikä ollut ruostunut kiinni :P
Minkälainen moottoripukki tossa piti olla? Muistaakseni leveempi ettei ota penkkiin kiinni?
VM:llä ajettiin 16/82-83 vällärillä, riippuen siitä oliko alla SL56 vai HG3:set.
Ketjunpituuden tein "sopivaksi", eli hyllystä ei löydy niin pitkiä vaan pitää nakertaa itse. (en ole laskenut paljonko lenkkejä mulla on)
Mä tein normi moottoripukin päälle "siirtolevyn" 5mm rautalevystä jolla saan koneen ulommas.
Ymmärrän ettei Markku ole soittanut, kun se ei tykkää jäädä kakkoseksi.
Häh? Mitä se Kimi siellä horisee? Mää en ole aikoihin välittäny pärjäämisestä. Ykkösenä on tylsä ajella. En kyllä tykkää ajella kakkosenakaan, vaan mieluummin sijoilla joilla ei ole mitään väliä.
Syöksyin tänään puolenpäivän maissa pajalle raapimaan n 3 vuotta seissyttä -02 CRG katiskaa, varustettuna WF moottorilla, pois säilytyspaikastaan.
Vempele oli selvästi levännyt hyvin. Moottori pyöri narusta vedettäessä ja olin näköjään muistanut tyhjentää kaasarinkin. :o
Valutin öljyt ulos ja uutta voiteluainetta peliin. Kaasarin purin ja puhaltelin suuttimet varmuuden vuoksi. (pääsuuttimessa näytti lukevan .97) Pakoputkeksi laitoin jälleen Leopardin/100cc putken joka ehkä nahistaa aavistuksen, mutta on mukavan hiljainen.(tuskin vaikuttaa kierrosaikaan?) Bensaa tankkiin ja taistelua muoviksi muuttuneiden letkujen ja korkintiivisteen kanssa. ::) Tulppa irti ja akulla lyhyitä pyöräytyksiä hetken aikaa, jonka jälkeen tulppa takas kiinni, katkaisin On asentoon ja parin pötkäyksen jälkeen WF alkoi puksuttamaan. ;D
Runko oli hyvinkin paksun ja sitkeän pölykerroksen peitossa jota koitin hieman veistää ohuemmaksi WD40:sen avulla. Yhden LeopardCup kisan vedetyt Vega SL6:set alle ja pontsat paikoilleen. Arvioin sopivaksi välläriksi 16/86 (Kimi ajelkoon millä lystää ;) Hyvä sille jos on nopein, jos kerran siitä niin tykkää. ) VM:ltä peräisin olevat ketjut oli juuri sen verran naftit, että koneen pukki otti kiinni sivuponttoonin tuen hitsauksiin. Ketjut oli kireellä kun viulunkieli ja kello alkoi olemaan sitä luokkaa että olisi nostettava kalusto kyytiin ja suunnattava kohti suorituspaikkaa eli KIC:a. Nykäisin sahalla vielä nopeesti yhden 85:sen rattaan toiselta reunalta halki valmiiksi jotta voisin vaihtaa sen perillä, kun pidempien ketjujen tuhertamiseen olisi kuitenkin mennyt enemmän aikaa.
Vermeet legendaariseen K-30 kuljetuskalustoon ja ensimmäisestä risteyksestä U-käännös takaisin, kun pätkähti mieleen että alla olisi syytä olla talvirenkaat. Noh, talvirenkaat lensi kuljetuskaluston alle vauhdilla joka olisi saannut F1 tiimin nauramaan maassa kierien.
Rengasoperaation jälkeen huruttelin KIC:lle kuudeksi ja lykin kaluston varikolle. Askartelin 85:sen rattaan paikoilleen ja aloin virittäytymään ajorupeamaan. Kypärään muuten kannattaa ottaa kirkas visiiri, koska keinovalossa värjätyt tahtovat olla turhan tummia.
KIC:n tynnyristä gasoa tankkiin, renkaisiin jotakuinkin +1bar siitä mitä ulkona ja radalle. Ekoilla kierroksilla meinasi parikertaa tulla reunat lähempään tarkisteluun, kun rataprofiili ei ollut ihan täysin muistissa. Havaitsin myös että jarruille olisi kannattanut tehdä jotain ennen ajorupeamaa. Pienesti taisi olla männät jumissa. :P
noin 7min päristelyn jälkeen alkoi vauhti nousemaan ja hiki puskemaan puseroon. :) 16/85 on hieman pitkä välläri, kun kytkin ryki aikalailla hitaimmissa kohdissa eikä lyhyillä suorilla ollut rajoittaja lähelläkään. Varmaan 16/87 olisi lähempänä totuutta? Hetken varikolla puuskutettuani ja herkisttettyäni jarrusatulan männät singahdin uudestaan radalle. Nyt jarrut toimivat, eli pienestäkin hipasusta auto poikittain. ::) CRG:n Ven-04 jarrut ovat "vähän" ylitehokkaat sisähommiin... :-[ Mutta eipä kovin moneen paikkaan KIC:llä jarrua tarvitse, kunhan auto on tasapainossa. Nyt alkoi vauhti jo hieman nousta ja aloin saamaan ajorytmistä kiinni. Kierrosaikoja en tiedä, kun jätin AIM:inkin kotiin. Eipä niin väliäkään, kun nyt vaan testaillaan. :D
Rata on haastava jossa oikea ajolinja sekä rytmi selvästi palkitsee parempana ulostulona seuraavalle suoralle. Käsiä ei juuri pääse lepuuttamaan, eli aika ei todellakaan tule pitkäksi. Autoa on myös vietävä millintarkasti reunasuojuksia hipoen joka kehittää hienosti autonkäsittelytaitoja ja luottoa omaan ajamiseen.
Seuraavassa välissä päästin vähän ilmaa jarruihin, jotta sain ne vähemmän nappaaviksi. Tämä toimikin hienosti, tosin yksi mäntä näytti edelleen jumittavan silloin tällöin. (täytynee purkaa ennen seuraavaa kertaa)
Juuri ennen klo 21:tä alkoi ajaminen jo tuntua pelottavan luonnolliselta ja huomasin jo vetäväni aikalaila limiitillä kumien vinkuessa kartin liukuessa nelipyöräluisussa. ;D JEEEE !!! Onneksi aika loppui ennenkuin lähti homma (taas) lapasesta.
Kivaa oli ja seuraavalla kerralla lisää porukkaa paikalle ehdottomasti !!
;D KIITOS KIC !!!!
-
mahtuiskos jammuja mukaan?
-
Puhelimet käy kuumina ja kysytään pääseekö ajamaan Raket 120:llä...
Kyllä pääsee jos porukkaa tulee tarpeeksi. Tulevana sunnuntaina on mahdollisuus ottaa "koeajot" kello 1900 jälkeen parin tunnin ajan jos porukkaa saadaan kokoon tarpeeksi. Eli vähintään 10 kuskia/autoa tulee olla paikan päällä ja ennakkoilmoittautuneena. Luokkina R129 ja R85.
Ennakkoilmot voi laittaa osoitteeseen sami.lappalainen@kic.fi, lisäinfoa saa puhelimella numerosta 0400489665.
Netissä lisää www.kic.fi/wintercup.html
Nyt kannattaa laittaa sanaa kiertämään, aktiiviset kun pääsevät ajamaan...
-
Pystyisitkös tarkentamaan tota öljyasiaa, eli mikä merkki ja prossa? Noi räpätit kun tunnetusti tarvitsevat samaa kuin huva pizza, eli "paljo olju".
-
Öljyn merkki: Motul
Öljy-%:3,5 %
Ihan varmuuden vuoksi on lisätty öljynmäärä bensassa, 2000-luvun alussa se oli sisällä ajettaessa 2% ja hyvin toimi...
-
Kyllä. 2% toimi hyvin sisällä, kun siellä ei huudateta pitkään maximi rpm:llä.
Ennustan että R120:seen saa lykätä aikas isoa ratasta taakse.
Löysin 2000-luvun alkuajoilta sellaisia rattaita kun 92,94 ja 97(!) :o
Silloin nykerrettiin myös 10piikkisiä eturattaita pronssiholkkilaakerilla. :P
-
Kyllä. 2% toimi hyvin sisällä, kun siellä ei huudateta pitkään maximi rpm:llä.
Ennustan että R120:seen saa lykätä aikas isoa ratasta taakse.
Löysin 2000-luvun alkuajoilta sellaisia rattaita kun 92,94 ja 97(!) :o
Silloin nykerrettiin myös 10piikkisiä eturattaita pronssiholkkilaakerilla. :P
Saitko sä sen World Formulan toimimaan nykybensoilla?
-
Saitko sä sen World Formulan toimimaan nykybensoilla?
Hyvin lykki. No roplemos. :D
-
Tällä hetkellä sunnuntaina on tulossa vain kolme kuljettajaa. Jos 10 kuskia ei löydy ei tapahtumaa järjestetä. Ja jos kysyntää ei löydy, niin silloin tulevaisuudessakin jää R85 ja R120 pois, eli nyt viidakkorumpu soimaan ja porukkaa kasaan!
Talviajomahdollisuus on ainutkertainen ja se kannattaa hyödyntää...helmi-maaliskuussa saattaa jo viikonloppuin olla järjestäjillä muuta toimintaa, joten jos nyt homma ei starttaa.
Eli ilmoittaumisia peliin meilillä osoitteeseen sami.lappalainen@kic.fi
ja lisää löytyy www.kic.fi/wintercup.html
Sivulla olevaan listaan kannattaa lisätä mukaanotettavaksi omat työkalut ja varikkokäryy. Ketjun voiteluun parasaina on ketjuvaha, kertavoitelu kun riittää koko illaksi. Hiekka kun ei radalla pölise...
www.kic.fi
-
Viime Sunnuntain positiivisen kokemuksen rohkaisemana K-30 tiimissä askarrellaan lisää autoja sisähallisuoritteeseen.
18.12. tiimi raahautuu näillä näkymin 3 auton voimin paikalle.
Ja koska viime Sunnuntaina K-30 tiimin auto pysyi (jotakuinkin) kasassa, voi järjestäjäkin rauhoittua ja perua harjakoneen vuokraamisen irti karisseiden osien siivoamiseksi. ;D
-
Mikäs on R-120 tilanne sunnuntaille? Kannattaako ruveta ruuvaamaan kone kiinni vai metsästämään puuttuvia osia Brikkariin?
-
Tulevan sunnuntain (11.12) ajotapahtuma on peruttu vähäisen osanottajamäärän vuoksi. Sunnuntaina 18.12 jatkuu homma Cadett, Raket85 ja KF6:lla kello 1800 alkaen. Paikan päällä kannattaa olla kello 1700
-
Höh !!
Jäikös WF luokka pois 18.12. tapahtumasta?
(eikö ilmottautuneita tullut tarpeeksi?)
:-\
-
18.12. ajetaan kolmessa ryhmässä:
1. Ryhmä: Cadett
2. Ryhmä: KF6 ja Raket85
3. Ryhmä: Raket120 ja World Formula
Ilmoittaumisia sähköpostilla osoitteeseen sami.lappalainen@kic.fi viimeistään perjantaina 16.12.2011
Kartteja otetaan 10 per luokka maksimissaan, siis...
Lisäinfoa numerosta 0447-765 030 tai em. emailista.
-
ilmoittautuminen suoritettu :)
-
3. Ryhmä: Raket120 ja World Formula
Ilmoittaumisia sähköpostilla osoitteeseen sami.lappalainen@kic.fi viimeistään perjantaina 16.12.2011
MKR ilmottautunut (ja esi-ilmoittanut myös TJR:n )
:D
-
Ei tartte kun etsiä eri puolilta Uusimaata missä ne kaikki kamat on :)
3. Ryhmä: Raket120 ja World Formula
Ilmoittaumisia sähköpostilla osoitteeseen sami.lappalainen@kic.fi viimeistään perjantaina 16.12.2011
MKR ilmottautunut (ja esi-ilmoittanut myös TJR:n )
:D
-
Ei tartte kun etsiä eri puolilta Uusimaata missä ne kaikki kamat on :)
Parempi nyt kuin sitten keväällä päivää ennen ensimmäistä TAG-skabaa.. ;)
-
Parempi nyt kuin sitten keväällä päivää ennen ensimmäistä TAG-skabaa.. ;)
Eri kalusto. TAG-systeemit on tallessa. ;)
-
Parempi nyt kuin sitten keväällä päivää ennen ensimmäistä TAG-skabaa.. ;)
Eri kalusto. TAG-systeemit on tallessa. ;)
Ei ole sisällä päässyt pariin vuoteen ajaan...
-
Moni on tajunnut antaa rouvasväelle joulusiivousrauhan sunnuntai iltana ja päättänyt lähteä ajamaan kartingia. Hyvä niin. Ilmoittauneita on nyt jo oli kymmenen ja lisää tulee. Eli sunnuntaina 18.12 mukana seuraavat luokat:
1. Ryhmä: Cadett
2. Ryhmä: KF6 ja Raket85
3. Ryhmä: Raket120 ja World Formula
Ilmoittaumisia sähköpostilla osoitteeseen sami.lappalainen@kic.fi viimeistään perjantaina 16.12.2011
Kartteja otetaan 10 per luokka maksimissaan, siis...
Kustannus 65 euroa sisältää polttoaineet.
Lisäohjeistusta löytyy www.kic.fi/wintercup.html
Lisäinfoa numerosta 0447-765 030 tai em. emailista.
-
Kiitos jälleen KIC.
Mukavaa oli ja nyt oli autojakin ihan kivasti. Vielä mahtuu mukaankin.
K-30 tiimi oli mukavasti edustettuna, ja TJR testaili radanreunusten vaikutusta raidetankoihin ja taka-akseliin. Radanreunukset johtavat 2-0.
;D
-
Taas on yksi setti takanapäin ja paikalla olijoilla tuntui olevan varsin hauskaa. Radalla mentiin 10 minuutin settejä putkeen ja kaiken kaikkiaan parhaille kierroksia kertyi pitkälti toista sataa. RAvintolan puolella riitti spekulointia ja seuraavaan settin on tulossa mukaan jälleen uusia kuskeja.
Seuraava ajosessio on tarkoitus pitää 31.12.2011 kello 1100-1500 eli uudenvuodenaattona ja päiväsaikaan. Ajoryhmiä on jälleen kolme, Cadett, R85/KF6 ja R120/WF. Mukaan ryhmään otetaan max. 10 kuskia.
Ilmoittautukaa ennakkoon emaililla sami.lappalainen@kic.fi jos olette tulossa mukaan. 31.12 kerrotaan myös kevään suuresta kartingtapahtumasta...
Lisätietoa saa numerosta 0447-765 030
Eileisen tähdet ja tulokset:http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=740497
-
minkähän kokosta takaratasta arvuuttelis kiinni r120seen??
-
minkähän kokosta takaratasta arvuuttelis kiinni r120seen??
Meillä oli 12-piikkinen edessä ja 94 takana. 9600 rpm oli parhaimmillaan. 11-piikkistä vaatisi eteen.
-
Meillä oli 12-piikkinen edessä ja 94 takana. 9600 rpm oli parhaimmillaan. 11-piikkistä vaatisi eteen.
:D missäs kohtaa piikkien määrässä mennään takarenkaan kehän yli?
-
Meillä oli 12-piikkinen edessä ja 94 takana. 9600 rpm oli parhaimmillaan. 11-piikkistä vaatisi eteen.
:D missäs kohtaa piikkien määrässä mennään takarenkaan kehän yli?
94:lla jäi pikkurillin verran tilaa lattiaan. ;D
-
12-90 ei ollu ihan sopiva välitys, mut hauskaa ja tarkkaa puuhaahan toi oli!
Tänään tilasin 11 eturatas/kytkinkellon, joten uudenvuodenaattona mennään lujaa :)
Vissiin kolmella aikuisviihde "tiimillä" Meni raidetankoja ja rattiputkia, kun intopiukeena haettiin tarkkoja ajolinjoja ;D
Uusille mukaan tuleville suosittelen pikkasen liukkaampaa rengasta. Tekee hommasta paljon hauskemman.
-
:D missäs kohtaa piikkien määrässä mennään takarenkaan kehän yli?
Riippuu tietysti renkaan halkaisijasta, mutta joskus on VM:llä tullut pultattua 97 piikinen taakse.
(valo näkyi vielä välistä :P )
-
Kiitos jälleen KIC.
Mukavaa oli ja nyt oli autojakin ihan kivasti. Vielä mahtuu mukaankin.
K-30 tiimi oli mukavasti edustettuna, ja TJR testaili radanreunusten vaikutusta raidetankoihin ja taka-akseliin. Radanreunukset johtavat 2-0.
;D
Tuli niitä tasapelejäkin muutama pelattua niiden reunusten kanssa ;D
-
Nyt on 11-94 asennettu ja ketjut jatkettu. Renkaan pinnasta tasaseen lattiaan jäi vielä 15mm. Eli vaikka kuinka paljon :)
Jaatisella on varmaan vielä noita 11 piikkisiä eturatas/kytkinkelloja.
-
Nyt on 11-94 asennettu ja ketjut jatkettu. Renkaan pinnasta tasaseen lattiaan jäi vielä 15mm. Eli vaikka kuinka paljon :)
Eikös renkaat pitäisi olla lattiassa saakka, muutenhan toi sutii tyhjää :P
-
Mulla jäikin sellanen fiilis, että jotain tossa tekstissä meni pieleen :D
Jätän korjaamatta, niin kaikilla on hauskaa 8)
-
Uudenvuodenaaton Winter CUP on peruttu vähäisen osanottajamäärän vuoksi. Seuraavan kerran kokeillaan, jos halukkaita löytyy, loppiaissunnuntaina kello 1800 alkaen. Samat ryhmät, samat setit.
Ennakkoilmoittaumiset meilillä sami.lappalainen@kic.fi
-
Prautarrrrruuuuki ilmoittautukaa nyt ajoissa, jos meinaatte mennä ajamaan. Päivä ja ajankohtahan olisi ollut ihan täydellinen!! Äkkiä vaan ilmoja menemään, niin sadaan peruttua tuo peruutus!
-
Ilmottauduttu ja 11-piikkinen ruuvattu kiinni. Toi aatto ois ollu tosi hyvä päivä kurvailuun...
-
Mäkin lupasin tuolla vääntämään rautaa, alumiinia ja muovia taas uuteen uskoon
Edit: siis loppiaisen jälkeisenä sunnuntaina
-
Hei kamooon miähet.
Mikä olis parempi paikka sulatella joulukinkkuja kuin kunnon vääntö uudenvuodenaaton aamupäivänä, jolloin ei kuitenkaan ole mitään muuta tekemistä??!!
Toivottavasti kaikki on tajunnut että JOKAISEEN ajotapahtumaan tulee erikseen ilmottautua! Ei se niin vaikeeta ole.
Nimi ja luokka Samille. sami.lappalainen@kic.fi (http://sami.lappalainen@kic.fi)
:D
Jos joku on mootoria(WF) tai runkoa vailla, niin laittaa yksäriä tulemaan.
-
Ja Hangosta asti on tulossa myös 1 jengi. Eli ainakin 4 fossiili-osaston autoa vähintään ja eiköhän niitä junnujakin nyt tulis sinne sen verran, että minimiehdot täyttyis :)
Viestejä ja puheluita vaan järjestäjälle, niin eiköhän päästä ??? vielä ajamaan
-
8.1 loppiais viikonloppuna Sami lupasi ottaa vastaan myös yamahat ajelemaan.
oma ilmo on jo tehty ja Hyvinkäältä on muitakin tulossa ja lisää varmasti mahtuu.
-
mulle ei loppiaiset riitä! Tää kipinä mikä iski on syttyny sellaseen liekkiin, että on PAKKO päästä ajamaan myös 31.12!
-
pitääks meidän pitää Hangon ulko radalla pienet kisat 31.12
Ollin kans
ku ei sisälle pääse Prkl
-
Noni! Nyt sitten ilmoittautumaan seuraavaan ajokertaan, joka on loppiaissunnuntaina!
Ohjeet löytyy edelliseltä sivulta.
-
Ilmoittaueita alkaa olemaan R120/WF ryhmässä jo lähes 10 kpl, muissakin on vielä tilaa.
Ajaminen alkaa kello 1800 ja 10 minuutin vetoja on kaikkiaan kuusi per ryhmä.
Ilmoittaukaa ennakkoon osoitteeseen sami.lappalainen@kic.fi
Vuoden 2012 toinen Winter CUP ajetaan 22.1.2012.
-
8.1.2012 Winter CUPissa on R120/WF/YAMAHA ryhmä täynnä, KF6/R85 kolme paikkaa vapaana ja Cadett-luokassa6 paikkaa.
Ajaminen alkaa kello 1800 maissa ja ajetaan 10 minuutin jaksoissa. Paikan päällä kannattaa olla kello 1700 jalkeen ja ennakkovalmistelut kannattaa tehdä omassa pajassa. Katso ohjeistusta http://www.kic.fi/wintercup/
-
Kiitos taas tästä kerrasta. Kädet on ihan hapoilla :P
Onko järjestäjän puolelta mitään estettä vaihtaa toi aika sunnuntaiaamuun?
Entä mitä mieltä kuskit ja huoltajat on? Esim. alkaen klo.9.00-10.00 ja päättyen 12.00-13.00 aikoihin?
-
Kiitos taas tästä kerrasta.
Kiitos tulee myös täätä...
Meittin kuskille toi aika sopisi tosi hyvin. Ja Keittiömestarille myös mutta miten ton kuskin saa ylös sunnuntai aamuna niin aikaisin, että päästäis alottaan kello 10 ajot??
-
Tuleeko kuva/video materiaalia näkyviin??
-
kiitoksia KIC, kuski tuntuu tykkäävän kovasti ajelusta teillä.
Täältä myös yksi ääni ajankohdan vaihtamisesta aamuun, koska tuppaa menevään aika myöhään ja penskoilla on koulua seuraavana päivänä.
-
kunhan kokeilin aamuvirkkuna muiden aamu intoa.... :-X
-
Seuraava Winter CUP ajetaan 22.1.2012 kello 1800 alkaen. Luokkina Cadett, KF6/R85 ja WF/R120/Yamaha
Ajaminen alkaa kello 1800 maissa ja ajetaan 10 minuutin jaksoissa. Paikan päällä kannattaa olla kello 1700 jalkeen ja ennakkovalmistelut kannattaa tehdä omassa pajassa. Katso ohjeistusta http://www.kic.fi/wintercup/
-
Viimeinen kuulutus ilmoittautua tulevan sunnuntain Winter CUPpiin. Kolmessa ryhmässä ajetaan, jokainen ryhmä ajaa 6 settiä.
Ajaminen aloitellaan kello 1800 aikoihin, paikan päälle kannattaa tulla 1700 maissa.
Ryhmät ovat:
- Cadett
- KF6/R85
- R120/WF/Yamaha
lisää löytyy www.kic.fi/wintercup
-
Illan tapahtumat LIVEnä http://www.kic.fi/live/
-
Illan tapahtumat LIVEnä http://www.kic.fi/live/
Kiitokset jälleen... lisääntyneellä ajoajalla sai varmasti viimein paikat vähn kipeiksi :)
-
Jees! kiitokset KIC:lle, hauskaa oli. Hienoa että joku viitsii tällaista järjestää että ei ihan tylsisty talvikaudella. :)
ps. Paikat kipeenä täälläkin, mutta ens kerralla jo paremmassa kunnossa ja paremmalla ratastuksella...
-
Seuraava Winter CUP ajetaan ensi sunnuntaina 05.02 kello 1800 alkaen.
Nyt sitten kaksi ryhmää:
1. Ryhmä Raket85 ja KF6
2. Ryhmä R120, WF ja Yamaha
Cadetteja ollut sen verran vähän, että annetaan ajoaikaa niille luokille missä on paljon kuskeja.
Nyt kannattaa tulla mukaan, seuraavan kerran ajetaan vasta maaliskuun alussa.
Ennakkoilmot sami.lappalainen@kic.fi
-
Mä olen mukana, kuin peräpukama...
;D
-
Mä olen mukana, kuin peräpukama...
;D
;D
samoin meittin kuski
-
Millo on seuraavat ajot? KICin tapahtumakalenterissa on nyt tuleva sunnuntai varattu Winter Cupille, mut täs ketjussa lukee, että seuraavat ajot maaliskuun alussa.
-
ensi sunnuntai ja kello 17 on oikea ajankohta
tiedot on varmistettu, kun tuli sähköpostiinkin hieman ristuiriitaista tietoa.
ilmo tehty jo ;D
-
Elikkä seuraava Winter CUP tulevana sunnuntaina kello 1700 alkaen. Ennakkoilmot emaililla sami.lappalainen@kic.fi ja tarkemmat ohjeet www.kic.fi/wintercup.html
-
Se on kuulkaas Porin kevätpäräykseen aikaa enään 58 päivää. Osa kuskeista on treenannut läpi talven ajamista, niin ei tule tuo Suomen kesä aivan yllätyksenä...
Talvikauden viimeisiä Winter Cuppeja ajetaan 11.3.2012 kello 1700 alkaen. Mukaan pääsee Raket85:lla, KF6:lla, R120:lla, World Formuloilla, Yamahoilla, Rotax MAXeilla, Rotax MAX Junioreilla, KF3:lla ja TAG:lla.
Ennakkoilmoittauminen sähköpostilla sami.lappalainen@kic.fi tai tekstiviesti 0447-765 030, paikkoja on luokittain tarjolla rajoitetusti.
Lisäinfoa löytyy www.kic.fi/wintercup.html
-
Sitten muistutus vielä ensi viikonlopun Winter Cupista Kart in Clubilla. Viimeisiä kertoja viedään, ja nyt mukaan pääsee lähes laitteella kuin laitteella. Ajaminen aloitellaan kello 1700 aikoihin ja edellisillä kerroilla ranteet on puutuneet 7 ajosession jälkeen...
Ennakkoilmot osoitteeseen sami.lappalainen@kic.fi tai SMS 0447-765 030, samasta numerosta saa myös lisätietoa.
www.kic.fi/wintercup.html
-
Mukana ollaan!!!
-
Porin kevätpäräykseen aikaa enään 58 päivää.
;D ;D ;D ;D ;D ;D
KEVÄT!
-
minäs päivinä päräys on ku 58 päivää osuu keskiviikolle 2.5?
-
Minä sain luvuksi 51 alkuperäisestä postauspäivästa ::)
-
eli 27 päivä huhtikuuta tackso mycket:D
-
Porin Kevätpäräys on 21-22.4.2012
-
Tässä hommassa ei tartte olla hullu, mutta pirusti se auttaa.
Silvuplee: Videota TAG:illä ajamisesta sisähallissa.
http://www.youtube.com/watch?v=_8wSE8F6rqM (http://www.youtube.com/watch?v=_8wSE8F6rqM)
;D
-
Tässä hommassa ei tartte olla hullu, mutta pirusti se auttaa.
Silvuplee: Videota TAG:illä ajamisesta sisähallissa.
http://www.youtube.com/watch?v=_8wSE8F6rqM (http://www.youtube.com/watch?v=_8wSE8F6rqM)
;D
Iihan vaan yleisestä mielenkiinnosta, paljon TaG oli suunnilleen nopeampi kun R120 tai Yammu?
Jostain syystä noita viimeisten Winter cup:ien aikoja ei ole tullut enää mylapsiin :(
-
Ihan reilusti, mutta ei TAG:illa voi siellä oikein ajaa "maksimilla", koska noilla välläreillä(10/95) pito on heti irti ihan kaasun hipasulla. (ja tossa oli jo niin väljä mäntä ettei se käynny enää tyhjäkäyntiä)
Renkaat oli SLR:t
-
tais olla viimeks leopardi, joka meni alle 24s yammu oli n.25s (tais Kaisa mennä 24:n puolelle hieman) ja R120 oli karvan yli 26s
nää on sitte ihan ulkomuistista ;D jos meni pieleen, niin saa korjata
-
Tulevana sunnuntaina 1.4.2012 viimeinen Winter CUP kello 1700 alkaen. Lisäinfoa www.kic.fi/wintercup.html