kartingforum.fi
Kartingkeskustelu => Karting Yleinen => : juvajoo 17.01.2015 19:02
-
Mychron5 -mittari oli esillä Saksan messuilla. En ole edellisen malleja käyttänyt, mutta ilmoitettujen ominaisuuksien perusteella vaikuttaa huomattavaa parannusta tapahtuneen. Kiihtyvyysanturi ja gps-moduuli on sisäänrakennettuna, samoin kunnollinen akku. Retail-hinnaksi kertoivat kierrosluku ja lämpöanturilla, sekä magneettitunnistimella n. € 330 Alv. 0%.
-Joonas
http://www.me-mo-tec.com/en/Products/AIM/MyChron/MyChron5
-
Nostellaampas triidiä nyt ku mittarit on saatu käyttöön.
Olen yrittänyt kaivaa tietoa että miten tuo näytön conffaus tapahtuu. Esitteissä kun luvattiin, että laitteessa voi itse määrittää mitä tietoja ruudulla näkyy ???
Tuohan pitäisi olla mahdollista tehdä Racestudio 3:ssa, mutta sieltä puuttuu kokonaan mychron 5 vaihtoehdoista, eikä mittarista pysty vastaanottamaan (receive) asetustiedostoa:
(http://i.imgur.com/gD79APf.png)
Onko apinaa koijattu vai enkö vain osaa?
-
Onhan sulla uusin versio softasta?
http://www.aimtechnologies.co.uk/downloads/aim-software/ (http://www.aimtechnologies.co.uk/downloads/aim-software/)
-
http://www.aim-sportline.com/eng/download/software.htm
Tuolla on itseasiassa tuoreemmat versiot... ja just äsken RS3 latasi vielä uudemman version 3.07.02 jolla korjaantui GPS karttajutut. Mutta edelleenkään ei pääse mulkkaamaan mittarin näyttöasetuksia.
Liekkö Aimilla homma vielä hiukka vaiheessa tai sitten ne ovat päättäneet disabloida ton ominaisuuden ::)
-
Näinköhän softa olis vielä vaiheessa....? Ehkä se ominaisuus vielä putkahtaa käyttöön. Miltä muuten tuo 5:n vaikuttaa?
-
Mittariin tulee ominaisuuksia käyttöön koko ajan lisää. Omainaisuuksissa on mainittu sellaisia asioita joita on tehty ja testattu mutta jotka eivät vielä olleet nykyisessä mittarin ohjelmistossa. Noihin MX-sarjan mittareihinkin ominaisuuksia putoili lisää koko ajan ja näin tulee tapahtumaan myös M5:n suhteen.
Tammikuun puolivälissä tulee mm. ohjelmistoon parannuksia GPS-radan automaattiseen tekoon kun nyt sen voi tehdä tietokoneen avulla. Tällä hetkellä mittari piirtää rataa mutta sille pitää manuaalisesti merkata ajanottolinja jonka perusteella sen saa ymmärtämään eri kierrokset. Tämä on siis väliaikainen ratkaisu ennen kuin saadaan kartoitettua esim kaikki Suomen radat tietokantaan.
Tuo näytön muokkaus on jo noissa mittareissa joista oli kuva ja kyllä se M5 lisätään listalle ennen pitkää kuten myös monta muuta uutta ominaisuutta.
-
Näinköhän softa olis vielä vaiheessa....? Ehkä se ominaisuus vielä putkahtaa käyttöön. Miltä muuten tuo 5:n vaikuttaa?
Vaikea kommentoida mittaria ennen kuin on käynyt radalla sen kanssa...
Verrattuna neloseen, siitä löytyy GPS, G-force, tiedonsiirto Wifillä ja ladattava akku. Muutoin näyttää ja tuntuu hyvin samoilta, vitonen on vain aavistuksen isompi ja modernimpi.
(http://i.imgur.com/VqUGIv9.jpg)
-
("kuljettaja") Mulla ois pieni ei-niin-tärkeä dilemma tuon koneen kanssa; kun RS3:sta yrittää vaihtaa logoa koneeseen niin lopputulos on pelkkä musta ruutu. Olen kokeillut eri tiedostotyyppejä ja vaihtaa kuvan kokoa pikselilleen samaksi kuin mitä se näytöllä olisi ja silti se kuva ilmenee mustana ruutuna. Mistä kiikastaa? ???
-
Näkyykö se mustana sekä RS3 että mittarissa? Ootko säädelly tuota:
(http://i.imgur.com/RRDjcOA.png)
-
Olen säädelly. Logo näyttää RS3:ssa siltä kuin pitääkin, mutta Mychronissa kuva on pikimusta.
-
Olen säädelly. Logo näyttää RS3:ssa siltä kuin pitääkin, mutta Mychronissa kuva on pikimusta.
https://www.youtube.com/watch?v=N4ggC9rG4HQ (https://www.youtube.com/watch?v=N4ggC9rG4HQ)
Tossa Aimin virallinen video logon lataamisesta. Eipä näy kukaan muu valittavan netissä että lataaminen ei onnistu, mikä lie häiriö sulla on ???
-
Ei auttanut opetusvideokaan, lopputulos sama.
Näyttää ohjelmistovirheeltä, täytyy näköjään odottaa kunnes RS3 tukee "virallisesti" Mychronia. :-\
-
Ei auttanut opetusvideokaan, lopputulos sama.
Näyttää ohjelmistovirheeltä, täytyy näköjään odottaa kunnes RS3 tukee "virallisesti" Mychronia. :-\
Kaikki meiltä lähteneet mittarit ovat testattu tuon suhteen eli RS3:lla saa logon vaihdettua.
-
Ei auttanut opetusvideokaan, lopputulos sama.
Näyttää ohjelmistovirheeltä, täytyy näköjään odottaa kunnes RS3 tukee "virallisesti" Mychronia. :-\
Kaikki meiltä lähteneet mittarit ovat testattu tuon suhteen eli RS3:lla saa logon vaihdettua.
Siinä tapaukessa... onnistuiko logon vaihto wifin kautta vai pitikö käyttää usb-tikkua/johtoa?
-
Ei auttanut opetusvideokaan, lopputulos sama.
Näyttää ohjelmistovirheeltä, täytyy näköjään odottaa kunnes RS3 tukee "virallisesti" Mychronia. :-\
Kaikki meiltä lähteneet mittarit ovat testattu tuon suhteen eli RS3:lla saa logon vaihdettua.
Wifi-yhteys tehty kaikkiin mittareihin ja sen jälkeen homma toimii. Eli ei tarvitse edes mitään asetuksia vaihtaa mittarista, sen kun hakee mittarin sieltä RS3:n wifin kautta.
Siinä tapaukessa... onnistuiko logon vaihto wifin kautta vai pitikö käyttää usb-tikkua/johtoa?
-
Kätevä tuo RS3 kun ilmoittelee automaattisesti päivityksistä. Tänään tuli mittariin taas uusi firmis...
Minkälainen langaton netti radalle pitäisi saada, että näkisi varikolla nuo mittarin lähettämät livedatat? Olisi kyllä luksusta jos huoltaja/mekaanikko voisi yytsiä ruudulta kierrosaikoja... Ei taida onnistua datansiirto vauhdista yhdellä perinteisellä tukiasemalla, kun tuo mittari yhdistää verkkoon niin hitaasti?
-
Ja mittariin tuli automaattinen kartan tunnistus sekä menuun valikko että saa GPS pois päältä. Aikamoinen virtasyöppö tuo mittari kun on Wifi+taustavalo+GPS päällä ??? Pitää varmaan hommata pakkiin vara-akku ???
Onkos Laineella tietoa tuosta Wifin kantoalueesta ja kytkeytymisnopeudesta, kerkeääkö kierrosajat napata ohimenevästä kartista?
-
Ja mittariin tuli automaattinen kartan tunnistus sekä menuun valikko että saa GPS pois päältä. Aikamoinen virtasyöppö tuo mittari kun on Wifi+taustavalo+GPS päällä ??? Pitää varmaan hommata pakkiin vara-akku ???
Onkos Laineella tietoa tuosta Wifin kantoalueesta ja kytkeytymisnopeudesta, kerkeääkö kierrosajat napata ohimenevästä kartista?
Ei varmaan kannata olla aina se wifi päällä eikä taustavalokaan. GPS tietysti on aika oleellinen juttu ja kyllähän tuohon toki saa johdon vielä ulkoisellekin isommalle akulle. Meillä on ollut käytössä noita LiPo akkuja tiedonkeruun kanssa.
Wifi kantamatkaa en ole katsonut, mutta vaikka se aika nopea onkin, niin epäilen että ohimenevä kartti on turhan nopea siltikin.
-
Heps,
WLAN verkko on mahdollista laittaa tehokkailla tukiasemilla kattamaan koko rata-alueen, kuten se on Vihdin FK radalla ajanottojärjestelmän käyttöön tehty. Kuitenkin vaikka verkko näkyy joka kolkkaan, niin päätelaitteen antenni sekä lähetysteho ratkaisee saadaanko tietoliikenne kulkemaan päätelaitteesta tukiasemaan. On selvää ettei MyChroniin ole järkeä kovin isoja antenneja tehokkaalla lähettimellä värkätä, koska antennit olisi äkkiä poikki ja patterit samoin tein lopussa. Niinpä tehokaskaan tukiasema ei tuota ongelmaa jelppaa. Toki minun puolestani voidaan tuota Vihdissä testata sopivana hetkenä. (huom: kilpailuiden aikana kaikki datansiirto kartista varikolle on säännöissä kielletty)
-
Nyt tuli mittariin päivitys, että voi itse valita mitkä anturit ruudulla näkyy. Vieläkö pääsisi muokkaamaan RS3:ssa ulkoasua...
-
Ja mittarissa pitäisi olla optio että saa noi gyrot+kiihtyvyysanturit pois päältä, vievät vaan turhaan virtaa ja datatilaa.
-
http://www.kartsportnews.com/c16/news_161208-8.html (http://www.kartsportnews.com/c16/news_161208-8.html)
AiM SportSystems Australia has confirmed Mylaps X2 Transponders will connect to MyChron5.
"We would like to inform all our customers and end users of the new transponder system that MyChron5 will communicate and display the information that is available from the X2 Transponders directly to your dash."
This will give the MyChron5 dash new capabilities to display:
Official lap times
Gaps to the racer ahead/behind
Lap number
Position in the race
Gap to the race leader
(http://www.kartsportnews.com/c16/15369302_370581879944446_7817133589748687594_o.jpg)
The new X2 Transponder connects to your MyChron5 via the CAN connection (the bottom port) or via your data hub.
"The new transponder will take timing to a new level in Karting" AiM's Ron Burns informed KartSportNews.
-
The new X2 Transponder connects to your MyChron5 via the CAN connection (the bottom port) or via your data hub.
"The new transponder will take timing to a new level in Karting" AiM's Ron Burns informed KartSportNews.
Kyseinen liitos on osa Mylaps:n X2 Link -järjestelmää. Lopullinen tuotantoversio koko X2 Link:stä esitellään Hollannissa helmikuun alussa valikoiduille jälleenmyyjille, samoin kun annetaan virallinen koulutus ko. järjestelmän käyttöön ja asennukseen. Esiversiot olemme jo nähneet kauan aikaa sitten, mutta nyt se vihdoin tulee laajempaan levitykseen.
Järjestelmän vaatimuksista ja osista voi katsoa lisää täältä... https://speedhive.mylaps.com/x2link
Eli tarvitaan X2 -transponderi joka ottaa virtansa akulta (ladattava versio on mahdollista päivittää tuohon), lisäksi tarvitaan X2 RaceLink -antenni, jonka kautta tuota sijaintidataa lähetetään ajanottojärjestelmään.
Tuon lisäksi että tämä uusi järjestelmä antaa kilpailijoille tasapuolisen mahdollisuuden viralliseen tulosdataan (sijoitus, ajat, jne.), se tarjoaa myös kilpailun johdolle uusia työkaluja selvittää helposti mahdollisia yhteenajoja ja onnettomuuksia ilman että kilpailijoiden tarvitsee tuoda mitään dataa tai kuvaa kilpailun johdon tutkittavaksi.
Asiasta kiinnostuneet voivat ottaa meihin yhteyttä sähköpostilla info@teamlaine.fi ja kerromme lisää niin radoille tarvittavasta paketista kuin sitten kuljettajille tulevasta paketista. Hintoihin tosin emme vielä voi ottaa kantaa koska lopullisia ei ole julkistettu, mutta niistä ilmoitamme erikseen ennen kesäkauden alkua. Mikäli sarjat ovat kiinnostuneita tästä järjestelmästä, niin heille voimme antaa pakettitarjouksen, jolloin kaikilla kilpailijoilla on tuo X2 RaceLink kiinni ja saadaan todella koko hyöty järjestäjän käyttöön.
-- Mitä enemmän tiedät, sen kovempaa ajat --