kartingforum.fi

Kartingkeskustelu => Harrastajat => : Alfred Kurki 04.10.2010 12:20

: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
: Alfred Kurki 04.10.2010 12:20
Taas yksi mystinen ongelma. Moottorina cadet ja kaasarina HS205.

Eli ongelma on ettei kaasari edes yritä nostaa bensaa. Kaasariin vaihdettu kaikki muut paitsi plommin alla oleva sihti. Voiko sen tukkiutuminen vaikuttaa, ettei kaasari ala nostamaan bensaa?
Impulssireikä putsattu ja tarkistettu. Pumppukalvo vaihdettu pariin kertaan ja joka kerta pumpattu ja tarkistettu, että venttiili toimii. Samassa moottorissa koitettu toisella kaasarilla ja toimii. Tätä epäkuntoista kaasaria koitettu toisessakin koneessa ei vaikutusta.

Eli mitämitä? ???
: Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
: DSMarko 04.10.2010 13:08
Onko pumppukalvo oikein ja oikealla puolella kannen tiivistettä? Onko kalvoja varmasti vain yksi? Avautuuko venttiilineula varmasti?
: Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
: Alfred Kurki 04.10.2010 16:42
On ja on. On. Avautuu.
: Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
: EriHidaste 04.10.2010 16:53
Kannattaa tarkistaa koko letku/putki kaasarista tankkiin.. ettei vain vuoda mistään välistä tai ole halkeamaa..  :)
: Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
: Alfred Kurki 04.10.2010 17:14
Nostaa bensaa toisella kaasarilla, niin en usko vian olevan muualla kuin kaasarissa. Kaasari ollut kiinni kahdessa eri autossakin ja sama ongelma. Tämän kaasarin sai toimimaan kun imi bensaa letkun täytee ja laittoi ruiskulla bensaa suoraan sylinteriin.
: Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
: DSMarko 04.10.2010 17:45
Kauheesti ei huonon kaasuttimen kanssa kannata tapella, ellei ole joku aiemmin todistetusti superhyvä kaasari...
: Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
: piku 05.10.2010 12:33
Onko impulssi reikä varmasti auki ???
: Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
: rämeairo 05.10.2010 12:57
Onko impulssi reikä varmasti auki ???
Itellä oli kerran juurikin prikka väärinpäin ni ei nostanut... Suuria vikoja noihin ei pääse tulemaan. Siel on vaan joku vituillaan tai sit kaasari palasiks ja ultraääni kylpyyn...
: Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
: Kimi 05.10.2010 16:57
Moi,

Sulla on mahdollisesti säätökalvon keinuvivun pää  taitettu liian alas, tarkista että se on suorassa. Jos vipu on liian alhaalla, niin säätökalvon nippa ei osu siihen, ja seurauksena että venttiili ei koskaan aukea. Säätökalvon tehtävä on avata neula, ei pumppupaineen. Samalla kun käynnistelet, niin katso että kalvo sykkii. Jos ei syki, niin suutin on tukossa.
Suuttimen kunnon tarkistat siten että ruuvaat H ruuvin irti, CRC pullojen mukana tulee pilli, ruiskauta sillä CRC:tä  H-ruuvin reijästä suoraan suuttimeen ja katso kurkusta suihkuaako, jos ei niin plommin alla oleva sihti on tukossa.

: Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
: WEBERMAN 09.10.2010 10:31
Moi,

Sulla on mahdollisesti säätökalvon keinuvivun pää  taitettu liian alas, tarkista että se on suorassa. Jos vipu on liian alhaalla, niin säätökalvon nippa ei osu siihen, ja seurauksena että venttiili ei koskaan aukea. Säätökalvon tehtävä on avata neula, ei pumppupaineen. Samalla kun käynnistelet, niin katso että kalvo sykkii. Jos ei syki, niin suutin on tukossa.
Suuttimen kunnon tarkistat siten että ruuvaat H ruuvin irti, CRC pullojen mukana tulee pilli, ruiskauta sillä CRC:tä  H-ruuvin reijästä suoraan suuttimeen ja katso kurkusta suihkuaako, jos ei niin plommin alla oleva sihti on tukossa.



Niinpä. Nämä ovat niin yksinkertaisia rakenteeltaan, että isoja vikoja niihin ei pääse tulemaan, jos mitään ei ole koottu väärin ja kaikki paikat ovat puhtaat. Kuitenkin on aiheellista purkaa ja koota tarpeen vaatiessa uusilla osilla koko kaasutin. Tai vaihtaa se kokonaan uuteen, jos siellä on hiushalkeama. Se ei varmasti ole kovin kallistakaan. ;)
: Vs: Kaasari (HS205) ei nosta bensaa
: WEBERMAN 09.10.2010 10:55
Moi,

Sulla on mahdollisesti säätökalvon keinuvivun pää  taitettu liian alas, tarkista että se on suorassa. Jos vipu on liian alhaalla, niin säätökalvon nippa ei osu siihen, ja seurauksena että venttiili ei koskaan aukea. Säätökalvon tehtävä on avata neula, ei pumppupaineen. Samalla kun käynnistelet, niin katso että kalvo sykkii. Jos ei syki, niin suutin on tukossa.
Suuttimen kunnon tarkistat siten että ruuvaat H ruuvin irti, CRC pullojen mukana tulee pilli, ruiskauta sillä CRC:tä  H-ruuvin reijästä suoraan suuttimeen ja katso kurkusta suihkuaako, jos ei niin plommin alla oleva sihti on tukossa.



Niinpä. Nämä ovat niin yksinkertaisia rakenteeltaan, että isoja vikoja niihin ei pääse tulemaan, jos mitään ei ole koottu väärin ja kaikki paikat ovat puhtaat. Kuitenkin on aiheellista purkaa ja koota tarpeen vaatiessa uusilla osilla koko kaasutin, jollei se ole loppuunkulunut. Tai vaihtaa se kokonaan uuteen, jos siellä on hiushalkeama. Se ei varmasti ole kovin kallistakaan. ;)