kartingforum.fi
Kartingkeskustelu => Harrastajat => : Alfred Kurki 04.10.2010 12:20
-
Taas yksi mystinen ongelma. Moottorina cadet ja kaasarina HS205.
Eli ongelma on ettei kaasari edes yritä nostaa bensaa. Kaasariin vaihdettu kaikki muut paitsi plommin alla oleva sihti. Voiko sen tukkiutuminen vaikuttaa, ettei kaasari ala nostamaan bensaa?
Impulssireikä putsattu ja tarkistettu. Pumppukalvo vaihdettu pariin kertaan ja joka kerta pumpattu ja tarkistettu, että venttiili toimii. Samassa moottorissa koitettu toisella kaasarilla ja toimii. Tätä epäkuntoista kaasaria koitettu toisessakin koneessa ei vaikutusta.
Eli mitämitä? ???
-
Onko pumppukalvo oikein ja oikealla puolella kannen tiivistettä? Onko kalvoja varmasti vain yksi? Avautuuko venttiilineula varmasti?
-
On ja on. On. Avautuu.
-
Kannattaa tarkistaa koko letku/putki kaasarista tankkiin.. ettei vain vuoda mistään välistä tai ole halkeamaa.. :)
-
Nostaa bensaa toisella kaasarilla, niin en usko vian olevan muualla kuin kaasarissa. Kaasari ollut kiinni kahdessa eri autossakin ja sama ongelma. Tämän kaasarin sai toimimaan kun imi bensaa letkun täytee ja laittoi ruiskulla bensaa suoraan sylinteriin.
-
Kauheesti ei huonon kaasuttimen kanssa kannata tapella, ellei ole joku aiemmin todistetusti superhyvä kaasari...
-
Onko impulssi reikä varmasti auki ???
-
Onko impulssi reikä varmasti auki ???
Itellä oli kerran juurikin prikka väärinpäin ni ei nostanut... Suuria vikoja noihin ei pääse tulemaan. Siel on vaan joku vituillaan tai sit kaasari palasiks ja ultraääni kylpyyn...
-
Moi,
Sulla on mahdollisesti säätökalvon keinuvivun pää taitettu liian alas, tarkista että se on suorassa. Jos vipu on liian alhaalla, niin säätökalvon nippa ei osu siihen, ja seurauksena että venttiili ei koskaan aukea. Säätökalvon tehtävä on avata neula, ei pumppupaineen. Samalla kun käynnistelet, niin katso että kalvo sykkii. Jos ei syki, niin suutin on tukossa.
Suuttimen kunnon tarkistat siten että ruuvaat H ruuvin irti, CRC pullojen mukana tulee pilli, ruiskauta sillä CRC:tä H-ruuvin reijästä suoraan suuttimeen ja katso kurkusta suihkuaako, jos ei niin plommin alla oleva sihti on tukossa.
-
Moi,
Sulla on mahdollisesti säätökalvon keinuvivun pää taitettu liian alas, tarkista että se on suorassa. Jos vipu on liian alhaalla, niin säätökalvon nippa ei osu siihen, ja seurauksena että venttiili ei koskaan aukea. Säätökalvon tehtävä on avata neula, ei pumppupaineen. Samalla kun käynnistelet, niin katso että kalvo sykkii. Jos ei syki, niin suutin on tukossa.
Suuttimen kunnon tarkistat siten että ruuvaat H ruuvin irti, CRC pullojen mukana tulee pilli, ruiskauta sillä CRC:tä H-ruuvin reijästä suoraan suuttimeen ja katso kurkusta suihkuaako, jos ei niin plommin alla oleva sihti on tukossa.
Niinpä. Nämä ovat niin yksinkertaisia rakenteeltaan, että isoja vikoja niihin ei pääse tulemaan, jos mitään ei ole koottu väärin ja kaikki paikat ovat puhtaat. Kuitenkin on aiheellista purkaa ja koota tarpeen vaatiessa uusilla osilla koko kaasutin. Tai vaihtaa se kokonaan uuteen, jos siellä on hiushalkeama. Se ei varmasti ole kovin kallistakaan. ;)
-
Moi,
Sulla on mahdollisesti säätökalvon keinuvivun pää taitettu liian alas, tarkista että se on suorassa. Jos vipu on liian alhaalla, niin säätökalvon nippa ei osu siihen, ja seurauksena että venttiili ei koskaan aukea. Säätökalvon tehtävä on avata neula, ei pumppupaineen. Samalla kun käynnistelet, niin katso että kalvo sykkii. Jos ei syki, niin suutin on tukossa.
Suuttimen kunnon tarkistat siten että ruuvaat H ruuvin irti, CRC pullojen mukana tulee pilli, ruiskauta sillä CRC:tä H-ruuvin reijästä suoraan suuttimeen ja katso kurkusta suihkuaako, jos ei niin plommin alla oleva sihti on tukossa.
Niinpä. Nämä ovat niin yksinkertaisia rakenteeltaan, että isoja vikoja niihin ei pääse tulemaan, jos mitään ei ole koottu väärin ja kaikki paikat ovat puhtaat. Kuitenkin on aiheellista purkaa ja koota tarpeen vaatiessa uusilla osilla koko kaasutin, jollei se ole loppuunkulunut. Tai vaihtaa se kokonaan uuteen, jos siellä on hiushalkeama. Se ei varmasti ole kovin kallistakaan. ;)