kartingforum.fi

Kartingkeskustelu => Tekniikka ja säännöt => : Henk 28.07.2011 11:14

: Mychron4 pimeänä
: Henk 28.07.2011 11:14
Moro!
Mychron4 pimeni eilen täysin. Ei tule poweria ollenkaan. Onko jollekin käynyt samalla tavalla? Kallis/kannattava korjaus? Mikä komponentti oli rikki?
Mika
PS: patteri ja liitokset tsekattu
: Vs: Mychron4 pimeänä
: pos 28.07.2011 13:20
Moikka!

Kirjoitit, PS: patteri ja liitokset tsekattu!

Olethan tarkastanut myös sen virtajohdon joka on patterin ja laitteen välissä, pieni liitin laitteen päässä.

Patterin tärinästä johtuen on "kovilla" ellei patteria ole "tuettu". Jos piuha on piokki, niitä saa varaosina,
ellet itse tinaa uutta liitosta. 
: Vs: Mychron4 pimeänä
: TCB 28.07.2011 13:51
Samaan stringiin...

Mulla Data key ei enää imuroi dataa. Näyttö vain vilkahtaa kerran, musta raita vaakatasossa ja sitten ruutu pimeänä. Lataus valo ei vilkahda.

Muutoin toimii normaalisti.

Missä vika voisi olla?
: Vs: Mychron4 pimeänä
: Henk 28.07.2011 16:14
Moikka!

Kirjoitit, PS: patteri ja liitokset tsekattu!

Olethan tarkastanut myös sen virtajohdon joka on patterin ja laitteen välissä, pieni liitin laitteen päässä.

Patterin tärinästä johtuen on "kovilla" ellei patteria ole "tuettu". Jos piuha on piokki, niitä saa varaosina,
ellet itse tinaa uutta liitosta. 

Tarkistettu. Liitin kunnossa. Haiskahtaa komponenttiongelmalta tässä vaiheessa...
: Vs: Mychron4 pimeänä
: Beni 28.07.2011 18:31
Tuossa ainakin yksi vaihtoehto korjaamiselle....

http://www.kkckartshop.co.uk/pc/MYCHRON-4-UPGRADE-179p4219.htm (http://www.kkckartshop.co.uk/pc/MYCHRON-4-UPGRADE-179p4219.htm)


: Vs: Mychron4 pimeänä
: kk 16.08.2011 12:52
Liippaa sen verran läheltä, että kysäsen tässä ketjussa.

Eilen taas (kerran on aiemminkin näin käynyt) mittari näytti raketille 14772 rpm, mistä moinen johtuu? Käyrää kun katsoo, siellä on sellaisia piikkejä, joissa tuo on pomppinut ihan ihmeellisissä paikoissa.

Kuski arveli kanttarien yliajamisesta johtuvan, mutta se selittää vain seuraamuksen, ei syytä.

Toinen ongelma liittyy kahteen muuhun mittariin, jotka ilmoittavat moottorin lämmöksi 1000 astetta, mikäs niissä on vialla?
: Vs: Mychron4 pimeänä
: DSMarko 16.08.2011 13:44
Todennäköisesti liika lämpölukema johtuu anturiviasta. Sekä MyChron että esim. Unipro alkavat antaa sekopäisiä lämpölukemia, jos johto on murtunut. Yleensä vika on joko anturin juuressa tai liittimen juuressa. Heiluttele johtoa niistä kohdista ja katso muuttuuko lukemat.
: Vs: Mychron4 pimeänä
: -HH- 16.08.2011 21:57
Jos piuha on piokki, niitä saa varaosina,
ellet itse tinaa uutta liitosta. 
Olikos suoraan heittää pitääkö joku kauppias noita johtoja Suomessa hyllyssä? Joskus muinoin parilta kyselin mut tuntui olleen tuntematon varaosa - jenkkiverkkokauppa tosin sitä ainakin myy mut ei viitteis sieltä pelkkää johtoa tilata... :roll: Vois tuonkin jo hankkia uutena kun kaikki 9v patterin liittimet ei siellä kauaa kestä.
: Vs: Mychron4 pimeänä
: MKR 16.08.2011 22:57
Anturien liittimien pinnit tärisee myös usein irti piirilevyltä. Laite osiksi ja kolvilla lämmitys + hieman uutta tinaa niskaan ko pinneihin.
(-> on ainakin yhdestä omastani poistanut n 10 000 ylimääräistä rpm:ää, vaikka rpm johdin ei noihin liitykkään)

Luonnollisesti homma suoritetaan tarkoitukseen soveltuvalla kolvilla.
 :P
: Vs: Mychron4 pimeänä
: Team Laine 16.08.2011 23:03
Jos piuha on piokki, niitä saa varaosina,
ellet itse tinaa uutta liitosta. 
Olikos suoraan heittää pitääkö joku kauppias noita johtoja Suomessa hyllyssä? Joskus muinoin parilta kyselin mut tuntui olleen tuntematon varaosa - jenkkiverkkokauppa tosin sitä ainakin myy mut ei viitteis sieltä pelkkää johtoa tilata... :roll: Vois tuonkin jo hankkia uutena kun kaikki 9v patterin liittimet ei siellä kauaa kestä.
Vaikka meillä ei noita verkkokaupassa olekaan niin sellaisia tarvittaessa voimme toimittaa. Kyseessä on ns. mittarin sisäinen johto, joten sen takia noita ei normaalisti myydä, vaikka liittimellä varustettu johto onkin tässä kohtaa kyseessä. Toki noita saa lähimmästä elektroniikkaliikkeestäkin, jos ei tarvitse takuusta huolehtia.
: Vs: Mychron4 pimeänä
: Husse 17.08.2011 08:14
Mychronin patterin johtoja saa ainakin Jaatiselta. Löytyy jopa huoltoautosta (aikakin Tykkimäki cupissa).
Meidän mittariin joutui silti juottamaan johdot kiinni, kun yksi pinneistä oli poikki piirilevyltä. Lisäksi
kannattaa laittaa patterin kannen väliin vaikkapa telttapatjan pala, ettei patteri pääse heilumaan liikaa.

Väärät lämpötila-arvot johtuu monesti lämpötila-anturin liittimestä, jossa johdot poikki tai johtojen kontaktiruuvit löysällä. K-tyypin liittimen pystyy purkamaan ja
korjaamaan. Joskus on myös Mychronin liittimien tinaukset irronneet mittarin piirilevyltä.

: Vs: Mychron4 pimeänä
: Henk 17.08.2011 18:23
Tuossa ainakin yksi vaihtoehto korjaamiselle....

http://www.kkckartshop.co.uk/pc/MYCHRON-4-UPGRADE-179p4219.htm (http://www.kkckartshop.co.uk/pc/MYCHRON-4-UPGRADE-179p4219.htm)





Hyvin toimi tämä systeemi! Kiitti vinkistä!
M
: Vs: Mychron4 pimeänä
: kk 22.08.2011 08:57
Liippaa sen verran läheltä, että kysäsen tässä ketjussa.

Eilen taas (kerran on aiemminkin näin käynyt) mittari näytti raketille 14772 rpm, mistä moinen johtuu? Käyrää kun katsoo, siellä on sellaisia piikkejä, joissa tuo on pomppinut ihan ihmeellisissä paikoissa.

Kuski arveli kanttarien yliajamisesta johtuvan, mutta se selittää vain seuraamuksen, ei syytä.

Toinen ongelma liittyy kahteen muuhun mittariin, jotka ilmoittavat moottorin lämmöksi 1000 astetta, mikäs niissä on vialla?

Kiitos neuvoja antaneille. Tuohon kierroslukemien huimiin piikkeihin löytyi selitys vääristä asetuksista. Pitänee noita lämpöantureita uusia.