kartingforum.fi
Kartingkeskustelu => Formula 250 => : shikaani 29.12.2009 11:44
-
Miltäs ton luokan tuleva kausi näyttää ? Luokan nettisivut on päivitetty ainakin viimeksi vissiin viimevuoden keväällä ? Tulevaisuutta ajatellen luokka vaikuttaa kiinnostavalle näin offroadpyöriä harrastaneelle.
Voisiko perustella itselle/vaimolle myös, että tottakai pitää olla myös crossipyörä jatkossa, kun siitä otetaan tekniikka kesäksi karttiin ja talvella voi ajaa crossia/spooria/jäärataa tms ? ;D ;D
-
Miltäs ton luokan tuleva kausi näyttää ? Luokan nettisivut on päivitetty ainakin viimeksi vissiin viimevuoden keväällä ? Tulevaisuutta ajatellen luokka vaikuttaa kiinnostavalle näin offroadpyöriä harrastaneelle.
Voisiko perustella itselle/vaimolle myös, että tottakai pitää olla myös crossipyörä jatkossa, kun siitä otetaan tekniikka kesäksi karttiin ja talvella voi ajaa crossia/spooria/jäärataa tms ? ;D ;D
Vaikka nettisivut jäivätkin kovasti paitsioon, niin taustalla on tehty toki kovasti töitä asioiden eteen. Toivotaan että saadaan noi nettisivutkin paremmin hoidetuksi jatkossa.
Kuskeja on kertonut tulevansa mukaan lisää ja sellaisiakin jotka ovat joskus ajaneet F250-luokkaa. Kisat siirrettiin pääosin muiden Cup-luokkien mukaan, mutta muutakin on luvassa.
Pistähän vaikka yksityisviestiä niin katsotaan asioita sitä kautta lisää...
Juuri tulin tallilta autoa messukuntoon laittamasta... ;D
-
Selvä peli, laitetaan tulemaanYV:tä kun keksitään jotakin viisasta kysymystä. Ensikausi ainakin vedetään kuitenkin vielä miedommalla laitteella, jos vaikka oppis ensin ajamaan nelipyörästä edes jotenkin... :) Mutta pitää tulla kattelemaan f250:siä kisapaikoille.
-
Mistäs sais takarattaita 40mm taka-akseliin. Ketjuina 520.Ostin tuon auton muutama kuukaus sitten ja siinä on tosiaan 40mm taka-akseli. Team Laineellakin näyttäis olevan 50mm sopivia myynnis, mutta ei 40mm. Nyt tuli siirryttyä Vortex Rokista isompaan niin ei oikein tiä mistä sais F250 osia. Auton edellinen omistaja tietää vielä vähemmän...ihan oikeasti. Kiitoksia jos joku osaa auttaa.
-
520 ketjun takarattaat 40 mm akselille on yleensä teetetty saman jaon teollisuusrattaista, raakaratas maksaa muistaakseni parin kympin luokkaa ja jos kaveripiiristä löytyy metallityötaitoinen niin rattaan halkaisu, sekä kiilauran, pultin reiän ja kierteen teko ei maksa mitään. Jos tämän teettää koneistamolla niin rattaalle tullee hintaa jotain 50-80 eur. Itse ajoin 428 ketjulla sen takia että siihen löytyy etu ja takarattaat valmiina.
-
Kiitos vastineesta. Ja mistähän 428 rattaita ja ketjuja voi tilata tuolle 40mm taka-akselille?
-
Kiitos vastineesta. Ja mistähän 428 rattaita ja ketjuja voi tilata tuolle 40mm taka-akselille?
Ketjuja löytyy toki meiltäkin (niin 428 kuin 520), mutta tällä hetkellä hyllyssä olevat rattaat ovat kaikki 50mm akselille.
Toki tuohon runkoon voi varmasti vaihtaa 50mm akselin, jolloin kaikki nykyisen mallin mukaiset rattaat ja osat käy. Samalla toki menee laakerit vaihtoon.
Alkaa olla kaikki nykyiset tuolla 50mm akselilla, joten 40mm tavaraa ei juuri kannata enää hyllyssä pitää.
-
Esimerkiksi www.sharkshifter.com löytyy sekä CR250 eturattaita 428 jaolle että 40 mm takarattaita 428 jaolle.
-
Minkä kokoisia takarattaita suosittelette 5-loviseen, jossa nyt 22-piikkinen: tarkoituksena ajella kenties Lappeenrannassa, Lahdessa, Joensuussa.. Oisko hyvä jako 22, 20 ja 18 vai mieluummin 22, 21 ja 19, jos kolmen takarattaan taktiikalla aikoo lähteä peliin. Paljo yksi hammas vaikuttaa kierroslukuun?
-
Isommilla karting radoilla voi ihan hyvin ajella samalla välityksellä, itsellä 13/20 sopii usealle radalle. Hienosäätöä jos tykkää tehdä niin kannattaa olla peräkkäiset rattaat ja voit hakea moottoripyöräkauppiaaltasi erikokoisen eturattaan jolloin välitysten määrä tuplaantuu. Takarattaassa yhden piikin muutos voi karkeasti olla 500 rpm. ja eturattaan muutos vähän enemmän. Moottorin luonne varmaan vaikuttaa noihin lukemiin.
-
multa löytyy 428 ketjulle sopivia takarattaita 40mm takaakselille . jos kiinnostaa niin soita 0500-590701