kartingforum.fi
Kartingkeskustelu => Kilpailut => : Ossip 07.02.2016 18:40
-
Kilpailukalenteri julkaistu!
http://www.x30.fi/index.php?page=4&lang=fi
Ilmoittautuneet kuljettajat
http://www.x30.fi/index.php?page=6&lang=fi
-
Onko noi kuljettaja listat kuinka vahvasti ajantasalla? Sillä kyselen kun vielä arvotaan mitä tehdään vai tehdäänkö mitään? Raksu kun jäi pieneksi. Lähinnä tuo juniori porukka kiinnostaa.
-
Jokainen on itse nimensä listaan ilmoittanut. Joten siihen on luotettava että myöskin ajavat. Osan sarjaa tai kokonaan.
-
Onko la ja su omat erilliset osakilpailut eli aika-ajot aamulla ja vinaalit illalla?
-
http://www.x30.fi/index.php?page=9&data=10-02-2016&lang=fi
-
http://www.x30.fi/index.php?page=9&data=10-02-2016&lang=fi
Nyt on pakko sanoa: ASIAA!! nyt on oikeasti hyvä meininki!!! Vaikka en itse osallistu sarjaan, niin pakko antaa kehuja, paras sääntö mitä lajissa on keksitty sitten sähköstartin! Onnea ja menestystä!
-
Samaa mieltä! ;)
-
Vaikuttaa todella hyvältä. Nyt on tekemisen meininkiä lajin parissa pitkästä pitkästä aikaa!
Onnea ja menestystä sarjalle! 8)
-
Tää on kyllä positiivinen suunta, kunhan kaikki yksityiskohdat ja porsaanreijät saadaan kieron kartingkansan kestäviksi. Tuo sinetöimättömyys tuo kyllä uusia ulottuvuuksia tähän juttuun, on aika helppoa muutella päivän aikana koneen säätöjä, siirtää huippusylkky kassakaappiin ennen finaalia jne ???
edit. ei oo näköjään kauheesti luottoa ihmisiin, kun heti miettii kauhuskenaariota ;D
-
Tää on kyllä positiivinen suunta, kunhan kaikki yksityiskohdat ja porsaanreijät saadaan kieron kartingkansan kestäviksi. Tuo sinetöimättömyys tuo kyllä uusia ulottuvuuksia tähän juttuun, on aika helppoa muutella päivän aikana koneen säätöjä, siirtää huippusylkky kassakaappiin ennen finaalia jne ???
edit. ei oo näköjään kauheesti luottoa ihmisiin, kun heti miettii kauhuskenaariota ;D
miks vaihtaa ennen finaalia paska sylinteri vaan siks, ettei kukaan ostais konetta...? voihan se tilalle saatava olla vielä parempi...tai ostaa sen seuraavassa kisassa takaisin... ???
-
Tää on kyllä positiivinen suunta, kunhan kaikki yksityiskohdat ja porsaanreijät saadaan kieron kartingkansan kestäviksi. Tuo sinetöimättömyys tuo kyllä uusia ulottuvuuksia tähän juttuun, on aika helppoa muutella päivän aikana koneen säätöjä, siirtää huippusylkky kassakaappiin ennen finaalia jne ???
edit. ei oo näköjään kauheesti luottoa ihmisiin, kun heti miettii kauhuskenaariota ;D
miks vaihtaa ennen finaalia paska sylinteri vaan siks, ettei kukaan ostais konetta...? voihan se tilalle saatava olla vielä parempi...tai ostaa sen seuraavassa kisassa takaisin... ???
Hyvästä sylkästä luopuminen on kuin menettäis perheenjäsenen ;D No joo, eihän tuossa pitäisi olla ongelmaa jos moottoreita puretaan katsastuksessa pitkin päivää, eikä vain finaalin jälkeen.
-
eihän X30:n sylintereissä ole mitään eroja...eihän? :)
-
Etu näissä on se että ne on koneistettuja, ei vain valettuja. Valumuotit muuttuu pikkuhiljaa ja lopuksi menee hylkyyn. Uusi muotti ei ole koskaan samanlainen. Tämä teki esim. raksun sylintereistä joistain kultamunia ja toisista ihan paskoja. Sama juttu monessa muussa mosassa.
Nykytekniikalla CNC koneistus tekee tuhannesosan tarkkuudella samaa jälkeä. Jos asetukset on samoja, ei ole erojakaan.
;D ei mulla muuta.. ei niissä ole eroja.. älkää pojat huolestuko.. ja sarkasmia pitää olla.. ja sitä huumoria.
-
No joo, jos laitetaan kaikki huumorin piikkiin niin mikäs siinä. Tuo myyntisääntö taas pistää kuvitellut parhaat pytyt kiertoon.
Yksityyppimoottorien sarjoissa voisi olla käytäntö muuallakin.
-
Yksityyppimoottorien sarjoissa voisi olla käytäntö muuallakin.
Kyllä,niin pitäisikin olla. Koneet on varmasti melko tasalaatusia ja suurimmat erot tulee kaasarista ja putkesta.
-
Jännä nähdä jääkö tuo pakkomyynti vain paperille vai tapahtuuko sitä myös käytännössä. Varmaan kauden alussa tuo on kätevä keino ostaa varmasti nopea kakkosmosa, mutta entäpä sitten kun kaikilla on kaksi, ellei kolme moottoria?
Ja entäpä sitten kun kausi on lopuillaan ja mosat alkaa olemaan isoa huoltoa vaille, kantsiiko ostaa kallis mosa ja tehdä siihen kohta kallis huolto vai ostaako uuden?
Entä mitäpä tallikaveri sanoo jos ostaa siltä juuri isolla rahalla huolletun kultamunan pois? Varo vaan tripla J, odottelen sopivaa hetkeä ;)
-
Olen tässä itsekseni pohdiskellut, että mihin perustuu oletus noiden X30:pisten tasalaatuisuudesta? Onko siis käsillä jo faktaa mittauksista?
Alla mainittiin että sylinterit eivät ole valettuja, mutta ainakin kuvien perusteella pytty on selvästi ulkopinnoiltaan valettu. Okei, pakokanava varmastikin voi olla CNC:llä koneistettu, mutta entä esim huuhtelukanavat?
-
Miten asiaan vaikuttaa omistaako kaksi tai kolme moottoria?
Tallikaveri on todennäköisesti lukenut säännöt ja toivottavasti myös ymmärtänyt että sääntöjen mukaan joku voi ostaa hänen moottorinsa. Joten tuon ei pitäisi tulla yllätyksenä.
"Ja entäpä sitten kun kausi on lopuillaan ja mosat alkaa olemaan isoa huoltoa vaille, kantsiiko ostaa kallis mosa ja tehdä siihen kohta kallis huolto vai ostaako uuden?"
Voi ostaa uuden kauppiaalta tai kilpakumppanin moottorin kisan jälkeen. Ihan vapaasti voi valita.
Jokkiksessa ostellaan autoja joka kisassa eikä niistä kaupoista kukaan kiukuttele ostajalle. Vaikka siellä se huippuauton kaupaksi meno kirpaisee rahallisesti todella paljon. Säännöt ovat kaikille samat.
X30 moottorimyynti eroaa siinä että järjestäjä toimittaa uuden moottorin ostetun tilalle.
-
Olen tässä itsekseni pohdiskellut, että mihin perustuu oletus noiden X30:pisten tasalaatuisuudesta? Onko siis käsillä jo faktaa mittauksista?
Alla mainittiin että sylinterit eivät ole valettuja, mutta ainakin kuvien perusteella pytty on selvästi ulkopinnoiltaan valettu. Okei, pakokanava varmastikin voi olla CNC:llä koneistettu, mutta entä esim huuhtelukanavat?
X30 sylinterit ja kaikki kaikki kanavat ovat valettuja, ainoastaan sylinteriputki on koneistettu.
-
Miten asiaan vaikuttaa omistaako kaksi tai kolme moottoria?
Tallikaveri on todennäköisesti lukenut säännöt ja toivottavasti myös ymmärtänyt että sääntöjen mukaan joku voi ostaa hänen moottorinsa. Joten tuon ei pitäisi tulla yllätyksenä.
"Ja entäpä sitten kun kausi on lopuillaan ja mosat alkaa olemaan isoa huoltoa vaille, kantsiiko ostaa kallis mosa ja tehdä siihen kohta kallis huolto vai ostaako uuden?"
Voi ostaa uuden kauppiaalta tai kilpakumppanin moottorin kisan jälkeen. Ihan vapaasti voi valita.
Jokkiksessa ostellaan autoja joka kisassa eikä niistä kaupoista kukaan kiukuttele ostajalle. Vaikka siellä se huippuauton kaupaksi meno kirpaisee rahallisesti todella paljon. Säännöt ovat kaikille samat.
X30 moottorimyynti eroaa siinä että järjestäjä toimittaa uuden moottorin ostetun tilalle.
Ossi noussut väärällä jalalla kun ei meinaa lukeminen sujua ??? Kun harrastajalla on kahden kesän budjetti kiinni kolmessa hyllyssä seisovassa moottorissa, voi olla että neljännen oston yhteydessä lähtee vaimo, lapset, talo ja auto. Eihän se tieten tosimieheen vaikuta 8)
Koska joka kaupan yhteydessä markkinoille tulee yksi moottori lisää, markkinat kyllästyy nopeasti ja kaupankäynti hiljenee. Tää on pikkasen eri asia kuin jokkis... Tottakai ostopelote säilyy kokoajan, mikä onkin varmaan koko säännön pääidea.
-
Jännä nähdä jääkö tuo pakkomyynti vain paperille vai tapahtuuko sitä myös käytännössä. Varmaan kauden alussa tuo on kätevä keino ostaa varmasti nopea kakkosmosa, mutta entäpä sitten kun kaikilla on kaksi, ellei kolme moottoria?
Ja entäpä sitten kun kausi on lopuillaan ja mosat alkaa olemaan isoa huoltoa vaille, kantsiiko ostaa kallis mosa ja tehdä siihen kohta kallis huolto vai ostaako uuden?
Entä mitäpä tallikaveri sanoo jos ostaa siltä juuri isolla rahalla huolletun kultamunan pois? Varo vaan tripla J, odottelen sopivaa hetkeä ;)
valitettavasti en omista moista laitetta...kaksi kokonaista autoa myynyt just, ni sillä rahalla saa yhen uuden mosan...ei tähän luokkaan, mutta aika huono vaihtosuhde :o ehkä mäkin sitten ku kasvan isoks...tai lakkaan köyhtymästä ;D
-
Miten asiaan vaikuttaa omistaako kaksi tai kolme moottoria?
Tallikaveri on todennäköisesti lukenut säännöt ja toivottavasti myös ymmärtänyt että sääntöjen mukaan joku voi ostaa hänen moottorinsa. Joten tuon ei pitäisi tulla yllätyksenä.
"Ja entäpä sitten kun kausi on lopuillaan ja mosat alkaa olemaan isoa huoltoa vaille, kantsiiko ostaa kallis mosa ja tehdä siihen kohta kallis huolto vai ostaako uuden?"
Voi ostaa uuden kauppiaalta tai kilpakumppanin moottorin kisan jälkeen. Ihan vapaasti voi valita.
Jokkiksessa ostellaan autoja joka kisassa eikä niistä kaupoista kukaan kiukuttele ostajalle. Vaikka siellä se huippuauton kaupaksi meno kirpaisee rahallisesti todella paljon. Säännöt ovat kaikille samat.
X30 moottorimyynti eroaa siinä että järjestäjä toimittaa uuden moottorin ostetun tilalle.
Ossi noussut väärällä jalalla kun ei meinaa lukeminen sujua ??? Kun harrastajalla on kahden kesän budjetti kiinni kolmessa hyllyssä seisovassa moottorissa, voi olla että neljännen oston yhteydessä lähtee vaimo, lapset, talo ja auto. Eihän se tieten tosimieheen vaikuta 8)
Koska joka kaupan yhteydessä markkinoille tulee yksi moottori lisää, markkinat kyllästyy nopeasti ja kaupankäynti hiljenee. Tää on pikkasen eri asia kuin jokkis... Tottakai ostopelote säilyy kokoajan, mikä onkin varmaan koko säännön pääidea.
Jos sulla on kaksi tai kolme konetta hyllyssä niin miksi sun pitäs ostaa niitä lisää? Riittäiskö että ajelet niillä entisillä? No se ei oo mikään uutinen että mä en tajua..
-
Miten asiaan vaikuttaa omistaako kaksi tai kolme moottoria?
Tallikaveri on todennäköisesti lukenut säännöt ja toivottavasti myös ymmärtänyt että sääntöjen mukaan joku voi ostaa hänen moottorinsa. Joten tuon ei pitäisi tulla yllätyksenä.
"Ja entäpä sitten kun kausi on lopuillaan ja mosat alkaa olemaan isoa huoltoa vaille, kantsiiko ostaa kallis mosa ja tehdä siihen kohta kallis huolto vai ostaako uuden?"
Voi ostaa uuden kauppiaalta tai kilpakumppanin moottorin kisan jälkeen. Ihan vapaasti voi valita.
Jokkiksessa ostellaan autoja joka kisassa eikä niistä kaupoista kukaan kiukuttele ostajalle. Vaikka siellä se huippuauton kaupaksi meno kirpaisee rahallisesti todella paljon. Säännöt ovat kaikille samat.
X30 moottorimyynti eroaa siinä että järjestäjä toimittaa uuden moottorin ostetun tilalle.
Ossi noussut väärällä jalalla kun ei meinaa lukeminen sujua ??? Kun harrastajalla on kahden kesän budjetti kiinni kolmessa hyllyssä seisovassa moottorissa, voi olla että neljännen oston yhteydessä lähtee vaimo, lapset, talo ja auto. Eihän se tieten tosimieheen vaikuta 8)
Koska joka kaupan yhteydessä markkinoille tulee yksi moottori lisää, markkinat kyllästyy nopeasti ja kaupankäynti hiljenee. Tää on pikkasen eri asia kuin jokkis... Tottakai ostopelote säilyy kokoajan, mikä onkin varmaan koko säännön pääidea.
Jos sulla on kaksi tai kolme konetta hyllyssä niin miksi sun pitäs ostaa niitä lisää? Riittäiskö että ajelet niillä entisillä? No se ei oo mikään uutinen että mä en tajua..
No sepä se, nyt ollaan samaa mieltä kaikesta ;D