kartingforum.fi
Kartingkeskustelu => Harrastajat => : kari@p 29.12.2006 13:11
-
terve
millasillakohan kierrosajoilla r120 vehkeillä on ajettu esim vihdissä? tai yleensä kierrosajat verrattuna vaikka jammuihin jollakin radalla?
(harkitsen harrastepeliksi ostoa, mutkun kaikki haukkuu lussuiksi....;) itse ajelin noin 16v sitte raket 85/jammu100
-
Edullisimmillaan pääset harrastukseen mukaan ostamalla vanhemman ICA-J koneen, ajetaan jotain sarjaakin. Kone on toimintavarma kytkimellinen, eikä huolto maksa juurikaan enempää, kuin muitten koneiden, moottorin purku ja kasaus ei vaadi mitään erikoistyökaluja. ICA-J jaksaa viedä jo isompaakin kuskia.
Jos kiinnostaa pistä e-mailia katsellaan sopiva paketti sinulle
-
terve
millasillakohan kierrosajoilla r120 vehkeillä on ajettu esim vihdissä? tai yleensä kierrosajat verrattuna vaikka jammuihin jollakin radalla?
Linkistä löytyy eri tyyppisten karttien aikoja eri radoilla.
http://www.mylaps.com/results/showevents.jsp?offset=0&nrows=40&st=3&org=42
Vihdin R120 aikoja on tässä linkissä:
http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=139766
-
eli rivienvälistä olisin lukevinani, että sinun mielestä vauhdinhurmaa ei oikein pitkäksi aikaa löydy?
onko ko kalustolle oikeen kisoja (harraste)
Edullisimmillaan pääset harrastukseen mukaan ostamalla vanhemman ICA-J koneen, ajetaan jotain sarjaakin. Kone on toimintavarma kytkimellinen, eikä huolto maksa juurikaan enempää, kuin muitten koneiden, moottorin purku ja kasaus ei vaadi mitään erikoistyökaluja. ICA-J jaksaa viedä jo isompaakin kuskia.
Jos kiinnostaa pistä e-mailia katsellaan sopiva paketti sinulle
-
eli rivienvälistä olisin lukevinani, että sinun mielestä vauhdinhurmaa ei oikein pitkäksi aikaa löydy?
onko ko kalustolle oikeen kisoja (harraste)
Jos kiinnostaa pistä e-mailia katsellaan sopiva paketti sinulle
[/quote]
on siinä perääkin, osta rotax , ei tarvi miettii ja on pidemmäksi aikaa kisoja ja luokkaa 8)
-
jaa a vaihtoehtoja piisaa......ehdutuksia otetaan kiitollisena vastaan lisää
ja myös myytävänä oleva kalusto kiinnostaa. :P
eli rivienvälistä olisin lukevinani, että sinun mielestä vauhdinhurmaa ei oikein pitkäksi aikaa löydy?
onko ko kalustolle oikeen kisoja (harraste)
Jos kiinnostaa pistä e-mailia katsellaan sopiva paketti sinulle
on siinä perääkin, osta rotax , ei tarvi miettii ja on pidemmäksi aikaa kisoja ja luokkaa 8)[/quote]
-
jaa a vaihtoehtoja piisaa......ehdutuksia otetaan kiitollisena vastaan lisää
ja myös myytävänä oleva kalusto kiinnostaa. :P
quote]
Runkoja löytyy, mutta koneet, haluatko ajaa silloin tällöin vai sarjaa, ja mistä päin olet, ei tullut kurkattua käyttäjätietoja , etelästä löytyy näitä senior (mikälie luokkia) , rotaxin koneet on sinun hankintasi, runkona voit käyttää I-CAJ/ ICA, eli osta runko ja mieti siihen sopiva kone mikä on lähellä sinun harrastusta :)
-
pääkupunkiseudun kuupeessa asustellaan, ja täällä ainakin noita r 120 kisoja tuntuis olevan ja kisoja....no aikaa ei tahdo löytyä varmaankaan kovin kummoselle sarjalle, kunhan välillä pääsis kisailemaan/treenaamaan.
jaa a vaihtoehtoja piisaa......ehdutuksia otetaan kiitollisena vastaan lisää
ja myös myytävänä oleva kalusto kiinnostaa. :P
quote]
Runkoja löytyy, mutta koneet, haluatko ajaa silloin tällöin vai sarjaa, ja mistä päin olet, ei tullut kurkattua käyttäjätietoja , etelästä löytyy näitä senior (mikälie luokkia) , rotaxin koneet on sinun hankintasi, runkona voit käyttää I-CAJ/ ICA, eli osta runko ja mieti siihen sopiva kone mikä on lähellä sinun harrastusta :)
-
pääkupunkiseudun kuupeessa asustellaan, ja täällä ainakin noita r 120 kisoja tuntuis olevan ja kisoja....no aikaa ei tahdo löytyä varmaankaan kovin kummoselle sarjalle, kunhan välillä pääsis kisailemaan/treenaamaan.
:) jeps , siitä se lähtee r120 , on myös muistaakseni finndriven järjestämiä xcon-cuppeja sielläpäin , menikähän se noi , mutta ne ajetaan Ica-j koneilla, mutta alkuun pääset hienosti noilla r120 , kestäviä ja aika huoltovapaita :) , sen jälkeen voit harkita muitakin luokkia ja rotax sitten jos aikaa paremmin liikenee kierrellä kisoja 8)
-
Kertokaas minkälainen kierrosaika on ok Leopard -autolle Vihdissä? Sellainen jolla olisi mahdollisuus kympin sakkiin aika-ajoissa?
-
alle 49 ku vedät ni oot varmasti kympin sakissa.. ainakin näillä keleillä.
-
alle 49 ku vedät ni oot varmasti kympin sakissa.. ainakin näillä keleillä.
Vähiin ovat ajot jääneet (auto ollu paskana ja skidikin tuli perheeseen), mutta nyt on taas aikaa/mahdollisuus käydä kokeilemassa.. Minkälaisia aikoja on realistista odottaa kun painan ajokamppeissa n. 100kg? Viime kesänä parhaaksi jäi 51,1s, tosin silloin auto toimi vähän miten sattuu ja säädöt yms päin seiniä.. Nyt on vasta alkaa auto olla siinä iskussa, että loput jää kuskille :D Tietty vieläkään auto ei ole ihan vimpan päälle, mutta ehkä sinnepäin.. Paljonko tuo auto muuten painaa (joku Birellin runko, olikohan vuodelta 2003)? Entä kuinka paljon arvioitte, että paino vaikuttaa kierrosaikaan?
-
http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=574281
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1493850
Tuossa vähän suuntaa kierrosajoista tämän vuoden kisoista.
Kuivan kesän myötä pito parantunut ja sitä kautta myös ajat...
Luokassa on tosi tasaista. Esim. Lahdessa viikko sitten 15
ensimmäistä oli 0,8s. sisällä ja 5 ensimmäistä 0,066s. sisällä! :o
Alle 50s. jos vedät Vihdissä SL6 renkailla hyvällä kelillä, niin se on jo ihan jees.
Painolla on toki merkitystä. (asiaa on paljon käsitelty mm.
tällä foorumilla http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,556.0.html )
Luokan minimipaino on 170kg. Auto+kone painaa yleensä jotain 85-90kg.
Ei muuta kuin treenaamaan ja kisoihin mukaan katsomaan meininkiä.
Seuraavaa kapina Vihdissä on 26.8.
-
Uudet vs (todella) loppuunajetut renkaat vaikuttaa kanssa äkkiä sekunnin
http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=574281
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1493850
Tuossa vähän suuntaa kierrosajoista tämän vuoden kisoista.
Kuivan kesän myötä pito parantunut ja sitä kautta myös ajat...
Luokassa on tosi tasaista. Esim. Lahdessa viikko sitten 15
ensimmäistä oli 0,8s. sisällä ja 5 ensimmäistä 0,066s. sisällä! :o
Alle 50s. jos vedät Vihdissä SL6 renkailla hyvällä kelillä, niin se on jo ihan jees.
Painolla on toki merkitystä. (asiaa on paljon käsitelty mm.
tällä foorumilla http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,556.0.html )
Luokan minimipaino on 170kg. Auto+kone painaa yleensä jotain 85-90kg.
Ei muuta kuin treenaamaan ja kisoihin mukaan katsomaan meininkiä.
Seuraavaa kapina Vihdissä on 26.8.
-
alle 49 ku vedät ni oot varmasti kympin sakissa.. ainakin näillä keleillä.
Niinpä. Ja se kierrosennätys oli joku muu ja huippu jarrutukseen F250 luokalla edelleenkin. 8)
Sen verran meille pistettiin lisäpainoa, että ollaan toisten jaloissa näillä pikkuradoilla mutkissa. Niin suorat on lyhyitä näille ja kaarteet tiukkoja Kartingin ison luokan laitteille. Meidän vain Kartingradoilla on toistaiseksi ajettava, kun parempaa ei vielä ole tarjollla kotimaassa.
Ja joku Vihdin järjestäjä, mikä ei sitten sen enempää esiintynyt, oli huolissaan muka melusta ja seuraavaksi jostain muusta eli 4-tahtisista. Nämä kun eivät hänen mukaansa kuulu kartingiin, tosin AKK ja FIA ovat tässä suhteessa eri mieltä, kuten me muutkin. ;)
Melumittauksissa meidän laitteet läpäisee ne hyvin, kunhan ne on oikein suoritettu, mikä jälkeen todettiin. ;)
-
alle 49 ku vedät ni oot varmasti kympin sakissa.. ainakin näillä keleillä.
Vähiin ovat ajot jääneet (auto ollu paskana ja skidikin tuli perheeseen), mutta nyt on taas aikaa/mahdollisuus käydä kokeilemassa.. Minkälaisia aikoja on realistista odottaa kun painan ajokamppeissa n. 100kg? Viime kesänä parhaaksi jäi 51,1s, tosin silloin auto toimi vähän miten sattuu ja säädöt yms päin seiniä.. Nyt on vasta alkaa auto olla siinä iskussa, että loput jää kuskille :D Tietty vieläkään auto ei ole ihan vimpan päälle, mutta ehkä sinnepäin.. Paljonko tuo auto muuten painaa (joku Birellin runko, olikohan vuodelta 2003)? Entä kuinka paljon arvioitte, että paino vaikuttaa kierrosaikaan?
Noin kerran vuodessa on tullut käytyä omalla autolla ajelemassa, eilen taas :D Nyt meni Vihdin radalla 51,22s, vaikka rata on jonkin verran pidempi kuin tuolloin 2009-2010, jolloin ajoin vanhalla radalla tuon 51,1s. Taitaa olla auton säädöt siis jonkun verran paremmat ja kohtuulliset renkaat. En tiedä, onko ajaminen kehittynyt. Tuskin juurikaan näin pienillä ajomäärillä. Painoa mulla on edelleen lähes 100kg ajokamoissa. Uskon, että säädöillä ja pienellä reenillä pääsen kyllä 50s puolelle suht helposti. TAG -luokan aikoihin verrattuna nämä lienee ihan kohtuulilsia kierrosaikoja vanhalle Leopardille?