kartingforum.fi
Kartingkeskustelu => Cadet, Mini, Raket, KF6 ja Yamaha => : Prepadator 03.07.2013 10:48
-
Onko foorumilla porukalla tietoa minkä värinen ja kuntonen pitäisi raksun männän ja sylinterin pitäisi olla kun on kaikki kunnossa säätöjämyöten? Meillä on uudessa koneessa ala männän rengas mennyt jumiin jo 2 kertaa ja kummallakin kerra se on aiheuttanut koko yläkerran täydellisenn karstoittuminseen... Huhuja on liikkunut että raksua ei saa säädettyä niin että karstoittumiselta säästyttäisiin niinkuin esim yamaha koneessa 0_0? Jos näin on minkä takia ja jos ei niin jotain vinkkiä esim öljystä olisi kiva saada. Itselläni on semmoinen käsitys että kaksitahti koneen pystyy säätämään siihen kuntoon että paikat pysyisi puhtaana ja renkaat kunnonnossa. Molemmilla ketötoilla kun renkaat on mennyt jumiin on niillä ajettu maksimissaan 4h! :o
-
Millaista öljyä ja seossuhdetta olet sen kanssa käyttänyt?
-
Öljynä on ollut motorexiä ainakin ja satunnaisia muita merkeejä on kokeiltu ja seos ollut 6%
-
Öljynä on ollut motorexiä ainakin ja satunnaisia muita merkeejä on kokeiltu ja seos ollut 6%
Onko se risiiniöljyä, vai synteettistä? Synteettisellä saa konee pysymään puhtaampana ja öljyäkään ei tarvitse olla kuin puolet tuosta.
-
Kyllä menevien R120 koneiden männät vaan pakkaa olemaan melko mustia.
Johtuu varmaan siitä osin, että monet ajaa jäykällä risiini seostuksella.
-
Vaihdappa parempaan öljyyn, joka on tarkoitettu yli 10 000rpm käyttöön.
Kuumaan pintaan karsta ottaa paremmin kiinni.
R120 ei ole huuhtelultaan niitä parhaimpia keksintöjä, joten täysin karstatonta siitä ei taida saada.