kartingforum.fi
Kartingkeskustelu => Kilpailut => : teppo 14.09.2010 11:22
-
Porin syyspäräyksen yhteydessä perjantaina kello 20, kaikki jääkartingista kiinnostuneet voisiva saapua radan kahvion edustalle keskustelemaan talven 2011 jääkart sarjasta. Tarkoitus on miettiä teknisiä sääntöjä, kilpailupaikkoja, jonkunlaista organisaatiota ja luokkia.
Mietiskeltävää:
Oliko viimetalven tekniset säännöt riittävät vai liian epämääräiset? Ice superiin on rakentajilla jo hinku tehdä useammalla moottorilla varustettu nelivetovekotin. Entä standardin säännöt, kaivataanko tarkennuksia? Oliko rengas hyvä, vai pitääkö olla nastaton kitkarengas vai jopa piikkipyörä? Junioreiden piti alkujaan ajaa max 85cc koneella, mutta todellisuudessa junnurungoissa oli 120cc koneita.
Lappeenranta on jo ilmoittanut valmiudestaan kisajärjestäjänä, Vantaa aikoo kuulemma järjestää jopa oman sarjan.
Aikovatko Kotkalaiset ottaa speedwayradan talvikäyttöön? Mäntsäläläisten kanssa oli puhetta jo viime talvena, siellä oli hyvä rata pellolla, koska järvessä lumipeitteen alla oli vettä (yleensä heillä on rata järven jäällä).
Oliko joukkuekisa kisamuotona hyvä?
Entä pistelasku, vantaalla ajettiin monta erää, joista pari huonoa sai unohtaa kokonaispisteissä, muualla laskettiin kaikki erät mukaan.
Organisaatioon tarvitaan henkilöitä tehtäviin: Tiedotus, pistelasku, ilmoittautuminen, tekniset säännöt, <jotain muuta>.
-
Junnujen moottoreista sen verran, että ei ole mitään järkeä hommata kytkintä 85:een. Samalla rahalla saa 120:sen ja sillä on vielä joku jälleenmyyntiarvokin. Eikä koneella ole niin isoa merkitystä jäällä, lappeenrannassa naapurin pojat ajoi cadeteillakin (tosin ilman rajotinta) isompien raksujen vauhdissa.
Lisäksi pitää olla mahdollista ajaa yksilönäkin. Turhan vähän tulee ajoa kuskille, jos joukkueessa on vaikkapa vain kaksikin kuskia. Ei tule lähdettyä muutaman sadan kilometrin päähän ajamaan kahta kolmen kierroksen erää...
Joku yhtenäinen käytäntö olisi hyvä löytää myös kilpailun loppupisteisiin vaikuttavien erien määrästä. Erien määräthän voi tietysti vaihdella olosuhteiden tai osallistujien määrän vuoksi, mutta joku etukäteen sovittu systeemi olisi hyvä. Samoin, jos kilpailija saa jostain syystä esim. aikasakon, niin tämän erän tulos lasketaan mukaan loppupisteisiin.
-
Itse liputan yksilökisan puolesta. Oliko TAGille sarjaa/luokkaa ? Ja varmaan saa laittaa glykolit koneeseen ? :D
-
Myös yksilökisan puolesta.
-
Ja varmaan saa laittaa glykolit koneeseen ? :D
Ette jumankauta laita! Kyllähän sen tietää, että ne valahtaa jossain vaiheessa sinne radalle, ja sen jälkeen onkin liukasta kuin jäällä!
-
Kunhan muistetaan, että kyse on talvisesta harrastelusta!! Jos kulut kasvaa liikaa ja joudutaan "ykkös" rungoilla ajamaan, se karsii varmasti osallistujia. Viime talvisten sääntöjen pohjalle olisi mun mielestä hyvä rakentaa myös tän talven sarjaa!! Tarkennuksia varmasti kaivataan epäselvien tilanteiden välttämiseksi. Siis: selkeät säännöt, kulut alas ja leveä virne kaikille naamaan pakolliseksi!!! ;D
-
Porissa perjantaina olivat palaveeraamassa:
Kallio, Lahden FK
Kauppi, Lahden FK
Nyyssönen, Keimolan FK
Haakana, LprUA
Kilpailumuoto: joukkuekilpailu.
Luokat: Samat kuin kaudella 2010, Junior, Standard ja ICE Super.
Tekniset säännöt (muutokset ed vuodesta):
ICE Junior:
Penkin kiinnityksien muuttaminen on sallittu.
Sallitut koneet: Lisäyksenä raket 120.
Standard:
Penkin kiinnikkeiden muuttaminen sallitaan.
Polttoainetankki on oltava alkuperäisessä paikassaan ratin alla.
ICE Super.
Jousitus kielletään.
Muuta:
Tehdään ohje millaiseksi runko kannattaa muuttaa, jotta ajaminen liukkaalla radalla
on nopeaa ja hauskaa. Etenkin ohjausgeometria ja painopiste ovat tärkeitä.
Kilpailupaikkakunnat:
Aikalailla auki.
Lappeenranta, Kotka, Helsinki huhuja on liikkeellä.
Kisaorganisaatio
Päättämättä.
Kts kauden 2010 säännöt: http://www.lahticircuit.com/ice_kart.html (http://www.lahticircuit.com/ice_kart.html)
-
Ehdotus Standard moottorivalikoimaan:
KF3, KF2.
Ainakin KF3:n saa käytettynä edullisesti.
Kommentoikaa.
Moottoreissa ei ollut teknisiä speksejä viime talvena. Enpä usko, että tänäkään talvena. Kaasareita kannattaa kokeilla erilaisia.
Jos originaali jäähdytin on hukassa, hyvä vaihtoehto on sopiva pätkä putkea tai pienikokoinen mopon syyläri.
-
Moi!
Ehkä typerä kysymys, mutta mistä ostaa renkaat ja millaiset??? Mielellään nastalliset.
Of :D
-
Vaikka tuolta http://www.saunalahti.fi/rsjfi/ ja tarjoukset välilehti
-
Jos samoilla renkailla mennään kuin viime talvena, niin juuri noita ei kannata ostaa.
-
Niin, ja tais olla Tiikkaisella rengassarjan hinta 150€ viime talvena.. Ainakin säännöt kertoo rengastuksen olevan mallia "yksi ja sama tyyppi kaikilla" ! ;D
-
Moi!
Ehkä typerä kysymys, mutta mistä ostaa renkaat ja millaiset??? Mielellään nastalliset.
Of :D
Kts kauden 2010 säännöt: http://www.lahticircuit.com/ice_kart.html
Siis tuollahan nuo säännöt ja renkaat oli ;D
-
Viimetalvisesta Kotkan kisasta videota voi katsella :o
http://leinonenracing.kuvat.fi/kuvat/Karting+videot/Ice+Kart+Kotka+27.02.2010.mp4 (http://leinonenracing.kuvat.fi/kuvat/Karting+videot/Ice+Kart+Kotka+27.02.2010.mp4)
-
Nyt kun kausi on jo ovella, ainakin reenaamisen suhteen, kyseenalaistan tämän penkin siirron.
Tiedän että sillä saa paremman suorituskyvyn ja ajettavuuden, mutta karsiiko tämä sarjaan osallistujia?
Meidän alueella (Häme/Pirkanmaa) on ollut kasvavaa kiinnostusta jääkartinkia ja sarjaa kohtaan.
Mutta tuntuu pahalta alkaa pilkkoa toimivaa runkoa talvea varten. Ei kaikilla ole ehjää ylimääräistä runkoa vain talviajamista varten, eikä millään mevillä kehtaa kisaan lähteä. Standardissakin näkyi ihan siistejä autoja, joilla varmasti ajettiin myös kesällä.
Jos ne penkin tukiraudat rälläköidään poikki, ei runko ole siisti ja sitten pitäisi tehdä sama homma uudestaan kesää varten.
Ei tämä pakollista ole, mutta runkonsa muutelleet ovat sitten kärjessä.
Jos haluaa maksimi suorituskyvyn, niin sitä varten on Ice Super.
Vähintään tämä rungon pilkkominen tulee estää Junior luokassa. Viime vuonna oli n. 6 kuljettajaa mukana. Nyt meidän seudulta olisi tulossa ainakin saman verran lisää, mutta ei tuota penkin siirtoa pidetä järkevänä. Moni ajaisi ns. ykkösrungolla tai ainakin nyt ehjällä autolla. Kyllä junnuissa löytyi vauhtia näilläkin säädöillä ja ajamisen riemua riitti. Nyt on tuskaa kun pitäisi alkaa runkoa hajoittamaan vain neljän kisan takia. Jätetään ehkä kisat väliin jos junnuissa pitää runkoa muuttaa radikaalisti, että voisi ajaa tasaväkisesti kärjen kanssa. Jos joku on jo penkkinsä siirtänyt, kommentoikaa kannattiko.
Ohjauksen accermanin kannattaa muuttaa, se kai oli sallittua viime vuonnakin. Jo se parantaa latikaisessa ajoa.
Tämä on niin hienoa talviharrastusta, hiihtäminen lopetetaan kokonaan.
Fiiliksiä viime talven ajeluista Lempäälän UA:n jääkarting radalla. Täällä jatketaan joka lauantai heti kun jäät kantaa.
http://picasaweb.google.com/nunnukaracing/Lempaala#
-
Penkintukien siirtomahdollisuudella haetaan kustannussäästöjä. Nyt tiimien ei tarvitse etsiä suurella vaivalla ikivanhoja runkoja, joissa ei ole laisinkaan kiinteitä penkintukia. Vaarana on, että tuollaisista rungoista tulee kultamunarunkoja. Team Salamalla oli viime talvena tälläinen vanha Dino. Jopa etummaiset penkinkiinnikkeet oli kiristämällä runkoputkessa kiinni. Suurin osa standard luokan rungoista oli jo useamman vuoden ikäisiä. Eräskin maahantuoja ajoi rungolla, jota hitsailtiin aina sopivissa väleissä. Jos ajat uudella rungolla, niin älä ihmessä ala pilkkomaan sitä. Todennäköisesti painopistettä saa taaksepäin muillakin keinoilla. Esim: moottori mahdollisimman taakse, akku penkin selkänojaan ym.
-
Saako junnut ajaa tänä talvena yksin?
-
Penkintukien siirtomahdollisuudella haetaan kustannussäästöjä. Nyt tiimien ei tarvitse etsiä suurella vaivalla ikivanhoja runkoja, joissa ei ole laisinkaan kiinteitä penkintukia. Vaarana on, että tuollaisista rungoista tulee kultamunarunkoja. Team Salamalla oli viime talvena tälläinen vanha Dino. Jopa etummaiset penkinkiinnikkeet oli kiristämällä runkoputkessa kiinni. Suurin osa standard luokan rungoista oli jo useamman vuoden ikäisiä. Eräskin maahantuoja ajoi rungolla, jota hitsailtiin aina sopivissa väleissä. Jos ajat uudella rungolla, niin älä ihmessä ala pilkkomaan sitä. Todennäköisesti painopistettä saa taaksepäin muillakin keinoilla. Esim: moottori mahdollisimman taakse, akku penkin selkänojaan ym.
Ei tule kustannussäästöjä jos pitää etsiä toinen runko muokattavaksi. Ja nyt puhutaan junnuluokasta, joissa kaikki 6 kuskia ajoi tavallisella rungolla. Runko jolla meidän junnu (Vertti S) ajoi, on ikäloppu ToPKart. Sitä ei tarvi sääliä, mutta uudet harrastajat ihmettelee tätä sääntöä joka pakottaa hankkimaan eri rungon ja vielä muuttelemaan sitä rajusti.
Omasta puolestani Standardiin ja aikuisharrastajille voidaan sallia tuo muutos. Aikuisharrastajilla muutenkin tahtoo noussa sarvet päähän vaikka ajettaisiin ruohonleikkureilla. Kalustoon satsataan kaikki liikenevä, vaikka ajolinjat on sisäradoilta opittua ;)
PS. junnut sai ajaa viime vuonnakin yksin, joten näin myös tänä vuonna. Vai mitä Teppo?
-
Nyt on ongelmana se, että minä en tee päätöksiä.
Aiemmin kyselin mielipiteitä noista KF2&3 moottoreista, niihin kaivattaisiin mielipiteitä.
Porin syyspäräyksessä oli palaveri, jossa näitä tulevan kauden sääntöasioita mietittiin.
Kutsu tuosta palaverista oli hyvissä ajoin tällä forumilla. Sinäkin saaskpe olisit voinut tulla sanomaan painavan sanasi.
Jos minä nyt alan muuttamaan tuolloin sovittuja asioita diktaattorityylisesti, niin vesitän koko palaverin.
Jos teillä on runko ja kuski, niin tuskin on vaikeata houkutella yksi tai kaksi kaveria kisoihin mukaan ajamaan teidän tiimissänne.
Tuosta junnurungon modifioinnista voisin laittaa äänestyksen tälle forumille. Äänestäjiä on vaikea rajata, kaikki joilla on tunnarit tälle forumulle voivat antaa äänensä.
-
Junnujen ajattaminen yhdellä rungolla on ongelmallista, vaikka kuskit olisivatkin suurinpiirtein saman mittaisia ja kokoisia, niin jalkojen pituuksissa voi olla eroja. Viime talvena meillä ei onnistunut ajaminen kaverin rungolla eikä toisinpäin, vaikka suurinpiirtein olivatkin samankokoisia.
Toinen juttu on sitten osallistumismaksut vs. ajetut kierrokset. Esim. viime talvena Lappeenrannassa ajettiin 5*3 kierrosta, eli toinen kuskeista olisi ajanut 6 kierrosta ja jos osallistumismaksu jaettaisiin puoliksi, niin kierrokselle tulisi sellainen hinta, että niin tosissaan ei tätä hommaa oteta meilläpäin.
-
Oltuani itse mukana syyspäräyksen palaverissa, haluan ottaa kantaa keskusteluun.
Tepon kanta "kultamunarungoista" on aivan oikea, saadaan paljon ajettavampi auto helpohkolla muutoksella.
Ei jääratasarjaan kesärunkoa voi tuoda, on senverran kuluttavaa touhua. Esim. Pirkola on pitänyt vanhentuneiden runkojen hävitysmyyntiä, kaveri haki tuliterän Birelin putken satasella. Tarvitaanhan jääkartiin muitakin muutoksia, esim. ohjaukseen. Nämä osat täytyisi sitten vaihtaa joka tapauksessa.
Mielestäni KF2 ja 3, sekä muutkin ICA- moottorit ovat standardissa täysin ok. Meillä oli viime vuonna Rotax Max,ainakin lyhyillä pojilla oli liikaa potkua. Tänä vuonna kokeillaan Rotax Juniorilla.
Sarjan kantavia ideoita on nimenomaan joukkuekilpailu. Vähintään kolme kuljettajaa tarvitaan ilmoittautumiseen, sairastapauksen tms takia kahdella voi ajaa, yhdellä ei.
Vantaa aikoo järjestää kolmen osakilpailun sarjan yksinään, alkaen tammikuusta, joka toinen viikonloppu. Toivottavasti yhteistyötä Lahden, Kotkan, Lappeenrannan ja muiden kanssa siten, että ei tulisi päällekkäisyyksiä.
Keimola FK:n kerhoillassa ke 1.12. käydään läpi jääkartin rakentamisperiaatteet. Kaikki jäsenet ovat tervetulleita.
-
Nyt on ongelmana se, että minä en tee päätöksiä.
Aiemmin kyselin mielipiteitä noista KF2&3 moottoreista, niihin kaivattaisiin mielipiteitä.
Porin syyspäräyksessä oli palaveri, jossa näitä tulevan kauden sääntöasioita mietittiin.
Kutsu tuosta palaverista oli hyvissä ajoin tällä forumilla. Sinäkin saaskpe olisit voinut tulla sanomaan painavan sanasi.
Jos minä nyt alan muuttamaan tuolloin sovittuja asioita diktaattorityylisesti, niin vesitän koko palaverin.
Jos teillä on runko ja kuski, niin tuskin on vaikeata houkutella yksi tai kaksi kaveria kisoihin mukaan ajamaan teidän tiimissänne.
Tuosta junnurungon modifioinnista voisin laittaa äänestyksen tälle forumille. Äänestäjiä on vaikea rajata, kaikki joilla on tunnarit tälle forumulle voivat antaa äänensä.
Olet oikeassa Teppo, tulin toopena kysymään lauantaina että milloin se palaveri pidetään, jolloin todettiin että eilen.
Mutta ei siellä montaa ukkoa palaverissa ollut, yhteensä neljä. Rajataan nyt pois keskustelusta tuo standard luokka. Mutta oltiinko siinä teidän palaverissa oikeasti sitä mieltä että junnuissakin pitää tehdä runkomuutoksia vai menikö se standardin peesissä? Oliko siinä yhtään junnuhuoltajaa mukana? Nysse?
Junnuissa oli mukana useammassa kisassa Ruotsalainen, Nyfors, Pengerkoski ja Sääskilahti. Sitten oli muutama joukkue (nro 80, 98 ja 6). Venäläisiä oli parissa kisassa harrastamassa. http://www.lahticircuit.com/ice2010/teams.html
Olisi siis oikeasti mukavaa saada useampi kuski mukaan. Sitä tässä peräänkuulutetaan että osallistumiskynnys olisi matalampi, renkaat kiinni ja 120 perään.
Käytännössä muulla kun R120 ei ollut asiaa kärkeen, joten hyvä että se on virallisesti säännöissä. Meille siis sopii että siirretään siitä 15 v. TopKartista penkin kiinnikkeet. Edelleen meidän alueen uudet kuskit ei pidä tätä penkki sääntöä hyvänä, turhaa kikkailua kahden sekunnin ajan parantamiseen lajissa jossa piti olla hauskuus pääelementti eikä maksimi suorituskyky.
Eikä tartte välttämättä äänestää jos joku ilmoittaa että junnuissa penkin siirto on tärkeä juttu. Kyllä täällä kehtaa sanoa mielipiteensä.
Mutta jäi vielä auki se että voihan edelleen ajaa yhdellä kuskilla junnuissa? Näin tehtiin viime vuonna, eikö siitä puhuttu? Tämä toisi varmasti uusia kuljettajia viivalle. Sallitaan joukkueetkin niille joilla ei ole joka kuskille omaa autoa. Silloin pääsee useampi naatiskelemaan sladiajosta.
t: Petri Sääskilahti, Vertin (nro 12) huoltaja.
-
Junnuluokan runkosäännöt voisi kyllä olla samat kuin standardiluokassa, eli penkki orkkispaikalla.
-
Junnuluokan runkosäännöt voisi kyllä olla samat kuin standardiluokassa, eli penkki orkkispaikalla.
Nyt päivitetyissä säännöissä standardissa ja junnuissa sallittaisiin penkin kiinnityspisteitten siirto.
Mutta samaa me tarkoitetaan että junnuissa se saisi olla omalla paikallaan.
Äänestys junnuhuoltajilta 2-0 ettei kiinnityspisteitä junioreissa siirretä.
-
Tarkennan vielä: Penkintukien muuttaminen sallitaan, todennäköisesti monet antavat niiden olla entisellään.
-
Virallisemman oloinen sarjatiedote on valmistumassa, seuraavassa hieman tilannetietoa:
Kotka on ilmoittanut järjestävänsä kaksi kilpailua, päiväykset ovat 29.1 sekä 5.3
Lappeenrannassa on lumien linkous mikroautoradalla käynnissä.
Lopella on potentiaalinen luonnonjää ja positiivista suhtautumista. Paikka käydään katsastamassa tänään.
Mäntsälässä oli viime talvena pellolle jäädytetty rata. Tämä oli Lahden varasuunnitelma, joskin kisa käytiin Lahden speedway radalla. Tämä voisi olla hyvä tänä talvena, selvitys on käynnissä.
Valkeakoskesta on myös liikkeellä huhua.
Jos löytyy innokkaita kisajärjestäjiä, niin ilmoitelkaa.
-
Lahden osakilpailu ajetaan Mommilassa 12.2 luonnonjäällä. J. Kauppi on tällä hetkellä auraamassa rataa. Järvellä on jo nyt Riihimäen UA:n tekemä n. 2km pituinen rata koppiautoille. Mikroautorata tuleen sen viereen. Jään paksuus on tällä hetkellä noin 20cm.
-
Kisakalentari alkaa olemaan pääosin kunnossa. Nyt on vielä mahdollisuus ilmoittaa halukkuudesta olla kisajärjestäjänä.
Tiedote sarjasta julkaistaan ennen joulua. Heti tiedotteen julkaisun jälkeen alan ottamaan ilmoittautumisia vastaan.
Tuosta joukkue/yksilö kädenväännöstä ollaan mietitty seuraavaa: Jos joukkue ei vaihda erien välillä kuskia, niin ajettun erän pisteisiin lisätään kolme pistettä (pisteethän on tavallaan miinuspisteitä). Jos junnut päätätte yksimielisesti ajaa kaikki yksilöinä, niin sääntöhän on siten teille kaikille sama.
Standardissa joukkueiden kasaus on enemmän sitä, että halukkaita kuskeja on paljon. Joukkueita kasataan facebookissa.
-
Olisko niitä virallisia sääntöjä nyt olemassa jossain? Mielellään niin selkeesti selitettynä että tämmönen harrastelijakin ymmärtää onko kisoihin mahdollista päästä mukaan omalla autolla. :)
-
Säännöt ym.. http://www.lahticircuit.com/ice/2011/index.html (http://www.lahticircuit.com/ice/2011/index.html)
Mommilanjärvelle on suunniteltu harkkoja tapaninpäivänä.
http://maps.google.fi/maps?q=60.882904,25.052984&num=1&sll=60.877118,25.042635&sspn=0.17401,0.512238&ie=UTF8&ll=60.881352,25.057411&spn=0.025728,0.083685&z=14 (http://maps.google.fi/maps?q=60.882904,25.052984&num=1&sll=60.877118,25.042635&sspn=0.17401,0.512238&ie=UTF8&ll=60.881352,25.057411&spn=0.025728,0.083685&z=14)
Jäälle pääsee vihreän nuolen kohdalta.
Tulossa on sekä koppiautoja, että kartteja.
26.12: Ei taida kannattaa mennä. Tuulee ja tuiskuttaa, tuolla saisi aurata koko ajan.
-
Kisakalenteri on valmis, Vantaan osakilpailu on 27.2
Myös ensimmäinen joukkue on ilmoittautunut.
-
Huomenna torstai 6.1.2011 on Mommila aurattu Toimi Lehtiön kalustolla. Rataa on myös pidennetty.
Aurauksesta voisitte maksaa Lehtiölle 10eur per kuski, maksu on sama, minkä Vantaa ottaa ratamaksuna.
Kuljetuskaluston kääntäminen onnistuu järvellä. Sinne on aurattu parkkipaikka ym.. Jään paksuus on jo noin 50cm.
Osoite on mommilantie (tienumero 2951). Lahden suunnasta noin 40km Riihimäen suuntaan, käänny Lopelle, kyltissa lukee "Loppi 30". Nyt olet mommilantiellä, aja tätä tietä noin 7.5km. Rantaan menevä pieni tie on kirkon ja maatilan huoltorakennusten välimaastossa.
Rantaan menevän tien ja järven risteyskohdan koordinaatit on suunnilleen 60.882904,25.052984.
Katso google kartta aikaisemmista viesteistä.
-
Toimi käy linkoamassa tuiskun tuomat lumet pois Mommilan radalta nyt, lauantai-iltana. Huomenna 9.1 rata on taas ajokunnossa.
-
Mahtaakohan Mommilan rata olla huomenna ajettavassa formaatissa?
-
Lappeenrannan osakilpailun tulokset nähtävissä
http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=622326
-
Mommila on tällä hetkellä aurattuna. Jään pinnalla on hieman vettä.
Kunhan pakastaa, niin se on jälleen ajettavassa kunnossa.
-
Joo, Mommila oli viime sunnuntaina ihan Ok kunnossa. Tuli koitettua sekä pientä että isoa rataa.
Voi pojat että muuten kulkee... :D
-
Mommilassa on edelleen vettä jään pinnalla. Sinne ei kannata huomenna 23.1 mennä.
-
http://www.youtube.com/watch?v=vrnPMiyx1Uc
jonkin sortin videota kotkan jääkarting kisoista! en sen kummemmmin jaksannu alkaa muokkaileee
-
Käytiin katsomassa Mommilan kunto tänään keskiviikkona. Viikonlopun lumisade ja kova tuuli on tuoneet paljon lunta radalle.
Lumen alla on myös vettä.
Huomenna 3-helmikuuta on kone ajamassa koko päivän rataa kuntoon. Varaudumme kuitenkin siihen, että mahdollisesti kisaa joudutaan siirtämään.
-
Oliko ajatus että mommilan kisa mennään lyhyellä radalla?
-
Oliko ajatus että mommilan kisa mennään lyhyellä radalla?
Joo, lyhyellä mennään.
-
Lahden osakilpailu ajetaankin Hollolan Kukonkoivussa, jokkisradalla.
Mommilan jää on jo pitemmän aikaa näyttänyt hankalalta, suuresta lumimäärästä ja lumen alla olevasta vesikerroksesta johtuen.
Kisakutsu saataneen aikaiseksi tänään.
-
Tervetuloa lauantaina 12.2 Kukonkoivun jokkisradalle, Hollolaan kilpailemaan. Rata on leveä ja hieno. Nyt sääkin suosii jäädytystä. Pituus noin yksi kilometri ja korkeuserojakin on. Lahdesta Kukonkoivuun on matkaa noin 15 kilometriä.
Kisakutsu http://www.lahticircuit.com/ice/2011/IceLahtiKisakutsu.doc (http://www.lahticircuit.com/ice/2011/IceLahtiKisakutsu.doc)
Koordinaatit tienristeykseen tieltä 12 (st1:n vastapäätä on)
60.989649,25.38836
http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=60.989649,25.38836&aq=0&sll=61.026038,25.10273&sspn=0.100784,0.262985&ie=UTF8&z=16 (http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=60.989649,25.38836&aq=0&sll=61.026038,25.10273&sspn=0.100784,0.262985&ie=UTF8&z=16)
-
Oltiin eilen iltatreeneissä Kukonkoivussa.
Tomi Talja nappasi muutaman kuvan:
(http://lahticircuit.com/ice/2011/lah/IMG_9737.JPG)
Lähtöalue.
(http://lahticircuit.com/ice/2011/lah/IMG_9757.JPG)
Edelleen lähtöalueella, jään pinnan epätasaisuus näkyy hyvin.
Varsinaisia pomppuja ei ole, mutta jää on röpelöistä ja liukasta.
(http://lahticircuit.com/ice/2011/lah/IMG_9760.JPG)
Pääsuoraa lähtöalueen suunnasta kuvattuna. Pääsuora on todellisuudessa nopea kaarre, heiman alamäkeen.
-
Onko kutsua Vantaan kisaan 27.2 tulossa?
Vai mennäänkö vanhalla kaavalla?
Mitä luokkia ajetaan sekä mitkä on osanottomaksut?
Junior solo luokkaa toivotaan tähänkin kisaan. Ajetaanko mahd. solo luokka samassa lähdössä joukkueiden kanssa? Eiköhän ne siihen mahdu.
Eikä haittaa vaikka junnujoukkueilta ei ihan tasarahaa perittäisi ;D Aikuisilta saa ottaa rahat pois.
Meiltä tulee 2 aikuisjoukkuetta + 1-2 junnusoloa tai joukkuetta.
tv VMF sällit.
PS. Meitin Raksut jyrää teitin Maxit ::)
-
Erillistä kutsua ei ole tulossa, mutta mennään alla olevan alustavan aikataulun mukaan
Aikataulu 27.2.2011
08.00-10.00 Ilmoittautuminen
10.00-11.00 Vapaaharjoitus
11.00 Ohjaajakokous
11.30 1 Standart ice racer jun solo
11.50 2 -//- -//- -//- -//-
12.10 3 -//- -//- -//- -//-
12.30 4 -//- -//- -//- -//-
12.50 5 -//- -//- -//- -//-
13.00 Tauko
14.00 6 Standart ice racer jun solo
14.20 7 -//- -//- -//- -//-
14.40 8 -//- -//- -//- -//-
15.00 9 -//- -//- -//- -//-
15.20 10 -//- -//- -//- -//-
~15.40 Ruutulippu
-
Sarjan viimeinen osakilpailu, huomenna 5.5.2011:
Kisajärjestäjä toivoo tiimien saapuvan aikaisin. Ilmoittautuminen alkaa jo kello 8. Lyhyet harjoitukset alkavat kello 9.00.
Syy: Yöllä pakastaa, mutta vain pari astetta ja aamulla alkaa taas lämpenemään. Yritetään päästä ajamaan vielä yön kohmeisella radalla.