kartingforum.fi
Kartingkeskustelu => SM-luokat => : vaarni 10.05.2014 23:54
-
Mikäs kiikastaa kun kaikkiin SM luokkiin on yhteensä ilmoittautunut noin about 20 kuskia?
Eikös nää karkelot kiinnosta kuskeja enää?
-
Liian halpaa, ...?
-
Kokonainen viikko vielä aikaa...
-
Liian halpaa, ...?
Liian kallista? Briteissä ainakin on peruttu vastaavat KFJ ja KF sarjat kokonaan. Ei löydy kuskeja.
-
Kaikki luokat voi ajaa samassa lähdössä ::) Voi niitä aikoja kun ICA:ssakin oli 60 kuskia, ja sekkarit oli kunnon turnajaiset.
-
Akk voisi napata Rotax-luokat ja muuttaa ne Sm-arvoisiksi ::)
Esim. Rotax-junnu korvaisi Kfj:n ja Rotax Max Kf:n !! Kz:n korvaajaksi olisi tarjolla DD2... ;D
Ja taas olisi ruudukot täynnä!!!!!!! 8)
-
Eipä niitä noin vain "napata", RMC on yksinoikeuskonsepti kunkin maan maahantuojalle.
-
Ja taas olisi ruudukot täynnä!!!!!!! 8)
Saksan kahtiajaon aikaan pikkupojat huutelivat toisilleen muurin yli. Länsi-Saksalainen poika huusi toiselle "Meilläpä on täällä perunoita!"
Itä-Saksalainen poika mietti hetken ja huusi: "Meilläpä on täällä sosialismi!" Länsi-Saksalainen poika ei häkeltynyt vaan vastasi: "Meillekin tulee kohta sosialismi!" Tähän kuului iloinen vastaus: "Eipä ole teilläkään kohta perunoita!"
-
Akk voisi napata Rotax-luokat ja muuttaa ne Sm-arvoisiksi ::)
Esim. Rotax-junnu korvaisi Kfj:n ja Rotax Max Kf:n !! Kz:n korvaajaksi olisi tarjolla DD2... ;D
Ja taas olisi ruudukot täynnä!!!!!!! 8)
Ettei vaan olisi tämä suunnitelmissa...
Ei RMC vaan avoin Rotax; ei plommeja, ei Mojoja, ei pakkoa maahantuojan koneesta jne.
Näin se menee nyt naapurissa.
-
Ja mikä tuossa olisi ero/säästö verrattuna kf-luokkiin, jos muuten mikään ei muutu? Rotaxin kone ja jos se on "vapaa", ei tilanne ole hetken kuluttua sen kummempi konekilpavarustelun osalta kuin nyky-koffissakaan. Jos rengas on joku muu kuin Mojo, niin varmaan sen pitäisi olla joku Le Cont, jos halutaan pitää rengaskuluja tolkullisina.
-
Ja mikä tuossa olisi ero/säästö verrattuna kf-luokkiin, jos muuten mikään ei muutu? Rotaxin kone ja jos se on "vapaa", ei tilanne ole hetken kuluttua sen kummempi konekilpavarustelun osalta kuin nyky-koffissakaan. Jos rengas on joku muu kuin Mojo, niin varmaan sen pitäisi olla joku Le Cont, jos halutaan pitää rengaskuluja tolkullisina.
Jaa, halpaa se ei olisi silti ja tämä on vaan hevosmiesten tietotoimiston uutisia.
Mutta jos jatkaa spekulointia niin Rotaxissa on luokkari, verrokkiosat jne. Koneet ei muutu joka vuosi ja osat päivittyy vanhoihin.
En tiedä tasoittaako tuo plommaus jotenkin nykyisten koneitten eroja, eri tahtiin nuo nytkin menee.
Ruotsissa on LeCont renkaana.
-
Niin, lopputuloksena olisi kahden eri järjestäjän kilpasarja samoilla koneilla. Luultavasti joko riittävä porukka ajaa molempia tai toinen kuolee aikaa myöten pois. Molempiin en usko pitkällä tähtäimellä.
Mutta kohtahan se nähdään, onnistuuko se Ruotsissa lainkaan.
-
Niin, lopputuloksena olisi kahden eri järjestäjän kilpasarja samoilla koneilla. Luultavasti joko riittävä porukka ajaa molempia tai toinen kuolee aikaa myöten pois. Molempiin en usko pitkällä tähtäimellä.
Johan Suomessa on RMC:n lisäksi TAG sarjakin jossa enemmistö ajaa myöskin Rotaxilla koska se on Suomessakin yleisin Tag-moottorimerkki.
-
Liian halpaa, ...?
Liian kallista? Briteissä ainakin on peruttu vastaavat KFJ ja KF sarjat kokonaan. Ei löydy kuskeja.
Eipä se nyt niin kallista ole jos vain pitää sen touhun kohtuullisena. Jos porukalla on varaa ajaa Rotaxiakin niin lähes samalla kausi budjetilla kyllä pystyy ajamaan SM-sarjankin jos vain kiinnostusta löytyy.
-
Vaikeaa noihin kilpailuihin on osallistua, jos järjestäjä ei avaa
ilmoittautumista kitiin. Porin SM on viikon päästä ja vielä
ei voi ilmoittautua. Loppuu kyllä tiistaina, että onhan tohon
monta päivää.
-
Eipä se nyt niin kallista ole jos vain pitää sen touhun kohtuullisena. Jos porukalla on varaa ajaa Rotaxiakin niin lähes samalla kausi budjetilla kyllä pystyy ajamaan SM-sarjankin jos vain kiinnostusta löytyy.
[/quote]
Mutta kun ei näytä olevan SM:ään entisenlaista kiinnostusta, niin jostainhan se kertoo. Ja jokaisen luokan ja sarjan voi periaatteessa ajaa vaikka likimain pikkuluokan budjetilla, mutta menestyksestä ei kannata haaveilla.
-
Ja jokaisen luokan ja sarjan voi periaatteessa ajaa vaikka likimain pikkuluokan budjetilla, mutta menestyksestä ei kannata haaveilla.
Poikkeuksiakin on. Sekä allekirjoittanut aikoinaan ->2009 asti, että esim Snellmanin Mika kaudella 2012 ajoivat minimi putjetilla TAG sarjaa voittaen mestaruuden. (itse ajoin myös Leopard Cuppia TAG:in lisäksi) Uudet renkaat vain joka toiseen kisaan (4settiä/kausi). Moottori avattiin joka kevät. (kaasuvaijerilla pääsee pari kautta hienosti. Tai noi puolitoista. ;) )
-
Niin, lopputuloksena olisi kahden eri järjestäjän kilpasarja samoilla koneilla. Luultavasti joko riittävä porukka ajaa molempia tai toinen kuolee aikaa myöten pois. Molempiin en usko pitkällä tähtäimellä.
Mutta kohtahan se nähdään, onnistuuko se Ruotsissa lainkaan.
Onko Radne aloittanut vetämään omaa Rotax sarjaa maahantuojan ominaisuudessa?? Ainakin viimeiset kolme vuotta mitä olemme siellä ajelleet on Rotax Challange ajettu normi kansallisten kisojen sisällä eikä siellä ole ollut Suomen kaltaista yhden miehen monopolia. Tosin joku on kyllä voinut nähdä että CRG on ollut yliedustettu runkomerkki Rotaxissa, sekin kun on Radnen merkki.
LeContin renkaista ei voi muuta sano kuin että ovat pyöreitä (vastakohta brikkarille) ja edullisimpia kuin esimerkiksi Vegat tai Brigdestonet.
-
Onko Radne aloittanut vetämään omaa Rotax sarjaa maahantuojan ominaisuudessa?? Ainakin viimeiset kolme vuotta mitä olemme siellä ajelleet on Rotax Challange ajettu normi kansallisten kisojen sisällä eikä siellä ole ollut Suomen kaltaista yhden miehen monopolia.
Muistatko käsitteen "Tokion Pekka"? Aika hyvin, jos olette ajelleet Ruotsissa ja sulle tulee puskista, että RMC Sweden on Radnen pyörittämä sarja. Radne on pyörittänyt RMC:tä Ruotsissa ainakin vuodesta 2008 lähtien. Siellä kisoja on kahdeksan, yksi/ vkl, pari niistä voi olla jonkun muun kisan yhteydessä, mutta valtaosa ovat aivan omia kisojaan. Säännöt ovat käytännössä samat kuin Suomessa, paitsi kaasutin saa olla 12,5.
Mielestäni oheinen esimerkki osoittaa hyvin, että mielipiteitä esitetään Rotaxista tietämättä siitä mitään. Voi tietysti puhua monopolista, mutta missään maassa ei RMC:lle ole kuin yksi järjestäjä. Käytännössä aina ko maan maahantuoja. Yhdysvalloissa, mikä kai on jonkinlainen markkinatalous, maahantuoja pyörittää kuutta RMC- sarjaa, se kun on iso maa. Kas kun ei sitä ole heitetty tyrmään jonkun antitrustilain nojalla.
Jos olette ajaneet LeConteilla, ette ole ajaneet RMC:tä. Jos olette ajaneet plommamattomalla moottorilla, ette ole ajaneet RMC:tä.
Luulitko oikeasti ajaneesi?
-
Jos olette ajaneet LeConteilla, ette ole ajaneet RMC:tä.
Ja jos on ajanut KZ moottorilla, ei ole ajanyt RMC:tä. Eihän HM sanonutkaan Rotaxilla ajaneensa, vaan Ruotsissa.
-
Onko Radne aloittanut vetämään omaa Rotax sarjaa maahantuojan ominaisuudessa?? Ainakin viimeiset kolme vuotta mitä olemme siellä ajelleet on Rotax Challange ajettu normi kansallisten kisojen sisällä eikä siellä ole ollut Suomen kaltaista yhden miehen monopolia.
Muistatko käsitteen "Tokion Pekka"? Aika hyvin, jos olette ajelleet Ruotsissa ja sulle tulee puskista, että RMC Sweden on Radnen pyörittämä sarja. Radne on pyörittänyt RMC:tä Ruotsissa ainakin vuodesta 2008 lähtien. Siellä kisoja on kahdeksan, yksi/ vkl, pari niistä voi olla jonkun muun kisan yhteydessä, mutta valtaosa ovat aivan omia kisojaan. Säännöt ovat käytännössä samat kuin Suomessa, paitsi kaasutin saa olla 12,5.
Mielestäni oheinen esimerkki osoittaa hyvin, että mielipiteitä esitetään Rotaxista tietämättä siitä mitään. Voi tietysti puhua monopolista, mutta missään maassa ei RMC:lle ole kuin yksi järjestäjä. Käytännössä aina ko maan maahantuoja. Yhdysvalloissa, mikä kai on jonkinlainen markkinatalous, maahantuoja pyörittää kuutta RMC- sarjaa, se kun on iso maa. Kas kun ei sitä ole heitetty tyrmään jonkun antitrustilain nojalla.
Jos olette ajaneet LeConteilla, ette ole ajaneet RMC:tä. Jos olette ajaneet plommamattomalla moottorilla, ette ole ajaneet RMC:tä.
Luulitko oikeasti ajaneesi?
[/quote
Nyssellä taisi tosiaan mennä herneet nenään kun noin tunteella vastasi. Emme tosiaan ole ajaneet missään RMC sarjassa vaan KV Ruotsin kisoissa KZ2 luokassa. Siksi meillä tosiaan ON kokemusta LeCont renkaista ja niiden kestävyydestä,
Meillä on myöskin tietoa/ymmärrystä kisaviikonlopun kuluista-
Jos nimimerkkiä "Nysse" vielä ahdistaa kannattaa keskustelu siirtää priva puolelle.......