kartingforum.fi
Kartingkeskustelu => Aloittelijoiden kysymykset => : mkaskine 02.05.2013 08:24
-
Elikkäs polttoainetta tulee kohtuullisen reilusti jopa ajossa noista "ylivuoto" putkista.
Kaasari putsattu, koho mielestäni toimii, neulaa laskettu hieman alemmas mutta ei auta.
Jopa startatessa alkaa gaso tulemaan putkista pihalle.
Mistäs apuja vai heitetäänkö tolla kaasarilla vaan naapurin kissaa?
-
Laita sääntöjen sallima bensan takaisinkierrätys tankkiin!
T-haara bensapumpun ja kaasarin väliin!
Meillä alkoin tuon jälkeen toimimaan.
-
Tai vaihda neulaventtiili jonka kohot sulkee ja aukaisee bensapinnan mukaan.
-
tautonomiaa.. neulaventtiili ei pidä, joko roska kanavassa tai neulan pää kulunut. T-haara vähentää painetta, jolloin neula ehkä pitää. Mutta t-haaraa ei tarvita ehjässä kaasarissa.
Jos fiksaat kaasaria, laita ainakin 10 cm letkua kaasarista ylöspäin tai iso suodatin juuri kaasarin yläpuolelle. Tämä vähentää kuplien muodostumista ja kaasarille on aina puskurissa hetkeksi bensaa vaikka pumppu hörsisi tyhjää.
-
Onkos tuosta t-haarasta jotain haittaa?
Ainakin tyhjäkäynnillä menee tankiin bensaa ihan reilusti!
-
Ei siitä haittaa ole jos huolehdit että siinä kaasarin yläpuolella on se bensapatsas. Toimii se tietysti ilman tuotakin, mutta on herkempi häiriöille.
Bensapumppu pumppaa kierrosluvun mukaan, tyhjäkäynnillä kulutus on niin pientä että iso osa palaa tankkiin. Kovemmilla kierroksilla menee enemmän tavaraa läpi.
Ei siitä T-haarasta siis haittaakaan ole, mutta ehjällä neulaventtiilillä ei myöskään hyötyä. Vuotava neulaventtiili aiheuttaa myös bensapinnan nousun ja kaasari ei oikein pelaa. KF6 lorton bensapinta on aika tarkka että se toimisi oikein. Edit, koskee tietysti kaikkia kohokaasareita.