Yammun käynnistyksessä on kone/kaasari kohtaisia eroja, mutta........
meillä toimii perusjuttuna:
kärryllä ryypytetään kone kunnolla. (tulppa irti koneesta, mutta kiinni tulpanjohdossa kantta vasten, ettei sytistori hajoo)
kamat kiinni ja kaasarin säädöt h-ruuvi kiinni ja l-ruuvi 1,5-2,5 kierrosta auki.
ja sitte työnnetään (tietysti otetaan ensin kärry pois alta) . kaasua saa painaa vasta (varovasti, ei siis heti pohjaan asti), kun kone hörähtää. kone käynnistyy , kun saatte koneeseen
n. 2000 kierrosta.
oletko kokeillut vaihtaa tulppaa? yammussa tulppa menee aika nopeesti, jos kakkua ei mene tarpeeksi koneeseen.
jos imukaulassa olis vuoto, niin kone käynnistyis, mutta kierrokset ei nousis, kun painaa kaasua.
pulssiletkua vois kiristää, mutta en ole isoa eroa huomannu sillä, onko se tiukka väi löysä. mutta se ei saa olla irti
jos koneeseen menee bensaa L- ruuvin ollessa kiinni, niin kannattais kurkata neulan kunto, mutta ei kai kahdessa kaasarissa ole neula ongelmaa yhtä aikaa? (onhan se toki mahdollista, mutta....)
tuli muuten mieleen, että onko teillä pulssiletku ja bensaletku oikein päin kaasarissa (pari kertaa mokannu joskus ite tällä asialla
)
bensaletku on kiinni messingin värisessä nipassa ja pulssiletku siinä harmassa.