Kirjoittaja Aihe: Yamaha Cup  (Luettu 9217 kertaa)

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Yamaha Cup
« : 18.05.2010 10:15 »
Jääkö tosiaan noin vähiin cupin osanottajat  Vihdin kisaan.
30 ilmoittautunnu vasta :)
ja tänään päättyy ilmoittautumis aika  ???
.

epä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 323
Vs: Yamaha Cup
« Vastaus #1 : 18.05.2010 11:53 »
Terve

 ;)Kun lapsia vielä ollaan, niin hoidetaan nuo koulutehtävät ensin alta pois.
Osallistutaan sitten niihin myöhempiin karkeloihin...

Nythän on hyvä kun ei ole Chicken Runia, niin saapi epäonnistua erissäkin ja voi voittaa vielä Finaalitkin. ;D
Minä mitään tiedä.

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Vs: Yamaha Cup
« Vastaus #2 : 20.05.2010 08:13 »
Näkyypä siellä 49 nimeä olevan listassa nyt kun aika on täynnä. Harvalla sitä on suurempaa kiirettä ennen kuin ilmoittautumisaika lähenee loppuaan. Ennemmin olisin huolissani vaikkapa TAG ja F250/450 luokkien kuskien määristä. Tagissa 1 ja vaihteellisisssa 9.
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Yamaha Cup
« Vastaus #3 : 20.05.2010 08:27 »
Näkyypä siellä 49 nimeä olevan listassa nyt kun aika on täynnä. Harvalla sitä on suurempaa kiirettä ennen kuin ilmoittautumisaika lähenee loppuaan. Ennemmin olisin huolissani vaikkapa TAG ja F250/450 luokkien kuskien määristä. Tagissa 1 ja vaihteellisisssa 9.
Tässä huomattiin ainakin se mikä vaikutus oli kun SM:n puolelta vietiin CUP:n puolelle F250/450-luokka. Uusia ei ole tullut, ja vanhoista jäi vielä sen takia porukkaa pois kun kisatkin vähenee entisestään. Neljä kisaa koko kaudelle on aika vähän, varsinkin kun kaksi kisaa on vielä samassa kuussa. Kuitenkin lomapäiviä töistä tarvitaan saman verran kuin ennenkin jos aikoo ajaa torstainkin harjoitukset mikä aiemmin jätettiin tarkoituksella pois tuolta luokalta.
TAG on kyllä suunnaton pettymys, koska minulle täälläkin vakuuteltiin että säännöt ovat hoidossa ja kaikki kunnossa. No voittaja ainakin saatiin selville ennen ensimmäistä ajettua erää.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Yamaha Cup
« Vastaus #4 : 20.05.2010 21:57 »

Ilmeisesti TAG porukka on hemmoteltu piloille käsittämättömän hyvin järjestetyillä omilla sarjoilla, jossa lisäksi ajamista riittää niin että ranteet rutisee?  ;D
Osanottajia oli Rotaxissa jokunen viikko sitten Kotkassa varikko pinkeenä, LeopardCupissa normaalit 18 kuskia ja Suomen TAG:ssa molempina menneinä kisapäivinä samaa luokkaa. Kaikkihan nämä ajaa suurinpiirtein samoilla säännöillä, joten nekin on jo kaikilla tiedossa.
Haikailu Cup / SM kapinoihin tuntuu olevan aika pientä....
Homman Pitää Olla Hauskaa

HM

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Yamaha Cup
« Vastaus #5 : 20.05.2010 22:25 »

[/quote]
Tässä huomattiin ainakin se mikä vaikutus oli kun SM:n puolelta vietiin CUP:n puolelle F250/450-luokka. Uusia ei ole tullut, ja vanhoista jäi vielä sen takia porukkaa pois kun kisatkin vähenee entisestään. Neljä kisaa koko kaudelle on aika vähän, varsinkin kun kaksi kisaa on vielä samassa kuussa. Kuitenkin lomapäiviä töistä tarvitaan saman verran kuin ennenkin jos aikoo ajaa torstainkin harjoitukset mikä aiemmin jätettiin tarkoituksella pois tuolta luokalta.
TAG on kyllä suunnaton pettymys, koska minulle täälläkin vakuuteltiin että säännöt ovat hoidossa ja kaikki kunnossa. No voittaja ainakin saatiin selville ennen ensimmäistä ajettua erää.
[/quote]

Niin selvennykseksi että viime vuoden ekassa SM kisassa oli peräti 10 F250 kuskia ja nyt vain 9 joten kato on ollut todella kovaa 10% luokkaa. Ei kuitenkaan liene dramaattinen muutos, johtuneeko edes kisojen vähenemisestä tai "arvon" pudotuksesta? Kyseessä kuitenkin lienee lähinnä aikuisten harraste sarja joten sopinee paremmin CUP kisoihin kuin SM sarjaan, josko osanottajamäärästä päätellen sinnekkään..

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Yamaha Cup
« Vastaus #6 : 21.05.2010 14:35 »

Niin selvennykseksi että viime vuoden ekassa SM kisassa oli peräti 10 F250 kuskia ja nyt vain 9 joten kato on ollut todella kovaa 10% luokkaa. Ei kuitenkaan liene dramaattinen muutos, johtuneeko edes kisojen vähenemisestä tai "arvon" pudotuksesta? Kyseessä kuitenkin lienee lähinnä aikuisten harraste sarja joten sopinee paremmin CUP kisoihin kuin SM sarjaan, josko osanottajamäärästä päätellen sinnekkään..
Siitäkin huolimatta mitä viime vuoden ekassa kisassa oli, niin ainakin kaksi kärkikuskia olisivat olleet mukana SM-viivalla, jolloin määrä olisikin jo ollut sama kuin nyt KZ2:ssa. Tuolla logiikalla KZ2 ei myöskään kelpaa SM-luokaksi. AKK vain on antanut sille SM-arvon olosuhteiden pakosta. Kannattaisiko mieluummin miettiä miksi noi kuskit vähenee / lisää kuskeja ei tule, kuin alkaa väheksymään mitään luokkaa määrän perusteella?  ???
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Yamaha Cup
« Vastaus #7 : 21.05.2010 17:24 »
... niin ainakin kaksi kärkikuskia olisivat olleet mukana SM-viivalla, ...

Huhhuh, eli vain SM kelpaa heille, että voivat paukutella Esson paarissa henkseleitä.  ::)
Taivas!!  :o

Pakko lainata omaa tekstiä:
Lainaus
..käsittämättömän hyvin järjestetyillä omilla sarjoilla, jossa lisäksi ajamista riittää niin että ranteet rutisee? 

Kyllä se näyttää olevan niin että hyvin järjestetyt "yksityiset" kisat vetävät meitä harrastajia.
Ei siinä enempää kannata miettiä, jos noin selvästi jo noiden sarjojen osanottaja määrissä se näkyy. Listasta jäi lisäksi pois R120:illä vedettävät harrasteluokat; Fossiilit, XON-Cup, Oldboys...jne... 

Homman Pitää Olla Hauskaa

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Yamaha Cup
« Vastaus #8 : 21.05.2010 20:51 »
... niin ainakin kaksi kärkikuskia olisivat olleet mukana SM-viivalla, ...

Huhhuh, eli vain SM kelpaa heille, että voivat paukutella Esson paarissa henkseleitä.  ::)
Taivas!!  :o


Ehkä suurin syy on muistikuvat kilpailujen järjestelyjen tasosta eikä niinkään siitä SM-arvosta. Joskus kun on ajettu myös Yamaha-luokan kanssa yksittäisiä kisoja ja vielä silloin järjestelyt eivät olleet kovin kehuttavat. SM-kisajärjestäjillä kun on tuota kokemusta niistä yleensä huomattavasti enemmän eli homma toimii keskimääräistä paremmin. Toivotaan että tähänkin on tullut muutosta ja myös Cup:ssa homma toimii.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

HM

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Yamaha Cup
« Vastaus #9 : 21.05.2010 23:31 »


Ehkä suurin syy on muistikuvat kilpailujen järjestelyjen tasosta eikä niinkään siitä SM-arvosta. Joskus kun on ajettu myös Yamaha-luokan kanssa yksittäisiä kisoja ja vielä silloin järjestelyt eivät olleet kovin kehuttavat. SM-kisajärjestäjillä kun on tuota kokemusta niistä yleensä huomattavasti enemmän eli homma toimii keskimääräistä paremmin. Toivotaan että tähänkin on tullut muutosta ja myös Cup:ssa homma toimii.
[/quote]

Jos teille ei kelpaa Vihdin, Laukaan, Kouvolan ja Ulivlan kisa järjetäjät huonon järjestelyn takia niin kannattaa varmasti järjestää itse  kisat tuolle kovasti vaativalle yhdeksälle kuskille. Lienee Monaconkin rata vuokrattavissa....

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Yamaha Cup
« Vastaus #10 : 22.05.2010 01:24 »
Jos teille ei kelpaa Vihdin, Laukaan, Kouvolan ja Ulivlan kisa järjetäjät huonon järjestelyn takia niin kannattaa varmasti järjestää itse  kisat tuolle kovasti vaativalle yhdeksälle kuskille. Lienee Monaconkin rata vuokrattavissa....
Ei nyt kannata herneitä alkaa kasvattamaan. Kannattaa ehkä kohdistaa tuota kritiikkiä kaikkiin muihin kuin niihin jotka nyt ovat mukana.
Laukaa ei kyllä saanut edellisellä kerralla kovin hyviä arvosanoja kaudella 2005, vaikka silloin viivalla oli 18 kuskia. Toivottavasti kehitystä on tapahtunut. Vihti nyt onkin SM-tason järjestäjä ja Ulvilassa ei ajeta radan takia. Kouvolan ja Kangasalan järjestelyistä on paha mennä sanomaan kun siellä ei ole aiemmin ajettu, mutta toivotaan että ne menevät hyvin myös.
Ja eiköhän kuskit halua samalle rahalle saman verran vastinetta kuin ennenkin, kun osanottomaksukin on sama kuin viime vuonna vaikka ei enää SM:n mukana ajetakaan.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

HM

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Yamaha Cup
« Vastaus #11 : 22.05.2010 21:40 »
 eiköhän kuskit halua samalle rahalle saman verran vastinetta kuin ennenkin, kun osanottomaksukin on sama kuin viime vuonna vaikka ei enää SM:n mukana ajetakaan

Eikös se osanottomaksu ole kaikille CUP luokille tuo 130.00 Euroa?? Mitenkä sitten aikuisharrastajien pitäisi saada rahalle parempaa vastinetta kuin nuoret Raket ja Yamaha kuskit huoltajineen?? Mitä erityistä nämä F250 kuskit ovat tehneet että voivat vaatia "erityisesti vastinetta rahoilleen??"

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Yamaha Cup
« Vastaus #12 : 22.05.2010 22:31 »
Eikös se osanottomaksu ole kaikille CUP luokille tuo 130.00 Euroa?? Mitenkä sitten aikuisharrastajien pitäisi saada rahalle parempaa vastinetta kuin nuoret Raket ja Yamaha kuskit huoltajineen?? Mitä erityistä nämä F250 kuskit ovat tehneet että voivat vaatia "erityisesti vastinetta rahoilleen??"
HM:n olisi nyt parasta katsoa mitä maksaa Raket-luokat, joka ei siis ole Suomen Cup-luokka.
Cup-luokkia ovat tänä vuonna Yamaha, TAG ja F250/450.
Ei kai sitä tarvitse mitään erityistä tehdä että saa rahoilleen vastinetta luokasta riippumatta. Kaikki kilpailijat ovat tuolla kisoissa asiakkaita ja kun hinta on sama kuin viime vuonna, myös palvelun tason pitäisi olla sama. Kyse ei ole siis siitä että pitäisi saada enemmän kuin muut luokat, vaan saman verran kuin ennenkin.
Kyllä vaan on aika iso kontrasti noiden manner-Euroopan kilpailujen ja kotimaan kilpailujen välillä juuri tuossa suhteessa. Siellä kun ymmärretään että kuskit ovat ihan oikeasti asiakkaita eikä vain välttämätön paha.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

HM

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Yamaha Cup
« Vastaus #13 : 23.05.2010 22:55 »

HM:n olisi nyt parasta katsoa mitä maksaa Raket-luokat, joka ei siis ole Suomen Cup-luokka.
Cup-luokkia ovat tänä vuonna Yamaha, TAG ja F250/450.
Ei kai sitä tarvitse mitään erityistä tehdä että saa rahoilleen vastinetta luokasta riippumatta. Kaikki kilpailijat ovat tuolla kisoissa asiakkaita ja kun hinta on sama kuin viime vuonna, myös palvelun tason pitäisi olla sama. Kyse ei ole siis siitä että pitäisi saada enemmän kuin muut luokat, vaan saman verran kuin ennenkin.
Kyllä vaan on aika iso kontrasti noiden manner-Euroopan kilpailujen ja kotimaan kilpailujen välillä juuri tuossa suhteessa. Siellä kun ymmärretään että kuskit ovat ihan oikeasti asiakkaita eikä vain välttämätön paha.
[/quote]

Josko Team Laine katsoisi mitä maksaa SM kisa, maksaa nimittäin 220,00 Euroa ja tuskin silläkään saa sen parempaa "palvelua".

Me lastemme kanssa kisoja kierävät emme ole niinkään "Asiakkaita" vaan pelkästään kilpailijoita ja huoltajia jotka ottavat osaa kyseíseen kisaan. Asiakkaana voidaan olla sitten vaikka jossain muualla.

En tosiaan tiedä kovinkaan paljon "manner-Euroopan" kilpailuista, kokemusta on Suomen lisäksi vain Italiasta ja sieltäkin kovasti vaihtelevia. Odottelemme vieläkin Tammikuussa maksamaamme 350,00 Euron ilmoittautumismaksun palautusta......

henkker

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 146
Vs: Yamaha Cup
« Vastaus #14 : 24.05.2010 12:25 »
Lainaus
nyt vain 9 joten kato on ollut todella kovaa 10% luokkaa.
korjaus:
ilmotautuneita on 10 ;)

Lainaus
Yamaha-luokan kanssa yksittäisiä kisoja ja vielä silloin järjestelyt eivät olleet kovin kehuttavat. SM-kisajärjestäjillä kun on tuota kokemusta niistä yleensä huomattavasti enemmän eli homma toimii keskimääräistä paremmin. Toivotaan että tähänkin on tullut muutosta ja myös Cup:ssa homma toimii.

Enimmäkseen samoi tuomareita SM:ssä ja CUP osakilpailuissa?
Cupissa ja SM:ssä on lähes samat säänöt, esim. Kilpailuissa on käytössä arvokilpailujen mukainen Service Park jne.
Ja olen eläissäni ollut 1:ssä SM osakilpailussa katsomassa, aina kun F250 pöräsivät radalle niin lähes 3/4 yleiöstä lähtivät kioskille, eli myös kilpailun katsominen on mielestäni paljon tylsempää kuin esim. KF2 tai KZ2 katsomista
Kyllä lähtee


 

Team Laine Verkkokauppa