Kirjoittaja Aihe: Sopiva auto 4v pärinäpojalle  (Luettu 23270 kertaa)

Handbrake

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 8
Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« : 06.06.2011 10:35 »
Morienttes,

Nyt tarvis saada vähän vinkkejä auton hankintaan 4v pojalle.Autolla ajamisesta jannu on puhunut pari vuotta ja akkuauto tuli hommattua viime vuonna.Nyt tuli tilaisuus kokeilla kartingautoa kerhon järjestämällä koeajopäivällä.Jalat eivät kunnolla yltäneet polkimille mutta muutaman kierroksen kerkes vetämään sujuvasti kunnes auto yliohjautui kurvissa(pedaalit menivät sekaisin) ja rengasvalli kutsui mutta kuulemma oli yhdestä päässyt ohi ;).Auton ei tarvitse olla mikään "kilpavehje" vaan tärkeintä on että jalat yltää hyvin polkimille ja on muutenkin sopivan kokoinen tuon ikäiselle ja hintaa sais olla +-1000e moottorin kanssa.

En ole oikein päässyt selvyyteen miten tunnistaa käytettyjen autojen ilmoituksista pienet rungot paitsi Cadet 60cc ilmeisesti viittaa pieneen runkoon mutta niitä ei ole kovin paljon myynnissä.Itselläni ei kokemusta moottoriurheilusta/moottoreista ole joten olisko viisaampaa ostaa auto rullaavana ja siihen uusi moottori että poika saisi keskittyä ajamiseen eikä odottamaan että koskahan iskä sais sen moottorin käymään  ;D vaikka ilmeisesti nuo moottorit on melko huoltovapaita?

Eli kiitollisena otetaan vastaan kaikki vinkit aloittamiseen että päästään harrastuksessa alkuun...



Ps.Mitenkä noita sponsorisopimuksia saa ja paljonko tarroista pitää maksaa? Kuulemma pitäis alkaa mainostamaan HK:n sinistä juustomakkaraa ;D (on katsellut sponssitarroja formuloista ja ralliautoista)
« Viimeksi muokattu: 09.06.2011 20:01 kirjoittanut Handbrake »

Ossip

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 295
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #1 : 06.06.2011 11:22 »
Cadet rungon akseliväli 850-950mm. Käytetty moottori käy ihan yhtä hyvin (tai huonosti   ;)  ) kuin uusikin.
« Viimeksi muokattu: 06.06.2011 11:24 kirjoittanut Ossip »

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #2 : 06.06.2011 11:57 »
Puffolla (50 cm3 moottori, 3-6-vuotiaille) voisi ehkä olla parasta aloittaa ja parin vuoden päästä jatkaa cadetilla (60 cm3 moottori). Käytetyt ovat yllättävän kalliita ostajan kannalta. Yleensä toista tuhatta, pitkällekin. Halvan hyvän löytäminen vaatii vähän tuuriakin. Hyvä puoli on, että niistä pääsee myös aika helposti eroon, saaden vähän rahaakin takaisin.
« Viimeksi muokattu: 06.06.2011 12:26 kirjoittanut DSMarko »
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

Old school

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 113
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #3 : 06.06.2011 12:05 »
voit katsella myös sellaisilla hakusanoilla kuin babykart tai puffo. Menee hyvin 6 vuotiaaksi asti. Meillä neiti aloitti 3vuotiaana eks:n babykartilla. Moottorina on 50 comer. Ja on ainoa auto meidän perheessä jota ei tarvi ruuvata joka välissä.


Ei vanha koira uusia temppuja opi, mutta kova se on silti yrittämään!

Reima

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 208
    • http://www.pengerkoski.com
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #4 : 06.06.2011 12:14 »
Täältä ääni babykartille (50cc Comer). Näyttääkin oikealta mikroautolta. Kuten todettu, käytettyinä vähän tarjolla, joten hinnakkaita. Toisaalta saa myös jotain myydessä. Aina välillä niitä löytyy nettimotosta.

Handbrake

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #5 : 06.06.2011 19:19 »
Eli siis babykart tai Cadet,kokeillessa oli pieni Dino merkkinen härveli.Eikös noita 85cc moottoreitakin kuristeta ja muillakin toimenpiteillä saa vauhtia tiputettua jos sellainen sattuu olemaan kiinni Cadet rungossa vai olenko ihan hakoteillä? Noita babycartteja en juuri löytänyt käytettyinä ja uuden ajovalmiin puffon hinta oli noin 1600e,jossain olin aikaisemmin näkevinäni noin 1300e ajovalmiin mutten löytänyt uudestaan sitä sivua.Mitään huippuvauhteja ei tosiaan haeta...

Ossip

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 295
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #6 : 06.06.2011 19:28 »
Enpä oo tullu ajatelleeksi miten tuollainen raksun miniprikka toimis.. Reikäähän vois vieläkin pienentää..
Tosin enpä usko että kuristaminen on tarpeen. Ei ne muksut aja kovempaa kuin osaavat/uskaltavat..   ::)

Linksu

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
    • Speed Garage
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #7 : 06.06.2011 20:31 »
Helpoin kuristus on kun säätää kaasuvaijerin ettei kaasu aukea kokonaan  :)
Karting moottorien tehonmittausta sekä säätöä.Raket 120 Herkistykset.
info(at)speedgarage.fi
Speed Garage
www.speedgarage.fi

kimma69

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 70
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #8 : 06.06.2011 22:12 »
Kyllä puffo on mainio peli noille pikkukavereille. Ostin nyt keväällä pojalle(täyttää ensikuussa 5v.)tuollaisen puffon ja on siitä näppärä peli kun rungon pituutta voi säätää kuskin pituuden mukaan ja on aivan kuin isommatkin autot säätöjä voi suorittaa jos haluaa ;D.
jumala armahtaa minä en...

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #9 : 07.06.2011 07:23 »
Oman 4 v. ajamisesta kokemuksia.

90 cm Cadet runko  on hyvä, koska akseliväli on riittävän pitkä. Ns babykarteissa se on niin lyhyt että jarrutus mutkassa aiheuttaa lähes aina pyörähdyksen. Lisäksi niissä on jostain syystä liian isot renkaat, leveys heikentää pitoa. Ajaminen paranee kun vaihtaa Cadetin kapeat Vegat alle. Näitä 90 cm runkoja on vähemmän liikkeellä, joten voi joutua tyytymään 95 cm runkoon. Ja Cadet rungolla voi ajella 10 v asti. Toki se pitää päivittää uudempaan parin vuoden välein niin kuin iskänkin auto.

Mutta se tärkein huomio. Nelari on aivan ehdoton aloittajan moottori. Varmakäyntinen, savuton ja hiljainen. Jos arveluttaa että tämä 4T-Raikkönen jää naapurin 2T-Kovalaisen jalkoihin, hyvä alavääntö korvaa huippukierrokset. Nelarin nopeutta on helppo säätää, 2T ottaa kierroksia vaikka rajoittaa kaasua eikä 2T lähde liikkeelle ilman reilua kaasunkäyttöä. Huoltotarve nelarilla on olematon, kuten ruohonleikkurissa.

Oikein ihmettelen että 4T ei ole niin yleinen. Esim Hondalla on valmis paketti kytkimineen ja hinta on alle Cadetin koneen. Tehoa on 3 hp, mutta väännön takia lähtee kuin nappi. Ainakin Speedmakerilla Riihimäen Lavinnon radalla on Hondia hyllyssä.

Dino/Honda vm -90, muistaakseni myin 600 eurolla viime syksynä.

No meidän 5 v vaihtoi kyllä vuoden jälkeen Cadet koneeseen ja uuteen runkoon ja veti sitten oikein huolella rengaskasaan kun yritti sladata mutkassa. Nyt taas körötellään ja opetellaan oikeaa ajovauhtia. Iskää kaduttaa kun myi nelarikoneisen pois.

PS. Raket 85 koneista, edes kytkimellistä ei pidä harkita. Aivan liikaa vauhtia ja hitaaksi sitä ei saa säädettyä millään.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2011 07:40 kirjoittanut saaskpe »
-petri-

Reima

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 208
    • http://www.pengerkoski.com
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #10 : 07.06.2011 08:26 »
Kyllä miedän baby kartissa oli ihan samat renkaat kuin cadetissakin ja niin myös kaikissa muissakin baby karteissa mitkä olen nähnyt. Baby kartilla tarkoitan rungon nimeä, kuten TopKart Babykart tai Energy Babykart.

Mutta nämähän on makuasioita. Pikkutenavalle pikkuauto, siitä se lähtee.

tuomoeskelinen

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 97
    • anttieskelinenracing.net
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #11 : 07.06.2011 08:27 »
Polkuauto?

 ;D

Kauhee kiire kaikilla saada tenavat suoraan vaunuista radalle...

Handbrake

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #12 : 07.06.2011 10:04 »
Tämä tenava on ihan itse pyrkinyt suoraan vaunuista autohommiin,arveltiin että autoinnostus menee jossain vaiheessa ohi ja alkaa muutkin asiat kiinnostamaan muttei kyllä hyvältä näytä ;) Ensin tarvi selvittää kaikki automerkit pölykapseleista ja nyt tarvii tietää miten moottorit ja muut häristimet autoissa toimii joten miksikäs ei kokeiltaisi miltä se ajaminen kartingautolla tuntuu kunhan vaan löydetään sopivan kokoinen...

Semmosta vaan mietin että kuinka kauan mahtaa babykartin vauhti riittää ja olisko kumminkin parempi ostaa suoraan käytetty Cadet kuin vaihtaa siihen parin vuoden päästä...
« Viimeksi muokattu: 09.06.2011 20:02 kirjoittanut Handbrake »

rgracing

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #13 : 07.06.2011 10:35 »
Laitoin yksäriä tulemaan  :)

-Rami

Maotse

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 25
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #14 : 07.06.2011 10:40 »
Kyllä minunkin mielestä ensiksi kannattais hommata Babykart tai buffo. Voi olla että alkaa innostus loppumaan kun joutuu Cadetilla 6 seuraavaa vuotta tahkoamaan ennenkuin pääsee "laillisesti" isompiin luokkiin! Uskoisin että vanhemmilla yleensä se kovempi kiire hommata "tehokkaampaa" autoa kuin kuskilla itsellään. Tommonen iski silmään nettimotosta http://www.nettimoto.com/muu-merkki/muu-malli/1142356 olis varmaan 4v kuskille soppeli pariksi vuodeksi. Hox! En tunne kyseistä myyjää, mutta viestiketjun perusteella mielestäni olisi soppelin tyylinen aloittelu kartti.

Old school

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 113
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #15 : 07.06.2011 11:39 »
sellainen pikku juttu kannattaa huomioida että 4v kuskin auto täytyy olla naru / nappi käynnisteinen. Se pikku kuski tuskin osaa ryypytellä oikein ja lähdössä se iskä on sitten naamallaan joka toisessa starissa. Eli 85 raksun unohtaisin heti. Babykartissa on cadetin kumit ja kulkee melkein saman kuin raket 60. Riippuu tietty välityksistä.
Tosin jos isä haluaa kovan vehkeen lapselle niin sitten vaikka se 85, mutta mitään ideaa siinä ei ole. Ja kuten todettua, näistä autoista on käytettynä pulaa ja vanhan saa varmasti myytyä.
Ei vanha koira uusia temppuja opi, mutta kova se on silti yrittämään!

Handbrake

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #16 : 07.06.2011 12:04 »
Eli 85 kuopattu ja alkaa kääntymään babykartin puolelle.Tosi on että pojalle on pääasia että pääsee vaan ajamaan,taitaa tosiaan olla syytä katsoa peiliin ja miettiä ketä varten sitä autoa ostetaan,tarjontaa noissa isommissa on vaan reippaasti enemmän.Kiitoksia vaan tähänastisista kommenteista,runsaasti on tullut hyviä pointteja joita itse en tullut ajatelleeksi,lisää saa toki laittaa.Nollista kun lähtee näitä asioita selvittämään niin kokoneempien vinkit on todella tarpeen.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2011 12:13 kirjoittanut Handbrake »

ATM

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 118
    • http://www.kopteri.net/koti/ari.makkonen
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #17 : 07.06.2011 13:59 »
Yksi vaihtoehto vielä, ettei niistä olisi puutetta: pienemmällä Dellorton (14 mm) kaasuttimella ja pakokuristimella varustettu KF6 -moottori Cadet-rungossa. Olisi ainakin kytkimellinen ja nappistartillinen. Päivittämättömiä/edellisen kehitysasteen koneita pitäisi tätä nykyä alkaa saamaan käytettyinä samaan hintaan kuin R60/R80 -moottoreita. Vauhdillisesti tuo on aika lailla Cadetin luokkaa ja menohaluja voi tarvittaessa vielä hillitä lisää kaasuttimen luistin liikettä rajoittamalla. Vastaavasti vauhtia saa lisää kuristuksen poistolla ja kaasuttimen vaihdolla. Toki, jos aikomuksena on alkaa kilpailemaan heti kun ikä sallii, niin Cadetille ei taida oikein olla vaihtoehtoa.

Mutta makuasioita yhtä kaikki, lisäksi vielä kuskin koko ja käsivoimat tietysti vaikuttaa - meillä yksi kuskeista aloitti 4-vuotiaana Cadetilla ja toinen 4-vuotiaana Haasen Ninjalla. Kuskin olisi kuitenkin tarkoitus viedä autoa eikä päinvastoin.
Perässäjuoksija...

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #18 : 07.06.2011 14:24 »
Jokaiselle huoltajalle voisi suositella testiajoa Cadet moottorisella autolla, jos vaan runko / selkänoja kestää. Radan reunalta katsottuna vauhti ei näytä kummoiselta. Mutta kyydissä vauhti alkaa hirvittämään. Jos nyt joku kokeilee ja lentää mutkassa autosta pihalle, niin en ota vastuuta.
Poikkeuksetta noilla 4 vuotiailla ei ole käsitystä vauhdista. Cadetin kyyti on aika huimaa. Kun tuolta meidän "Häkältä" lähti auto ns. lapasesta ja rengasvalli kutsui, meinasi ajot loppua siihen. Kuski olisi lentänyt autosta suoraan eteenpäin, mutta jalat jäi ratin alle jumiin. Hetki piti miettiä minkä ikäinen osaa hallita nopeutta ja ymmärtää riskit. Taas mennään mutta ankaralla muistutuksella saako mutkassa kiihdyttää, voiko sladata jne. Sillä nelarilla vuosi sitten ei saanut noin hurjia vauhteja. Kumpikohan sen Cadetin koneen hommasi. Kuski vai iskä?
-petri-

tuomoeskelinen

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 97
    • anttieskelinenracing.net
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #19 : 07.06.2011 15:13 »
Yksi vaihtoehto vielä, ettei niistä olisi puutetta: pienemmällä Dellorton (14 mm) kaasuttimella ja pakokuristimella varustettu KF6 -moottori Cadet-rungossa. Olisi ainakin kytkimellinen ja nappistartillinen. Päivittämättömiä/edellisen kehitysasteen koneita pitäisi tätä nykyä alkaa saamaan käytettyinä samaan hintaan kuin R60/R80 -moottoreita. Vauhdillisesti tuo on aika lailla Cadetin luokkaa ja menohaluja voi tarvittaessa vielä hillitä lisää kaasuttimen luistin liikettä rajoittamalla. Vastaavasti vauhtia saa lisää kuristuksen poistolla ja kaasuttimen vaihdolla. Toki, jos aikomuksena on alkaa kilpailemaan heti kun ikä sallii, niin Cadetille ei taida oikein olla vaihtoehtoa.

Mutta makuasioita yhtä kaikki, lisäksi vielä kuskin koko ja käsivoimat tietysti vaikuttaa - meillä yksi kuskeista aloitti 4-vuotiaana Cadetilla ja toinen 4-vuotiaana Haasen Ninjalla. Kuskin olisi kuitenkin tarkoitus viedä autoa eikä päinvastoin.

Vaikka ei kilpailisi koskaan, on minusta syytä unohtaa KF6  ja Raket 85 heti kättelyssä. Miettikää nyt vähän, mitä nelivuotiaalle tarjoatte!

Niinkuin joku jo sanoikin, ei tuon ikäisillä ole käsitystä vauhdista ja ajot voi loppua yhden reilumman ulosajon seurauksena. Ja monet vanhemmatkin cadetti jne kuskit ajaa oikeasti lujempaa kuin osaavat. Mutkat tulee vaan ihan liian nopeasti vastaan sitten...

Malttia!

Pitää muistaa, että vaikka lapset kuinka kinuavat kaikkea, on vanhempien velvollisuus ja vastuu pysyä kylmänä ja tehdä päätökset harkiten... lapsensa parasta ajatellen...joka ei milloinkaan ole 'kaikki heti mulle tänne NYT!'...lapsi nyt haluaa mitä vain, kun ei ole vielä käsitystä oikein elämästä.

Off topic, tiedän..

ATM

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 118
    • http://www.kopteri.net/koti/ari.makkonen
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #20 : 07.06.2011 15:45 »
Maltti on toki valttia, mutta omien kokemuksieni perusteella valitsisin 4-vuotiaalle kuskin koosta riippuen joko Puffo/Ninja-tyyppisen auton tai kuvaamallani tavalla kuristetun KF6-moottorin (R60:n sijasta siis) Cadet-rungossa jos asia vielä olisi ajankohtainen. Sen KF6-koneen kun saa ihan oikeasti noilla tempuilla rauhoitettua tehoiltaan Puffon ja R60 välimaastoon, plussana vielä huomattavasti vähäisempi tärinä.

Nelitahtisellakin on toki puolensa, Hondan pikkukoneen teho on Cadet-runkoon ihan sopivalla tasolla ja käytös 50 cc kaksitahtikonetta paljon miellyttävämpi.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2011 15:49 kirjoittanut ATM »
Perässäjuoksija...

oripää

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #21 : 08.06.2011 22:45 »
   Cadet R60 olis mun mielestä kaikkein järkevin ostos. Mutta ennenkuin ostat mitään käy katsomassa vaikka jotain kerhokisaa tai ota yhteyttä johonkin kerhoon mistä löytyy cadet luokan kilpailijoita(harrastajia) niin näet omin silmin ja kuulet omin korvin millainen vehje kannattaa hankkia  -siinä säästää yleensä enemmän kuin pelkät bensarahat. Toi cadet R60 on halpa laite ylläpitää ja sen kanssa on jokaisen iskän helppo aloittaa mekaanikon ura. Sit vielä se että noi puffot ja babykartit on alle 6-vuotiaiden käytössä,mutta cadet on 9-vuotiaisiin asti(cadetin markkinat on paljon laajemmat jälleenmyyntiä ajatellen). Niin ja kisailua ajatellen cadet on valmis kilpuri siihen omaan luokkaan,ei tarvi vaihtaa autoa viiteen jos kaveri alkaa vielä ajamaan kilpaa.   

Handbrake

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #22 : 09.06.2011 00:23 »
Toissapäivänä ajettiin testiä polkuautolla ja eilen seuran Cadetilla ja nyt kun oikein alkoi katsomaan tarkemmin niin tässä tapauksessa tarvii olla mahdollisimman pieni runko koska näkyvyys ratin takaa näytti jokseenkin rajalliselta.Hankinta menee johonkin noitten väliin eli CRG Puffo ostamista vaille hankittuna ;D Sopivan kokoinen auto hankintaan nyt,jos ja kun ajohaluja riittää ja vauhtia tarvitaan jossain vaiheessa lisää niin sitten hommataan isompaa autoa.

Jannek

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 131
  • Runkomerkki: CRG
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #23 : 09.06.2011 07:42 »
Jos oleskelet pk-seudulla, niin ma-ke iltoina Bembölen radalle katselemaan, niin siellä noita Puffoja päristelee. Testiajotkin varmaan onnistunee, kun menee juttelemaan auton omistajalle.
Sitten kun se ensimmäinen ajokerta tulee kysymykseen, niin liina kiinni takapuskuriin ja iskä juoksemaan ekat kierrokset auton perässä varmistamassa.
"Minkä voet huomenna toisella tiettee, elä tie sitä tänä päevänä ite." -Iisalmi

ATM

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 118
    • http://www.kopteri.net/koti/ari.makkonen
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #24 : 09.06.2011 08:19 »
Tosiaan, tuo liina takapuskuriin ensimmäisille kierroksille (kuten tuossa kuvassa vasemmalla) on hyvä varmistus, ettei ajoura lopu ensimmäiseen mutkaan. Suosittelen hyviä juoksukenkiä ja kunnollista lämmittelyä ennen liikkeelle lähtöä ;D  R60 ainakin jaksaa kiskoa sen verran... Viimeisimmän oman kuskin kanssa jarruttelinkin sitten menoa R120 -autossa istuen ;)
Perässäjuoksija...

Handbrake

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #25 : 09.06.2011 20:34 »
Ensimmäisellä kerralla kun testattiin cadettia niin veti muutaman kierroksen jälkeen rengasvalliin kun ei ollut narun jatkona,toisella kerralla meno oli jo huomattavasti rauhallisempaa paitsi kun iskä tuli isommalla laina-autolla rinnalle niin jo meni kaasu pohjaan  ;D Mites tuon kypärän kanssa,riittääkö puffon kanssa normi kypärä ja niskatuki ja onko luokiteltu kypärä turhaa hifistelyä? Itsellä ei ole minkään näköistä kokemusta auton moottoreista eikä yleensäkään moottoriurheilusta niin katsoin viisaammaksi ostaa auton jota ei tarvi juuri räplätä ja saadaan keskittyä alkuun pelkästään ajamiseen,rassaamiseen joutunee/pääsee tutustumaan myöhemmin...
« Viimeksi muokattu: 09.06.2011 21:51 kirjoittanut Handbrake »

Old school

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 113
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #26 : 09.06.2011 21:20 »
Tämä menee hiukan ohi alkuperäisestä mutta oltiin tänään Paimiossa ajelemassa ja oikein pelotti päästää omaa lasta radalle kun samaan aikaan oli innokas juniori (en tiedä ikää mutta veikkaan 6:tta) jonka auto vei kuskia eikä päinvastoin.  :-\
Suorilla auto kulki mallikkaasti ja tosi kovaa (R120vauhtia) mutta mutkat menivät täysin hallitsemattomasti. Ei tainnut olla montaa ehjää kierrosta tällä kuskilla, aina spinnas ja starttimoottori juoksi työntämään.
Se mitä tällä haluan vielä kerran tuoda esiin että ensin pitää opetella hallitsemaan auto, ei pelkästään hallitsemaan sen suoranopeutta.  ;)
Ei vanha koira uusia temppuja opi, mutta kova se on silti yrittämään!

Handbrake

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #27 : 09.06.2011 22:07 »
Kaikki jotenkin asiaan liittyvä tänne vaan.Ketjussa aikaisemmin saaskpe neuvoi huoltajaa kokeilemaan itse autoa ja tuli testatua.Meno oli just tollasta parin sisärata-ajokerran kokemuksella.Kaasu pohjassa suorat ja mutkat meni vähän sinne päin.

Jannek

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 131
  • Runkomerkki: CRG
Vs: Sopiva auto 4v pärinäpojalle
« Vastaus #28 : 10.06.2011 09:32 »
Luokiteltua kypäräähän ei tarvita, vasta kuin kilpailtaessa. Ja uskallan väittää, että MP-liikkeestä ostettua kypärä suojaa riittävän hyvin pään. Luokitelluissa kypärissä suurin ero on ilmeisesti visiirinpaksuudessa ja sen kestävyydessä. Puffolla tuo vauhti kuitenkin pysyy vielä aika alhaisena, joten uskallan väittää, että MP-kypärä suojaa.

Meillä kun ostettiin ekaa kypärää, niin silloin kiinnitin MP-liikkeessä eniten huomiota kypärän painoon. Sillä pienen lapsen niskoilla tuo 1100g vs. 1500g merkitsee, ja niskatuki ehdottomasti, jo pelkästään pitämään sitä päätä oikeassa asennossa, saatikka jos hiukan törmäilee. Meillä käytössä http://shop.teamlaine.fi/images/large/60-830.jpg
"Minkä voet huomenna toisella tiettee, elä tie sitä tänä päevänä ite." -Iisalmi

Halonen

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 2


 

Team Laine Verkkokauppa