Kirjoittaja Aihe: Jääkart 2012  (Luettu 71955 kertaa)

timjoo

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 36
Vs: Jääkart 2012
« Vastaus #90 : 20.02.2012 23:55 »
Kiitos videoista :) Olipahan vinkeen näköistä menoa.

Onko tuohon jokin syy miksei joka jampalla ole punaista polkupöyrän valoa auton takana? Vai onko se niin, että kun kolahtaa niin edellä oleva johon törmää on kuitenkin pyörähtänyt?

t.Masa

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: Jääkart 2012
« Vastaus #91 : 21.02.2012 19:10 »
Takavalo on kirjoitettu sarjasääntöihin suosituksena. Ehdotan että seuraavassa kisassa se on (lähes) pakollinen ja lähdönjärjestäjä tarkastaa ainakin että ne on päällä. Meidän tiimeillä oli kaikilla takavalo, mutta ei muistettu laittaa niitä päälle  ::)
Vaikka ei se aina näy niin saattaisi jonkin töksyn poistaa. Pyörähdyksen jälkeen (ja niitä oli melkein joka lähdössä) ei aina tiennyt minne keula osoitti, varmuudeksi pidin kaasun pohjassa jos kone kävi. Onneksi useimmiten menosuuntaan, mutta siinä liikkeelle lähtöä odotellessa pelotti että joku tulee täysillä kylkeen. Jos ajaa häntäpäässä niin riski on pienempi.
-petri-

teppo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 301
    • skallio.com
Vs: Jääkart 2012
« Vastaus #92 : 21.02.2012 22:20 »
Takavaloa testattiin viime kaudella. Totuus on se, että eipä sitä juuri näy juuri silloin kun sitä kaipaa. Lumi/jäähile pöly peittää kaiken näkyvyyden.
www.skallio.com www.sakal.fi icekart.skallio.com

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: Jääkart 2012
« Vastaus #93 : 22.02.2012 20:23 »
Sepä se, joku sininen stobovalo ehkä näkyisi. Tai jos käärisi sellaista lediletkua koko kuskin ympäri. Vaan ei siitä leditakavalosta haittaakaan ole.
-petri-

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Jääkart 2012
« Vastaus #94 : 23.02.2012 09:59 »
Olisiko tuon valon kanssa vain se ongelma että se on liian heikkotehoinen? Moottoripyörien jääradalla käytetään ATV- ja sivuvaunuluokassa pakollisena punaista takavaloa, mutta sen pitää olla vähintään 21W. Eli perustakavalo, joita löytyy autotarvikeliikkeistä. Tai vastaavan tehoinen punainen Led-valo on tietysti se toinen vaihtoehto. Polkupyörien valot ovat liian tehottomia.
Esim. http://www.vannetukku.fi/takasumuvalo-87x77mm-4512v-21w-p-7134.html
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

teppo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 301
    • skallio.com
Vs: Jääkart 2012
« Vastaus #95 : 23.02.2012 15:10 »
Ilmoitus Vantaan kisajärjestäjältä: Kisa on peruttu.
Rata on tällähetkellä täysin hiekalla, johtuen vesisateesta ja muusta toiminnasta radalla.

www.skallio.com www.sakal.fi icekart.skallio.com

ziiz

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 162
Vs: Jääkart 2012
« Vastaus #96 : 27.09.2012 16:51 »
Minkälaista konetta suosittelette harrasteajoon jäälle? tallista löytyy R120 ja ehkä ica-jun tms. suunnitelmissa...
« Viimeksi muokattu: 27.09.2012 17:37 kirjoittanut ziiz »

lasselaakso1

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 291
  • Kotirata: Pippo
  • Moottorimerkki: X30
  • Runkomerkki: Mad-Croc
Vs: Jääkart 2012
« Vastaus #97 : 27.09.2012 20:53 »
Minkälaista konetta suosittelette harrasteajoon jäälle? tallista löytyy R120 ja ehkä ica-jun tms. suunnitelmissa...


Jäällä on käytetty paljon kumpaakin. Taitaa kuitenkin paremmat sijoitukset olla ajettu ica-junnuilla. Ilmeisesti kytkimensä, hintansa ja tehonsa takia aika suosittu jääurheilu-moottori.

SeppoS

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 123
    • http://www.nixuracingteam.net
Vs: Jääkart 2012
« Vastaus #98 : 27.09.2012 22:35 »
Jos yllä viitattiin IceKart Finland -sarjan "paremmat" sijoitukset, niin esim. viime vuonna ajoi yksi junior R120.

Eniten, luotettavin ja sijottunein on Rotax.

Sarjan sivut
http://icekart.skallio.com/

Pisteet 2012 (josta käy myös ilmi moottorimerkit)
http://icekart.skallio.com/teams2012.html

Pisteet 2011
http://icekart.skallio.com/teams2011.html

Jos nyt noilla pisteillä nyt jäällä on mitään merkitystä ;)

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: Jääkart 2012
« Vastaus #99 : 28.09.2012 10:08 »
Muutaman talven kokemuksella "harrastekäyttöön" Raket 120 on oikein hyvä. Pelaa kuin kesällä ja jaksaa mennä matalilla kierroksilla. Kisakäytössä se antaa liikaa tasoitusta tehoissa Rotaxeille ja ICA-J koneille. Junnuluokassa pärjää kyllä ja on parempi lähtemään käyntiin kuin KF6.

Meille tullee ensi talveksi KF3 kone, koska Rotax on myyty ja vain talvikäyttöön hankittuna se on liian kallis. KF3 koneita 2010 ja vanhemmat on myynnissä muutamalla satasella. Ensi talvi näyttää miten KF3 toimii, jos on kunnossa niin miksi ei. Välykset vaan kohdilleen ja termostaatin pitää toimia. Keskeytykset tulee todennäköisesti ulosajoista kuten ennenkin.
-petri-

ratti1

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 58
Vs: Jääkart 2012
« Vastaus #100 : 18.10.2012 13:30 »
Me vaidettiin pari yammun konetta yhteen x30 koneeseen.
Nyt on oikein nappistarttikin joten saa käymään
jos sattuu pyörähtämään, heh heh.
Jäi siten ylimääräisekseksi tuo pari talvea palvellut
ICA-junnu kone.

Jarzki

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
Vs: Jääkart 2012
« Vastaus #101 : 28.01.2013 20:50 »
Siirsin harrastajista postaukseni tänne
------------------------------------------------------


Moi!

Olen tässä suunnitellut lauantaina lähteväni kisailemaan Kurisjärvelle. Muutama kysymys tuli mieleeni.

Tiedotteissa oli kumma ristiriita tuon tiimi- ja yksilöjoukkuueen välillä, kun siellä sanotaan ”Icekart tulee pysymään joukkuekilpailuna, kuten ennenkin”, mutta kuitenkin kahteen ensimmäiseen kisaan saa osallistua yksilönä. Ilmeisesti tämä on tulossa pysyväksi muutokseksi ja pätee tuleviinkin kisoihin?

Minulla ei ole AKK:n lisenssiä, joten 70€+15€ on kaikki mitä minun tarvitsee maksaa kisatakseni?

Parkkipaikalla on varmaankin tilaa minun matkailuauton ja peräkärryn yhdistelmälle vaikka se onkin tungettu täyteen crosscartteja ja muita pervoja laitteita.

Ajetaanko vapaissa harjoituksissa vain toiseen suuntaan?  ;D  

Vielä tekniikasta yksi kysymys johon en ole ehtinyt vielä vilkaista. Miten helppo homma on poistaa ackermann, pitääkö tehdä joku uus kiinnityslevy? En ole nyt tallilla joten en pääse tutkimaan asiaa.

Jarno

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: Jääkart 2012
« Vastaus #102 : 28.01.2013 21:35 »
Ehkäpä minä vastaa kysymyksiin kun kirjoitin tuon kutsun.

Alkuperäinen idea on ollut joukkuekisa. Se korosti tämän lajin letkeää henkeä ettei menisi pelkästään kilvanajoksi.
Säännöissä lisäksi rangaistiin virhepisteillä niitä joilla kuski ei vaihtunut joka erään. Junnuluokassa tätä ei vaadittu.

Kirisjärvi 1 kisaan tehtiin poikkeus, oli tulossa uusia tiimejä joihin ei vielä löytynyt toista kuskia.
No yksi tiimi ajoi sitten yhdellä kuskilla. Sijoitus ei ollut ihan kärjessä ja kuskikin oli melkein 60 v. Yritystä ei puuttunut ja eipä sitten häntä tästä rangaistu.

Ajattelin että mennään samalla säännöllä, joten seuraavaankin kisaan saa tulla ajamaan yksin. Suurin osa ajaa joka tapauksessa porukassa.
Yksin ajavalla on joka tapauksessa aika urakka kisassa, huiliaikaa erien välillä on tosi vähän. Yksinajavia jopa helpotetaan pienemmällä osanottomaksulla.

Tästä saa esittää eriäviä mielipiteitä, rakentavia esityksiä otetaan vastaan.
En silti pidä hyvänä että aletaan rankaisemaan yksin ajavia tai peräkkäisiä eriä ajavia  virhepisteillä. Ensinnäkin lähettäjällä ja tuomaristolla on mahdoton valvoa kuka ajaa erässä, ei kuskeja tunnista  ja nimenhuuto tms hidastaa lähtöä liikaa. On turha laatia sääntöä jota ei voi valvoa.

Koska suurin osa ajaa joukkueilla ihan sen hyvän porukkahengen takia ei pari yksittäistä kuskia ketään haittaa.
Joten siitä vaan Jarzki mukaan kisaan, yksin tai porukassa.

Ackermanin poiston teen n. 5 cm levyllä, jonka pulttaat/hitsaat kiinni ratti akselin alkuperäisiin raidetangon reikiin. Sen jälkeen laitat molemmat raidetangot levyyn kiinni saman pultin alle. Silloin molemmat renkaat kääntyy yhtä paljon. Samalla renkaat kääntyy enemmän.
Ei tuo pakollista ole, koska ohjausliikkeet on aika pieniä, kaasulla hallitaan luistoa. Jos joudut kääntämään tappiin asti, on jo mutka mennyt pieleen  ;)
-petri-

Jarzki

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
Vs: Jääkart 2012
« Vastaus #103 : 28.01.2013 21:44 »
Tuossapa ne tärkeimmät vastaukset tulikin, loput olikin puolipölhöjä kysymyksia. Taidan jättää ackermanin poiston väliin ja yrittää saada kaverin houkuteltua mukaan.

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: Jääkart 2012
« Vastaus #104 : 28.01.2013 21:55 »
Sori, vastataan noihin muihinkin.
Varikolle aurataan riittävästi tilaa, mutta täynnä se tulee olemaan. Samaan aikaan kun siellä on crosskartteja, niin arveltiin että 200 henkeä saattaa olla kokonaisvahvuus.
Aamureenissä vedetään vastapäivään kuten 6 ensimmäistä erää. Päivätauon jälkeen on taas reenit toiseen suuntaan kuten loput erät.

Mietippä vielä liittymistä johonkin AU seuraan. Jäsenmaksut 20-25 euroa ja kartinrajoitteinen lisenssi 41 euroa. Nämä pitää kuitenkin olla kun ajaa kesällä fosaria. Hoidan VMF:n jäsenrekisteriä. Jäsenmaksu 22 euroa, sähköpostia minulle, nimi osoite ja hetu, paluupostissa saat motorsport ID:n ja maksat jäsenmaksun ja lisenssin netissä Kiti kisapalvelussa.

Mutta juu ilman lisenssiä tutustumislisenssi 15 € ja osanottomaksu yksinajavilta 70e ja joukkueilta 100e.

petri.saaskilahti@kolumbus.fi
-petri-


 

Team Laine Verkkokauppa