Äänestyksen tulos:
Kuljettaja voi vaihtaa tiimiä kesken kauden [k]
Rullaava lähtö [e]
-----(Standard)---------------------------------------------
Rattiputken max pituus rajataan max [60cm] cm [k]
Lisäpainot on kielletty [e]
Lisäpainot on sallittu, kiinnitys ainoastaan penkkiin [k]
Penkin selkänojan minimietäisyys taka-akselin määrätään [12] cm [k]
Penkin maximi korkeus on [6] cm runkoputken keskilinjan yläpuolella. [k]
Takapuskuri on oltava muovinen karting käyttöön tarkoitettu. Puskuria ei saa täyttää täyteaineilla [e]
Jos vastasit kieltävästi, niin metallipuskuri tai muovipuskuri on molemmat sallittuja.
Em. muovisen puskuriin saa sahata kapeammaksi [k]
Ohjausgeometrian saa muuttaa (ackerman / raidetankojen kiinnityspisteen etäisyys akselista) [k]
Moottoriksi käy biland sa250. [k]
Moottoriksi käy vampire/swissauto 250 (noin 35hp). [k]
Moottoriksi käy Brigss-stratton World Formula tai sisäkartin kone [k]
Kartissa saa olla myös etujarrut [e]
Dako kitkanastarengas sallitaan [k]
Dako kitkarengas sallitaan [k]
-(Ice-super)-------------------------------------------------
Dako kitkanastarengas sallitaan [k]
Dako kitkarengas sallitaan [k]
----(Junior)-------------------------------------------------
Samat muutokset rungon osalta kuin kuin Standardissa, paitsi seuraavat:
Kilpailijana voi olla yksi henkilö tai tiimi [k]
Lisäpainot on sallittu, kiinnitys ainoastaan penkkiin [k]
Penkin selkänojan minimietäisyys taka-akselin määrätään [12] cm [k]
Penkin maximi korkeus on [6] cm runkoputken keskilinjan yläpuolella. [k]
Dako kitkanastarengas sallitaan [k]
Dako kitkarengas sallitaan [k]
Pientä yhteenvetoa:
Moottorivalikoima on kasvanut, ja painopisteen siirtoa taakse halutaan rajoittaa.
Lisäpainoja saa kiinnittää, mutta ainoastaan penkkiin.
Spetzin äänestyksessä otettiin kantaa tag ja kf moottoreihin, se oli mielestäni turhaa,
koska ne oli jo aiemmin sallittu.
Puskuri kaivannee hieman tulkintaa:
Äänestystulosten henki on se, että puskuri on oltava vapaa. Moni on nähnyt vaivaa
tekemällä hyvän metallipuskurin, joten siitä ei haluta luopua. Muovipuskuri on myös
herkkä hajoamaan pakkasessa. Metallipuskurissa on se huono puoli, että sen täyttämistä
jollain painavalla materiaalilla on vaikea valvoa. Myös itse materiaali saattaa olla paksua ja painavaa.
Pitäisiköhän puskuriasiasta vielä vähän keskustella?
Päivitän tekniset säännöt lähiaikoina.
Näitä ei sitten ole tarkoitus seurata suurennuslasilla kisapaikalla. Ainoastaan, jos jossain autossa näkyy selvästi
sääntöjenvastaisuuksia, aletaan mittailemaan.