Kirjoittaja Aihe: Raket 120 sylinteri merkinnät!  (Luettu 159076 kertaa)

astro

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 443
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #90 : 09.11.2011 21:23 »
Olpe, tänään on tullut kerhon sivuille tiedote, että kokous on ensi viikon torstaina 17.11.  http://www.keimolafk.com/uutiset.php

Tosiaan ennenkuin vetää tästä threadista mitään johtopäätöksiä Fossiilien mielipiteistä, kannattaa tarkistaa moniko tähän threadiin kirjoittavista on esim. ajanut Tattarisuolla tällä kaudella kilpaa.  Veikkaisin, että tässä käy kuten aikaisemmissakin fosarikokouksissa: ensin puhutaan paljon ja pitkään, mutta jos jollakulla ei ole todella hyvin suunniteltua ja yksinkertaista ehdotusta perusteluineen valmiina, homma äänestetään kumoon, koska "tää on toiminut ihan hyvin tähänkin asti." Niinkuin onkin.

katito

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 127
  • Kotirata: Hyvinkää Tuikkala
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #91 : 09.11.2011 21:26 »
page 5....  ;D ;D ;D

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #92 : 10.11.2011 09:29 »
Mosan perustsekkaukset top 10:
1. Herkkyys. Jos moottorin pyörittämiseen tarvitaan jatkovartta, niin ei varmasti kierrä eikä kulje.
2. Kampiakselin suoruus. Jos heittoa yli 3/100 per puoli, niin resonointi suoranpäässä polttomerkkaa ahterisi.
3. Runkolaakerit. Jos runkolaakeri ei pyöri herkästi, niin menetät tehoa. Siksi käytetään C4 välyksellä olevia laakereita, myös laakeripesät välillä soikeita.
4. Sylinterin- ja männänvälys. jos sulla on 3/100 välyyttä, niin ei varmasti kierrä ikinä.
5. Kaikkien osien- ja linjiojen suoruus. Kitkaan tuhlaantuu muutenkin yli 30% tehoista.
6. Nyt tullaan vasta ajoituksiin, sillä niillä ei ole mitään merkitystä, jos kaikki edellä olevat asiat on persiillään.
7. Kaiken a ja o on lämpötilan hallinta, joihin kaikilla yllä olevilla asioilla on vaikutusta.
8. Valuosien käyttäytyminen ja eläminen.
9. Sylinterintiiveys käyntilämpötilassa.
10.Öljyprosentin merkitys moottorissa. Kokeile 2% ja testaa aina 10% asti, niin huomaat eron, jos et, niin sitten olet "puuperse"
(11. MKR:n kiertokangen paino ja iskunpituus ;D. Jos kanki on kuin korkkiruuvi, niin se ei ole tarkoitettu 2-t moottoriin ;D)



Mielestäni tämän threadin paras vastaus tuli juuri Pensalalta! Täällä monet ovat sanoneet, ettei R120 mosille tarvitse tehdä mitään, vaan suoraan kisaan. Tämä voi pitää paikkansa erityistapauksissa. Joku motti voi olla hyvä suoraan paketista, monet eivät ole. Kuten jo aiemmin kerroin, me mittasimme uudesta pakasta otetusta yli hepan vähemmän kuin laitetusta laillisesta koneesta.

Ja olet oikeassa, että koneen tekemiseen ei tarvitse mitään erityisjippoja. Mutta mikäli aikoo pärjätä, on kone tehtävä, ellei sitten satu vahingossa tulemaan sitä kultamunaa suoraan paketista. Jos tekniikasta ei tiedä oikeastaan mitään (kuten monet aikuisharrastajat eivät tiedä), niin ihmetellään miksi porukka menee maisemaan vaikka koneiden pitäisi olla ihan kilpailukykyisiä tehtaan jäljiltä. Kun kone ei ole kunnossa tai sitä ei ole itse osannut tehdä, niin herää aina epäilykset laittomuuksista tai konevelhojen magiasta.

Kone siis mosamiehelle (jos ei itse osaa) ja siitä eteenpäin vain treeniä ja rungon säätöä. Mitään erityisjippoja ei näihin saa laillisesti tehtyä.

Tero

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 299
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #93 : 10.11.2011 11:07 »
Pensala puhuu viimein asiaa eikä vain jutun vierestä  8)

Koska tämä triidi on muutenkin kaikenkattava R120 keskustelu, lisäänpä eineksiä soppaan eli säännöt moottorin korjauksesta. Huomasin juuri, että meidän toisessa koneessa on yksi pytyn kiinnityskorvake melkein haljennut irti. Korvakkohan on särkynyt koska mekaanikko on ollut laiska ja käyttänyt samaa sylinterintiivistettä useamman kerran. Tiedän että korvakon voi onnistuneesti hitsata takaisin kiinni, mutta saako sitä tehdä fossiilien sääntöjen puitteissa? Jos ei niin miksi ei, korvakon hitsaamisen ei luulisi virittävän konetta suuntaan taikka toiseen.

Entäpä peltikopan/puhallinkopan/kaasarin kiinnityskierteiden korjaaminen helicoileilla, isommilla pulteilla ym. Niitäkään ei ole erikseen sallittu säännöissä joten onko se kiellettyä? Eli jos kierteet korkkaa joutuu heittämään alakerran lohkot roskiin  ???

Ehdotan että sarjojen sääntöjä tarkennettaisiin korjausten osalta...


ps. Jos katsastusmies noudattaisi tarkasti pykälää "minkäänlainen aineen poistaminen on kielletty", pitäisi koneet hylätä ensimmäisestä pienestä ulkoisesta tai sisäisestä naarmusta  ;D
« Viimeksi muokattu: 10.11.2011 11:10 kirjoittanut Tero »

spetz

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 320
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #94 : 10.11.2011 11:48 »
Ja olet oikeassa, että koneen tekemiseen ei tarvitse mitään erityisjippoja. Mutta mikäli aikoo pärjätä, on kone tehtävä, ellei sitten satu vahingossa tulemaan sitä kultamunaa suoraan paketista. Jos tekniikasta ei tiedä oikeastaan mitään (kuten monet aikuisharrastajat eivät tiedä), niin ihmetellään miksi porukka menee maisemaan vaikka koneiden pitäisi olla ihan kilpailukykyisiä tehtaan jäljiltä. Kun kone ei ole kunnossa tai sitä ei ole itse osannut tehdä, niin herää aina epäilykset laittomuuksista tai konevelhojen magiasta.

Ainakin kahteen kertaan olemme me (ent. I) tehneet sen että pakettimosalla on voitettu päivä. Ekalla kerralla ehdittiin ajaa 2 tuntia ennen kisaa konetta sisään ja voitto irtos (tais olla legendaarinen S radalla samaan aikaan) ja toisella kertaa joku ehti suputtaa korvaamme että ne uudet koneet on superhyviä joten tuntia ennen ekaa lähtöä avasimme ihka uuden radnepaketin ja kasailimme koneen ja ajanpuutteen vuoksi ajoimme sisään sen varikolla pukilla ja päivävoitto tuli siitäkin (tosin S taisi ajaa toisessa ryhmässä). Huomiotaavaa tosin on että tämä on ajalta ennen SL8 jolloin mosalla oli entistä vähemmmän merkitystä koko ketjussa.

Olen tainnut vuosien saatossa ajaa kaikkien "hyvien" mosamiehien laitteilla ja poropeukalona oon itsekkin sellaisia kasannut ja kaikkien tekijöiden koneilla on voitettu tai tultu perältä vähintään 3 joukkoon. Toisella koneella on vaan välillä ollut vähän helpompi voittaa kuin toisella.

Mä oon olpen kanssa ihan samaa mieltä Rotaxista tai tai mistä tahansa kf koneesta. Ne ei vaan ole fossiilia :) R120 koneella saa ajaa kilpaa eikä laitetta tarvi ajatella juurikaan. KF-koneissa 85% ajasta menee siihen että miettii miten tämä laite kulkisi parhaiten tai edes kävisi oikein ja loppu 5% ajetaan kilpaa ja 10% ootellaan että joku hakee hajonneet kamat varikolle. Minulla tosin tämä vuosi meni prosentit käännetyssä järjestyksessä ;D

Jos R120 on laillinen ja ehjä ja runko ok niin oli kone kenen tahansa tekemä niin se on ollut aina ajamalla voitettavissa.

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #95 : 10.11.2011 12:44 »
Jos mistä tahansa noista minut hylättäisiin, vaihtaisin sarjaa. Kuka nyt mulkkujen kanssa haluaa leikkiä.
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Otso

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 118
  • Yamahassa kytkin???!!!
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #96 : 10.11.2011 18:04 »
Viihdyttävää lukemista.  8)

Omat intressit on ainakin toistaiseksi raketin pienemmässä versiossa, eli R85:ssa. Siitä myös kysymys hieman nimimerkki Teroa mukaillen: Kampuran katkeamisen ja vauhtipyörän karkaamisen seurauksena hyvästä hiekkavalualakerrasta on ylin puhallinkopan kiinnityskohta (peukunpään kokoinen pala) irti ja tallessa, mutta saako sen korjata hitsuuttamalla palan takaisin kiinni ja pelastaa se tällätavoin? Itse en näe korjauksen vaikuttavan juurikaan kyseisen moottorin huippunopeuteen, mutta mitä sanoo säännöt? Monestihan järjenkäyttö on kertakaikkiaan kiellettyä...  :P

Kimi: Jatka ihmeessä sen R85:n sylinterimerkintöjä koskevan kirjoituksesi etsimistä ja pistä tänne. Otsikkokin sopii siihen paremmin kuin kuikan Wikileaks-tiedot.  ;D
"Odota kunnes näet Jumalan - sitten jarruta!"
Kevin Schwantz

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #97 : 10.11.2011 18:19 »
Ja Spez:in pärjäämisen salaisuus tulee tässä:

- Kaveri osaa ajaa. (tosin nänä vuonna potki enemmän kiviä nurmikolla)

Ja Spez:in auton suoranopeuden salaisuus tulee tässä:

- Autossa on herkät ja kunnossa olevat laakerit, sekä pyörät osoittavat samaan suuntaan ja samalla korkeudella.

Kitka kasvaa nopeuden potenssissa. Malmin Muumiosarjassa tänäkin vuonna käväisseenä (ja painajaismaisissa muistikuvissa myös ajaneena) varikolla tuli todettua miten huonot taka-akselin laakerit / taka-akselin linjaus isolla osaa porukasta on. Jo käsin pyörii tahmeasti. Siellä +85km/h huippuvauhdissa vastus on jo melkoinen, eikä edes useamman hv:n taikominen mootorista saa kumottua sitä kitkaa ja nostettua huippuvauhtia.
Mutta: Keskittykää ihmeessä vaan moottoriin. Tulen taas sitten ohittelemaan vasurilla.  ;D

Kun joskus ajoin R120:stä en edes tiennut mitä kirjaimia pytyissäni oli.  :P
Ei juurikaan pärjäilty, kunnes hankittiin uusi runko, jonka eräs Herra S.Pensala sääti meille valmiiksi. Johan alkoi poksuja tippumaan. Ja putos suomut silmiltä.
Homman Pitää Olla Hauskaa

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #98 : 13.11.2011 18:42 »
Kyllä fosarisarja on ollut joskus kova... ;D Sarjan ensimmäiset voittajat olivat Marko Mankonen, Pera Kurki-Suonio. Kolmatta kuskia en nyt valitettavasti muista... Marko Mankonen ajoi viime yönä Legendsien Maailmanmestariksi Jenkkilöissä. Kakkosena finaaliin starttasi niinikään fossiilien kärkikaartissa aikanaan ajanut Juha Haarahiltunen. Virallisia tuloksia odotellessa halukkaat voivat käydä tsekkaamassa Markon historiaa täällä. Yliherkkien ei kannata vaivautua, sillä valitettavasti sivuilla on juttuja myös allekirjoittaneesta ;)
http://teamsamipensala.com/


Terkuin Mr tönäri  ::) ::)

..ja hyvät isänpäivät.. :)
OT: Kai noikin voi laskea mikroautoiksi kun pokaalitkin ovat autoja korkeammat...
http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/311798_10150393159739368_644679367_8243921_2079184481_n.jpg
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #99 : 18.11.2011 14:44 »
Kerran tästä tällainen raket120 tekniikka ketju on tullut ja laakereihinkin jo viitattu niin.
Kumpaako laakeria porukka laittaa alakertaan C3:sta vai C4:sta?
« Viimeksi muokattu: 18.11.2011 14:46 kirjoittanut vtuonone »

Linksu

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 126
    • Speed Garage
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #100 : 18.11.2011 15:26 »
itse käytän skf:n c4
Karting moottorien tehonmittausta sekä säätöä.Raket 120 Herkistykset.
info(at)speedgarage.fi
Speed Garage
www.speedgarage.fi

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #101 : 20.11.2011 16:49 »
Voinenävoinenävoinenä.

Mä unohdin sen Fossiilikokouksen. Onko sieltä nyt mitään insidertietoa tarjolla?

Pitääkö ostaa Raketti vai Rotaxi herkistettäväksi ;)

Jani Malin

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 143
    • XON
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #102 : 20.11.2011 17:26 »
Voinenävoinenävoinenä.

Mä unohdin sen Fossiilikokouksen. Onko sieltä nyt mitään insidertietoa tarjolla?

Pitääkö ostaa Raketti vai Rotaxi herkistettäväksi ;)

Rakettia vaan kiillottelemaan ensi kesäällekin. Tossa olisi alustavat säännöt sen mukaan mitä kokouksessa puhuttiin. Viralliset tietysti Keimolan sivuille kunhan vaan saadaan puhtaaksikirjoitettua.

http://dl.dropbox.com/u/7503292/fosari-saantoehdotus-2012-w5.docx

Puitiiin tota Rotax asiaakin ja yleinen mielipide taisi lopulta olla että tollaiselle sarjalle voisi olla kyllä kysyntää ns. uutena joukkue-sarjana ja ehkä vähän eri ikäryhmälle kohdennettuna. Myös ehdotettiin että voisi olla rinnallakin mutta aika paljon testiä pitäisi ajaa sitä ennen.

--Jani

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #103 : 20.11.2011 17:43 »
Asia selvä. Kiitos!

vpy

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #104 : 21.11.2011 11:30 »
"1.19 Männän mitan on oltava mittapiirustuksen mukainen (minimi 51.4 mm) [mittapiirustus päivitettävä, maksimi pois] Männän mittaus tehdään mikrometrillä."

Eikös Radnen vanha mitta ollut 51,4±0,1, uusi 51,5±0,1? Taitaa mennä vanhoja mäntiä vaihtoon?

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #105 : 21.11.2011 11:57 »
Lisäksi ulkopuolinen huomio, että 2-tahtiöljyä ei ole rajattu tarkemmin kuin yleisesti kaupan oleva 2T-öljy.
Markkinoilta nimittäin löytyypi kaikenlaisia litkuja, joista taas periaatteessa voi olla "hyötyä" esim. X-1R
Muissa sarjoissa vaikuttaisi menoveden liukastajan osalta olevan tiukempi kanta,
vaikka monella raksuilijalla varmaan onkin se ämmä siellä tankissa  ;)

Jani Malin

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 143
    • XON
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #106 : 21.11.2011 14:26 »
"1.19 Männän mitan on oltava mittapiirustuksen mukainen (minimi 51.4 mm) [mittapiirustus päivitettävä, maksimi pois] Männän mittaus tehdään mikrometrillä."

Eikös Radnen vanha mitta ollut 51,4±0,1, uusi 51,5±0,1? Taitaa mennä vanhoja mäntiä vaihtoon?

Mahdollisesti jokunen "kultainen" mäntä menee sitten vaihtoon. Voivoi, ehkä ne olisi ollut syytä uusia jo jokatapauksessa. Tuon rajan asettamisen tarkoituksena oli nimenomaan ehkäistä intoa viilata sitä mäntää asetettaen raja mahdollisimman lähelle mitä nykyään kaupasta ostettu uusi mäntä on. Niitä on tullut mittailtua sattuneesta syystä tässä loppusyksystä niin pitäisi olla aika hyvä otanta uusia ja vanhoja.

Lainaus käyttäjältä: vtuonone
Lisäksi ulkopuolinen huomio, että 2-tahtiöljyä ei ole rajattu tarkemmin kuin yleisesti kaupan oleva 2T-öljy.
Markkinoilta nimittäin löytyypi kaikenlaisia litkuja, joista taas periaatteessa voi olla "hyötyä" esim. X-1R
Muissa sarjoissa vaikuttaisi menoveden liukastajan osalta olevan tiukempi kanta,

Ämmällä taitaa tosiaan suurin osa ajaa ja on tyytyväisiä. En tiedä onko kukaan paljon kokeillut noita "tuned"-öljyjä ja onko niissä raksussa enemmän haittaa kun hyötyä. Jos on, niin ei ole ainakaan muille kertonut. Totakin voisi kyllä varmaan yhdistää ja sallia esim. vain AKK/CIK öljyt - tytyy ehkä ehdottaa ensi vuonna. Taisi kuitenkin tulla tavallista enemmän muutoksia tuon sarjan sääntöihin kun mitä on totuttu niin otetaan rauhallisesti...

vpy

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #107 : 21.11.2011 14:43 »
Onko samat sääntömuutokset uimassa xon cup:iin?

Jani Malin

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 143
    • XON
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #108 : 21.11.2011 17:11 »
Onko samat sääntömuutokset uimassa xon cup:iin?

Juu, näin on alustavasti sovittu.

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #109 : 21.11.2011 17:41 »
Zoomailin aikanikuluksi noita koneita ja kappas keskipakokytkimissäkin näyttää olevan ikäluokkien välillä eroa.
Ainakin välitassujen pituuksissa/leveyksissä. Liekkö jousissakin...
XON säännöt taitaa olla varautunut tuohon?(Kytkimen kiinniottokierrosluku)


awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #110 : 21.11.2011 18:07 »
Tuosta luistamisesta taida etua saada kuin paikaltaa lähdössä.

Sallikaa ihmeessä 11 -piikkinen kello myös narukäynnisteisille. Säästää rattaita hitailla radoilla. Sitä en tiedä onko tuolla väliä fosarin/xonin nykyisillä radoilla. Toinen ihmetyksen aihe on vapaa pääsuuttimen koko, varsinkin kun tuota ei voi edes WG10:ssä vaihtaa, kun vanhemmissa taas voi. Toisaalta sitten tulpat on melko tiukasti rajattu, vaikkei noita vaihtelemalla mitään etua saa. Oikeastaan prikoilta jäävä maksimi kierteen pituus riittäisi.

Yksi mistä voisi keskustella on kaasuläpä tyhjäkäyntireiän työstämisen salliminen. Se kun on räpätille oikeastaan liian pieni, eikä kone käy ilman kikkailua kunnolla tyhjäkäyntiä, jos alaruuvi on kulun kannalta sopivillaan.

Eivätpä nämä säännöt minua koske, mutta ihan vaan ehdotuksena. Muutokset näyttävät fiksuilta.
« Viimeksi muokattu: 21.11.2011 18:25 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #111 : 21.11.2011 18:22 »
Toisaalta sitten tulpat on melko tiukasti rajattu, vaikkei noita vaihtelemalla mitään etua saa.
Yksi noista poistetuista (BPM8Y) on sellainen, että kyllä sillä ainakin periaatteessa on saanut, koska vaikuttaa palotilaan pienentävästi rakenteensa takia.
(Tuollaista huhua ainakin pikku raksuilijat levitti ennen, kun ko tulppa siellä kiellettiin http://keskustelu.suomi24.fi/node/2681628)
Itse en moista tulppaa ole edes testannut, kun ei ole kuulunut OB:ssä sallituihin
« Viimeksi muokattu: 21.11.2011 22:39 kirjoittanut vtuonone »

TB-Racing

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #112 : 21.11.2011 18:26 »
mun mielest toi puhallinkopan sääntö on turhan tiukka
mulla mun koneissa on kaks pulttikiinnitys päältä
kestää paremmin.
molemmin puolin samanlainen kiinnitys
voin pistää kuvan myöhemmin
Terv: Tomppa B

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #113 : 21.11.2011 18:38 »
Tomppa ???

Jani Malin

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 143
    • XON
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #114 : 21.11.2011 18:58 »
mun mielest toi puhallinkopan sääntö on turhan tiukka
mulla mun koneissa on kaks pulttikiinnitys päältä
kestää paremmin.
molemmin puolin samanlainen kiinnitys
voin pistää kuvan myöhemmin
Terv: Tomppa B

Tarkoitus tuolle "ei saa lisätä reikiä" oli, että tuuletusta edistämään ei saa porailla lisää ilmanvaihtoa. Jos teet reiän mihin tulee pultti niin en näe että se olisi sääntöjen vastaista - ainakaan hengen. Ehkä siihen voisi jonkun sanan lisätä...

oldfart

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 98
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #115 : 30.11.2011 00:45 »
Kysymys kaikkitietäville.

Mikä on tällä hetkellä uusimpien "rakettimoottorien" sylinterimerkintä ja mitkä ovat viimeisimmät aikajärjestyksessä? Eikös "w" ollut 2009-mallissa?

Of :)

astro

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 443
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #116 : 30.11.2011 08:24 »
Kaikkitietävä en ole, mutta tällä hetkellä uusista paketeista tulee X-sylintereitä. Ne menee aakkosjärjestyksessä, eli edelliset on S,T,U,W ja nyt X. V:tä en ole nähnyt, liekö jätetty välistä ettei sekoitu U ja W-kirjainten kanssa.

Ihan tarkalleen vuosien mukaan nuo ei mene, osa pytyistä taitaa mennä välistä muihin kuin kartingmoottoreihin, joten joitain valusarjoja tulee markkinoille vähemmän. X on ollut jo aika kauan, taisi tulla yli vuosi sitten ekat.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2011 08:29 kirjoittanut astro »

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #117 : 30.11.2011 21:38 »
V:tä en ole nähnyt, liekö jätetty välistä ettei sekoitu U ja W-kirjainten kanssa.

Vai menikö ne V-oittajapytyt suoraan parempiin käsiin ohi massamyynnin ? ;) ...Vai oliko niitä vain se yks, se kuuluisa kultamuna, josta kaikki on kuullu mut kukaan ei tiä missä se menöö ? :)
Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

Kimi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 563
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #118 : 30.11.2011 22:15 »
Terv. Liikkuva Shikaani
Roomalainen sananlasku
"Vartti paskalla on kymppä radalla"

TA

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 256
Vs: Raket 120 sylinteri merkinnät!
« Vastaus #119 : 01.12.2011 08:17 »
Ilmoitelkaa sitten hyvissä ajoin etukäteen milloin on skabat. Pakko tulla todistamaan tapahtumaa.
 ;D
eksyvä ei tietä kysy


 

Team Laine Verkkokauppa