Kirjoittaja Aihe: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012  (Luettu 46887 kertaa)

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #30 : 29.08.2012 10:06 »
Eli oma ehdotukseni:

- 6 min aika-ajo
- LeMans tyyppinen lähtö
- 30 min ajoa, pakollisella 2 min pysähdyksellä joka tehtävä ennen 25 min täyttymistä
- 30 minuutin ajon jälkeen porukan kasaus ja 8 krs. sprintti.
- Sijoitukset ratkaistaisiin pistein (aika-ajo, kestävyysosia ja sprintti), jossa kuitenkin painotettaisiin 30 min ajoa.

Hyvä! Kannatan tätä formaattia...oikein hyvä ja monipuolisen mielenkiintoinen. Sprinttiin lähdetään siinä järjestyksessä
mikä on 30 min ajon jälkeen. Normaali lähtötapa sprinttiin...pistepainotus aika-ajo 25%, 30 minuutin veto 50% ja sprintti 25%.
Voittajan pitää olla tasaisen hyvä ja monipuolinen Wetomies. Eiköhän tämä ole tässä?

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #31 : 29.08.2012 10:07 »
(kroppa täris vielä 3 päivää sen jälkeen  ::) )
moottorin tärinästä vai kisan "jälkipuinnista" ;D

Krapula Lahden yöstä?  :D

astro

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 443
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #32 : 29.08.2012 11:09 »
Pääseekö muilla TAG-laitteilla ja saako pysähdyksessä vaihtaa kuskia huonompaan?

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #33 : 29.08.2012 12:18 »
Vain Parilla Leopard/X30-moottorien välinen kisa.

Mutta TAG-kunkku on Vihdissä 8-9.9, valitettavasti netistä ei löytynyt tietoa kumpana päivänä ajaa TAG:t!?!?

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #34 : 29.08.2012 12:45 »
Vain Parilla Leopard/X30-moottorien välinen kisa.

Mutta TAG-kunkku on Vihdissä 8-9.9, valitettavasti netistä ei löytynyt tietoa kumpana päivänä ajaa TAG:t!?!?

TAG Kunkku (+Formula A MM + KZ2 Kingi) lienee viimeisen tiedon mukaan Vihdissä 6.10.2012.
8. tai 9.9. normaali TAG Suomensarjan kisa. (kumpi päivä?) Samassa tapahtumassa KZ2:en
kerrasta poikki SM kisa.

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #35 : 29.08.2012 14:51 »
Lainaus
- 6 min aika-ajo
- LeMans tyyppinen lähtö
- 30 min ajoa, pakollisella 2 min pysähdyksellä joka tehtävä ennen 25 min täyttymistä
- 30 minuutin ajon jälkeen porukan kasaus ja 8 krs. sprintti.
- Sijoitukset ratkaistaisiin pistein (aika-ajo, kestävyysosia ja sprintti), jossa kuitenkin painotettaisiin 30 min ajoa.

Hyvä että on keskustelua. Tää ei olis ollenkaan huono formaatti ja vieläpä toteutettavissa. =)

Olisiko 30min ajon jälkeen 5min huolto ennen sprinttiä?

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #36 : 29.08.2012 22:57 »
(kroppa täris vielä 3 päivää sen jälkeen  ::) )
moottorin tärinästä vai kisan "jälkipuinnista" ;D

Krapula Lahden yöstä?  :D

Krapulatärinä oli jo ennen kisaa. (huh että sitä nuorena jaksoi..)
R120 tärylätkällä puolentoista tunnin ajorupeama tuntui kyllä jo nivelissä.
Homman Pitää Olla Hauskaa

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #37 : 30.08.2012 07:17 »
Olisiko 30min ajon jälkeen 5min huolto ennen sprinttiä?

Ruutulipun heiluttua, pari kierrosta hiljalleen masterin perässä porukka kasaan ja siitä samoilla vauhdeilla lähtö sprinttiin  ;)

Miehen ja auton tankkaustauko 5 minuuttia ennen sprinttiä. Voi muuten loppua löpö (miehestä ja autosta)... :-\

lasselaakso1

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 291
  • Kotirata: Pippo
  • Moottorimerkki: X30
  • Runkomerkki: Mad-Croc
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #38 : 30.08.2012 11:59 »
Lainaus
- 6 min aika-ajo
- LeMans tyyppinen lähtö
- 30 min ajoa, pakollisella 2 min pysähdyksellä joka tehtävä ennen 25 min täyttymistä
- 30 minuutin ajon jälkeen porukan kasaus ja 8 krs. sprintti.
- Sijoitukset ratkaistaisiin pistein (aika-ajo, kestävyysosia ja sprintti), jossa kuitenkin painotettaisiin 30 min ajoa.

Hyvä että on keskustelua. Tää ei olis ollenkaan huono formaatti ja vieläpä toteutettavissa. =)

Olisiko 30min ajon jälkeen 5min huolto ennen sprinttiä?

Huoltotauko on hyvä siinä lähtöjen välissä, mutta kuten tiedämme, ainakaan Leopardin startti ei kaksinen ole.. Eli jääkö le mans-tyyppisessä lähdössä ulkopuolista startteria käyttävät ns. viivalle?! Vai pistetäänkö kartit käymään etukäteen, ja avustajat pitävät ne aloillaan ennen kuskin hyppäämistä kyytiin?! ;D

astro

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 443
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #39 : 30.08.2012 12:06 »
Eikös nää oo "napista käyntiin"-autoja? Jos vaikka ulkopuolista startteria käyttävät saa käyttää apumiestä startteroimassa, ja käynnistys tapahtuu siten, että kuski painaa sormella apumiehen nenästä :D

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #40 : 30.08.2012 21:01 »
Lähtö joko napista käyntiin, tai sitten tosiaan on apumies startterin kanssa käynnistämässä autoa. Ennen kuin kuskin takalisto osuu penkin pohjaan, niin ei saa käynnistää, joten ollaan tasoissa nappivehkeiden kanssa.

Petri Pirkola

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 32
    • http://www.finnkart.com
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #41 : 03.09.2012 14:47 »
OLLI BROMAN AJOI X30 CHALLENGE 2012 -SARJAN VOITTOON!

Bromanin tasaisuus oli valttia. Olli ajoi kauden kaikki lähdöt maaliin, ollen huonoimmillaan 6. Toiseksi tullut Jussi Turtiainen hävisi Bromanille lopulta 19 pistettä. Kolmas oli Jouni Ahokas, 2 pistettä Turtiaiselle jääneenä. kaikkiaan 20 kuljettajaa ajoi tänä vuonna pisteille. Sarjan kolme parasta saavat lahjakortit (300 eur, 200 eur, 100 eur). Lahjakortit noudettava henkilökohtaisesti Juvanmalmilta ja ovat voimassa tämän vuoden loppuun.

Loppupisteet löydät täältä: www.leopardcup.fi

Kiitos kaikille sarjaan osallistuneille kuljettajille sekä Vihdin ja Lahden järjestäjille!!

-petri pirkola-

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #42 : 10.09.2012 21:15 »
Eli tehdään nyt virallinen tiedote kestävyysajosta.

Siis lauantaina 22.9. ajetaan Päijänne Cupin yhteydessä X30/Leopard -kestävyysajo. Homma alkaa noin klo 11:30 ohjaajakokouksella.

*Formaatti on ainakin 30min + 2kierrosta, sekä 8 kierroksen pikakisa päälle noin 5min kestävyysajon maaliintulosta. Näistä sitten ronklataan pisteet yhteen.
*Jos ajanotto on paikalla, niin pieni aika-ajokin onnistunee, Päijänne Cupin luokat kun ovat lähteneet kauden yhteispisteiden mukaisesti, tässä tapauksessa arvotaan mikäli aika-ajoa ei ole.
*Lähtöformaatti kestävyysajoon on Le Mans-tyyppinen ratkaisu, juoksumatka radan leveys eli 8m. Startterikuskit saavat toki pitää avustajaa valmiina lähdössä.
*Ennen 25min ajoaikaa pitää tehdä 2min mittainen varikkostoppi. Varikkostoppitarkastaja on paikalla ja 2min alituksista seuraa sakkoa.

Tarkempi ohjeistus ja torikokous paikan päällä. Osanottomaksu 20€.

Tarkoitus on lähinnä pitää hauskaa ja saada mukavasti porukkaa syyskylmille, meillä kun Lahdesta löytyy jo kymmenen kuskia. Olen myös luvannut paikallisen yllätyskirittäjän kisaan mukaan.

- Tomppa -

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #43 : 11.09.2012 15:34 »
Unohtui äskeisestä: Pyytäisin ennakko-ilmoittautumisia vaikkapa yksityisviestillä, jotta osataan varautua.
Sähköpostikin käy tomi (miuku) tttalja.fi

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #44 : 17.09.2012 09:03 »
Jos meinaatte tulla mukaan ajelemaan, niin pyytäisin niitä ilmoittautumisia em. ohjeiden mukaisesti mahdollisimman pikaisesti.

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #45 : 19.09.2012 13:06 »
Aikataulusta vielä sen verran, että klo 10 alkaa ilmoittautuminen ja katsastus. Noin 11:30 ohjaajakokous ja 12 harkat, sekä kisat perään. Noin klo 16 pitäisi olla valmista.

lasselaakso1

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 291
  • Kotirata: Pippo
  • Moottorimerkki: X30
  • Runkomerkki: Mad-Croc
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #46 : 22.09.2012 18:43 »
Kiitän omasta puolestani kaikkia osallistuneita, ja järjestelytoimikuntaa onnistuneesta ja SIISTISTÄ kisasta!! :D Ei tainnu montaa kolhua tulla kenellekään!!! Tää on mukavaa harrastustoimintaa ;D Mun mielestä oli pirun hienoa vetää vähän erilainen kisa, vaikka hänniltä sitä kattelinkin.. :P  Otetaan vuoden kuluttua uusiksi yhtä hyvällä meiningillä!!

 Lasse #72

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2013?
« Vastaus #47 : 08.03.2013 15:09 »
Tälläkin foorumilla (ja muuten) on huhuttu, että X30 Challengea ei enää ajettaisi 2013.
Voisiko joku virallisesti vahvistaa mikä on ko. sarjan kohtalo?
Jotta kuljettajat osaavat varautua tulevaan kesään...kiitos.

lasselaakso1

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 291
  • Kotirata: Pippo
  • Moottorimerkki: X30
  • Runkomerkki: Mad-Croc
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #48 : 08.03.2013 16:37 »
Tuonsuuntaisia huhuja liikkuu, ja ilmeisesti niissä on jotain perääkin :-X  Tapahtui mitä tahansa, niin onneksi Suomen aikuisharraste-sarjat eivät tuohon lopu ;D Ei kai se toinen Vihti-Lahti akselilla ajettava sarja ole sen huonompi jatkaa harraste-uraa..

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #49 : 08.03.2013 18:36 »
Hyvinkää meinas jäädä akselin keskeltä mainitsematta.  ;)
Homman Pitää Olla Hauskaa

lasselaakso1

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 291
  • Kotirata: Pippo
  • Moottorimerkki: X30
  • Runkomerkki: Mad-Croc
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #50 : 08.03.2013 19:35 »
Hyvinkää meinas jäädä akselin keskeltä mainitsematta.  ;)

Siitähän tulee "pyhä kolminaisuus"!!!! ;D

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #51 : 08.03.2013 20:22 »
Näin on.
Faktatietoa on että aikaisemmin x30 Challengea on pyörittänyt x30 moottorin valmistajan, eli IAME:n, maahantuoja Pirkola Ltd. Maahantuonti on siirtynyt Racing Service Jaatiselle alkuvuodesta.

Lasse Jaatisen kanssa ohimennen olen puhelimessa asiasta muutaman sanan vaihtanut, eikä hänellä ollut toistaiseksi intoa/resursseja jatkaa sarjan pyörittämistä. Periaatteessa olisi mahdollista jakaa x30/Leopard moottoreille omat pisteet TAG Suomensarjan sisällä, mutta tästä ei ole ollut vielä järjestäjän kanssa mitään puhetta.
Homman Pitää Olla Hauskaa

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #52 : 08.03.2013 22:51 »
Ei varmaan ole valtiosalaisuus enää, että Pirkola lopettaa sekä kilpakartingin että kauppansa. Siksi IAME on Jaatisella ja X30 sarjaa ei järjestetä.
Pala Suomen kartinghistoriaa poistuu markkinoilta. Sääli.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2013 22:55 kirjoittanut DSMarko »
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

Tomi Talja

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 252
    • www.tttalja.fi
  • Kotirata: Lahti & Lappeenranta
  • Moottorimerkki: Leopard
  • Runkomerkki: Energy Evo dumpster rescue edition
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #53 : 08.03.2013 23:44 »
Eikös tuo vaan kannattaisi ajaa kokonaisuudessaan TAG-sarjana? Iame-sukuista kalustoa on kuitenkin sen verran liikenteessä, että TAG-sarjastakin saataisiin ehkä kohtuullisen kokoinen nopea iltaharrastesarja.

lasselaakso1

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 291
  • Kotirata: Pippo
  • Moottorimerkki: X30
  • Runkomerkki: Mad-Croc
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #54 : 09.03.2013 00:06 »
Eikös tuo vaan kannattaisi ajaa kokonaisuudessaan TAG-sarjana? Iame-sukuista kalustoa on kuitenkin sen verran liikenteessä, että TAG-sarjastakin saataisiin ehkä kohtuullisen kokoinen nopea iltaharrastesarja.

Juuri näin, ja vielä mukaan "Outlaw-luokka" täytteeksi!!! Aikoinaan oli rata-sm sarjassakin ns. Special Saloon, jossa virittely oli aikas vapaata. 8)

Jarno_71

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 336
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #55 : 10.03.2013 14:37 »
Kiitos vastauksista, jotka vahvistivat puskaradiotiedot.
On reilua, että harrastajat tietää missä mennään näin ajokauden kynnyksellä.
Ja kiitos Pirkolalle (Isä ja Poika) tähän asti tekemästään työstä Suomalaisen kartingin hyväksi!
Kyllä meille aikuisharrastajille ajamista edelleen riittää, vaikka TAG Suomensarjassa tms.
Kevät saisi vaan jo pikkuhiljaa tulla! (-15 pakkasta ja puoli meträ lunta!)

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: SUOMEN X30 CHALLENGE 2012
« Vastaus #56 : 05.04.2013 13:07 »

TAG Suomensarjassa ajetaan x30 Challenge palkinnosta!

Racing Service Jaatinen palkitsee TAG luokassa Parilla moottoreilla kurvailevat kuljettajat X30 Challenge palkinnolla sarjan loppupisteiden mukaan.

Homman Pitää Olla Hauskaa


 

Team Laine Verkkokauppa