Kirjoittaja Aihe: RAKET 95 SUOMEEN  (Luettu 114042 kertaa)

Kimi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 563
Vs: RAKET 95 SUOMEEN
« Vastaus #150 : 07.08.2012 00:36 »
Moi,
Kysykää teidän lapsilta, jotka ajaa, mitä mieltä ovat R-95:sta.

Jos tämä on tapa saada enemmistö 8-13 vuotiaista  ajamaan samanlaisella kalustolla
yhteen luokkaan vuonna 2014 ja siitä eteenpäin, niin ratkaisu on oikea.

Tällä hetkellä hupeneva harrastajamäärä hajautuu useampaan moottoriluokkaan, ja kisat
ovat tynkätyyppisiä, joka vähentää innostusta lajiin. Peruutuksia osanottajapulasta jne.

Jos noissa moottoreissa on eroja, niin sillehän ei voi mitään. Kuten ei myöskään KF6 ja R85:n eroille.
Painoja voidaan aina muuttaa tarpeen mukaan kun kokemus moottoreista karttuu, ei se ole vaikeaa.

Ihan hirveän moni ei voi taata valmistavansa samanlaisia moottoreita 10v, mutta Radne voi.

Joku tonnin kustannus moottorista ei ole mitään, kun vertaa mitä tulee eteen kun siirrytään SM-luokkiin.
Terv. Liikkuva Shikaani
Roomalainen sananlasku
"Vartti paskalla on kymppä radalla"

Puhemies

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 19
Vs: RAKET 95 SUOMEEN
« Vastaus #151 : 16.08.2012 08:01 »
Joku aktiivi vois näppäillä Facebookkiin Raket 95 -ryhmän.

Kulkis ja jakautuis sitäkautta tieto varmasti paremmin.

Otso

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 118
  • Yamahassa kytkin???!!!
Vs: RAKET 95 SUOMEEN
« Vastaus #152 : 04.10.2012 12:36 »
Se on sitten R95 näemmä kelpuutettu Karnevaalisarjaan samaan lähtöön pikkulohkon kanssa jo ensi vuonna. ??? http://www.autourheilu.fi/34516.aspx

Pipossa CUP-kilpailun yhteydessä järjestetyssä keskustelutuokiossa AKK:n edustajat vielä vannoivat ettei kytkimellinen R95 tule koskaan Karnevaaleissa samaan lähtöön suoravedon kanssa. Vaan äkkiä nämä "ei koskaan" -päätökset näemmä muuttuvat. No toivottavasti tämä päätös takaa runsaan osallistujamäärän. Oikeastaan  tuo on muuten omalle kohdalle yksi lysti moottoreiden kulun suhteen, mutta kyllähän tuo melkoisen edun antaa pistejahdissa , kun pyörähtämisen jälkeen pääsee vielä jatkamaan kilpailua. No viisaampien tekemien ratkaisuden kanssa tässä eletään ja pääasia että viivalle riittää porukkaa.
"Odota kunnes näet Jumalan - sitten jarruta!"
Kevin Schwantz

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Vs: RAKET 95 SUOMEEN
« Vastaus #153 : 05.10.2012 20:07 »
Samoin kävi Yammun suhteen, sillä samaisessa tilaisuudessa tyrmättiin Yammun kytkin - ja yllätys, yllätys! Kuinkas kävikään, kytkintä kovasti Yammuun puuhataan!
Vauhti pidentää aikaa!

Otso

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 118
  • Yamahassa kytkin???!!!
Vs: RAKET 95 SUOMEEN
« Vastaus #154 : 05.10.2012 22:07 »
Ja nyt kun päästiin näihin sääntömuutoksiin, niin osaako joku kertoa miksi pikkurunko sallitaan ensivuonna raksuissa? Nyt kun yksimerkkimotteja on kaksi yhtäaikaa, niin pitääkö rungon pituuksissakin olla valinnanvaraa??? :D

Olisi oikeasti hieno kuulla tämän päätöksen kantava ajatus. Helpottaako tämä kadettikuskin siirtymistä raksuun, kun ei tarvi vaihtaa runkoa ja kohvi jää näin lehdelle soittelemaan? Nostaako tämä käytetyn kadettirungon hintatasoa lajia aloittaville, kun nyt niitä ei tulekkaan myytäväksi luokkaa vaihdettaessa entiseen tahtiin? Onko tuo nyt mukavaa kalustonhaalintaa ja lisätestausta raksutiimien suunnattoman suuriin budjetteihin, kun tuo pikkurunko on osoittautunut nopeammaksi kuin 1010?

Punaista lankaa etsien...
"Odota kunnes näet Jumalan - sitten jarruta!"
Kevin Schwantz

hmtp

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 0
Vs: RAKET 95 SUOMEEN
« Vastaus #155 : 05.10.2012 22:33 »
Mistä tällaista tietoa, Microssa 950 tai 1010 mutta eikö Raket 85/95 vaan 1010 ?
« Viimeksi muokattu: 05.10.2012 23:53 kirjoittanut hmtp »

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Vs: RAKET 95 SUOMEEN
« Vastaus #156 : 05.10.2012 22:51 »
Mistä tällaista tietoa, Microssa 900 tai 1010 mutta eikö Raket 85/95 vaan 1010 ?

Ovat nyt ehdottaneet pikkurunkoa myös raksuun. Tämä vain on merkki siitä, että paniikkinappulaa on painettu kun KF6 perusti oman sarjan - toki tämä vain oma arvaus vailla tietoa totuudesta.
Vauhti pidentää aikaa!

Otso

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 118
  • Yamahassa kytkin???!!!
Vs: RAKET 95 SUOMEEN
« Vastaus #157 : 05.10.2012 23:02 »
Mistä tällaista tietoa, Microssa 900 tai 1010 mutta eikö Raket 85/95 vaan 1010 ?

http://www.autourheilu.fi/33242.aspx
"Odota kunnes näet Jumalan - sitten jarruta!"
Kevin Schwantz

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: RAKET 95 SUOMEEN
« Vastaus #158 : 05.10.2012 23:48 »
Ennenkuin sääntökirja 2013 ilmestyy, on arvailua mitkä näistä esityksistä jää voimaan. Monta päätöstä on vielä julkaisematta .

Nyt voisi päätellä että Raket karnevaaleissa ajetaan 85/95 koneilla samassa lähdössä. Muissa kansallisissa varmaan samoin, tuskin riittää kuskeja eri lähtöihin. Runkopäätöksestä ei hallitus kommentoinut, joten se jäänee voimaan. Ts kaikissa pikkuluokissa on runko 950-101 (tai oikeastaan Cadetissahan se on vapaa). KF6 luokassa jotkut ajoi 950 rungolla mutta voittoja ajettiin molemmilla. Yleensä pienikokoisilla oli lyhyt runko, niin kuin se järkevältä tuntuukin.

Tuo Cadetin mukaanotto kansallisiin oli erikoinen esitys, olisiko vain minit/microt jääneet harrastajaluokaksi? No on niitä riittänyt alueellisenakin ihan hyvin kansallisissa kisoissa. http://www.autourheilu.fi/tiedotteet/hallituksenpaatokset/34516.aspx

KF6 nyk. Mini 60 SMK ajaa ihan samoissa kisoissa kuin Raksut, osa kisoista on Kartingliiton ylläpitämässä mestaruussarjassa. Ei siinä paniikkia pitäisi tulla AKK:lle eikä kisajärjestäjille. AKK tosin lopetti Challengen mutta ei luokkaa.
-petri-


 

Team Laine Verkkokauppa