Jouko Pärssinen täällä, painot Mini ja Raket luokissa ovat seuraavat Mikro mikä Suomessa on Mini 85 97 kg 95 105kg ja Mini mikä on Suomessa Raket 85 112kg 95 120kg.
Olen itse käynyt karmean taistelun Karting jaoston kanssa täällä keväällä 2011.Ensimmäinen tammikuuta kun sääntökirja pitäs olla valmis olivat painot edellä mainitut Raket luokassa, 17 huhtikuuta muutti Karting jaosto painon 95 115kg että kaikki jotka meinasivat ajaa 85lla 95 vastaan niin näiltä vedettiin matto alta.
Sain avukseni Kuninkaallisesta Teknisestä Korkeakoulusta ajoneuvo dynamiikka osastolta yhden professorin jonka poika ajaa kartinkia joka laski kuinka paljon painierot pitää olla että nämä kaksi moottoria saavat kilpailla "samoilla eväillä"
Radnelta saatiin kaksi toisistaan eroavaa moottoritehoa 9 hv ja 10 hv riippuen siitä keltä kysyttiin.Professori laski kuinka paljon pitää painoeroa olla jos massa 112kg kiihdytetään 15km/t vauhdista ja ajetaan 200m ja sulla on tehot Raket 85 tai 95.9 hv koneelle pitäisi pannaa 12 kg lisää ja 10 hv koneelle 23 kg.
Tämä koskee vaan massan siirtoa eteenpäin että nuo painot eivät tietysti ole realistiset kun tulee jarrutus ja kurvin ajo momentti mukaan.Me itse kavereiden kanssa hommailtiin täällä kotiradalla(lyhyt ja paljon kurveja lyhyt maalisuora) ja tultiin siihen tulokseen että kurvisella radalla paino ero pitäis olla jossain 15-16 kg välissä ja nopeilla radoilla ehkä 10-11 kg, meidän 85 ei hävinnyt vauhdissa yhtään mutta kurvista ulos tulo kiihdytyksessä ei ehkä vääntö riittänyt(tai kuski tai runkosäädöt tai joku muu mistä ei mitään tajuta)
Käytettyjä R95 löytyy seuraavasta nettiosoitteesta.Blocket > valitse lääni>kirjoita gokart >valitse Hela Sverige>sök
Terveisin kesäisestä Taalainmaasta Jouko ja Joakim
P.S Kauden päätteksi syyskokouksessa äänestettiin koko Kartingjaosto ulos ja ensimmäinen päätös minkä uusi jaosto teki oli muuttaa R95 paino takaisin 120 kg