Pitkästä aikaa tänne pitää vähän jatkaa tarinointia. Eli talven loppua odotellaan jo kuumeisesti, alkaa olla kalusto taas valmiina kovaan ajoon
Talven aikana on tullut vähän laitettua autoa muutenkin paremmaksi kuin mitä oli hankittaessa:
Pakoputki korjattu (kartio oli irronnut kokonaan :O )
Pakoputken kaikki kiinnitysjouset uusittu
Pakoputki maalattu
Imuvaimenninkotelo maalattu uudestaan
Imuvaimentimen imuletku uusittu (vanha oli halki)
Välitykset vaihdettu lyhyimpiin mahdollisiin (samalla ketjut linjattu, josko se rattaiden syönti nyt loppuis)
Halpa kiinalainen tunti/kierroslukumittari asennettu (signaali tulpanjohdosta)
Toinen sarja vanteita (nyt on 2 täyttä sarjaa ja kaikissa vanteissa nyt Mojot päällä, jonkin verran paremmat varmaan kun kiinalaiset kumit)
Toiset vanteet maalattu fluori oranssilla (sopii hyvin valkoisen auton kanssa)
Kaikkiin vanteisiin vaihdettu venttiilit
Tankin sisällä oleva bensaletku tehty uusiksi
Kaasarin kannen tiiviste vaihdettu (nyt ei vedä enää ilmaa bensaputkeen käydessä
Bensatankin ylivuotosäiliö hankittu ja asennettu
Rungosta maalattu kaikki kohdat mistä maalit lähteneet
Omatekoinen kartin kuljetuskärry/työkalukärry (saa vähän helpommin kaikki tavarat kerralla siirrettyä autosta radalle)
Mychron TG Light ajanottolaitteisto (ei vielä vastaanotinta laitettu autoon kiinni)
Siinäpä varmaan suunnilleen kaikki mitä talven aikana on tehty. Ei siis mitään suurta, mutta hyvin on talven saanut kulumaan kaikkia noita pieniä asioita tehden.. Kesällä on tarkoitus käydä ulkoiluttamassa autoa vähän myös Töysän radalla, missä siis huomattavasti pidempiä suoria kuin Lapua/Kauhajoella. Oon lukenut että olisi suotavaa noihin suoravetoisiin säätää kaasari niin että läppä jää vähän auki moottorijarrullakin, niin ei sitten niin helposti leikkaa kun suorien päässä kuitenkin nostetaan kaasu kokonaan pois. Säädettiin auto niin että käy n. 3300-4000rpm kuulostaako yhtään sopivalta? Sitten seuraava kysymys, eli nyt kun säädettiin kaasuvaijerista tuo "tyhjäkäynti", niin aina kun autolle antaa vähän kaasua niin kierrokset ei laske heti siihen asetettuun 3-4000rpm, vaan käy hetken aikaa vähän korkeammilla kierroksilla ja sitten laskee tuohon asetettuun lukemaan. Onko tuo normaalin kuuloista kun kaasuvaijerista on asetettu "tyhjäkäynti" ja kaasarissa ei siis itsesssään ole edes tyhjäkäyntitoimintoa, vai onko mahdollisesti joku imuvuoto jossain päin? Ilmaa ei ainakaan bensaletkuun kerry kun auto käy ja lähtee hyvin käyntiin
Toinen ongelma on edelleen nuo jarrut. Kuuluuko noiden karttien jarrujen olla sellaiset että ne kestää painaa vaikka täydellä voimalla jarrupoljinta, niin ettei nesteet pääse väärälle puolelle pääsylinterin mäntää? Jarrut toimi kyllä viime vuonnakin hyvin, mutta poljinta ei saa hullun lailla runnoa, muuten kertyy putkiin ilmaa ja jarrutuntuma katoaa. Myöskin viime vuonna hankittu Ven pääsylinteri tihkuu nestettä männän väärälle puolelle. Onko pääsylkkä huollon tarpeessa, vai mikä tuota vaivaa, en nyt oikein usko että tuossa pääsylinterissä pitäisi mitään vikaa vielä olla. Myöskin tuo ongelma on ollut läsnä siitä asti kun tuo sylinteri ostettiin ja siltikin jarrut on normaalikäytössä pysyneet ja olleet tehokkaat