Kirjoittaja Aihe: Ketjujen pituus  (Luettu 5981 kertaa)

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Ketjujen pituus
« : 13.07.2012 19:54 »
Tuossa on mietitty että mitkä olisivat sopivan mittaiset ketjut mihinkäkin, niin tuli tehtyä pieni apuohjelma (ulkomaista koodia soveltaen). Eli käykää testaamassa ja saa kommentoida jos meni jokin laskukaava pieleen.
Ohjelmaa on tehty sellaiset pyöristykset että ketjun pitäisi aina riittää annetuilla arvoilla. Desimaalit on siis jätetty tarkoituksella lopputuloksesta pois.

Apuohjelma löytyy tuolta http://shop.teamlaine.fi/index.php?main_page=index&cPath=1_413
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

TJF

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 185
    • http://www.msf-fk-team.com
Vs: Ketjujen pituus
« Vastaus #1 : 13.07.2012 20:33 »
Tämä taatusti tuli tarpeeseen moneen aloittelevaan /olevaan teamiin.Hienoa tätä lisää. :D :D :D :D :D :D :D

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Ketjujen pituus
« Vastaus #2 : 13.07.2012 23:56 »
 :D
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Ketjujen pituus
« Vastaus #3 : 14.07.2012 10:02 »
Tulee myös tarpeeseen jos moottori tai runko vaihtuu erilaiseen... Hyvä apuväline, joskus on tullut vastaan jossain muuallakin.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2012 10:05 kirjoittanut awi »
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

timjoo

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 36
Vs: Ketjujen pituus
« Vastaus #4 : 14.07.2012 11:27 »
Onko sillä merkitystä, yrittääkö käyttää mahdollisimman lyhyttä vai pitkää ketjua?

Kyselen siksi, koska allekirjoittaneelle väitettiin että parasta olisi aina ottaa niin pitkä ketju kuin mahdollista. Itse kun olen tyytyväisenä ottanut sellaisen ketjun että säätövara on yleensä siinä alkupäässä eli siitä lyhyemmästä päästä koska olen ollut sitä mieltä että ketjun pituudella tuskin on merkitystä.

t.Masa

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Ketjujen pituus
« Vastaus #5 : 14.07.2012 12:28 »
Onko sillä merkitystä, yrittääkö käyttää mahdollisimman lyhyttä vai pitkää ketjua?

Kyselen siksi, koska allekirjoittaneelle väitettiin että parasta olisi aina ottaa niin pitkä ketju kuin mahdollista. Itse kun olen tyytyväisenä ottanut sellaisen ketjun että säätövara on yleensä siinä alkupäässä eli siitä lyhyemmästä päästä koska olen ollut sitä mieltä että ketjun pituudella tuskin on merkitystä.

t.Masa
Aika marginaalisista eroista puhutaan, mutta kyllähän se pitempi ketju kuluu hieman vähemmän yhtä lenkkiä kohden. Toisaalta pidemmässä ketjussa tulee sivuttaisliikettä enemmän, joten hyöty jäänee aika pieneksi.
Voihan sitä myöskin ajatella sen kautta että pidemmällä ketjulla koneen paikkaa saadaan edemmäksi eli painojakaumaa muutettua. Mutta kuten todettua, puhutaan niin pienistä asioista että harrastajan ei ainakaan kannata päätään asialla kauaa vaivata.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: Ketjujen pituus
« Vastaus #6 : 14.07.2012 12:47 »
Lisäksi monet ketjusuojat rajoittaa entisestään mahdollisuutta valita eri mittaista ketjua.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2012 12:49 kirjoittanut vtuonone »


 

Team Laine Verkkokauppa