Vielä lisää: Öljyn imeytysmatto (saa valmista oikean kokoista valmiissa pussissa esim. motonet), monet radat vaatii auton alle varikkopaikalle öljyä läpäisettömän alustan (helpottaa muutenkin kun rupee kiireessä mutterit sinkoilemaan
, painoja kannattaa olla esim. 2 kpl 0,5kg ylimääräisiä valmiiksi penkkiin katsottuna mukana, kun nuo kisapaikan vaa't on yksilöitä.... puntteja saa valmiina karttikauppiailta ja samaan pakettiin pultit/aluslevyt.
Kuskille varusteet kuntoon ja näin syksymmällä pipoa, lämmittelyhanskaa, vaihtovaatetta mukaan (voi muuten hermo palaa...nimimerkki kokemusta on).
Autoon voi olla hyvinkin niukka tai laaja setti. Sateita sattuu ja sadepyörät kyllä kannattaa investoida jos kisoihin menee (märkää rataa ei pidä säikähtää ja kuskin on hyvä alusta asti päästä radalle muiden mukana samoilla renkailla kuin muutkin). Ei oikein ymmärrys kuskilla riitä, kun muut painuu radalle ja itse kököttää vallilla. Kuskille käy perus sadevaatteet, muovikassista ja maalarinteipistä lapikkaaseen... ja sitä rataa (tyylipisteet ei anna yhtään lisää nopeutta).
Rattaita ja ketjuja siten että vieraammasta radasta pääsee jyvälle ja ajorytmi löytyy. Siitä sitten välitystä isommaksi kun rata tulee tutuksi.
Ja radalla kyllä kannattaa asioista kysellä....