Kirjoittaja Aihe: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?  (Luettu 21450 kertaa)

U. Turhapuro

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 40
Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« : 04.09.2012 21:04 »
Mikä olisi hyvä valinta ekaksi autoksi? Ikää 30 ja kokemusta kilpa-autoista lähinnä rallipuolelta. Tarkoituksena ajaa omaksi iloksi ja kun on opittu perusasiat niin pitää kokeilla joku harrastekisa.

Käytetty vai uusi? Jos käytetty, niin miten vanha on vielä toimiva rungon suhteen?

Kaikki vinkit kelpaa, jotta ei tarvitse kantapäänkautta opetella kaikkea.

Ensi kevääksi auto tarkoitus laittaa

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #1 : 04.09.2012 21:35 »
Ostat birel tiimiltä vuoden tai kaks vanhan rungon ja sit joltain jälleenmyyjältä uuden raket 120 moottorin joka avataan uutuuttaan ja tehdään taikatemput muutamalle sisällä olevalle osalle ja kokenut kaveri säätää sulle kaasarin samalla. Tällä tavalla saat loppu harraste urallesi auton johon riittää kerran vuodessa jonkin asteinen remontti.

Itse tein tällä tavalla miinus toi viritys. Birelin runko toimi aivan helvetin hyvin tossa luokassa varsinkin ku seuratoverin poika oli notkistanut sitä KF3 luokassa. Moottori taas tarjoaa ihan sopivasti vauhtia. Ja kyseiselle moottorille on tarjolla joka radalla varmaankin jotain kilpailutoimintaa
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

astro

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 443
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #2 : 05.09.2012 00:15 »
Just mitä rämis sano. Muutkin runkomerkit käy, mut toi on erittäin hyvä ehdotus.

T1mo

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 134
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #3 : 05.09.2012 11:27 »
Jep alkuun passeli just joku muutaman vuoden käytetty runko. Näille r120 mosille löytyy aika paljon näitä harrastesarjoja: Xoncup, oldboys, töysä kartking, pirkanmaan fossiilisarja, keimola fk:n fossiilisarja, oulun fossiilisarja ja tais joku tunninkisa hommakin pyöriä jossain. Toinen vaihtoehto on sitten tag luokan kalusto, missä on enemmän ruutia kun raketissa. Näiden kisoista en niinkään tiedä, kun en ole perehtynyt, mutta joku viisaampi voi varmaan valaista.

U. Turhapuro

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 40
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #4 : 05.09.2012 21:14 »
Raket 120 voisi olla hyvä opetella ajamaan kaasu pohjassa ja opetella säädöt.
Minkälainen on Rotax Max?
Ongelmana on että Kainuun seudulla ei ole juuri kartingkulttuuria joten ei ole paljon tuttuja jotka oikeasti tietää asioista.

Miksi uusi Raket 120 pitää heti avata? Ja mitä sille pitää tehdä. Riittääkö Raket 120 teho miten kauaa vai pitääkö ekan kesän jälkeen miettiä tehokkaampi kone?

tripla j racing

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 343
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #5 : 05.09.2012 21:28 »
Raket 120 voisi olla hyvä opetella ajamaan kaasu pohjassa ja opetella säädöt.
Minkälainen on Rotax Max?
Ongelmana on että Kainuun seudulla ei ole juuri kartingkulttuuria joten ei ole paljon tuttuja jotka oikeasti tietää asioista.

Miksi uusi Raket 120 pitää heti avata? Ja mitä sille pitää tehdä. Riittääkö Raket 120 teho miten kauaa vai pitääkö ekan kesän jälkeen miettiä tehokkaampi kone?

ite aloitin edellissyksynä, juurikin raket 120:llä...halpa ostaa, halpa ajaa...muttei mene mihinkään ja tärisee niin ettei henkeä saa ;D
tuolla uutena avaamisella juuri vähennetään tuota ominaistärinää, muttei sitä pois saa... :)
ajoin pari kertaa kyseisellä laitteella, muttei ollut mua varten...ostin uuden rotax maxin, jolla ei tarvi kuin ajaa...startista käyntiin ja menoksi...maksaa hiukan enenpi ylläpitää ketjujen jarrujen renkaiden yms. osalta, mutta vauhti riittää ja toimii ;D
koneita on paljon käytettynä tarjolla, ja huollettu peli toimii aina...mutta ehkä ensi innostukseen ei kannata heti uusia pelejä hankkia, merkistä riippumatta...käyetyistä kun yleensä saa myydessä sen, minkä on maksanutkin :)
pari sekuntia liikaa...:D

SeppoS

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 123
    • http://www.nixuracingteam.net
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #6 : 05.09.2012 22:05 »
Moottorin valinta:

Tee päätös moottorista sen mukaan millä radalla tulet eniten ajamaan, sen mukaan millä moottorilla pyörii siellä kilpailusarja.
Tietysti on tärkeää ajaa, ajaa ja ajaa, mutta eniten kehityt kun menet heti kilpailuihin mukaan. Ja se endorfiiniruiske...
Ja tietotaitokin lisääntyy seurassa paremmin kuin yksin pyörimällä radalla.

Jos se on Oulu, täältä tietoa OFK:n aikuiskartingista, siellä taidetaan ajaa sekä R120 sekä Rotax Max
http://aikuiskarting.oulunfk.net/
Molemmissa sarjoissa näytti olevan aika samanverran osanottajia pikaisella vertailulla.

Rotax Max on 125cc, 29 hv, vesijäähdytteinen, sähköstartti. Erittäin huoltovapaa, huollatat talvella, kesällä ajat ;)
Lisätietoa maahantuojan sivuilta Rotax Max -moottorista ja kansallisesta sarjasta Rotax Max
http://www.mpt-racing.fi/rmc.htm
Poiminta tuolta sivulta
Lainaus
Sarjaa ajetaan jo yli 60:ssa maassa, kautta maailman. Sarja onkin ylivoimaisesti maailman suosituin ja laajimmalle levinnyt karting sarja.

Tuon Rotax Max Challengen sekä Oulun aikuiskartingsarjan lisäksi pääasiassa Etelä-Suomeen keskittyvä TAG Suomensarja
TAG Suomensarjasta löydät tietoa
http://ninar.fi/8
sekä
https://www.facebook.com/pages/TaG-Suomensarja/135589223224836

Kuten muutkin, suosittelen alkuun käytettyä, mutta suoraa ja vähän ajetua runkoa.
Hinnat yhden vuoden ajetuilla keskimäärin 1200-1600 euroa.
Käytetyt Rotax Max moottorit n. 1400-1600 e (jos aiot ajaa Rotax Max Challenge, huomioi ostoksessa, että mukana ID-kortti ja uudempi hyväksytty kytkin sekä ilmansuodatinkotelo, jotka oli koneissa alkaen vm2009).
Uusi Rotax Max -moottori 2 529,00 €.

Huomioi autoa hankkiessa, että mitä saat muuta mukaan, auton lisäksi tarvitset mm. toisen sarjan kuivankelin vanteita (eli kun renkaat loppuu radalla, ei tarvitse ähistä radalla vaihtaa), mahdolliset saderenkaiden vanteet, ajotietokoneen (uusien hinnat alkaen 350 e), rengastyökalun, rengaspainemittarin, jne...
Jos löydät jonkun lopettavan, osta kaikki pois, yleensä hinta kohdillaan ;)

Esimerkki esim. Rotax Max luokan autosta
http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,11895.0.html
http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,11964.0.html
http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,10813.0.html

Mieti runko-merkkiä valittaessa:

Onko hyötyä ostaa merkki, jota lähialueen kauppias edustaa, tosin posti- ja matkahuoltokin tuo osia parissa päivässä
Parasta olisi ostaa aloittelijan merkki, jolla "kotiradalla" ajetaan paljon, saat vinkkejä ja voit "matkia" toisten runkosäätöjä.

Eli jos Oulu on se paikka, Oulussa kauppiaita on
http://www.prospeedfinland.com/
(runkomerkki BRM)
http://www.speedfun.fi/
(runkomerkki RK)

Muita Rotax Max:ssa suosittujen runkomerkkien kauppiaita on
http://www.mpt-racing.fi
(runkomerkki Tony Kart)
http://nrg-motorsport.com/
(runkomerkit Energy ja Formula-K)

zambo76

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 59
  • Kotirata: Paimio/Turku
  • Moottorimerkki: Raket 120
  • Runkomerkki: CRG
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #7 : 06.09.2012 08:40 »
Jepulis!
Paljon se on kiinni mitä harrastuksesta hakee,onko se vaan hauskanpitoa radalla vaiko tosimielistä kilvanajoa.
Itse hommasin Raket 120 juuri siitä syystä että amatöörin on helppo ajaa kun tehoa ei niin hirveästi ole,kuitenkin sen verran että jaksaa allekirjottanutta liikuttaa ja toinen syy on moottori on suht huoltovapaa verrattuna moniin muihin moottoreihin.
Myös kun saa hieman kierroksia alle ja hommasta jotain tolkkua voipi siirtyä astetta järeenpään koneeseen!
Mutta noita mielipiteitähän on joka lähtöön!
Let´s hit the pedal to the metal....

THä

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #8 : 18.03.2013 16:27 »
Mites nuo KF3 koneet harrastekäyttöön? Tuntuisi olevan tarjontaa hyvin ja edullisesti. Kaiken järjen mukaan tehoiltaan ja kierroksiltaan rajoitetuissa vehkeissä ei pitäisi kovin tiuhat olla huoltovälitkään jos täysitehoisillakin pystytään ajamaan. Tietty mihinkään kisatouhuihin ei taitaisi olla asiaa, mutta olisi ilmeisesti helppo kiristää tehoiltaan vastaamaan TAGeja, jolloin epävirallisesti saa hyvää kisaa aikaiseksi. Vai miten KF3/TAG renkaat on, tasaako nuo tehoeroa?

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #9 : 18.03.2013 17:47 »
Mites nuo KF3 koneet harrastekäyttöön? Tietty mihinkään kisatouhuihin ei taitaisi olla asiaa, mutta olisi ilmeisesti helppo kiristää tehoiltaan vastaamaan TAGeja, jolloin epävirallisesti saa hyvää kisaa aikaiseksi. Vai miten KF3/TAG renkaat on, tasaako nuo tehoeroa?
Saatahan sä harrastekäytössä ajaa millä renkailla haluat. En nyt varma ole, mutta tuskin noi KF renkaat ainakaan hitaammat on kuin TAG:ssa.
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #10 : 18.03.2013 17:57 »
KF:n Brikkarit on aika reilusti pitävämmät kuin TAG:issa käytetty Maxxis.
Jos kaverin kanssa ajelee niin renkaita parempi tasoitus syntyy painoilla. Voi menaan kaverisopu kärsiä jos toisella auto pysähtyy suoranpäässä 4m nopeammin. :P Takana tuleva ei vaan voi mitään ja sitten taas selitellään et "kyllä se ihan puhdas vahinko", kun neljännen kerran pukkaat kaverin lepikkoon.
KF konetta harrastekäyttöön hankkiessa kannattaa varautua siihen että varaosien saatavuus voi lopahtaa jossain vaiheessa totaalisesti.
Homman Pitää Olla Hauskaa

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #11 : 18.03.2013 18:05 »
Saahan vanhoja KFiä halvalla, mutta kuten edeltäjä sanoi, varaosia saa muutaman vuoden ja sitten pitää ruveta hakemaan vanhaa varastoa tai modifoimaan. Esimerkiksi johtosarjoja ei kaikkiin saa enää. Ei niitä oikeesti ole myöskään tehty tai ajateltu harrasteajoon vaan raakaan kisakäyttöön max. vuodeksi-pariksi, sen jälkeen tulee uutta versiota ja vanhat dumpataan.

KF Brikkari on radasta riippuen 2+ sekuntia nopeampi kuin esimerkiksi Mojo D1, mutta loppuu myös paljon nopeammin.

"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

THä

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #12 : 18.03.2013 20:57 »
Kiitokset tiedoista ja vinkeistä. Vaikea verrata eroja kun en ole löytänyt samalta päivältä aikoja ja kisojen välillä näyttäisi kierroksissa olevan eroa paljonkin. Sen verran noita KF:iä katselin, että nytkin näyttäisi olevan myyntipuolella "kolme konetta tonnilla" ja mäntiä näytti löytyvän noihin uutenakin. Joten kerran kauteen tai kahteen mäntä, ja jos tulee isompi poksaus, niin kone vaihtoon? Pääoma- ja huoltokulut ei päätä huimaisi. Voihan nuo halvat varmaan täysiä pommejakin olla, mutta voisi toisaalta mennä harrastekäytössä kauankin? Normi kulutusosia ei kuitenkaan mitään konespesifisiä ole? Läppiäkin saa ihan metritavarana.

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #13 : 18.03.2013 21:10 »
Tuskimpa tuo tonnin konesatsi ihan pommi on.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #14 : 18.03.2013 21:15 »
Vaan ei ole oikeen porukkaa jonka kanssa KF3 koneilla voisi ajella. Eniten kavereita on R120 sarjassa ja sitten Tageissa. Vakavammat harrastajat on sitten Rotaxin RMC:ssä. Aika äkkiä kyllästyy ajamaan kelloa vastaan.

KF3 koneissa saattaa olla erikoisosia. Meillä on osina yksi VKR, kun sopiva neulalaakeria tasapainorattaisiin ei meinannut löytyä (no nyttemin löytyi yhden mosamiehen miljoonalaatikosta). Mutta tuo hankittiinkin jääkartinkiin, ei vaan kestänyt kuin yhden reenin.
-petri-

THä

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #15 : 18.03.2013 21:51 »
Kilpatouhuista jäisi tosiaan ulos, mutta voisi ensin harjoitella aikansa ja katsoa kiinnostuuko enempi.

En näistä oikein tiedä, mutta jollei "suoravetoisessa" tasapainoakselilla ole kummempaa voimaa välittävää funktiota, niin akseli hilppeineen pois ja mahdollinen voitelun tulppaus? Jäällä ei taida kukaan kysellä tuon limpun perään. Joskus vähän vastaavia tehty pienen kevennyksen ja yhden vikapaikan eliminoimisen takia.

Täytyy nyt seurailla ja miettiä rauhassa. Tietää nyt kuitenkin suurinpiirtein mihin sitä kätensä sotkisi.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2013 21:54 kirjoittanut THä »

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #16 : 19.03.2013 07:31 »
Sinuna kyttäisin kunnes tulee kaupan sopivan hintainen Rotax Max tai junnu jos sen teho piisaa. Siihen saa taatusti helposti osia, konekanta on iso, hinnat jokseenkin siedettäviä ja huollontarve kohtuullinen. Pääset helpoimmalla.

Toki jos oot kätevä ja tykkäät soveltaa, ota vaikka VKR, saat haastetta eikä ole kalliita enää. Tulee jäämään harvinaiseksi koneeksi jolla on aikanaan varmasti historic-erikoisuusarvoa  :)
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

jirka

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 5
  • Kotirata: kauhajoki
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #17 : 27.03.2013 06:44 »
Peesataan samaa ketjua... Eli kesäksi hankinnassa ensimmäinen auto. Moottori tulee rotax mutta ns "normi" vai dd2 ? Nyt tarjoaa vinkkejä. Sen verran laiska oon että uuden paketin ostan. Rungoissa ei mun mielestä oo suuria eroja hinnassa mutta yksi myyjä lupasi "telttapaikan" kesäksi. Eli millaista porukkaa varikolla majailee että saako apuja jos pyytää ja kyselee vai pakerretaanko yksin koko kesä :D kokemusta on koppi auto puolelta muttei kartista yhtään. Ai juu ja ikää pian se 40 :P

gdr

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #18 : 27.03.2013 07:22 »
Normi Maxista on helpompi päästä myöhemmin eroon, vaihteellisessa taas toisaalta ehkä hienompi fiilis ajaa.
Sitten jos olet ajatellu kilpailla niin kannattaa miettiä, meneekö kummassaluokassa paremmin painoihin.
Meiltäkin saa rungon lisäksi harjoittelukavereita ja telttapaikan rotax max kisoihin.

jirka

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 5
  • Kotirata: kauhajoki
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #19 : 27.03.2013 08:02 »
no omaa painoa 90... Näin mullekkin kerrottiin et normi rotaxi mutta mutta :D kyllä tarkotus ois kisaakin ajaa. Harraste mielessä yksin ajellen tuskin kauaa jaksaa sotkas kiertää.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #20 : 27.03.2013 09:34 »
no omaa painoa 90... Näin mullekkin kerrottiin et normi rotaxi mutta mutta :D kyllä tarkotus ois kisaakin ajaa. Harraste mielessä yksin ajellen tuskin kauaa jaksaa sotkas kiertää.
Rotax Max ja Rotax Max DD2 -luokissa molemmissa minimipaino on 173kg, mutta DD2 painaa hieman enemmän. Vastaavasti siinä on ne kaksi vaihdetta ja enemmän tehoa, joten sen suhteen on ihan itsestä kiinni kumman valitsee.

Jos taas jälleenmyyntihintaa miettii, niin tavallisissa Maxeissa hinta varmasti putoaa nopeammin, kun niitä tulee myyntiin paljon enemmän.

Rotaxeja alkaa olla sen verran hyvin ympäri Suomea että aika hyvällä todennäköisyydella sellaisia treeneissäkin vastaan tulee, ainakin täällä suunnalla. Faktaa saadaan tämän kauden jälkeen kun saadaan radalta ajoneuvokohtainen kirjanpito.

Kisatapahtumat ovat aina oma juttunsa eikä vielä ole tullut yhtään kisaa vastaan jossa ei olisi tarvittaessa apua saanut ja kavereitahan nyt tulee niissä käymällä ihan luonnostaan. Toivotaan kuitenkin että Rotax pysyy edelleen harrastajaluokkana eikä noista "telttapaikoista" tule niitä SM:stä tuttuja tiimipaikkoja joissa tunnelta on joskus kaikkea muuta kuin leppoisa. Karting on kuitenkin mukava harrastus jota ei saa ottaa liian vakavasti oli se taso mikä hyvänsä.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

gdr

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #21 : 27.03.2013 10:19 »
Joo max master luokassa kuski saa varmaan painaa n. 80 kg mennäkseen painoihin, dd2:ssa hiukan vähemmän mut vaihteet helpottaa hiukan jos isoluisempi kuljettaja, niinkuin tuolla toisessa keskustelussa nätisti asia ilmoitettiin  ::).
DD2 jälleenmyyntihita onkin nimenomaan se ongelma, liian kallis, kukaan ei oikein osta käytettyjä.
Osallistujiakin DD2:ssa on vielä aika vähän.
Rotax kilpailussa taitaa jo yli puolet kuskeista ajaa jostain "telttapaikasta", osa omilla vehkeillä, osa vuokra kalustolla, osalle tulee jopa mosat ulkomailta.
"Telttapaikat" tarkoittaa rotaxissa kivaa yhdessä tekemistä ja olemista.
Mutta joka tapauksessa siellä on kivaa, tervetuloa mukaan.

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #22 : 27.03.2013 10:34 »
Rotax kilpailussa taitaa jo yli puolet kuskeista ajaa jostain "telttapaikasta", osa omilla vehkeillä, osa vuokra kalustolla, osalle tulee jopa mosat ulkomailta.
Tässä kohtaa kannattaa kyllä kysyä että miksi noita koneita pitäisi ulkomailta saakka kuskata? Koneet ovat blommattuja ja osat tarkasti sääntöjen määräämiä. Toisaalta osaamista löytyy kotimaastakin ihan riittävästi sille mitä sääntöjen puitteissa on mahdollista tehdä. Vai pitikö tuo lukea niin että kaikkihan ne Rotaxit tehdään muualla kuin Suomessa.  ;)
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

jirka

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 5
  • Kotirata: kauhajoki
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #23 : 27.03.2013 11:34 »
Niin tarkoitin tuolla teltta paikalla sitä teknistä osaamista. Auton säätämiseen yms. Jos sitä ite yrittää tahkota ja häviää 5sekkaa kierros niin se suurikin into saa äkkiä kolauksen :D

gdr

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #24 : 27.03.2013 11:48 »
Juuri siinä mielessä telttapaikat on hyviä, ei tartte kaikkien tehdä samoja virheitä.
Telttapaikat ei tarvitse olla kauppiaiden eikä ammatti teamien, sieltä löytyy myös muita porukoita jotka tekee yhdessä hommia.
Moottoreista vielä sen verran et ulkoa on kyllä mahdollista saada aikapaljonkin nopeampia mosia, tuskin niitä sieltä pelkän korkeamman hinnan takia raahataan :-[

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #25 : 27.03.2013 12:46 »
Moottoreista vielä sen verran et ulkoa on kyllä mahdollista saada aikapaljonkin nopeampia mosia, tuskin niitä sieltä pelkän korkeamman hinnan takia raahataan :-[
Kerrohan vielä miksi ne moottorit ovat nopeampia kuin mitä Suomessa tehdyt? Tiedän että Suomessa osataan tehdä nopeita moottoreita, joten niin kauan kuin mennään sääntöjen puitteissa niin Suomessa fiksattu kone saadaan varmasti yhtä nopeaksi. Ja jos joku väittää jotain konetta nopeammaksi, niin pistetään se penkkiin ja katsotaan onko se todellisuudessa nopeampi kuin mitä itse saadaan aikaan. Kone pitää olla siis rungossa kiinni ja auto rullilla, jotta saadaan kokonaisuus esiin.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

tripla j racing

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 343
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #26 : 27.03.2013 17:39 »
Juuri siinä mielessä telttapaikat on hyviä, ei tartte kaikkien tehdä samoja virheitä.
Telttapaikat ei tarvitse olla kauppiaiden eikä ammatti teamien, sieltä löytyy myös muita porukoita jotka tekee yhdessä hommia.
Moottoreista vielä sen verran et ulkoa on kyllä mahdollista saada aikapaljonkin nopeampia mosia, tuskin niitä sieltä pelkän korkeamman hinnan takia raahataan :-[

niillä nopeilla ulkomaankoneilla ei vaan saa ajaa ainakaan RMC:n kisoissa...
pari sekuntia liikaa...:D

gdr

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #27 : 28.03.2013 07:09 »
On niillä ainakin tähänsaakka saanu ajaa, kysyin asiaa sarjan vetäjältä joskus kun kiinnosti itseäkin ottaa moinen kokeeksi, ei siihen ollut mitään estettä.

tripla j racing

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 343
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #28 : 28.03.2013 08:52 »
On niillä ainakin tähänsaakka saanu ajaa, kysyin asiaa sarjan vetäjältä joskus kun kiinnosti itseäkin ottaa moinen kokeeksi, ei siihen ollut mitään estettä.

se on sitten eri asia... :) säännöissä sanotaan jotenkin niin että, virallisen maahantuojan leimalla varustettu ID_kortti vaaditaan...leimaako MPT RACING sitten sen uitetun koneen...kai sitten :P
pari sekuntia liikaa...:D

lasselaakso1

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 291
  • Kotirata: Pippo
  • Moottorimerkki: X30
  • Runkomerkki: Mad-Croc
Vs: Mikä auto ensimmäiseksi autoksi?
« Vastaus #29 : 28.03.2013 10:51 »
On niillä ainakin tähänsaakka saanu ajaa, kysyin asiaa sarjan vetäjältä joskus kun kiinnosti itseäkin ottaa moinen kokeeksi, ei siihen ollut mitään estettä.

se on sitten eri asia... :) säännöissä sanotaan jotenkin niin että, virallisen maahantuojan leimalla varustettu ID_kortti vaaditaan...leimaako MPT RACING sitten sen uitetun koneen...kai sitten :P
Suunnittelin viime vuoden lopulla hommaavani max-pytyn Ruotsista, ja kyselin asiasta Mpt-Racingiltä. Pytty olisi pitänyt tarkistuttaa Mpt-Racingilla, jolloin sen laillisuus olisi selvinnyt. Tämän jälkeen maahantuoja olisi leimannut pytyn jolloin se olisi ollut Suomen Rmc-sääntöjen mukainen. Suomessa myydyistä moottoreista ja sylintereistä maahantuojalla on sarjanumerot tallessa, eli uuden id-kortin saa niihin suoraan.


 

Team Laine Verkkokauppa