Samanlaisia kokemuksia oli tuosta raksun kannen lämmön mittauksesta, anturi hajosi usein. Lopulta loppui rahojen haaskaus ja rikkinäiset anturit lensi nurkkaan. Lämpö myös muuttui hitaasti, jolloin kuski haki jatkuvasti väärällä ruuvilla "optimi" lämpötilaa, sillä aikaa kaverit ajoi karkuun. Toisaalta mikä sen oikea kannen lämmön raksussa pitäisi olla? 175C vai jotain muuta? Silläkö kaikkien Raksujen pitäisi kulkea parhaiten?
Kun kuski oppi säätämään ruuvia esim, niin että lähdössä ruuvi oli ensin liian kiinni, kone lämpesi nopeasti, sitten avasi reippaammin ja lopulta pienensi siihen missä potkua oli eniten, mihin lämpömittaria enää tarvitaan? Minissä sillä jotain merkitystä olisi seurannan kannalta, mutta siinä vaiheessa on muutenkin paljon opittavaa. Minissä voi reeneissä ajaa säädettävällä ruuvilla ja kisassa pitää sen sitten oikeassa paikassa.
Vesikoneissa lämmöllä on merkitystä esim. verhon säädön kanssa tai kun haetaan isoissa koneissa ylärajaa laihalle seokselle pakolämpöjen kautta. Nämäkin on enemmän koneen rikkoutumisen estoon kuin huippukulkuun vaikuttavia asioita.