Kun MKR tuossa kirjoitti, on tärkeää, että radalla vedetään "kahva edellä". Lähdössä kuski nojaa taaksepäin niin paljon kuin mahdollista.
Teppo voi korjata tai täydentää (hänen ideoimat nämä runkosäädöt on, joilla on edelliset vuodet vedetty menestyksekkäästi).
Runkosäädöt (tärkeysjärjestyksessä)
- penkki niin taakse kuin mahdollista (tätähän rajoitettiin standard-luokan säädöin, että minimietäisyys taka-akselista 12 cm, rattiputki max pituus 60 cm)
- edestä rattiputkeen raidetangot yhdestä pisteestä keskeltä kiinni (tee V-pala vahvasta materiaalista): renkaiden tulee kääntyä PALJON ja accermann off
- penkki ylös (standardissa rajoitettu max 6 cm putken keskilinjasta)
- runko ylös edestä ja takaa
- leveydet: V-muoto, edestä niin leveä kuin saat ja takaa mahdollisimman kapea (säännöissä rajoitettaan takapuskurin leveydellä).
- casterit edestä täysille
- paino taakse, esim. akku (hanki iso!, painoa ja kestää koko päivän radalla pakkasessa) aivan yläosaan
-
EI VALETTUA takapuskuria (Mikon ja JP:n ideoima ratkaisu
toimi loistavasta Vantaan osakilpailussa, kielletty säännöissä)
Renkaat
- uudet renkaat (dako) ei toimi, nastojen pitää nousta ylös, vaatii useita satoja kierroksia. Käännä pyörimissuuntia ajoittain.
Rotax-moottori
- käännä ilmansuodatinkotelo niin, että ilmanotto ylhäältä ja johda ilma putkea pitkin pakoputken päältä tai syylärin läpi. Esilämmitetyllä ilmalla yritetään välttää kaasuttimen jäätyminen, joka iso ongelma jääkartingissa
Suojaa kaasutinta ajoviimalta.
- tuki syyläri tarvittavin määrin, koneen pitää lämmitä...
- takaratas >= 90, eturatas 11 piikkinen
- iso akku (jäällä ei ole ladattavaa sähköä), saat lisäksi painoa taakse
- iso suutin (>170) jotta menee läpi
Tästä videosta näet Tepon kertovan säädöistä kohta 3:20, sekä ajotyylistä, drifting style, you like it!
www.youtube.com/watch?v=fJK43chnhYg2012 IceKart sarjan säännöt
http://icekart.skallio.com/Lämpimiä ajokelejä!