Kirjoittaja Aihe: Raket 120 sarjat..  (Luettu 253289 kertaa)

arto forsman

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #210 : 29.01.2009 16:42 »
halvat on virsut joo.

mutta mutta. tokkopa hinta on sama koko kautta.

ainakaan eilen ton power- jutskan nettilinkki ei toiminu, ja mikäli siinä pyörii ne samat naamat kun jo niin monessa muussakin pepulleen menneessä jutussa, ei yllätä. jos on eri naamoja niin anteeksi tälläin niinku etukäteen.

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #211 : 29.01.2009 19:16 »
Molemmat pointit kieltämättä käväisi mielessä...
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

PPH

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 25

Iso III

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 47
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #213 : 31.03.2009 12:38 »
Kevättä kohti ;)

Varmasti monilla harrastajilla olisi mielenkiintoa selailla esim. eri sarjoihin jo ilmoittautuneiden tiimien/kuskien listoja, jos niitä jossain esillä olisi ???
Oulussa lista hienosti esillä, kuten myös ilmoittautuneita tiimejä ;) , yli 20 ! Xoncupillakin lista päivittynee rivakasti vielä kevään edetessä,
Keimolassa näyttää ainakin toistaiseksi melko nihkeältä...Kartkingin, OB:n ja Formula120:n listat ( toistaiseksi ) jossakin piilossa, pitävänevät mahdollisia osallistumista harkitsevia tietentahtoen jännityksessä ? KSS ilmeisesti ettiskelee edelleen sekä ratoja että kuskeja, kun hiljeni keskustelut jo sydäntalvella ?

http://aikuiskarting.oulunfk.net/index.php?option=com_content&view=article&id=69&Itemid=72
http://xonsport.dyndns.org/index.php?option=content&task=view&id=101
http://www.keimolafk.com/fossiilisarja.html
http://www.oldboys.fi/
http://www.al-jyvaskyla.fi/dynamic/1/90.html
suseka olikin jo tossa yllä

_____________________________________
kyllä noissa jo vetelis, jos vetelis ;)


MP4-18

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #214 : 07.04.2009 22:18 »
Olisi hienoa jos kaikki harrastesarjat saisi koottua yhteen paikkaan, niin ei tarvitsisi enempää metsästellä. Tällaista tuskin on ainakaan vielä olemassa.

m.autio

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 82
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #215 : 08.04.2009 18:07 »
Nyt näyttäis olevan listaa joukkueista Oldboys sivuilla. Ihan kohtalaisesti näyttäis olevan porukkaa.
http://oldboys.fi/content/fi/2885.html

Ekassa kisassahan sen sit näkee paljonko niitä oikeesti on.

Teme

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 59
    • Jyväskylä Oldboys-sarja
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #216 : 20.04.2009 20:24 »
Tervehdys kaikille,

oma hiljaiseloni päättyy näin kevään kynnyksellä kun ajokausikin on alkamassa. Itse en tällä kaudella ole Oldboysia ajamassa tai järjestelyissä mukana vaan pidetään koko tiimin kanssa alustavasti välivuotta, joka alkoi jo itseasiassa viime vuonna. Tosin saa nähdä alkaako kesällä sisällä kutkuttamaan ja ajamaan pitää päästä. ;) Nimi on Ilkka Kotilainen, mikäli sitä en ole täällä aikaisemmin maininnut. Olen Oldboysia ajanut vuodesta 2002 lähtien ja ollut mukana järjestelyissä vuosina 2005-2008. Taustoista johtuen seuraavassa tekstissä paljon asiaa Oldboysin näkökulmasta.

Kiinnostus kirjoittaa heräsi kun  Keski-Suomen puolella on järjestetty toista sarjaa. Hieno tilanne meillä Suomessa sikäli, että on harrastelijalla sarjoja mistä valita ja Raket 120 kisoja löytyy ympäri maata. Itse olen muuallakin Suomessa vieraillut Raket 120:llä Oldboysin ohella. Minua ainakin henkilökohtaisesti on alkanut huolestuttamaan, että toivottavasti näihin kaikkiin sarjoihin löytyy kisailijoita. Uskon kuitenkin, että jokaiselle sarjalle löytyy oma alue ja porukka. Kyllä nuo aikanaan tasaantuvat ja eikös se tuo monikulttuurisuus ole nykyään rikkautta.

Ketjussa "Uusi Raket-120-sarja!?!" http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,4390.0.html löytyi muutama kommentti joihin haluan täällä ottaa kantaa. Päätin kommentoida niitä tämän ketjun alle kun puhun enemmän Oldboys-sarjasta.

DonMiquel kommentoi seuraavaa F120-sarjasta verrattuna Oldboysiin:
Lainaus
ainakin vaikuttaisi olevan suunniteltu enemmän tiimien lähtökohdista.

Oldboysiin luotiin 2007 ajajayhdistys (linkki ajajayhdistyksen sivuille viestin lopussa) jotta tiimien ja kuljettajien mielipiteitä saataisiin paremmin kuuluviin. Itse toimin tuon yhdistyksen puheenjohtajana kaudet 2007 ja 2008. Koen omalta kohdaltani epäonnistuneen, mikäli sarjasta syntyneet mielikuvat ovat yllä olevan lisäksi:

DonMiquel kommentoi seuraavaa:
Lainaus
liiketoimintaa ja eikä niinkään urheilullisista lähtökohdista toimiva kuvio.

Ehkäpä nuo aiheet menee samaan kategoriaan tuon huonon tiedottamisen toimesta ja ääntä ei ole saatu tarpeeksi kuuluviin, joten syytä katsoa täällä peiliin.

Aiheesta "Tai no sillä 100 euron ilmoittautumismaksulla joutuu vielä kisoihin töihin 10-vuotiaden nappuloiden sekaan..." kannattaa lukea Oldboysin ajajayhdistyksen kevään 2009 saldo ja "Oldboys ay email tiivistelma 25.01.2009" kohta 3) Ratatuomareiden ja lippumiehien/naisien määrästä: http://www.oldboys.fi/content/fi/2889.html Kaikki siellä mainitut asiat ovat tiimeiltä ja kuljettajilta lähtöisin, joita sitten on ajajayhdistyksessä pohdittu. Yhdessä näitä asioita tehdään ja uudet tekijät ovat aina tervetulleita mukaan.

Slowfly kommentoi seuraavaa:
Lainaus
Mielestäni parasta uudessa sarjassa on sen tervehenkisyys eli tuotto käytetään järjestäjäseurojen nuorisotyöhön.

Oldboys jakoi rahaa nuorisotyöhön muistaakseni vuoteen 2005 asti jonka jälkeen se kuitenkin lopetettiin. Syynä tähän oli tekijöiden puute seuroista. Eli vain harvat tekivät seurojensa eteen töitä. Sen sijaan raha päätettiin maksaa suoraan niille seurojen henkilöille jotka tekevät töitä Oldboysin eteen. Nämä olivat ja ovat usein henkilöitä joiden lapset ajavat itse kilpaa.

En ole Oldboysin taloudellisia lukuja itse tutkinut, mutta tuskin siellä minkään kulta-arkun päällä istutaan. Kaiken kaikkiaan pidän itse Oldboysia laadukkaana sarjana ja koen saavani rahoilleni vastinetta kymmenen vuoden kokemuksella. Meidän tiimissä kustannukset jaettiin vielä neljän hengen kesken, joten se on tuonut helpotusta menoihin.

Toivon hartaasti että molemmat Keski-Suomesta lähteneet sarjat menestyisivät. Tällöin olisi tulevaisuudessa varaa valita ja ajaa satunnaisempia kisoja eri radoilla hyvässä seurassa. Omalla kohdallani ajan kuitenkin mielummin siellä, missä kilpailijoita on enemmän. Tunnelma on katossa kun viivalla on 30 autokuntaa ja ratavarikko täynnä hälinää. Enkä näe oikeana ratkaisuna sitä, että kehitetään lisää uusia sarjoja kun voidaan yhdessä parantaa nykyisiä.

Hienoa on myös se, että kun Suomen harrastelija sarjoissa on kova taso, niin silloin syntyy näitä legendaarisia heittoja kuten "suomen paras ja kovatasoisin harrastelijasarja" josta väännetään kättä vielä ensi vuosikymmenelläkin. ;) Toivottavasti Oldboys ja muutkin sarjat jatkat toimintaansa samalla asenteella.

Onnea kaikille kesän kisoihin, olkoon kaasuttimen paineet suotuisia ja pitäkää hauskaa! :)

Ps. Oldboysin ajajayhdistykseen haku on käynnissä ensimmäiseen kisaan asti jolloin porukka kokoontuu ensimmäisen kerran. Itse toimin uuden ajajayhdistyksen kokoojana viime kauden puheenjohtajana. Sinne vain mukaan niin saa ääntään kuuluviin.

Lisää tietoa saa Oldboysin ajajayhdistyksen omilta sivuilta:
http://www.oldboys.fi/content/fi/2758.html

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #217 : 21.04.2009 09:26 »
Slowfly kommentoi seuraavaa:
Lainaus
Mielestäni parasta uudessa sarjassa on sen tervehenkisyys eli tuotto käytetään järjestäjäseurojen nuorisotyöhön.

Oldboys jakoi rahaa nuorisotyöhön muistaakseni vuoteen 2005 asti jonka jälkeen se kuitenkin lopetettiin. Syynä tähän oli tekijöiden puute seuroista. Eli vain harvat tekivät seurojensa eteen töitä. Sen sijaan raha päätettiin maksaa suoraan niille seurojen henkilöille jotka tekevät töitä Oldboysin eteen. Nämä olivat ja ovat usein henkilöitä joiden lapset ajavat itse kilpaa.

En ole Oldboysin taloudellisia lukuja itse tutkinut, mutta tuskin siellä minkään kulta-arkun päällä istutaan. Kaiken kaikkiaan pidän itse Oldboysia laadukkaana sarjana ja koen saavani rahoilleni vastinetta kymmenen vuoden kokemuksella. Meidän tiimissä kustannukset jaettiin vielä neljän hengen kesken, joten se on tuonut helpotusta menoihin.

OB:n nuorisotyön avustaminen ja F120:n nuorisotyönavustaminen tapahtuvat käsitykseni mukaan täysin eri lähtökohdista. Siinä kun OB:n ajatuksena oli siirtää/antaa osa järjestelyvastuusta seuroille ja sitä kautta tulouttaa jonkin verran itse nuorisotyöhön. Ongelmana vain on se, että ensisijaisesti OB:n tarvitsi itse olla sekä taloudellisesti että järjestelyiltään toimiva. Tulouma ei minun ymmärrykseni mukaan (seuroilta itseltään kuultuna) ollut kovin merkittävä. Lisäksi seurat saivat tämän pienen avustuksen seurauksena aika paljon ylimääräistä työtä itselleen. F120:ssä (jälleen käsitykseni mukaan) seurat järjestävät kilpailut ja niistä saatava tulos tuloutetaan 100%:sti suoraan seuran omaan toimintaan. Näin välissä ei ole "firmaa", jonka pitää ensin saada omansa ja loppuosalla voidaan sitten avustaa. OB:n nuorisotyö ei siis ollut mitenkään vastikkeetonta eikä tuloumaltaan riittävää suhteutettuna työhön.

En minäkään totisesti usko K-S Mikroradan olevan mikään kultakaivos, jos näin olisi, eivät OB:n maksut olisi Suomen R120-sarjoista korkeimmat. Selkeästi firma joutuu nyhtämään rahat sieltä mistä sen helpoiten saa eli tässä tapauksessa OB on subvetoivana osapuolena. Uskoisin ettei K-S Mikrorata saa edes voittoa järjestetyistä OB kisoista, mutta toisaalta OB auttaa osaltaa maksamaan Mikroradan investointeja erityisesti jotka kohdistuvat itse karting-rataan.

Teme

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 59
    • Jyväskylä Oldboys-sarja
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #218 : 21.04.2009 18:26 »
Pitäisi varmaan itsekkin ensin seuroilta kysyä, että mikä on tilanne ja oliko tai olisiko kiinnostusta. Muistan kyllä että noita neuvotteluita aikoinaan pitkään käytiin. Itse niissä en ollut mukana. Oletettavaa kuitenkin on, että palkkiot varmasti myös pienenivät sitä mukaa kun joukkue määrät tippuivat ja tätä mukaan tekijät saattoivat äänestivät jaloillaan. En tiedä miten tuo kuvio tarkkalleen pyöri, joten hieman epäröin aiheesta kirjoittaa, ettei mene turhaksi spekuloinniksi asiasta mistä en faktoja tiedä.

Jos kuitenkin kuluista jotain ymmärrän, niin ratavuokrahan pitää maksaa kun kilpailun järjestää. Subventio näkemykseesi viitaten, eikö tuo ratavuokra olisi silloin se summa millä toimintaa rahoitetaan. Eli jos Oldboysissa seura järjestäisi kisan kokonaan, joutuu seura tällöin maksamaan ratavuokran. Eroaisiko tuo ratavuokran määrä siitä, että sen maksaisi seura ratayhtiölle tai että ratayhtiö maksaa sen itse suoraan? Olettaen että näin on viittaamassasi "pitkäaikaisen kilpailujohtajan omistajasuhteeseen". Eikö ratayhtiö veloittaisi jokatapauksessa saman summan seuralta? Tällöin jos
ratavuokran hinta on korkea, joutuu seura nostamaan osallistumismaksua. Ainakaan summin ei saataisi madallusta ja epäilen tuota seurojen saamaa rahallista hyötyä sen suuremmaksi tai vastaavasti omistajasuhteen vaikutusta. Päälle lätkäistään vielä ainakin ambulanssi kulut, jotka muistaakseni vuosi pari sitten nousivat Jyväskylän seudulla huomattavasti. Joku tuossa toisessa ketjussa "Uusi Raket 120-sarja" mainitsi myös ajanoton. Itsestään selvyys, mutta en ole itse ainakaan tietoinen sen hommaamisesta tai kustannuksista. Menin muuten sitten kuitenkin spekuloimaan... :D

Painota tässä vaiheessa, että en halua puuttua tai penkoa minkään yksittäisen yritysten tilannetta, enkä ole niiden kanssa tekemisissä. En tiedä minkälainen tilanne Suomen radoilla on rahoituksen ja velan suhteen. Onko ratojen taustalla valtiontukea, seuroja tai yksittäisiä lahjoittajia? Varmasti nuo tekijät vaikuttavat kilpalujen järjestämisiin ratakohtaisesti. Selkeästi tarttis Tekniikan Maailman teettää vertailu eri R120 ratasarjoista Suomessa, saataisiin hyvät hinta/laatusuhteet kaikilla analyyseilla ja herkuilla.  ;)

Uskoisin ettei K-S Mikrorata saa edes voittoa järjestetyistä OB kisoista, mutta toisaalta OB auttaa osaltaa maksamaan Mikroradan investointeja erityisesti jotka kohdistuvat itse karting-rataan.

Mikäli Oldboys tukee ratayhtiön toimintaa, niin olettaisin että siitä saatava hyöty kohdistuu niihin jotka tuota rataa käyttävät. Ainakin itse näen yllä olevan positiivisena asiana.

Omalta kohdalta tietysti tuo Oldboysin ja Lievestuoreen radan paikallisuus on lähellä sydäntä. Kauheata reissailu intoa ei enään ole. Se on se klassinen suomalainen unelma, punainen mökki järven rannasta Mannerheimintien päästä. Tosikuskit kyllä reissaavat, se on selvä, mutta Jyväskylä-Liepee akseli on sopinut meidän tiimille hyvin. Jämsä on sitten ollut jo "kaukomatka". Joskus jos sopiva rako sitten sattuu ja kisa jostain päin Suomea löytyy niin voi ottaa ja nostaa kytkintä siihen suuntaan.

Noita sarjojen hintoja muuten vertailtiin aikaisemminkin tällä palstalla mm. polttoaine kustanuksineen ja kaivoin nuo tekstit esiin. Tästä linkistä omaposti aiheesta, jossa lainailin mm. muiden tekemiä vertailuja:
http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,1246.msg10000.html#msg10000

Hyvää keskustelua aiheesta kaiken kaikkiaan nytkin, hienoa että kiinnostusta löytyy. Eihän se paikallisuus tarkoita sitä, että yksi sarja voi toimia täysin monopoli tai Keski-Suomessa lähemminkin nyt oligopoli asemassa. Mielestäni tätä kokonaisuutta voi katsoa taloudelliselta näkökannalta liiketoiminnan sijasta enemmänkin talkootoimintana. Tekijöitä on rajallinen määrä ja jokavuosi tarvitaan paljon vapaaehtoisia työtunteja viemään kausi lävitse.

luigi

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 110
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #219 : 08.05.2009 18:30 »
onko kukaan käyny ylivieskan huhmarissa ajamassa raket120:lla?  minkälaisia kierrosaikoja? mitkä renkaat oli. 

Iso III

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 47
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #220 : 17.05.2009 20:10 »
Lama tai ei, melko mukavasti näyttäisi olevan räpätti-tiimejä kuitenkin vielä "toiminnassa" nyt kun on jo useempikin sarja saatu nykästyä
vauhtiinsa  ;D

Osanottajia ekoissa kisoissa:

OldBoys 20 tiimiä
Suseka Kartking 8
Oulufosarit 27 
Hkifosarit 42
XonCup 22






luigi

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 110
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #221 : 09.06.2009 00:03 »
minkälaisia kierrosaikoja töysän kärkikuskit ajaa?  minkä kokoisella takarattaalla siellä ajetaan? onko sarjan säännöissä määrätty rattaan koko?

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #222 : 09.06.2009 09:16 »
minuutin pintaan, mieluusti allekin  ;D , kasiviis on jees, http://www.suseka.fi/kartking120.php#
Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

markoccr

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #223 : 09.06.2009 11:45 »
minkälaisia kierrosaikoja töysän kärkikuskit ajaa?  minkä kokoisella takarattaalla siellä ajetaan? onko sarjan säännöissä määrätty rattaan koko?

Sellasta 1:01:xx vähän kelistä yms. riippuen. 85-86 on ihan soppeli takarattaaksi. Takaratasta ei ole määrätty.

HUOM.! Töysän kisat alkavat klo.15:00 eikä 17:00. Eli starttia on aikaistettu.

luigi

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 110
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #224 : 09.06.2009 22:26 »
jos vielä joku osais sanoa oulunfossiilin  kärkipään aikoja? niin ja siellä ajetaan 85 rattaalla vai?

Slowfly

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 210
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #225 : 13.06.2009 07:46 »
Olisikohan Keski-Suomen alueella järkevää lyödä OB:n ja F120 -sarjojen puuhamiesten päitä yhteen ja miettiä miten saataisiin täällä edes yksi sarja pysymään! OB:n tämän päivän kisassa vain 18 joukkuetta ja lienee siten kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Selkeästi porukat ovat äänestäneet jaloillaan tuota OB:n "rahastuksen tuntua" vastaan ja F120 tyri taas omat mahdollisuutensa totaaliseen saamattomuuteen.  >:(

F120 idealla ja OB:n organisaatiovoimalla voisi tulla sarja, jolla olisi mahdollisuuksia taistella tätä laskupainotteista trendiä vastaan.

ekorki

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 17
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #226 : 14.06.2009 10:34 »
jos vielä joku osais sanoa oulunfossiilin  kärkipään aikoja? niin ja siellä ajetaan 85 rattaalla vai?

Kärkiautot ajelevat 51.5 - 52.5 s. kierros-aikoja. Tosin, et voi mennä kylmällä säällä tuohon aikaan ikinä. Lämpötilan pitää olla kohtuullinen, että voit ajaa edes 53 s. alle.  (renkaat Vega 8)

Eilen päättyneissä kisoissa oli hoidettu hommat hienosti ja siitä iso kiitos järjestäjille! Laitan linkin,  jossa näkyy kierrosaikoja 120 raketilla ajettuna. Noihin aikoihin joutuu jo kiertämään rataakin. Ei riitä edes hyvä auto.

http://jlaitila.1g.fi/kuvat/Canon+EOS+40D/Karting/Prospeed+Challange+2009/Prospeed_09_026.JPG
« Viimeksi muokattu: 14.06.2009 12:44 kirjoittanut ekorki »

Tuukka

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 32
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #227 : 18.06.2009 07:24 »
Moro,

Riksussa ajetaan tunti cuppia. Olimme viime kisoissa ja menemme ensi torstaina uudestaan. Ei vakavaa vain ja ainoastaan hauskaa! Ottakaa yhteyttä Kari Vihreälehtoon (0400 314431) jos kiinnostaa. Säännöt etz... löytyy http://www.speedmaker.fi/tuntisaannot.pdf

T. Tuukka
#40

Sami Silventoinen

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 58
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #228 : 18.06.2009 10:46 »
Olisiko tohon tunticupiin jotain kisakalenteria/aikataulua, vai löytyykö semmoinen vain soittamalla?

Tuukka

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 32
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #229 : 18.06.2009 12:25 »
25.6, 13.8, 12.9 riksussa ja Lokakuussa päivämäärää ei tiedä vielä Hanko. Kannattaa soittaa Karille koska olen vain kilpailijana mukana en järjestäjänä. Mutta noilla kuulemma mennään. Kannattaa harkita jos aikaa ja intoa löytyy. Itselleni jäi mukava maku touhusta.

T. Tuukka
#40

sälli

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #230 : 19.06.2009 23:28 »
oulun fossiilisarjahan vierailee joka kesä ruukissa..  minkälaisia aikoja siellä ajetaan sl8 renkailla?   vai onko siellä vielä ajettu sl8 renkailla?

ekorki

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 17
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #231 : 20.06.2009 00:33 »
oulun fossiilisarjahan vierailee joka kesä ruukissa..  minkälaisia aikoja siellä ajetaan sl8 renkailla?   vai onko siellä vielä ajettu sl8 renkailla?

Viime vuonna ajettiin indooreilla, joten ei taida kovin moni Oulun fossareista harjoitella ruukissa. Kisan jälkeen voin laittaa omia aikoja tänne jos vielä kiinnostaa...

Iso III

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 47
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #232 : 23.06.2009 13:28 »
Miksiköhän OB:n viimisen kisan tulokset ja sarjatilanne viipyy piilossa tavallista pidempään  ???
Kesälomat vai venyneet 10v-pippalot ?  ;D




 

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #233 : 23.06.2009 13:47 »
Ja kierrosaikojakaan ei enää ole näkynyt kuten männävuosina.. :(
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

Jartsa

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 302
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #234 : 24.06.2009 18:45 »
Ja kierrosaikojakaan ei enää ole näkynyt kuten männävuosina.. :(

Lieneekö tulossakaan kun kausikin sarjan osalta jo puolivälin yli ?


*editoitu kirotusvilhe


« Viimeksi muokattu: 24.06.2009 18:47 kirjoittanut Jartsa »
Hiki päässä, järki jäässä ja ämmää konees. Jopa samanaikasesti. Xonsporttia.

Rasenger

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 16
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #235 : 24.06.2009 20:16 »
Onko antaa jotain viiteaikaa mitä nopeat kuljettajat ajavat Raketeillaan aurinkoisissa olosuhteissa Ruukin radalla? Itse olen siellä jotain viisi kertaa nyt harjoitellut ja paras aika on 42.160... Kyllähän tässä riittää opettelmista mutta ajat alkavat pysymään 0.2 sekunnin sisällä koko stintin ajan niin on jo vähän rengaspaineita pystynyt rukkaamaan parempaan suuntaan.

Iso III

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 47
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #236 : 26.06.2009 15:43 »
Puskista kuuluu kummia....huhujen mukaan vois vaikka odotella että Kaanaalla vedettäisiin 12.7. paikallisen Kaanaa-cupin lisäluokkana R120-luokan kisaa  :o
Melkeen niinku se Xonnien legendaarinen Raket Ultimate Challenge....ja huhuista päätellen voimanlähdekin vois olla peräisin mistä tahansa
harraste-sarjasta teknisiltä ominaisuuksiltaan  ;D

Selkiintynee lähipäivinä  8)


ekorki

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 17
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #237 : 15.07.2009 21:06 »
Onko antaa jotain viiteaikaa mitä nopeat kuljettajat ajavat Raketeillaan aurinkoisissa olosuhteissa Ruukin radalla? Itse olen siellä jotain viisi kertaa nyt harjoitellut ja paras aika on 42.160... Kyllähän tässä riittää opettelmista mutta ajat alkavat pysymään 0.2 sekunnin sisällä koko stintin ajan niin on jo vähän rengaspaineita pystynyt rukkaamaan parempaan suuntaan.

OulunFossarit käväs kilpailemassa siellä ja kärkipää meni 39.40 - 40 sekunnion kierros ajoilla. Ensin mainittu oli nopein, minkä eräässä mittarissa näin. Itse ajoin "karvan" yli 40 s ajan.

Siinäpäs pähkinää purtavaksi...monellekkin :) 

Ps. renkaat siis vega8
« Viimeksi muokattu: 15.07.2009 21:09 kirjoittanut ekorki »

Tommi Lehto

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 412
  • Kynäniska
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #238 : 21.07.2009 19:38 »
NONIIN HYVÄT RAKETTISATAKAKSKYTHARRASTAJAT!!!!!!

VIELÄ EHTII ILMOITTAUTUMAAN, TÄLLÄ HETKELLÄ "VASTA" 25 JOUKKUETTA YMPÄRI SUOMEN TULOSSA KAUDEN HIENOIMPAAN TAPAHTUMAAN.

http://xonsport.dyndns.org/index.php?option=content&task=view&id=118




JariK

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 12
    • In-car videot
Vs: Raket 120 sarjat..
« Vastaus #239 : 19.08.2009 16:35 »
Miksiköhän OB:n viimisen kisan tulokset ja sarjatilanne viipyy piilossa tavallista pidempään  ???





 

Sama päivitystahti tuntuu jatkuvan, luulis nyt tuolla osanottomaksulla saavan kisan tulokset näkyville "jo" viikonsisään kisasta...

Edit: Sieltähän ne tuli, kiitos...

« Viimeksi muokattu: 20.08.2009 16:25 kirjoittanut JariK »


 

Team Laine Verkkokauppa