Moro,
Jos takapään hela on väljä niin siihen saa ostettua uuden "kannun", eli siis sen kuoren magneetteineen jonka päädyssä hela on.
Liki kaikkien karttien startit on samoja, joten pitäisi löytyä kyllä lähimmältä kauppiaalta. Joskus on tullu vaihdettua se pelkkä helakin.
Leopardissa startti on juuri sopivalla korkeudella, jotta taajuusvärinä katkoo hiilien johtoja. (yleensä ulompi, eli +) Starttauksien pituuksilla ei olla havaittu olevan vaikutusta, tosin 10sek pidempään kerralla ei tulis mitään veivata käyntiin. Jenkkeihin tehty MY10 versiossa startti on sentin alempana eikä katko hiiliä.
Viime kesänä testasin värinää vastaan "hidastaa" myös hiilien liikettä tahmeeksi kuivuvalla Hylomarilla. Toistaiseksi on toiminut. (kopKop)
Eli kun kokoat startin, niin hiilien johtoihin silikoonia, kuten Olpe kirjoitti. Laita pienesti myös hiilen päälle. Jousi jaksaa kyllä painaa sen kollektoriin.
Vielä vinkiksi huolettomia ajoja varten: Tarkista silloin tällöin että se startin vetokytkin(mikäsenniminytoli?) toimii herkästi ja pikkuratas palautuu takeltelematta lepoasentoonsa. Jos ottaa vauhdissa starttikehään niin käy aika kajaus. (meneepi Lahden takasuorallakin takarenkaat täydestä laukasta lukkoon
)