Kirjoittaja Aihe: Pahoinvointi kartingin puikoissa  (Luettu 9615 kertaa)

kimborg

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 13
Pahoinvointi kartingin puikoissa
« : 08.03.2013 22:15 »
Testasin viime kesänä TAG-sarjan kisa-autoa, jonka puikoissa voin pahoin - pahoinvointi ei kuitenkaan sopivasti tauottaen estänyt ajamista. Tuolloin oli tosin myös tiukka lääkitys päällä (mm. kaksi erilaista kolmiolääkettä), mutta onko muilla ollut samoja oireita? Ja jos on, niin onko vaiva helpottanut kokemuksen myötä?
   Vielä huomattavasti pahemman fiiliksen sain Ferrari Worldin F1-simulaattorissa, jossa paha olo tuli heti ensimmäisissä mutkissa, ja loppu ajettiin melkeinpä oksennus suussa. Tästä olen lukenut, että on jopa F1-kuljettajia (mm. Schumi ja Kimi), jotka voivat simulaattorissa pahoin. Tuollainen autoa "heijaava" simulaattori on kyllä vihoviimeinen keksintö, sillä keinotekoisesti ja vääräaikaisesti toimiva "vemputus" saa aistit todella sekaisin.  :o

vpy

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Pahoinvointi kartingin puikoissa
« Vastaus #1 : 09.03.2013 09:42 »
Kaveri testasi meidän R120:stä viime kesänä ja siitä innostuneena osti itselleen oman kaluston. Ajoi pari treeniä ja sitten yhden kisan, jossa yhden erän jälkeen jäähdyttelykierroksella oksennus pyrki kypärään ja hän pysähtyi radan varteen laattaamaan.

Muutamassa treenissä vielä totesi, ettei pysty ajamaan oksentamatta ja myi kaluston pois.

maxiv

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 181
  • Kotirata: Lavinto
  • Runkomerkki: Energy
Vs: Pahoinvointi kartingin puikoissa
« Vastaus #2 : 09.03.2013 13:33 »
Mitäs noista kolmiolääkkeistä ja auton ratista sanotaan...  :o
- MarkoV

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: Pahoinvointi kartingin puikoissa
« Vastaus #3 : 09.03.2013 14:49 »
No enpä ole ennen moisesta kuullu. Ehkä jollain lääkityksellä saisi asian kuntoon...

tripla j racing

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 343
Vs: Pahoinvointi kartingin puikoissa
« Vastaus #4 : 09.03.2013 15:21 »
Kaveri testasi meidän R120:stä viime kesänä ja siitä innostuneena osti itselleen oman kaluston. Ajoi pari treeniä ja sitten yhden kisan, jossa yhden erän jälkeen jäähdyttelykierroksella oksennus pyrki kypärään ja hän pysähtyi radan varteen laattaamaan.

Muutamassa treenissä vielä totesi, ettei pysty ajamaan oksentamatta ja myi kaluston pois.

oiskohan ihan normaaleilla matkapahoinvointilääkkeillä saatavissa apuja...hiukan sama asiahan tuon pahoinvoinnin aiheuttaa ;D
pari sekuntia liikaa...:D

kimborg

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 13
Vs: Pahoinvointi kartingin puikoissa
« Vastaus #5 : 09.03.2013 20:06 »
Ihan ei viitsisi lääkkeillä tainnuttaa pahaa oloa... Täytynee testata homma vielä uusiksi, jahka paikat kestää "rääkin" ilman lääkkeitä - tietysti vasta useampi toistokerta varmaan kertoisi, onko kysymys ainoastaan kehon tottumisesta pyöritykseen. ???

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: Pahoinvointi kartingin puikoissa
« Vastaus #6 : 09.03.2013 20:23 »
Itsellä samaa ongelmaa hallissa ajosta. Liikaa peräkkäisiä kurveja. Ulkoradoil ei oo moista ongelmaa. Huvipuistois hurjin laite johon uskallan mennä taitaa olla possujuna.
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Pahoinvointi kartingin puikoissa
« Vastaus #7 : 09.03.2013 21:15 »
Kyllähän tasapainoelin sekä vatsanseudun lihakset aika koville tuossa hommelissa joutuu.
Itselläni oli joskus vähän nuorempana myös aamun reeneissä pientä pahoinvointia ja käsien tärinää havaittavissa. Tosin jonkinnäköinen epäilys että edellisen yön aktiviteeteillä oli hintun verran osuutta asiaan.  ;D  8)

Alkuaikoina kun TAG:illa aloittelin niin kilpailun jälkeisenä päivänä kivisteli vatsaa, mutta se meni muutaman kauden jälkeen ohi.
Homman Pitää Olla Hauskaa

BGM

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 25
  • Kotirata: Paltanen/Ruuhimäki
Vs: Pahoinvointi kartingin puikoissa
« Vastaus #8 : 10.03.2013 10:50 »
Eräs mutka yhdistelmä Suonenjoen radalla aiheutti minulle jonkin sortin pahoinvointia. Seuraavalla suoralla se oli jo kuitenkin ohi.

Millään muulla radalla ei vastaavaa ole ollut.

75 JJ

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 21
Vs: Pahoinvointi kartingin puikoissa
« Vastaus #9 : 10.03.2013 12:44 »
Jouko Pärssinen Ruotsista, meidän klubilla on yksi vanhempi herrasmies joka ajelee vain omaksi huviksensa ei kilpaile kuin klubi mestaruus kilpailun ja hänellä oli samaa oireilua mutta hän teippasi visiiristä yläosaan 2-3 cm hopeateippiä että tuli pienempi näkösektori niin helpotti kuulemma vanhempien ihmisten :) :) aivot ei kerkiä reakoida kaikkeen infoon mitä silmät näkee ja silloin menee aivot"pyörryksiin".Tiedä sitten on totta vai ei mutta vanha pappa laskee kuin nuoruus päivinään ja kovaa kanssa

Terveisin kylmästä Taalainmaasta Jouko Pärssinen

Jarzki

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
Vs: Pahoinvointi kartingin puikoissa
« Vastaus #10 : 29.03.2013 10:31 »
Kaveri testasi meidän R120:stä viime kesänä ja siitä innostuneena osti itselleen oman kaluston. Ajoi pari treeniä ja sitten yhden kisan, jossa yhden erän jälkeen jäähdyttelykierroksella oksennus pyrki kypärään ja hän pysähtyi radan varteen laattaamaan.

Muutamassa treenissä vielä totesi, ettei pysty ajamaan oksentamatta ja myi kaluston pois.

Taisin olla radan varrella "nauramassa" kun hän ajoi sivuun oksentamaan. En tätä ennen edes ajatellut, että joku voisi voida pahoin kartingauton puikoissa. Olin vielä olevinani vitsikäs kun huikkasin hänelle "Oletko sinä se automaailman Kononen?"
« Viimeksi muokattu: 29.03.2013 10:34 kirjoittanut Jarzki »

vpy

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Pahoinvointi kartingin puikoissa
« Vastaus #11 : 29.03.2013 11:50 »
"Oletko sinä se automaailman Kononen?"

Naurettiinkin kaverin kanssa kommentilles.

Mulla ehti jo vähän hätä tulla, kun erä oli ohi ja kaveria ei näkynyt missään...
« Viimeksi muokattu: 29.03.2013 11:53 kirjoittanut vpy »

jomi

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 103
Vs: Pahoinvointi kartingin puikoissa
« Vastaus #12 : 01.04.2013 20:10 »
Mä taas olen kuullut tarinan monien vanhempien lompakosta, joka voi erinomaisesti kun kartingharrastus on loppunut  ;D
jouni Väisänen

rattimatt1

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: Pahoinvointi kartingin puikoissa
« Vastaus #13 : 01.04.2013 20:48 »
Mä taas olen kuullut tarinan monien vanhempien lompakosta, joka voi erinomaisesti kun kartingharrastus on loppunut  ;D
Nähdäänkös Jomi tänä kesänä mekaamassa ja edesauttamassa tuon taudin ilmentymää?  ;D

jomi

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 103
Vs: Pahoinvointi kartingin puikoissa
« Vastaus #14 : 06.04.2013 12:54 »
Mä taas olen kuullut tarinan monien vanhempien lompakosta, joka voi erinomaisesti kun kartingharrastus on loppunut  ;D
Nähdäänkös Jomi tänä kesänä mekaamassa ja edesauttamassa tuon taudin ilmentymää?  ;D

Kun 40-vuotta lajia enemmään vähemmän tuli täyteen 2011, onnistuin jo koko viime kesän olemaan poissa...kaippa sitä tänä kesänä vois jonkun kisan käydä katsomassa? Viime aikoina olen keskittynyt omaksi iloksi ruuvaamaan teemalla Straight Six - With Honda you meet the nicest people ;)
« Viimeksi muokattu: 06.04.2013 13:06 kirjoittanut jomi »
jouni Väisänen


 

Team Laine Verkkokauppa