Kirjoittaja Aihe: Rotax rungot  (Luettu 29777 kertaa)

Piston

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 18
Rotax rungot
« : 29.04.2013 15:58 »
Mistähän johtuu ettei rotax luokissa näy paljon esim crg tai bireliä? Eikö kyseiset rungot "sovellu" niin hyvin kyseisiin luokkiin kuin esim energy? Taitaa kyl muutama rk olla eli birelikös sekin sit on....
Minä ku en näistä mittää tiiä     :) ;) ;D
« Viimeksi muokattu: 29.04.2013 19:03 kirjoittanut Piston »

CHR

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 163
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #1 : 29.04.2013 16:16 »
Johtuu varmaan ihan siitä, kun niille ei ole ollut varaosakauppiaita kisoissa paikan päällä. Niillä merkeillä on helppo ajaa, joille saa kisapaikalta aina sopivat varaosat ja tarvittaessa säätöapua.

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #2 : 29.04.2013 17:49 »
Kyllä RK/Bireliä on näkynyt Rotaxissa. RK:lla voitettiin junnujen mestaruus 2011 ja ajettiin kakkoseksi 2012, tais puolen kymmentä RK junnua olla.

Mika Salo ajoi Birelillä Senior Maxia ja Sinkkonen RK:lla, Reittu DD2:ta RK:lla.

RK ja Birel ovat käytännössä sama auto.

CRG ei panosta minusta isoihin luokkiin, joten ei niitä silloin niissä näykään.

"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #3 : 29.04.2013 22:29 »
On sinne RMC-sarjaan nyt jo 3 CRG rungolla ilmoittautunut.

Kaikki rungot soveltuu mihin vain! Ja kaikki rungot vaatii työn sen soveltuvuuden eteen.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #4 : 29.04.2013 22:42 »
Kaikki rungot soveltuu mihin vain! Ja kaikki rungot vaatii työn sen soveltuvuuden eteen.

Aamen !!
(tosin mulla on yksi "ristiputki" Haase, joka ei ihan kaikkeen sovellu.. kuten esim kartinkiin.   ;) )
Homman Pitää Olla Hauskaa

ÄsLaihomäki

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 607
    • ÄssäLaihomäki
  • Moottorimerkki: Rotax Max
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #5 : 30.04.2013 10:57 »
CRG ei panosta minusta isoihin luokkiin, joten ei niitä silloin niissä näykään.
No kyllähän se nyt panostaa. Yksi kansainvälisesti menestyneimpiä merkkejä isoissa luokissa vuosikymmenestä toiseen.
Suomen maahantuojan panostuksesta en nykyisellään tiedä jos sitä tarkoitit.
^Tietoa 3% Varikkohuhuja 14% Harhaanjohtamista 83%

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #6 : 30.04.2013 12:55 »
Suomen Rotaxista tässä puhuttiin. Jaatinen näytää painottavan paukkunsa pikkuluokkiin. Mitä Tinini Group maailmalla tekee on sitten ihan eri juttu.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

Eski

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #7 : 01.05.2013 08:37 »

Rotaxista en juuri mitään ymmärrä, mutta kaiketi Yamahakin vielä lasketaan isoksi luokaksi... Siellä ainakin kevätpäräyksen perusteella CRG on valtamerkki, mukana myös useita uusia runkoja. Liekö syynä se, että yamaha-cup voitettiin viime vuonna CRG:llä ;D Kyllä Jaatisen kauppa-auto on varsin kiitettävästi paikalla pienemmissäkin kansallisissa kisoissa ja kauppiaana usein todella mukava kaveri, jolta saa myös apua pikkuongelmiin, kuten raketin tulpankierteiden korjaukseen, renkaiden vaihtoon vanteille yms.

Eski

PS: me ajetaan Energyllä joten ei maksettu mainos  8)


DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #8 : 01.05.2013 10:09 »
Juu, sarjavoitto edistää myyntiä kivasti. Hyvä, jos CRG on Yammussa vahvoilla, hyvä runkohan se on.  Yamahan viime vuoden sarjavoittaja on myös Suomen parhaita kuskeja ikäluokassaan. Mutta jos katsotaan Rotaxia ja KF/KFJ-luokkia, niin CRGtä näkyy niissä juuri nyt Suomessa aika vähän takavuosiin verrattuna?
« Viimeksi muokattu: 01.05.2013 10:19 kirjoittanut DSMarko »
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

teppo98

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 61
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #9 : 01.05.2013 11:34 »
no enpä tiedä kfj luokassa tais olla 3-5 cergeitä porissa :/ eli mielestäni ihan vahva lukumäärä

SeppoS

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 123
    • http://www.nixuracingteam.net
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #10 : 01.05.2013 12:01 »
Jaatisen kauppa-auto (ihan Lasse itse) oli viime vuonna ainoastaan Kotkan RMC-kisassa.

Putken kun putken saa kulkemaan kun tekee vain riittävästi töitä. Edellyttäen tietysti, että se on kunnossa.

Varaosat
Ajamalla kilpailussa merkillä, jonka kauppiasta ei ole paikalla tulee huolehtia, että riittävästi varaosia on saatavilla.
Joko itsellä tai sitten kauppiaan toimittamalla "varaosapussilla" (näin yleensä toimitaan, maksat sitten jos käytät).

Merkkikohtaiset varaosat on pulmana, jos ne loppuu kisaviikonloppuna mm. etuolka-akselit, jarrupalat ja muut jarruosat kuten jarrulevy.
Muut osat saa yleensä sovittamalla paikalleen.

Me ajattiin kolme vuotta sitten Maranellolla, saatiin viimeinen vasemman puoleinen olka-akseli sillä ehdolla, että jos siltä joka kauppiaan varaosapussia piti, käy jotain, annamme takaisin.
Onneksi heille ei käynyt mitään ja saatiin ajettua kisat (muuten olisi pitänyt ajaa yöllä Seinäjoelle ;))
PCR:ään on haettu jarrutiivisteitä, TopKartiin ei löytynyt jarrulevyä, jne, jne

Säädöt

Sitten kun ei säädöt osu, voit tehdä yhteistyössä tai vakoilemalla heiltä, joilla kulkee


Merkit ja kauppiaat, jotka ovat paikalla RMC-kisoissa


Artin mukaan tulosta tänä vuonna on huhuttu myös kauppiaana.

Vaudikkaita yhden tai kahden kuljettajan merkkejä viime vuosina on ollut Gillard (Koivisto), TopKart (Lehtonen), Swiss Hutless (Jääskeläinen, Rauhala) jolla ajettiin toissa kautena MPT
CRG:llä ei ole mennyt kukaan nopeasti ;)


Jaatisen lisäksi pääkaupunkiseudulla toimiva liike on TK-Karting (Tattarinsuo, Helsinki), joka on myös valtuutettu Rotax Service Center (oikeus plommata), www.tkkarting.fi

Meidän omaan valintaa vaikutti aivan päälimmäisenä, että kaverikin ajaa samalla merkillä. Ei mitkään uskomukset, että joku putki on erityisen nopea.
Lisäksi se, että valitun runkomerkin edustajan kanssa on hyvä tehdä yhteistyötä ja sovitut asiat pitävät.

Jos joku jäi mainitsematta, korjatkaa

Prospeed Finland

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 47
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #11 : 01.05.2013 21:32 »
Pieni korjaus/lisäys:
Prospeed Finland tuo maahan ja myy Corsa rungot (ei Rosso Corsa). Corsa on täysin sama runko kuin Haase. Eli Haasen ja Corsan varaosat rungot, runkoputket, varaosat jne löytyy kaikilta RMC kisapaikoilta. Samoja osia käyttävää mm. Ninar.(mm.jarruosat ovat täysin samat).
Prospeed Finland on myös Rotax Service Center ja sinetöimme moottorit kisapaikoilla. Myös moottoreiden huolto ja korjauspalvelu kisapaikoilla. Meillä on mukana kattava varaosa varasto josta löytyy varaosia myös muihinkin merkkeihin. Lisäksi edustamme Arai ja Bell kypärämerkkejä ja kypärät, visiirit ja varaosat ovat mukana kisoissa. Muita edustamiamme tuotteita:mm. Bumper, Alfano, Sparco, Motul, Rotax, IZTech jne..

Jussi Malila
Oy Prospeed Finland Ltd

Jaatisen kauppa-auto (ihan Lasse itse) oli viime vuonna ainoastaan Kotkan RMC-kisassa.

Putken kun putken saa kulkemaan kun tekee vain riittävästi töitä. Edellyttäen tietysti, että se on kunnossa.

Varaosat
Ajamalla kilpailussa merkillä, jonka kauppiasta ei ole paikalla tulee huolehtia, että riittävästi varaosia on saatavilla.
Joko itsellä tai sitten kauppiaan toimittamalla "varaosapussilla" (näin yleensä toimitaan, maksat sitten jos käytät).

Merkkikohtaiset varaosat on pulmana, jos ne loppuu kisaviikonloppuna mm. etuolka-akselit, jarrupalat ja muut jarruosat kuten jarrulevy.
Muut osat saa yleensä sovittamalla paikalleen.

Me ajattiin kolme vuotta sitten Maranellolla, saatiin viimeinen vasemman puoleinen olka-akseli sillä ehdolla, että jos siltä joka kauppiaan varaosapussia piti, käy jotain, annamme takaisin.
Onneksi heille ei käynyt mitään ja saatiin ajettua kisat (muuten olisi pitänyt ajaa yöllä Seinäjoelle ;))
PCR:ään on haettu jarrutiivisteitä, TopKartiin ei löytynyt jarrulevyä, jne, jne

Säädöt

Sitten kun ei säädöt osu, voit tehdä yhteistyössä tai vakoilemalla heiltä, joilla kulkee


Merkit ja kauppiaat, jotka ovat paikalla RMC-kisoissa


Artin mukaan tulosta tänä vuonna on huhuttu myös kauppiaana.

Vaudikkaita yhden tai kahden kuljettajan merkkejä viime vuosina on ollut Gillard (Koivisto), TopKart (Lehtonen), Swiss Hutless (Jääskeläinen, Rauhala) jolla ajettiin toissa kautena MPT
CRG:llä ei ole mennyt kukaan nopeasti ;)


Jaatisen lisäksi pääkaupunkiseudulla toimiva liike on TK-Karting (Tattarinsuo, Helsinki), joka on myös valtuutettu Rotax Service Center (oikeus plommata), www.tkkarting.fi

Meidän omaan valintaa vaikutti aivan päälimmäisenä, että kaverikin ajaa samalla merkillä. Ei mitkään uskomukset, että joku putki on erityisen nopea.
Lisäksi se, että valitun runkomerkin edustajan kanssa on hyvä tehdä yhteistyötä ja sovitut asiat pitävät.

Jos joku jäi mainitsematta, korjatkaa
Jussi Malila

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #12 : 01.05.2013 21:34 »
no enpä tiedä kfj luokassa tais olla 3-5 cergeitä porissa :/ eli mielestäni ihan vahva lukumäärä

Alkuperäinen kysymys koski CRGtä ja Rotaxia, Porin kevätpäräyksessä ei ilmoittautumisten mukaan ollut yhtään CRGtä Rotax-luokissa. Miksi, en tiedä. Oletukseni on edelleen, ettei maahantuoja panosta ko. luokkaan.

SM-luokat: CRG:t KF3/KFJ 3 ja KF2 1 yhteensä 4. Oliko paljon vai vähän, ainakin enemmän kuin Rotaxeissa.

Yamaha: peräti 12 ilmoittautunutta CRGtä. Se on paljon.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #13 : 01.05.2013 21:42 »
Ninar:issa vain jarrut on Haasen. Muut komponentit ei sovi.
Luonnollisesti esim raidetangot, navat ja rataskeskiöt käy ristiin lähes kaikkien merkkien kesken.
Homman Pitää Olla Hauskaa

SeppoS

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 123
    • http://www.nixuracingteam.net
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #14 : 01.05.2013 22:00 »
Hyvä, että korjasit Jussi epätarkuuteni runkomerkistä! Olin unohtanut myös nimen luettelosta ;)

Palvelu pelaa Jussilla kuten muillakin paikalla olevilla kauppialla, Jussi mm. ultraäänipesi kaasuttimen yön aikana (vaikkemme ajaneet hänen runkomerkeillä) Oulun osakilpailussa.

Yksi asia jäi mainitsematta. Kaikkien paikalla olevien kauppiatten saat apua kun törmäät ongelmiin niin runko-, moottori- tai "ajo"-ongelmissa.

Esim MPT Väisäsen Hessu auttaa sekä ajolinjojen löytymisessä että runkosäädöissä. Oikaisipa Hessu neljä tuntia toissa kaudella täysin solmuun mennyttä runkoamme, jotta edes päästiin mukaan sunnuntaina.
NRG (ja ProSpeed?) on rungon oikaisupenkki.
Moottoriongelmissa auttaa NRG, ProSpeed ja JTL (ehkä myös Speedfun Berglund?), MPT:llä lähikisoissa kun Leksa käytössä.
Tiimeissä järjestynee myös varakone.

Moottoriongelmat on mm kytkin, stefat, vesipumppu, tasapainorattaat, kampura, "täystuhot", jne... Useimmat kun kiertävät RMC:tä yhden koneen voimin. 

Kaikilla ymmärrettävästi tiimin kuskit etusijalla.

Jos koet, että et tarvitse tuollaista apua, valitse runkoomerkki vapaasti...
Ajolinjoihin ei tietysti KUKAAN tarvitse apua ;)

maksii

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 31
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #15 : 02.05.2013 01:21 »
CRG:llä on voitettu junnusarja sekä maxeissa top 5 :)

nrg-motorsport

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 13
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #16 : 02.05.2013 21:47 »
Niin nykyäänhän se täysin solmuun ajettu runko oikaistaan alle vartissa :) nimim. n. 30 runkoa viime kaudella oikaisseena  :)

Team Laine

  • Administrator
  • Kilpailutapahtumien johtaja
  • *****
  • Viestejä: 101156
    • Team Laine verkkokauppa
  • Kotirata: Kangasala
  • Moottorimerkki: VM Motor
  • Runkomerkki: MS Kart
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #17 : 03.05.2013 07:55 »
Niin nykyäänhän se täysin solmuun ajettu runko oikaistaan alle vartissa :) nimim. n. 30 runkoa viime kaudella oikaisseena  :)
Oliko noi kaikki Rotax-kisojen jäljiltä?  :o
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
shop.teamlaine.fi

Meiltä löydät tarvitsemasi kaikkiin karting-luokkiin aina babykartista Superkarttiin saakka. Kaikki nämä maahantuomamme MS Kartin valikoimissa

SeppoS

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 123
    • http://www.nixuracingteam.net
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #18 : 03.05.2013 09:25 »
Vakavasti puhuen, uskon, että valitettavasti kyse vääntyneistä Rotax-rungoista.

Rotax-kisojen lähdöt on menneet parin viime vuoden aikana henkiinjäämistaisteluksi, tuuppimista ja entenkin lähdöissä takaa painamiseksi aivan hännästä alkaen, kostautuu etenkin keskiryhmään, jossa kolarointeja toistuvasti.
Tämä koskee Max Jr sekä erityisesti Maxeja. Ymmärrän kyllä, että tilaa on vähän ja ratkaisut on nopeita...

Takaatyöntämisongelman voisi hoitaa helposti takakameroilla (Euro -sarjassa käsittääkseni on, hinta noin 140 e).
Ja kisajärjestäjän ja tuomariston halulla ja tahdolla puuttua ongelmaa, ennenpitkään luut murtuu jollakin, toivottavasti selvitään vain sillä.
Esim. viimevuonna Oulussa erään lähdön jälkeen takapään lähtijä katon kautta ympäri, sitten jännättiin kun oli muutaman minuutin aivan liikkumatta, mutta onneksi vain ilmat ulkona.
En oikeasti usko, että on valtava panostus, kun varataan yksi henkilö katsomaan kamerat rivistä taaksepäin kuka työnsi?

Tämä ennenkaikkea isänä, ei minua vääntynyt putki tai sijoitukset niin mietitytä, vaan että selviäisi terveenä.
Kahden viimevuoden aikana on ollut meidän osalta kaksi "läheltä piti" tilannetta lähdössä jossa takaa tuupattu LUJAA.

Kunhan lähdöistä on selvitty, kilvanajo on hienoa, tiukkaa kuten pitääkin olla, mutta rehtiä!


tuomoeskelinen

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 97
    • anttieskelinenracing.net
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #19 : 03.05.2013 11:27 »
Joo, asiaa rungoista  ;D

Sepon kirjoitukseen kommenttina kuitenkin, että minusta pelkkä takakamera, tai kamera yleensäkään, ei paljasta yksiselitteisesti tapahtumien koko kulkua. Ajotapaa pitäisi tarkkailla ratahenkilöstön toimesta. Ja muutakin kuin kärkiryhmää. Ne pahimmat taitaa kuitenkin tapahtua siinä keskivaiheilla letkaa.

Nysse

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 223
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #20 : 03.05.2013 11:53 »
Moi,

Seppo on kyllä oikeassa, jos lähdöt halutaan siisteiksi. Silloin takakamera on ainoa ratkaisu. Tuomaristolla ei ole mitään mahdollisuutta nähdä, kuka työntämisen aloittaa.

Jos ruudusta viisi startannut on ekassa mutkassa ulkona, katsotaan kameraa. Jos takana tullut työnsi, katsotaan senkin kamera. Näin menetellään siihen asti, kunnes takana on tyhjää ja syyllinen on selvillä. Puolet siistiytyy jo kameran ennaltaehkäisevän merkityksen takia.


Reima

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 208
    • http://www.pengerkoski.com
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #21 : 03.05.2013 15:10 »
Viime syksyn Kouvolan kisoissa auttoi jo puhuttelu ja kameran laittaminen ensimmäiseen mutkaan sunnuntain kisaan. Junnuissa oli lauantain kisassa ihan käsittämätöntä tönimistä lähdössä. Muutama kuski tuli jarruttamatta ekaan mutkaan. Onkohan niissä vihreissä rungoissa etuponttoonit jotenkin ohuempaa muovia, kun ne näyttää olevan järjestään kasassa (tämä myös Porissa)? Kuskin kommentti ekan rotaxkisan jälkeen oli, että täällä tullaan päälle tahalleen...

Kisajärjestäjiltä toivoisi tarkempaa otetta ratatapahtumiin.

astro

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 443
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #22 : 03.05.2013 15:22 »
Lainaus
Onkohan niissä vihreissä rungoissa etuponttoonit jotenkin ohuempaa muovia, kun ne näyttää olevan järjestään kasassa

Täysin kyseisiä tapahtumia kommentoimatta, Tony Kartin etuponttooni ON sellainen että se menee ja jää helposti kuopalle. Moni muu ei mene samalla tavalla ruttuun, tai palautuu heti itsestään.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2013 20:02 kirjoittanut astro »

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #23 : 03.05.2013 15:42 »
Täysin kyseisiä tapahtumia kommentoimatta, tonykartin etuponttooni ON sellainen että se menee ja jää helposti kuopalle.

Mä luulen että pelkkä kameran ilmaantuminen penkin taakse siistisi ajoa valtavasti....

SeppoS

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 123
    • http://www.nixuracingteam.net
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #24 : 03.05.2013 15:47 »
Vahinkoja ja yhteenajoja sattuu lähdöissä, ei niitä kaikkia saa pois, se on selvää. Siellä on ahdasta ja välillä tila vain loppuu, renkaat osuvat yhteen, joku tekee inhimillisen virheen hakiessaan parempaa "reikää" ja paikkaa.

Mutta tuo takaatyöntäminen  >:(, se aiheuttaa jo paljon, että keskiosassa kuskit on jo poikittain, takaalähtijät sitten törmäävät.

Rotax juniorit on vielä ongelmallisempi, monella saattaa ajokokemus ja lähtömäärä olla hyvinkin vähäinen.
"Seinä" juuri ennen mutkan kääntymistä saattaa yllättää.

Ehkä tuota kamera-asiaa voisi pohtia RMC-kuskit yhdessä vaikka Kouvolan kisan ohjaajakokouksessa...

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #25 : 03.05.2013 18:03 »
Gopron saa helposti sopivalla jalustalla näyttämään myös taakse, jos halutaan.... :) mutta kyllä, sekä KFJssä että RotaxJssä ongelma on olemassa. Puskutraktorilähdöt, joita vahtimaan tarvittas monta kokenutta ajotapatarkkailijaa. En tiedä, ratkaiseeko kamera koko ongelmaa, mutta voi hillitä sitä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

Nysse

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 223
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #26 : 03.05.2013 18:34 »
Moi,

mä sain aivan hillittömän hyvän idean. Jokainen isä kieltää omaa poikaansa työntämästä. Jos poika vielä työntää, vaihtoehto 1) ei isä ole sanonut, eli isän kunnianhimo tekee hänestä kelvottoman. Vaihtoehto 2) Isä sanoi, mutta poika ei tottele, mikä tekee isästä kelvottoman. Eli aina kun joku on työnnetty pihalle, on jonkun isä kelvoton. Kelvottomat isät voidaan listata tulostaululle. Selvitetään myös mahdollisuus saada kelvottomien isien lista mylapsiin.

JA SEPPO EI VAIHDA VANHAA ETUPUSKURIA KISAAN!

lexsa

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 0
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #27 : 03.05.2013 19:55 »
Seppo kuule kyllä CRG:llä  on joskus menty kovaakin, ja kiitos Nysse kun et puhu tyttöjen kelvottomista isistä mitään...
« Viimeksi muokattu: 04.05.2013 22:44 kirjoittanut lexsa »

HM

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #28 : 03.05.2013 21:58 »
Täällä Tukholma Race Weekendissä näyttää olevan myöskin Rotax Challange osana kisaa, ei siis tarvita maahantuojan omaa sarjaa vaan ajetaan kansallisten kisojen yhteydessä. Hyvä niin.

Olsiko osasyynä paikallinen Rotax maahantuoja, Radne, joka muuten tuo maahan myöskin CRGn rungot joita kyllä täällä näyttää olevan runsaasti myöskin Rotaxissa.

Päivän viimeisenä hommana mekaanikko otti kameran pois autosta, sitä kun ei näissä länsinaapurin kisoissa saa olla lainkaan kisassa paikoillaan. ei eteen eikä taakse. Ei sitten tiimipäälliköiden tarvitse läppäreitä kuskata tuomaritorniin joka lähdön jälkeen kuten "itänaapurin" SM sarjassa. Täällä kun on tuomarit sitä varten että katsovat tilanteet ihan livenä, hieno asia sekin. SM kisojahan ajetaan kahdessa maassa Suomessa ja Ruotissa ja tänä vuonna vielä samana viikonloppuna NEZ kisan kanssa 1.-4. Elokuuta. Erikoinen päätös Suomen puolelta pitää kotikisat NEZ kisan kanssa samana viikonloppuna.

http://www3.idrottonline.se/default.aspx?id=358169

lasselaakso1

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 291
  • Kotirata: Pippo
  • Moottorimerkki: X30
  • Runkomerkki: Mad-Croc
Vs: Rotax rungot
« Vastaus #29 : 04.05.2013 08:38 »
Gopron saa helposti sopivalla jalustalla näyttämään myös taakse, jos halutaan.... :) mutta kyllä, sekä KFJssä että RotaxJssä ongelma on olemassa. Puskutraktorilähdöt, joita vahtimaan tarvittas monta kokenutta ajotapatarkkailijaa. En tiedä, ratkaiseeko kamera koko ongelmaa, mutta voi hillitä sitä.
Täältä tullaan Kouvolaan Rotax-junnuun kahdella kameralla varustautuneina. Mikäli joku haluaa,  niin voin tehdä muutaman ylimääräisen taka-kameran latan kahdella m8 pultin mentävällä reiällä penkkiin kiinnitystä varten. Latan malli tulee olemaan sama, jota maxissa on käytetty aiempina vuosina.


 

Team Laine Verkkokauppa