Kirjoittaja Aihe: raket 120 kytkin  (Luettu 6925 kertaa)

Mareck

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 9
raket 120 kytkin
« : 08.05.2013 22:28 »
Ongelma siis on sellanen että kytkin lähti irti, kierre menny....itse oon aika ''vihreäää''.....mistä voisi johtuaaa?:)

jardes

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 19
Vs: raket 120 kytkin
« Vastaus #1 : 08.05.2013 22:30 »
Huomasithan että siinä on ns. vääränkätinen kierre?

Mareck

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: raket 120 kytkin
« Vastaus #2 : 08.05.2013 22:33 »
Kyllä :) siinähän lukee...mut en ole sis asentanut sitä itse...entinen omistaja ilmeisesti....laitoin startilla päälle ja lähti irti ja kierteet menny:/

Mareck

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: raket 120 kytkin
« Vastaus #3 : 08.05.2013 22:58 »
mietin vaan että mistä se johtuu...

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: raket 120 kytkin
« Vastaus #4 : 08.05.2013 23:47 »
Huonolla startterilla (tai akulla) kytkin irtoilee jatkuvasti, siihen tulee sen verran iskua että aukea. Startti/kone kun pyörii aukeamissuuntaan. Kun laitetaan takaisin kiinni, kiristetään vastapäivään esim akkuiskukoneella.
 Kummasta meni kierteet, kytkimestä vai akselista?
Veikkaan että joku on yrittänyt jotain kummallista tai vetänyt kytkimen vaan väärille kierteille
-petri-

astro

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 443
Vs: raket 120 kytkin
« Vastaus #5 : 09.05.2013 00:05 »
Joo toi kierteiden meno on aika outoa.  Mutta kytkin kyllä irtoaa startatessa helposti jos sitä ei liimaa ruuvilukitteella (loctite tms) kiinni ja sitten naputa kevyesti (akku)pulttipyssyllä.  Irroittaessa sitten vaan kuumentaa ensin kytkimen, niin ruuvilukite irtoaa.

astro

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 443
Vs: raket 120 kytkin
« Vastaus #6 : 09.05.2013 12:34 »
Älä pidä mistään kiinni. Tarviit semmosen hakkaavan pulttipyssyn, koneen puristukset riittää vastustamaan sen verran. Jos pidät vastapuolelta kiinni, kampura menee kieroksi.

Mareck

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: raket 120 kytkin
« Vastaus #7 : 09.05.2013 18:25 »
Älä pidä mistään kiinni. Tarviit semmosen hakkaavan pulttipyssyn, koneen puristukset riittää vastustamaan sen verran. Jos pidät vastapuolelta kiinni, kampura menee kieroksi.

Niin mä vähän aattelin et ei oo hyvä idea vastapuolelta :) mutta ihan täysillä ei kannata vissiin`?:)

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: raket 120 kytkin
« Vastaus #8 : 09.05.2013 18:37 »
Tai kiristä käsivaralla normi avaimella. Ota tulppa pois, pyöritä mäntä alakuolokohtaan, ujuta narua tulpanreiästä (vaikka raksun käynnistysnarua) reilusti, kiristä kytkintä ja kas, mäntä jää jumittamaan ennen yläkuolokohtaa. Kiristä sopivasti ja vedä nartsa pois. Toimii jos ei ole iskevää konetta pakissa.
-petri-

Mareck

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: raket 120 kytkin
« Vastaus #9 : 09.05.2013 18:41 »
Tai kiristä käsivaralla normi avaimella. Ota tulppa pois, pyöritä mäntä alakuolokohtaan, ujuta narua tulpanreiästä (vaikka raksun käynnistysnarua) reilusti, kiristä kytkintä ja kas, mäntä jää jumittamaan ennen yläkuolokohtaa. Kiristä sopivasti ja vedä nartsa pois. Toimii jos ei ole iskevää konetta pakissa.

Minä kiitän :) kyllä mä sen kiinnnnniii saan :)))))


 

Team Laine Verkkokauppa