Paikalla olivat lajiryhmän jäsenet Petri Ilkka (pj.), Jaakko Markula, Rauno Syysmäki, Kari Karhumäki ja Juuso Teuronen (osan aikaa) sekä lajipäällikkö Mika Heinonen (esittelijä).
Kokouksessa käsiteltiin kevään kilpailujen ja SM-sarjan avauksen palaute, sääntöasioita, lajikyselyn vastaukset sekä sääntömuutosesitykset hallitukselle vuoden 2014 sääntöihin.
SM-sarja ja kilpailupäivämäärät
KZ2 SM-uokan sarjaan ilmoittautui vain yksi kilpailija joten SM-sarja tältä osin ei toteudu.
Päätös ja esitys hallitukselle: Esitetään luokan SM:n ratkaisemiseksi yhtä kilpailua ja kilpailuksi esitetään viimeistä SM-osakilpailua Kouvolaa.
Vihdin osakilpailu on samaan aikaan kuin lajin NEZ-kilpailu Ruotsissa. Siirretään Vihdin SM- osakilpailu viikolla eteenpäin (9-11.
ja ko. viikonlopulta siirretään Järilänvuoren kilpailu viikolla taaksepäin (3-4.
. Mäntyvaaran kilpailu siirretään samalla viikolla eteenpäin (11.
.
Aluekilpailut ja niiden säännöt
Käsiteltiin nykyistä aluekilpailu käytäntöä. Käytäntö on osittain sääntöjen vastainen. Osallistuminen on ollut esimerkiksi mahdollista eri alueiden kuljettajille.
Päätös ja esitys hallitukselle:
Aluekilpailut nimetään harjoitustapahtumiksi tai harjoituskilpailuiksi ja tapahtumien yhteydessä tulee järjestää arki-iltana 30min ja viikonlopun tapahtumissa 1h koulutusta/pv kuljettajille. Tämä tulee selvitä tapahtuman säännöistä. Tapahtumat eivät saa häiritä kansallista kilpailukalenteria ja nämä tulee ilmoittaa liittoon kilpailulupailmoituksella. Lisenssi vaatimukset ovat tapahtumiin seuraavat:
- Harjoitustapahtuma, vähintään tutustumislisenssi tai tapahtuman sporttiturvavakuutus
- Harjoituskilpailu, vähintään karting peruslisenssi
Sääntökirjatekstin muutos astuu voimaan hallituksen hyväksynnän jälkeen.
Säännöt/sääntömuutokset 2014
Esitys hallitukselle sääntömuutoksista:
- Raket 95 painot nyt 115kg ja 2014 110-112kg, päätetään myöhemmin tutkimusten jälkeen. Kauden 2013 aikana saatetaan muuttaa painoja jo kesken kauden.
- KF6 alaikäraja 11v (nyt 10)
- Kansallisissa kilpailuissa ajatetaan juniorien ja yleisten kuljettajien kilpailut erikseen. Mikäli kilpailijoita on alle 6, voidaan luokka yhdistää toiseen luokkaan, mikäli radan kapasitetti ei ylity.
- Kansallisia luokkia 2014 ovat
o raket moottoriset (micro, raket (85 ja 95))
o Yamaha
o KF6 (ei enää 2015)
o CIK KV-luokat
o Vain näistä luokista voi juniori kerätä nousupisteitä
o Nousupisteitä kerätään myös micro-luokasta ja nämä nousupisteet hyväksilasketaan raket luokkiin siirryttäessä. Micro-luokan nousupistelaskentamalli ilmoitetaan myöhemmin.
- Yamaha-luokan kytkimellinen luokitus julkaistaan elokuun 2013 aikana. Yamahaa (kytkimellä ja ilman) kilpailutetaan rinnakkain tietyn siirtymäajan. Siirtymäaika on vähintään 3 vuotta.
- Renkaat päätetään rengastarjousten käsittelyn jälkeen
- Raket 95:n pakoputki otetaan käyttöön myös Raket 120-luokassa
- Yamahan lisätään äänenvaimennusta myöhemmin ilmoitettavalla tavalla, mahdollisesti KF3 lisä äänenvaimentimella
Raket 95 luokitustodistuksen tarkennus
Imupuolen aukioloasteissa on havaittu liian pieni toleranssi. Luokitustodistusta tullaan tarkentamaan ja tiedottamaan erikseen tarkennuksesta tarvittavien tutkimusten jälkeen.
Seuraava kokous
Kokous pidetään 14.8.
Lisätietoja ja palaute: lajipäällikkö Mika Heinonen, 0207 219 443, mika.heinonen@autourheilu.fi