Kirjoittaja Aihe: Rotax jr työkalut/välineet  (Luettu 6001 kertaa)

Piston

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 18
Rotax jr työkalut/välineet
« : 23.06.2013 10:17 »
Mitkähän olis rotaxiin ne perustyökalut/ välineet mitä pitää kärrystä löytyä?
 Vai pärjääkö niillä mitä raket kaudesta on jääny pakin pohjalle  8)

Vissiin ainakin joku suutinsarja... ???
Rengaspaineistakaan ei ole mitään tietoa saati takarattaan koosta millekään radalle.....

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Rotax jr työkalut/välineet
« Vastaus #1 : 23.06.2013 10:46 »
Raketin perustyökalut riittää pitkälle. Tässä joitain vinkkejä lisätarpeista:

-Tarvitaan suutinsarja koot 152-168 voit ostaa sarjana tai yksittäin, Mopo Sport esim. myy yksittäin. Muistaakseni 19 mm hylsy kohokammion alamutterin aukaisuun.
-D1 renkaaseen valmistaja suosittaa peruskylmäpainetta 0,70 ja D2:een 0,65. Saderengas W2 kylmäpainesuositus 1,0.
-Kytkimen liukulaakeriin kuparitahnaa tai sopivaa rasvaa. Huoltosuositus aina 2 h ajon jälkeen, putsaa kytkinmassan pinta , kello ja laakeri jarrukliinerillä tms. Ehkä turhan tiheä suositus?
-vaihda silloin tällöin pakoputken vaimenninmatto.
-Kytkintä avatessa pidätintyökalu on kätevä, muttei välttämätön. Sopivan kokoinen hylsy(15-17 mm jotain, muistaakseni) avaamiseen.
-Jousikoukku pakoputken jousille helpottaa paljon.
-Toinen kytkinkello, jossa valmiina 11-piikkinen eturatas on sateelle kätevä.
-normaali tulppa-avain, raksun pikkutulpan avain ei käy.

Raketin ratastuksesta saa jotain osviittaa junnun ratastukseen, maxi menee pari piikkiä ylempänä kuin junnu. Kysy toisilta, kyllä joku sen kertoo kullakin radalla.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2013 10:58 kirjoittanut DSMarko »
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

Piston

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 18
Vs: Rotax jr työkalut/välineet
« Vastaus #2 : 23.06.2013 13:08 »
Kiitos tiedoista / vinkeistä.
Onkos joku oma öljy millä pitää ajaa ja joku tietty öljysuhde mil värkit toimii?

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Rotax jr työkalut/välineet
« Vastaus #3 : 23.06.2013 13:55 »
Tehdas suosittaa minimiksi 2%, mutta esimerkiksi 2,5% voi olla hyvä varsinkin jos menet kovin laihoille seoksille.
Rotaxilla on oma öljy, mutta kaikki hyvät synteettiset 2T öljyt käy, Valvoline, Denicol, Motul, Rotax/XPS on kokeiltu, mäntä pysyy kaikilla hyvänä, Motulista eniten kokemusta.
Maxissa seos kuulemma kannattaa nostaa jopa 3 prosenttiin varulta.

Ai niin, lataa lyijyakkua (musta) usein, jopa vetojen välillä. Litiumakkua (oranssi kansi) ei tarvitse välttämättä ladata kuin aamuksi täyteen ja ehkä kerran päivän aikana, varsinkin jos joutuu sahaamaan paljon startilla. Käytä litiumissa Rotaxin omaa laturia, ylläpitolatureita (ainakaan Ctek) ei litiumille suositella.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2013 14:03 kirjoittanut DSMarko »
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

Piston

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 18
Vs: Rotax jr työkalut/välineet
« Vastaus #4 : 05.07.2013 14:28 »
heitäppä joku arvio suuttimesta ja takarattaasta esim tattikselle ja vihtiin..kai rotaxxissa joku rajotin tulee vastaan jos moottori ihan sikana rupee huutaa  ;D ;D

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Rotax jr työkalut/välineet
« Vastaus #5 : 05.07.2013 21:34 »
Tattikselle 80 ratas junnulle, 82 maxille, siitä jompaan kumpaan suuntaan kelin mukaan. 160 suuttimella voi aloittaa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

Piston

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 18
Vs: Rotax jr työkalut/välineet
« Vastaus #6 : 09.07.2013 21:51 »
siis pitääkös olla ihan näin monta tyhjäkäyntisuutintakin ja pääsuutinta?? ??? ???

tuota vaan katselin......http://www.nrg-shop.fi/tyhjakayntisuutin-suutinputki-sarja-p-783.html


ja saiskos tälläsen suomestakin ..näyttäs ihan pätevältä


http://www.radne.se/Store/Product/ProductDetails.aspx?PartNo=5071


On tää hieno laji ja aina tulee kysymyksiä   ;D


ai niin, minkälaisilla kylkiliiveillä junnut ajaa ettei selkä tai kyljet tule kipeeksi? meitin junnu sano että ne sparcon on huonot(jo ostettu  :-[)eli mitkä suojaa myös olkapäitä, kylkiä ja selkääkin. Jotain pitää vielä keksiä , muutenhan tää loppuu alkuunsa.. ;D
« Viimeksi muokattu: 09.07.2013 22:24 kirjoittanut Piston »

lasselaakso1

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 291
  • Kotirata: Pippo
  • Moottorimerkki: X30
  • Runkomerkki: Mad-Croc
Vs: Rotax jr työkalut/välineet
« Vastaus #7 : 10.07.2013 12:29 »
siis pitääkös olla ihan näin monta tyhjäkäyntisuutintakin ja pääsuutinta?? ??? ???

tuota vaan katselin......http://www.nrg-shop.fi/tyhjakayntisuutin-suutinputki-sarja-p-783.html


ja saiskos tälläsen suomestakin ..näyttäs ihan pätevältä


http://www.radne.se/Store/Product/ProductDetails.aspx?PartNo=5071


On tää hieno laji ja aina tulee kysymyksiä   ;D


ai niin, minkälaisilla kylkiliiveillä junnut ajaa ettei selkä tai kyljet tule kipeeksi? meitin junnu sano että ne sparcon on huonot(jo ostettu  :-[)eli mitkä suojaa myös olkapäitä, kylkiä ja selkääkin. Jotain pitää vielä keksiä , muutenhan tää loppuu alkuunsa.. ;D

Tuolla käydään hyvä, ja valaiseva keskustelu kylkiliiveistä: http://www.kartingforum.fi/forum/index.php/topic,12303.0.html

Ps. Huonot kylkiliivit saattavat lopettaa koko uran!!


 

Team Laine Verkkokauppa