Moikka Rotax-väki.
Kartingista jo poissa, mutta ehkä objetiivisempi näkemys paikalla neljä ja puoli vuotta olleena.
Ja tämä siksi, että
RMC on loistava formaattiJa HAUSKAA on ollut, ikimuistoisia, hyviä hetkiä loistavien ihmisten kanssa.
Ja siksi myös keskustelua pitää käydä, pyrkiä vaikuttamaan, että
asiat olisi vielä paremmin.
Ohjaajakokous on AIVAN liian myöhäinen paikka käydä keskustelua, kisajärjestäjät ovat järjestelynsä tehneet ja heidän tavoite on saada kisat vietyä läpi (ehtii sitten katsomaan illan formula lähetystäkin).
RMC on ollut viime vuodet murrosvaiheessa,
harrastajasarjasta aidoksi kilpasarjaksi. Kisa/ajotapa järjestelyt eivät ole pysyneet perässä.
Muistatko Olpe tämän?
muistot on kultaantuneet
http://www.mylaps.com/en/events/459154Lappeenrannan 2009 jälkeen vannoit, että et ikinä aja enää RMC:tä, täyttä romurallia...
Ei se tuosta ole muuttunut, koska
kukaan ei ole sitä muuttanut.
Sarjajärjestäjän tai kisakärjestäjän toiminalla tuo lähtötörtöily on otettavissa helposti pois.
Oikea kisakuski/kuskeja (Team Laineen Marko taisi kutsua itsensä tuohon virkaan seuraaviin kisoihin?) lähtö- ja ajotapatarkkailijaksi (videokäsittelijän avustamana).
Vastaavia nostoja järjesti esim. Nysse Keimolan Yamaha-cupiin, rotax-kuskit olivat lippupisteellä, samoin taisi olla vuosi sitten Kouvolan SM:ssä?
SM-sarjassa taitaa olla tänä vuonna Teurosen Juuso.
KUSTANNUSTASOKolarit nostavat kustannustasoa, joka taas pudottaa harrastajamääriä.
PELKOPoikani ystäväpiiriin kuuluu Lievestuoreella 201 kätensä katkaissut poika, kaikki tuntevat ja tietävät, että hänen harrastuksensa katkesi seuraavana keväänä 2011 pelkoon tuon vahingon uudelleentoistumisesta.
"AVITTAMINEN" LÄHDÖISSÄ:Tuosta LasseLaakson tulkinnasta Lievestuoreella: samaa mieltä, 51 työntää takaa, aiheuttaa kolarin
Kun osut sopivassa kulmassa, hässäkkä on valmis
Meillä sama tilanne Lievestuoreen mutkassa 2010, takaa takakulmaa ja sitten alkaa isän sydämen kauhunhetket, onneksi selvittiin mustelmilla ja uudella runkoputkella
https://plus.google.com/photos/114734854072400665417/albums/5648069456163373921/5648069905201519554?banner=pwa&pid=5648069905201519554&oid=114734854072400665417Viestiketjun Oulun tilanteesta ei voi noin hitaan kuvasarjan jälkeen sanoa mitään. Arvella voi tietysti, että Paavo ei omiin nimiin pyörähdä?
SAMAT KUSKIT: No kun EI"Samat kuskit" koskee ehkä Rotax Junior sarjaa, jossa voit ajaa ilman aikaisempaa kilpailukokemusta.
Rotax Jr sarjaa nyt hallitsevia Markkasen poikia kutsuimme "ihmiskuuliksi", aloittivat silloin kartingkilpailun, jokainen vapisi kun tulivat Junior sarjaan mukaan. Aina rytisi.
Heille krediittiä valtavasta tasonnosta, pojat saattavat mennä pitkälle.
Maxien kolaroinnit johtuvat siitä, että
kärjessä kolaroidaan, heijastuu sitten takana tuleviin jotka tömähtävät takana tuleviin, kohta sattuu jotain oikeasti...
Ja
"ongelman" aiheuttaja ei todellakaan ole sama joka kerta.
Kukaan noihin ei puutu, siksi niitä tapahtuu, tosin onhan siellä aina vähän tilaa ja aikaa, ainahan kilpailuissa roiskuu.
Maxien osalta ei siis ole kyse kokemattomuudesta, pieniä esimerkkejä omin silmin katsottavaksi maxien lähtöpään kolareista, jotka sitten takana aiheuttavat isommat kolarit
Kouvola 2012, sunnuntai, erä 1, katso kohdasta 0.15, joku ajaa Santeri Kallion takarenkaaseen, ei tuomioita (kohdassa 2:05 hidastettuna)
http://www.youtube.com/watch?v=p-m0hPjabVA&feature=c4-overview&list=UUK5S8yd6khPeSmRTNO61i0QKouvola 2012, sunnuntai, prefinaali, katso ylläolevasta videosta kohdasta 4:50, ei tööttäjälle rangaistuksia (ei tehnyt tahallaan!), mutta esim. Jan-Mikaelin Grand Final 2012 paikka saattoi mennä...
Samalla lailla tänä vuonna esim. Oulussa finaalissa, sijalta 9. töötätty ulos, ei rangaistuksia.
Syöksyjien poisotto? hmmm... Jotkut vain osaavat lähteä paremmin, sitä ei pidä ottaa pois vaan päälleajot, Team Laine vain ehkä ilmaisi hieman väärin "syöksyjistä"
Ei lähtö saa silti olla mikään jonossa-ajo...
Tässä hitusen esimerkkejä hyvistä lähdöistä, Nixu OLI aina ollut hyvä lähtijä kuten kaikki nuo kärkimaxit, mutta silti joku osaa paremmin jotain asioita kuin ...
http://www.youtube.com/watch?v=NormAkS8u94EUROOPPA TYYPPISET LÄHDÖT (kärki painaa ajoissa kaasun pohjaan, "häntä" ei ehdi työntämään).
Juttelimme Nyssen kanssa maanantaina, molemmista kokeilemisen arvoista...
Tosin kun kolahtaa, kolahtaa isommasta vauhdissa.
P.S. Voisikohan olla, että kaikki eivät tiedä miten lähdetään rotaxeilla Suomessa? Tasoitetaas hieman
Vinkki1: Puhdista kone ennenkuin letka kerääntyy kiihdyttämällä täysikaasulla
Vinkki2: Lähdösuoralla kaasu pohjaan, säädät jarrulla vauhdin (suomessa kun ei rotaxeissa ole kytkinlaitteita)
Hyvää kaudenjatkoa, pitäkää pojat terveinä
Seppo