Kirjoittaja Aihe: PCR 100cc kaasari  (Luettu 16172 kertaa)

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
PCR 100cc kaasari
« : 06.08.2013 21:07 »
Nyt tarvis vähän apuja kun ei kaasarissa lue mitään, eikä mikään kaasari näytä samanlaiselta, joten jos joku kehtaisi valaista että mikä ko. kaasari on ja kumpaan suuntaan ruuveista mennään laihemmalle ja kummasta rikkaalle, kone kun kiertää sairaasti niinkun varmasti tiedätte, niin ei uskalla sattua kumpaankaan ruuviin ennenkun on varmuus asiaan, edellinen  omistaja ei enää muistanut kummin päin menee mihinkäkin. omaan korvakuuloon ei uskalla luottaa, vaikka lakkaahan se kai vetämästä jos menee oikein paksulle.

myöskin ko motin huoltovälistä tahtoisin kiivaan keskustelun, soitin paikalliseen kartingliikkeeseen (maranello) ja sieltä meinattiin että sitten kun männän välys alkaa olla 15 satkua niin olisi syytä lähteä mäntäkauppaan.

täytyy loppukaneettiin vielä lisätä, että oli R120 jälkeen suhteellisen vihainen laite.  :o

kiitos ja anteeksi  :)


Lenzo

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 43
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #1 : 06.08.2013 22:56 »
Rakennappa ketjun ja kaasarinkurkun väliin ohut teräsliuska, ekakerran kun ketju katkee tai heittää päältä, saattaapi kaasari olla entinen, kurkussa ammottava reikä, tohon kaasarin etupuolelle vaan pikku kulmarauta ja siihen likuska kii.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #2 : 06.08.2013 23:15 »
Vaikea sanoa, kun ei tuosta kuvasta paljon kaasarista näe, mutta kaikissa noissa on toimintaperiaate sama. Lohkoa lähempi ruuvi on Low jet, eli vaikuttaa matalan pään kanavaan. Ilmanputsarin puoleinen on High jet ja vaikuttaa pääsuuttimeen, eli siis yläkierroksille. Molemmat pienentävät polttoaineen kanavaa kiinnipäin ruuvatessa. Eli aukisuuntaan on turvallisempaa ensin kokeilla.
15 satkua alkaa olemaan jo välys jolla männänhelman katkeamisvaara on todellinen. Kone vaikuttaisi olevan PCR(?) 100cc Formula-A / ICA ja siten se lykkää sellaset 30hp ja kierroksia paltiarallaa 17-20k rpm parhaimmillaan. Männän ennustettu elinikä on sitten sitä lyhyempi mitä enemmän kierrätät... Sanomattakin on selvää ettei öljyprosentin kannata olla alle 6%.

Ai meinaatko että antoi paremmat kyydit kuin R120? No shit Sherlock !!    ;D

Ps. Mulla oli joskus kaksi tämmöistä samassa rugossa. Ei tartte olla hullu, mutta se auttaa...
Homman Pitää Olla Hauskaa

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #3 : 07.08.2013 02:40 »
Rakennappa ketjun ja kaasarinkurkun väliin ohut teräsliuska, ekakerran kun ketju katkee tai heittää päältä, saattaapi kaasari olla entinen, kurkussa ammottava reikä, tohon kaasarin etupuolelle vaan pikku kulmarauta ja siihen likuska kii.

erittäin hyvin sanottu siellä takana! minäpä teen!

Vaikea sanoa, kun ei tuosta kuvasta paljon kaasarista näe, mutta kaikissa noissa on toimintaperiaate sama. Lohkoa lähempi ruuvi on Low jet, eli vaikuttaa matalan pään kanavaan. Ilmanputsarin puoleinen on High jet ja vaikuttaa pääsuuttimeen, eli siis yläkierroksille. Molemmat pienentävät polttoaineen kanavaa kiinnipäin ruuvatessa. Eli aukisuuntaan on turvallisempaa ensin kokeilla.
15 satkua alkaa olemaan jo välys jolla männänhelman katkeamisvaara on todellinen. Kone vaikuttaisi olevan PCR(?) 100cc Formula-A / ICA ja siten se lykkää sellaset 30hp ja kierroksia paltiarallaa 17-20k rpm parhaimmillaan. Männän ennustettu elinikä on sitten sitä lyhyempi mitä enemmän kierrätät... Sanomattakin on selvää ettei öljyprosentin kannata olla alle 6%.

Ai meinaatko että antoi paremmat kyydit kuin R120? No shit Sherlock !!    ;D

Ps. Mulla oli joskus kaksi tämmöistä samassa rugossa. Ei tartte olla hullu, mutta se auttaa...

erittäin paljon kiitoksia! olisiko täten syytä käyntiin lykätessä kylmänä avata L ruuvia vähän isolle kun niin kamalan vaivalloisesti lähti köpöttelemään. sai juosta vierellä pitkän aikaa ja antaa tosi varovasti kaasua samalla? minä kun olen aloittelija muutenkin mutta varsinkin suoravetoisen kanssa. ensimmäisenä iltana lykin autoa 2 tuntia saamatta sitä käyntiin, mutta yritin silti koska tiesin sen olevan täysin mahdollista. toisena iltana sain kuin sainkin käyntiin kun tiesin jo tekniikan. tosin pari päivää oli välissä, koska kropasta löytyi uskomaton määrä uusia lihaksia ensimmäisen illan maitohapotuksen jälkeen :)

ilmeisesti joku maxterin mäntä käy näihin? omia ei taida enää saada :) taidan käydä mallin kanssa maranellossa.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #4 : 08.08.2013 00:42 »
Helpointa on pyytää kaveria avuksi tönäsemään.

Parhaiten lähtee kun ryypyttää koneen varikolla valmiiksi. Ilmanputsari irti. Tulppa irti, mutta se laitetaan takaisin hattuunsa ja jäähdytysripojen väliin, siten että tulpan runko maadottuu. (puola voi kämähtää jos pyörittää ilman että kipinä pääsee purkautumaan)
Nyt sitten käsi kaasarin eteen ja takarenkaasta pari reipasta pyöräytystä, jolloin kaasarista tulee bensaa valmiiksi alakertaan. (ja kaasari täyttyy) Nyt tulppa ja ilmanputsari kiinni ja pörähtää paljon helpommin.  ;)
Homman Pitää Olla Hauskaa

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #5 : 08.08.2013 02:34 »
Helpointa on pyytää kaveria avuksi tönäsemään.

Parhaiten lähtee kun ryypyttää koneen varikolla valmiiksi. Ilmanputsari irti. Tulppa irti, mutta se laitetaan takaisin hattuunsa ja jäähdytysripojen väliin, siten että tulpan runko maadottuu. (puola voi kämähtää jos pyörittää ilman että kipinä pääsee purkautumaan)
Nyt sitten käsi kaasarin eteen ja takarenkaasta pari reipasta pyöräytystä, jolloin kaasarista tulee bensaa valmiiksi alakertaan. (ja kaasari täyttyy) Nyt tulppa ja ilmanputsari kiinni ja pörähtää paljon helpommin.  ;)

Perhana, kaikkea sitä oppii. pitääpä ottaa konsti käyttöön, pohjalainen luonne kun ei periksi anna, ja kyllä sitä yksinkin tulee joskus ajeltua niin pakko se on opetella yksinkin käynnistämään. :) mulla kävi tuo ryypyttäminen ittelläkin mielessä kun se  sillon ekana iltana kun lykiin sitä kauan niin etten saanu konetta edes pyörimään kun muutaman typerän töpsähdyksen aina niin sitten kun sain sen pyörimään niin sehän meinas lähtee hyvinkin kauas kun oli kai kampikammioon jäänyt bensat niistä muutamasta töpsähdyksestä. siinähän käytiin sitten niin että säikähdin sitä kun se meinas lähteä käyntiin niin en ehtinyt kyytiin :D

Jannek

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 131
  • Runkomerkki: CRG
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #6 : 08.08.2013 08:43 »
http://www.youtube.com/watch?v=anWfX15aZfw

Kohdassa 1.10 eteenpäin muutama työntöharjoitus. Karkaa ne autot kokeneiltakin kuskeilta. Keltaisen auton kuljettajalla kymmenenien vuosien kokemus auton käynnistämisestä.

"Minkä voet huomenna toisella tiettee, elä tie sitä tänä päevänä ite." -Iisalmi

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #7 : 08.08.2013 21:25 »
http://www.youtube.com/watch?v=anWfX15aZfw

Kohdassa 1.10 eteenpäin muutama työntöharjoitus. Karkaa ne autot kokeneiltakin kuskeilta. Keltaisen auton kuljettajalla kymmenenien vuosien kokemus auton käynnistämisestä.


Tuo näyttää kyllä enemmän siltä että kaveri painoi kädellä kaasua :) onko noi nyt sitten just näitä pcr motteja millä tuossa ajetaan? Luulin ettei tuolla vintagemoottorilla voi muuta kun omaksi iloksi harrastaa. Pitääkö runkokin olla samaa ikäluokkaa sitten kisoissa? Tykkään tuosta koneesta kyllä, vääntää niin mukavasti vaikka on pieni :)

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #8 : 09.08.2013 00:12 »
Historik Formula-A kisaan pääsee mukaan kun on vaan Formula-A tai ICA kone. 2006 luokitusta uudemmille rungoille tulee vähän lisäpainoa. Kisa ajetaan Vihdin KF radalla tänä vuonna 14.syyskuuta.  8)
Homman Pitää Olla Hauskaa

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #9 : 09.08.2013 01:53 »
Historik Formula-A kisaan pääsee mukaan kun on vaan Formula-A tai ICA kone. 2006 luokitusta uudemmille rungoille tulee vähän lisäpainoa. Kisa ajetaan Vihdin KF radalla tänä vuonna 14.syyskuuta.  8)

Voi viineri, lähtiskö sitä 15 vuoden tauon jälkeen kisaan :D nyt alko muuten treenaus. Paska vaan kun asfaltoivat nyt lapuan rataa (mikä on toki äärimmäisen hienoa!) niin pitää lähtee töysään sukimaan. Onks se ihan joku leikkimielinen kisa vai pitääkö olla lisenssit yms?

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #10 : 09.08.2013 21:07 »
Tottakai pitää lähteä mukaan!! Jos meinaa kunto loppua, niin ajaa niin pitkälle kun jaksaa, tai vaikka ekan ja vikan kierroksen.  :D
Lisenssi pitäisi kyllä olla. (tarkistan saako paikan päältä tutustumislisenssejä)

Tämmöisillä säännöillä on pääosin menty:

-------------------------------------------------
1.Formula A Historic WCR ajetaan entisillä ilmajäähdytteisillä Formula A-moottoreilla ja rungolla joka on valmistettu ennen 2003 eli luokitus XXX/CH/02 tai vanhempi.

1.1.   Moottorin tulee olla ollut CIK/FIK luokiteltu
1.2.   Minimipaino 145 kg
1.3.   Takarenkaiden suoja kielletty
1.4.   Sylinterin poraus vapaa. (max 110cc) Iskunpituus luokitutuksen mukaan.
1.5.   Moottorimäärä vapaa. Ei tarvitse olla samaa merkkiä

2. Formula A Historic World CUP ajetaan entisillä vesijäähdytteisillä Formula A-moottoreilla. Rungon luokitus XXX/CH/08 tai vanhempi.
2.1.   Minimipaino 155 kg
2.2.   Jos rungon luokitus uudempi kuin XXX/CH/08 niin minimipaino 160 kg
2.3.   Etujarrut ei sallittu
2.4.   Moottorin tulee olla ollut CIK/FIK luokiteltu
2.5.   Moottorimäärä vapaa. Ei tarvitse olla samaa merkkiä

3. Kaasutin vapaa

4. Renkaat Maxxis SLR/SLW (kuiva/sade)

5. Kilpailutapa
5.1.   Kahden kierroksen aika-ajo arvotussa järjestyksessä. 2 lämmittelykierrosta ja aika-ajokierrosta.
5.2.   Kaksi alkuerää, joiden sijoitusten perusteella määräytyy prefinaalin lähtöjärjestys
5.2.1. Alkuerän pituus 10 kierrosta
5.3.   Prefinaali 15 kierrosta, prefinaalin tulosten perusteella määräytyy lähtöjärjestys finaaliin.
5.4.   Finaali 21 kierrosta
5.5.   Finaalin kuudelta viimeiseltä kierroksella nopeimman kierrosajan ajanut palkitaan erikoispalkinnolla. (nestemäinen)

6. Ajotapa radalla
6.1.   Masteri määrää vauhtin tultaessa starttiin
6.2.   Kolarointi ei sallittu

7. Ilmoittauminen päättyy 05.09.2013. Ilmoittauminen vahvistetaan maksamalla ilmoittaumismaksu XX€. Vain määräaikaan mennessä ilmoittauneille pystytään takaamaan uudet renkaat.

------------------------------------

Todella hieno tapahtuma. Rento meiniki ja ajot jatkuu saunan merkeissä illalla.
https://www.facebook.com/#!/FormulaA2011
Homman Pitää Olla Hauskaa

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #11 : 10.08.2013 01:05 »
Tottakai pitää lähteä mukaan!! Jos meinaa kunto loppua, niin ajaa niin pitkälle kun jaksaa, tai vaikka ekan ja vikan kierroksen.  :D
Lisenssi pitäisi kyllä olla. (tarkistan saako paikan päältä tutustumislisenssejä)

Tämmöisillä säännöillä on pääosin menty:

-------------------------------------------------
1.Formula A Historic WCR ajetaan entisillä ilmajäähdytteisillä Formula A-moottoreilla ja rungolla joka on valmistettu ennen 2003 eli luokitus XXX/CH/02 tai vanhempi.

1.1.   Moottorin tulee olla ollut CIK/FIK luokiteltu
1.2.   Minimipaino 145 kg
1.3.   Takarenkaiden suoja kielletty
1.4.   Sylinterin poraus vapaa. (max 110cc) Iskunpituus luokitutuksen mukaan.
1.5.   Moottorimäärä vapaa. Ei tarvitse olla samaa merkkiä

2. Formula A Historic World CUP ajetaan entisillä vesijäähdytteisillä Formula A-moottoreilla. Rungon luokitus XXX/CH/08 tai vanhempi.
2.1.   Minimipaino 155 kg
2.2.   Jos rungon luokitus uudempi kuin XXX/CH/08 niin minimipaino 160 kg
2.3.   Etujarrut ei sallittu
2.4.   Moottorin tulee olla ollut CIK/FIK luokiteltu
2.5.   Moottorimäärä vapaa. Ei tarvitse olla samaa merkkiä

3. Kaasutin vapaa

4. Renkaat Maxxis SLR/SLW (kuiva/sade)

5. Kilpailutapa
5.1.   Kahden kierroksen aika-ajo arvotussa järjestyksessä. 2 lämmittelykierrosta ja aika-ajokierrosta.
5.2.   Kaksi alkuerää, joiden sijoitusten perusteella määräytyy prefinaalin lähtöjärjestys
5.2.1. Alkuerän pituus 10 kierrosta
5.3.   Prefinaali 15 kierrosta, prefinaalin tulosten perusteella määräytyy lähtöjärjestys finaaliin.
5.4.   Finaali 21 kierrosta
5.5.   Finaalin kuudelta viimeiseltä kierroksella nopeimman kierrosajan ajanut palkitaan erikoispalkinnolla. (nestemäinen)

6. Ajotapa radalla
6.1.   Masteri määrää vauhtin tultaessa starttiin
6.2.   Kolarointi ei sallittu

7. Ilmoittauminen päättyy 05.09.2013. Ilmoittauminen vahvistetaan maksamalla ilmoittaumismaksu XX€. Vain määräaikaan mennessä ilmoittauneille pystytään takaamaan uudet renkaat.

------------------------------------

Todella hieno tapahtuma. Rento meiniki ja ajot jatkuu saunan merkeissä illalla.
https://www.facebook.com/#!/FormulaA2011

Laitan kyllä korvan taakse! Ehei multa kunto lopu :) tapaan tähdätä siihen että ajan 4x30 kierrosta kun käyn ajelemassa, mutta pakko myöntää että pcr:n kanssa meinas kunto loppua viimesessä 30 kierroksen stintissä. On se niin paljo raskaampi ajettava kun r120. Sitä kun joutuu jopa välillä vähän pitelemään :D  tänään vähän tutkiskelin, niin taitaa olla aika vaihtaa kellariin laakerit kun otin rattaasta kiinni ja heilutin niin aika klapse jo kuului, eikä oo varmaan viittä tuntia ajettu. Tarttiskohan kokeilla c4 laakereita jos sais ees vähä kauemman ajaa. Mäntä varmaan on ok, otin hatun käteen ja laitoin molemmin puolin 0.05 rakotulkit ja aika ahdasta oli, (mikä on oikea tapa?) kannes oli jotain pieniä jälkiä mutta ei siihen taida sorvilla kannattaa sattua..  Pitänee vetää lihoiksi se. Muistaako joku laakerien kokoa ulkoa?

No entäs jos innostun nyt sitten kisaamaan niin ilmeisesti ajovarusteet on oltava viralliset? Ei varmaan riitä ajopuku mikä on ebaysta löydetty satasella missä on melkein aito fia brodeeraus, siinä taitaa lukea kartig :D no lukee siinä sentään red bull. Sehän antaa siivet jos sattuu jotain :D

Mites toi moottori? Saako se olla kiinni niin kauan ku joku tekee protestin?

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #12 : 10.08.2013 22:04 »
En muista laakerin kokoa, mutta ne on lähes kaikissa satkuissa samat, joten karting liikkeessä tiedetään varmasti.
Olen mitannut sylinterin ja männän erikseen mikrometrillä. (sylinteriin tarvii sisämittatyökalun) Ei ole enään kalliita ja saa mitan oikein. Sitten vaan vähennyslasku ja välys on selvillä.

Kybärän tulisi olla hyväksyttyä mallia. Ajopuvuksi riittää yhtenäinen ajohaalari, kengät ja käsineet.

Protestin? Miksi?
 :D
Homman Pitää Olla Hauskaa

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #13 : 11.08.2013 01:30 »
En muista laakerin kokoa, mutta ne on lähes kaikissa satkuissa samat, joten karting liikkeessä tiedetään varmasti.
Olen mitannut sylinterin ja männän erikseen mikrometrillä. (sylinteriin tarvii sisämittatyökalun) Ei ole enään kalliita ja saa mitan oikein. Sitten vaan vähennyslasku ja välys on selvillä.

Kybärän tulisi olla hyväksyttyä mallia. Ajopuvuksi riittää yhtenäinen ajohaalari, kengät ja käsineet.

Protestin? Miksi?
 :D

Joo taitaa olla mallin kanssa viisahin mennä. Njoo eihän ne paljo mitään enää maksa. Ebaysta varsinkaan. Okei. Sellaisen siis hankimme. No viineri jos jonkun vehkeet kulkee niin ainahan joku protestin tekee :D ei sillä ettäkö olisin itse kärkisijoilla mutta mietiskelin vain että tarkistetaanko moottorit sisältäkin jossain kohtaa?

awi

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 843
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #14 : 11.08.2013 08:40 »
Olen huonolla onnella metsästänyt tuota sisämittatyökalua. Mistäköhän moisen saisi? Sisämikrometrejä kyllä löytyy...
“Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.” - Ernest Hemingway

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #16 : 11.08.2013 22:05 »
Jos joku viilaa Formula-A:ta ja onnistuu siinä siten ettei tehot putoa ja saa sen pysymään nipussa 21 kierroksen finaalin, niin on paikkansa tienannut. (kohtuu tosissaan tehtaat on ne jo noin max 1½ tunnin KILPA käyttöön tehneet)
Enemmän saa vauhtia lisää kun keskittyy siihen metallihäkkyrään ja siinä varsinkin kohtaan ratin ja selkänojan väli.  :P

Muistelen että viimevuonna sai protestin jättää vasta saunan jälkeen? (tais olla aamu viiteen asti päällä?)
Oikeesti: Pärjäämisellä ei Historik kisoissa ole niin väliä !!

Miksi olet noin huolissasi koneen sisällöstä?  :o  ::)
« Viimeksi muokattu: 11.08.2013 22:09 kirjoittanut MKR »
Homman Pitää Olla Hauskaa

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #17 : 11.08.2013 22:50 »
Jos joku viilaa Formula-A:ta ja onnistuu siinä siten ettei tehot putoa ja saa sen pysymään nipussa 21 kierroksen finaalin, niin on paikkansa tienannut. (kohtuu tosissaan tehtaat on ne jo noin max 1½ tunnin KILPA käyttöön tehneet)
Enemmän saa vauhtia lisää kun keskittyy siihen metallihäkkyrään ja siinä varsinkin kohtaan ratin ja selkänojan väli.  :P

Muistelen että viimevuonna sai protestin jättää vasta saunan jälkeen? (tais olla aamu viiteen asti päällä?)
Oikeesti: Pärjäämisellä ei Historik kisoissa ole niin väliä !!

Miksi olet noin huolissasi koneen sisällöstä?  :o  ::)

No onhan se näinkin :) kyllä tossa 5-8hv on vielä löysää, mutta se tulee sitten putkella jos jollain ja sehän on kaikilla sama :) kai.  ja tuohan on fakta että suurin tekijä on tyyräpyörän ja selkänojan välimaastossa. Ei mulle oo väliä miten pärjään, jopa tiedän olevani viimeisten nipussa jos kisaan lähdetään, ajaminen porukassa on tärkeintä, kehittää refleksinopeuksia aikalailla, vaikka onhan pytyt kivoja :)

No en oikein tiä itekkään :) kun oon tehny semmosen huomion että noitten mottien kans ollaan kisoissa aika tarkkoja niin jos hylätään sen takia että on vääränlainen ruuvi jossain tai jotain, vaikka lukee kai kaikki sallittu säännöissä.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2013 12:33 kirjoittanut MrBubbles »

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #18 : 12.08.2013 21:42 »
Historik kisoissa ei taida voida ihan joka ruuvin olevan edes paikollaan...   :P
Ei muutakun mukaan vaan. Ja juuri tuo ryhmässä ajaminen on SE juttu.
 8)
Homman Pitää Olla Hauskaa

TCC

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #19 : 13.08.2013 13:03 »
Terve! Mosa taitaapi olla vanha Formula Nordic kone, ei Formula A. Perusteena et FA käytti giljotiini kaasaria ja FN läppäkaasaria.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #20 : 13.08.2013 17:45 »
Kyllä FA:ssa käytettiin myös läppäkaasaria.
Homman Pitää Olla Hauskaa

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #21 : 14.08.2013 15:05 »
Historik kisoissa ei taida voida ihan joka ruuvin olevan edes paikollaan...   :P
Ei muutakun mukaan vaan. Ja juuri tuo ryhmässä ajaminen on SE juttu.
 8)

No näinkin varmasti :D laitan nyt muutaman kuvan tähän siitä ropaleesta ihan sillä että näkeekö joku jotain huomioitavaa mikä estäisi kisaamisen?









MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #22 : 14.08.2013 22:20 »
Ketjusuoja olisi hyvä pykätä, ihan jo haalarin puhtauden puolesta.
Homman Pitää Olla Hauskaa

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #23 : 14.08.2013 22:55 »
Ketjusuoja olisi hyvä pykätä, ihan jo haalarin puhtauden puolesta.

No se onkin jo tekeillä, muuta sanomistako ei sun mielestä pitäis olla?

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #24 : 14.08.2013 23:17 »
Äkkipäätä katsottuna siinä on neljä pyörää, penkki, ratti, pohjalevy, pontsat.... Jos vielä jarrutkin toimiin, niin mikäs tuolla on ajellessa. Imuänkkäri olisi hyvä olla. Saat multa sivu-imevän lainaksi jos ei muuten mainaa löytyä.
Homman Pitää Olla Hauskaa

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #25 : 15.08.2013 00:11 »
Äkkipäätä katsottuna siinä on neljä pyörää, penkki, ratti, pohjalevy, pontsat.... Jos vielä jarrutkin toimiin, niin mikäs tuolla on ajellessa. Imuänkkäri olisi hyvä olla. Saat multa sivu-imevän lainaksi jos ei muuten mainaa löytyä.

no prkl, näinhän se. no kyllä se ennen rengasvallia ainakin viimeksi pysähtyi. nojoo, se on hieno asia se, katotaan riittääkö köyhän rahat kun tarvii ainakin renkaat vielä ostaa, hankkia typpipullo, (ai miksikö? no kun en jaksa kantaa kompuraa mukana ja renkaathan vuotaa aina hiljalleen, ja mikä tärkeintä, typpi ei reagoi lämpötilamuutoksiin) :D kypäräkin pitää ostaa jajajaja mitähän kaikkia. no, yritys on kova, pitää käydä ettimässä vielä vauhti jostain.  :o

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #26 : 15.08.2013 21:40 »
Kompura löytyy radalta kyllä. Typpitäyttöä varten pitäisi ensin imeä renkaat tyhjiksi ennenkuin siitä on hyötyä.  :)
Ei sillä vauhdilla ole väliä. (saunassa löytyy viimeistään)
Homman Pitää Olla Hauskaa

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #27 : 15.08.2013 22:58 »
Kompura löytyy radalta kyllä. Typpitäyttöä varten pitäisi ensin imeä renkaat tyhjiksi ennenkuin siitä on hyötyä.  :)
Ei sillä vauhdilla ole väliä. (saunassa löytyy viimeistään)

Mahtaako radalta löytyä myös tehokas nainen joka imisi renkaat tyhjiksi? :o joo eipä mua ny niin ressaa, kuhan köpöttelen :D

MrBubbles

  • Yleinen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Moottorimerkki: PCR
Vs: PCR 100cc kaasari
« Vastaus #28 : 22.08.2013 18:31 »
Voi munamies. Tuli TAAS pikku aloittelijamunaus. Silppusin kaasarin kun lakkasi lähtemästä käyntiin, otin l ja h ruuvit pois ja nakkasin laatikkoon, tottakai oletin että ne on samanmoisia, no eihän ne oo. Tietääkö joku kummassa on pitempi kartio vai meneekö kokeiluhommiksi, kaasari näkyi olevan ihan pcr:n oma tekele..


 

Team Laine Verkkokauppa