Kirjoittaja Aihe: raket 85 kuristimella tai ilman: kaaharin säädöt  (Luettu 6553 kertaa)

mihi11

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 5
Kaipaisin vähän apua. Raket85 moottori toimii loistavasti ilman kuristinta kaaharin lähdössä. Olen käyttänyt L-ruuville säätöarvoa 2.5-2.7 ja H-ruuville 0.3-0.5. Kun kuristimen laittaa kaasariin kiinni, niin meno hyytyy täysin. Huippunopeus on noin juoksuvauhti. Pitääkö kaasarissa käyttää täysin eri säätöjä kuristimen kanssa ja jos, niin mitä luokkaa voisivat olla toimivat säädöt?

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Vs: raket 85 kuristimella tai ilman: kaaharin säädöt
« Vastaus #1 : 18.08.2013 17:07 »
Kaipaisin vähän apua. Raket85 moottori toimii loistavasti ilman kuristinta kaaharin lähdössä. Olen käyttänyt L-ruuville säätöarvoa 2.5-2.7 ja H-ruuville 0.3-0.5. Kun kuristimen laittaa kaasariin kiinni, niin meno hyytyy täysin. Huippunopeus on noin juoksuvauhti. Pitääkö kaasarissa käyttää täysin eri säätöjä kuristimen kanssa ja jos, niin mitä luokkaa voisivat olla toimivat säädöt?

Ettei vain kuristinlevyt ole väärässä järjestyksessä siten, että pienempi aukkoinen on kaasarin puolella? Tuolloin kuristin ottaa kaasarin läppään kiinni eikä kaasu aukea kunnolla.
Vauhti pidentää aikaa!

mihi11

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: raket 85 kuristimella tai ilman: kaaharin säädöt
« Vastaus #2 : 18.08.2013 18:21 »
Levyt on oikeinpäin asennettu. Ilman kuormaa ottaa kierroksia hienosti mutta ei kuorman kanssa.

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Vs: raket 85 kuristimella tai ilman: kaaharin säädöt
« Vastaus #3 : 18.08.2013 23:04 »
Levyt on oikeinpäin asennettu. Ilman kuormaa ottaa kierroksia hienosti mutta ei kuorman kanssa.

Mm. Ei nuo ruuvin säädöt niin metsässä ole. Oletko tarkistanut sytkän ajoituksen?
Vauhti pidentää aikaa!

mihi11

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: raket 85 kuristimella tai ilman: kaaharin säädöt
« Vastaus #4 : 18.08.2013 23:22 »
Sitä en ole tarkastanut. Oletin, että kuristimen lisäys ei vaikuta sytytyksen sääntöön kun auto toimii ilman kuristinta. Tuntuu kuin auto eo saisi bensaa riittävästi...

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: raket 85 kuristimella tai ilman: kaaharin säädöt
« Vastaus #5 : 19.08.2013 05:30 »
Impulssireiät oikein noissa kuristimissa? Ja jos et muuta tehny kuin lisäsit kuristimet niin katso imukaula ettei löydy halkeamia
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

iskä

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 816
  • Kotirata: Vihti
  • Moottorimerkki: TM/ TT- rock/ yamaha
  • Runkomerkki: Ninar
Vs: raket 85 kuristimella tai ilman: kaaharin säädöt
« Vastaus #6 : 19.08.2013 07:45 »
Levyt on oikeinpäin asennettu. Ilman kuormaa ottaa kierroksia hienosti mutta ei kuorman kanssa.
ja tiivisteet joka välissä?
.

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: raket 85 kuristimella tai ilman: kaaharin säädöt
« Vastaus #7 : 19.08.2013 14:41 »
Liian pitkät ruuvit pohjaa ennen kuin kiristää kaasuttimen.
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

mihi11

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: raket 85 kuristimella tai ilman: kaaharin säädöt
« Vastaus #8 : 19.08.2013 19:10 »
Impulssireiät on kunnossa ja myös tiivisteet joka välissä. Ruuvitkin pitäisi olla oikean mittaiset. Tutkin asiaa ja sytytystä lienee tarve säätää ja ehkä kaasarin joustakin (avautumispainetta).

Pekka Tonteri

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 94
Vs: raket 85 kuristimella tai ilman: kaaharin säädöt
« Vastaus #9 : 19.08.2013 21:53 »
Normisäätö prikalliselle 85:lle on noin L ruuvi 2.7 ja H ruuvi 0.65-0.75. Kokeile avata yläruuvia tuo kolme varttia. Meillä oli yksi kone joka ei prikan kanssa suostunut toimimaan ollenkaan jos yläruuvi ei ollut tarpeeksi auki.

mihi11

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: raket 85 kuristimella tai ilman: kaaharin säädöt
« Vastaus #10 : 26.08.2013 20:59 »
Kiitos vinkistä. H-ruuvin säätö auttoi. Parhaimmillaan kulki kun H-ruuvi oli 0.9 auki. Pitää hakea myös L-riville uusi säätö.


 

Team Laine Verkkokauppa