Rotaxi vaatii täysrempan 50 tunnin välein ja mäntää kannattaa katsella viimeistään 20 tunnin kohdalla, jos maksimoi suorituskyvyn, niin aiemmin.
Kz2 mäntä oisko 9-10 tuntia ja alakerta jotakin ehken 20-30+ tuntia. Kz porukka osaa kertoa, pääkaupunkiseudulta esim. Vihdin radalta löytyy neuvoja KZaan.
Aina iso remppa on useita satasia kone kuin kone.
Hintaero...hmmm Kz on lähtökohtaisesti kallliimpi kone, mutta aika hyviä käytettyjä saa kone-runkopaketteina varmaan hintahaarukkasi puitteissa.
Hyvä Rotaxkone on käytettynä jotain 1500 + iästä, varusteista ja huoltotilanteesta riippuen.
Käytetyt SM rungot on tonnin ja kahden välissä useimmiten kunnosta ja ajomäärästä riippuen, etujarrulliset yleensä vähän kalliimpia.
Merkki on makuasia, yleiset merkit joihin saa helpolla osia on varma valinta. CRG, Kosmic/Tonykart/Art/Haase/Maranello/Ninar jne.
Mitä uudempi, sen pitempään kilpailukykyinen ainakin yleensä.
Titityy eli DD2 vaatii oman rungon, muuten se sinänsä on Rotaxin tekniikkaa.