Onko tuohon pakoputken rikkoutumis, kiinnitys, ym. juttuun tullut uutta tietämystä?
Se, että alkupään putki halkeaa hitsauksesta, viittaa huonoon hitsiin. Ei varmaankaan kyse ole mistään polttoaineen räjähdysmäisestä palamisesta putkessa?
Onko tuo R95/R120 uusin pakoputki kuinka paljon painavampi, kuin aikaisemmat mallit? Jos, niin jo sekin vaatii kiinnityksiltä enempi. Jos kanttareita ylittelee, tai auto muuten tekee kovin äkkinäisiä liikkeitä, niin pakoputken pitäisi niissä pysyä suht hyvin mukana. Täysin kiinteä rikkoo paikat. Putken tuenta pitäisi olla sellainen, ettei se jää värähtelemään, kun sitä vähän kopauttaa. Sen vuoksi kumia olisi hyvä olla joustoelementtinä, kun siinä on vaimennusta. Pelkkä teräs on värähtelemään jäävä jousi (ei ole vaimennusta). Mutta nuo värähtelyjutut enempikin katkaisee putkia, eikä niinkään halkaise.
Erona näyttäis noissa putkissa olevan se, että aikaisemmin se mutkaosuus oli moottorissa kiinni, ja joustava liitos siinä suoralla osalla. Nyt se joustava osa on hyvin lähellä moottoria. Jonkunlainen lisäväänne saattaa siihen uuden vaimentimen mutkaosuuteen syntyä ajossa niin, että huono hitsi ei kestä.