Kirjoittaja Aihe: rotax max kaasutin  (Luettu 7785 kertaa)

tomppa80

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 5
  • Kotirata: vaasa
  • Moottorimerkki: rotax
  • Runkomerkki: maranello
rotax max kaasutin
« : 18.09.2013 18:49 »
elikkäs ei vastaa kaasuun heti ja pätkii alakierroksilla kaasua lisättäessä?

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: rotax max kaasutin
« Vastaus #1 : 18.09.2013 22:28 »
Mitä olet tehny itse syyn löytämiseksi?


saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: rotax max kaasutin
« Vastaus #2 : 18.09.2013 23:19 »
Mitä olet tehny itse syyn löytämiseksi?
  ;D ;D ;D
Jep, perusjutut ensin. Kato ettei rikastin ole päällä (vipu pystyssä), kaasari on puhdas, tulppa uusi, neula kunnossa ja vasta sitten pienennät suuttimia. Onko se koskaan toiminut? Kohokaasarilla kone helposti tukehtuu jos pamauttaa kaasun pohjaan, työnnä kaasua lisää sitä myöten kun kierrokset lisääntyy. Kalvokaasari ei ole niin herkkä.
Edit: tulviiko, onko bensanpinta liian ylhäällä?
« Viimeksi muokattu: 19.09.2013 10:00 kirjoittanut saaskpe »
-petri-

caveman

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 92
Vs: rotax max kaasutin
« Vastaus #3 : 19.09.2013 08:18 »
rikkinäinen akku saa myös ihmeitäaikaan >:(

tomppa80

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 5
  • Kotirata: vaasa
  • Moottorimerkki: rotax
  • Runkomerkki: maranello
Vs: rotax max kaasutin
« Vastaus #4 : 19.09.2013 11:12 »
 ei oo ryyppy päällä. ;) bensan pintaa on nostettu ja suutinta kokeiltu 168-172.pätkii ylensä vasemmalle kääntyessä.nyt on 168 suutin ja neulan sokka ylimmässä.

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: rotax max kaasutin
« Vastaus #5 : 19.09.2013 17:19 »
Niin onko se toiminut ennen? Alkoiko ongelmat bensanpinnan muutosten jälkeen? Onko kohot varmasti oikealla puolella "haarukkaa"? Lipsahtaa helposti väärinpäin tai pois haarukan päältä kantta kiinnittäessä.

tomppa80

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 5
  • Kotirata: vaasa
  • Moottorimerkki: rotax
  • Runkomerkki: maranello
Vs: rotax max kaasutin
« Vastaus #6 : 19.09.2013 17:37 »
tehny kokoajan..ja vain vasemmalla kääntyes jarrutuksen jälkeen kun lisäät kaasua niin pätkäsee muutaman kerran.

jeronen72

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 311
Vs: rotax max kaasutin
« Vastaus #7 : 19.09.2013 17:43 »
tehny kokoajan..ja vain vasemmalla kääntyes jarrutuksen jälkeen kun lisäät kaasua niin pätkäsee muutaman kerran.

Mahtaisko kyseessä olla niinkin yksinkertainen ongelma kuin tankissa oleva bensaletku. Letku voi olla liian pitkä ja ns. jumissa vasemmalla puolella, jolloin jos bensaa on riittävän vähän niin pääsee letkuu käännyttäessä hiukka ilmaa.

Ihan vain ajatus - ei välttämättä ratkaisu.
Vauhti pidentää aikaa!

tomppa80

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 5
  • Kotirata: vaasa
  • Moottorimerkki: rotax
  • Runkomerkki: maranello
Vs: rotax max kaasutin
« Vastaus #8 : 19.09.2013 17:50 »
ajoin täydellä tankilla viimeks.kierroksia kun pitää vähä ylempänä mutkassa niin ongelmaa ei oo..

saaskpe

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 684
Vs: rotax max kaasutin
« Vastaus #9 : 19.09.2013 18:01 »
Tuolla se vastaus on: http://www.rotaxjetting.com/PDFs/Documents/The%20Old%20Dellorto%20Tuning%20Manual.pdf

Edit: imukaula rikki, vetää ilmaa.. Tulppa on kyllä yleisin käyntihäiriön aiheuttaja, vaikka kipinää irtona niin paineessa ei. Tarkistappa vielä ilmaruuvi, on saattanut pyöriä auki, 1-1,5 kierrosta on aika hyvä.
Edit vielä. Ilmaruuvissa 10 min säätö vaikuttaa kulkuun, ts on aika tarkka. Oikea asento on silti kaikkien säätöjen summa. Avaaminen vähentää alipainetta venturissa ja laihentaa seosta.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2013 19:39 kirjoittanut saaskpe »
-petri-

tomppa80

  • Juniori
  • *
  • Viestejä: 5
  • Kotirata: vaasa
  • Moottorimerkki: rotax
  • Runkomerkki: maranello
Vs: rotax max kaasutin
« Vastaus #10 : 19.09.2013 19:16 »
täytyy vaihtaa tulppa ja tarkistaa toi kalus.ilmaruuvi on ollu 2,5 auki. kiitos vinkeistä! :)


 

Team Laine Verkkokauppa