Juuri näin. Ero vaihteellisten ja "suoravetoisten" kanssa on vaihteisto jonka öljyt on hyvä saada ennen ajoa lämpöiseksi.
Rotax:in kytkimestä en tiedä, mutta IAME:n / Vortex:in / Radne:n / Sonik:in / WorldFormula:n kytkimet eivät ole pukilla käytettäessä moksiskaan. Maassa paikallaan käytettäessä taas kytkimen laakeri rullaa, eikä sille ole erillistä voitelua, joten tätä kannattaa välttää. (poislukien Radnen R120 josta löytyy voitelukanava kampikammiosta)
Tulpan sammuminen on perua juuri tuosta alakerran täyttymisestä. Virtaus ei tyhjäkäynnillä riitä nostamaan kaikkea tavaraa männänpäälle ja sillä hetkellä kun pitkän tyhjäkäynnin jälkeen avaat kurkkua niin kasvanut virtaus nostaakin alakerrasta kerralla kunnolla tawaraa joka sammuttaa kynttilän. (tämän johdosta savun muodostus on sakeaa kun lähtee tyhjäkäynnin jälkeen liikkeelle) Tyhjäkäyntipiiriä ei taas voi niin paljon kuristaa jottei näin kävisi, koska tällöin loppuu myös voitelu. Tähänkin on olemassa lääkkeet: Tuorevoitelu systeemi, mutta sellaisen saapumista kartingmoottoreihin saadaan vielä odottaa pitkään... (vaikka tekniikka on ollut jo MP:ssä / perärutkuissa -70 luvulta asti käytössä)
Ei muutakun pelit käyntiin ja kevyesti rataa pitkin kunnes koneen veden lämmöt on paltiarallaa >30..35C. Käsivarrella voi vähän suojata syylaria jotta lämpenee nopeammin.
Kelistä riippuen noin 1-1½ kierrosta radalla. (radan pituus toki vaikuttaa
)
Kylmillä keleillä syylareita teippaillaan umpeen, jotta saadaan lämmöt pysymään halutulla tasolla.