Kirjoittaja Aihe: Esittely  (Luettu 29232 kertaa)

Tomppa76

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
  • Kotirata: Tattarisuo
  • Moottorimerkki: Raket120
  • Runkomerkki: CRG
Esittely
« : 19.10.2013 19:04 »
Hello,

Ostettiin just muutaman kaverin kanssa raket 120 ja tänään käytiin toteamassa tattarisuolla että auto menee eteenpäin.
Eli täysin ummikkoja ollaan moottorien/kartingin suhteen, mutta henk.koht ainakin tarkoitus olisi opetella vähän enemmän tosta moottorista ja yleensä kartingista.

Meistä:
Ollaan reilu kolmekymppisiä sällejä helsingistä ja mulla on karting-kokemusta ehkä meistä eniten. Olen käynyt juniorin kanssa syksyn tuolla käpylän kart in clubilla ajelemassa, ja muutaman kerran vuokra-autolla tattarisuolla(siitä se ajatus sitten lähti...).
Toisin sanoen kokemusta ei juuri ole, mutta intoa sitäkin enemmän.
Tarkoitus olis ensi kaudella ainakin tohon fossiili-sarjaan ottaa osaa.

Auto:
2008 CRG Black star-runko.
Koneen iästä en tiedä, mutta kovin vanhalta se ei vaikuta(on aika siistin näköinen ulospäin).

Tosiaan tänään käytiin pyörähtämässä radalla vanhoilla gummeilla ja ilman mitään säätöjä(eipä muuten tullut tarkistettua edes noita rengaspaineita...). Nopein aika oli öbaut tasan minuutti, joka kyllä mulle kelpaa tässä vaiheessä.

Mä olen nyt lueskellut näitä juttuja täältä ja muulta, ja yritän sisäistää kaiken mahdollisen, mutta ajattelin silti kysäistä tässä samalla teiltä konkareilta, mitä kannattaa tehdä/tarkistaa jos vielä tänä syksynä pääsee radalle?

Talvella on tarkoitus pistää moottori huoltoon kyllä, ja putsataan runko ja huolletaan muutkin osat.

Tässä tällainen nopea esittely perinteisillä kysymyksillä. Laitetaan lisää kysymyksiä kun niitä ilmaantuu. Ja saa ilman muuta laittaa vinkkejä ja neuvoja tännepäin.

On tää vaan kivvoo!!!

Tomppa

maxiv

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 181
  • Kotirata: Lavinto
  • Runkomerkki: Energy
Vs: Esittely
« Vastaus #1 : 19.10.2013 19:39 »
Tervetuloa! Laitteiden putsaus -varsinkin kaasarin- kannattaa ottaa tavaksi tehdä joka ajopäivän jälkeen. Ja kaasarin säätäminen kannattaa opetella heti alkajaisiksi.

Autoon perehtymisen voisi aloittaa vaikka tarkistamalla että ketjulinja on suora. Säästät ketjuja ja rattaita. Sitten voisi katsoa laitteen etupään kulmat kohilleen. Penkki oikealle paikalle. Jarrujen toimivuus ja kaasun palautus.

Tässä alkuun - kokeneemmat jatkakoot... :)
- MarkoV

caveman

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 92
Vs: Esittely
« Vastaus #2 : 19.10.2013 21:10 »
se 60sek kierrosaika ei kelpaa se kannattaa oppia heti alkuun,kun ensi syksynä paukautat alle 52sek niin tilanne on sama..tulet huomaamaan ;D

Tomppa76

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
  • Kotirata: Tattarisuo
  • Moottorimerkki: Raket120
  • Runkomerkki: CRG
Vs: Esittely
« Vastaus #3 : 19.10.2013 23:18 »
se 60sek kierrosaika ei kelpaa se kannattaa oppia heti alkuun,kun ensi syksynä paukautat alle 52sek niin tilanne on sama..tulet huomaamaan ;D

 ;D
Joo, tää on kyllä huomattu, dänks!
Nyt mennään jokatapauksessa näillä, koittakaa kestää...

Mites toi kaasarin putsaus hoituu?
Jos ens viikonloppuna kelit on vielä, niin käydään vetämässä toiset talvitestit. ;)
Tervetuloa opastamaan kaikki paikalliset...

rämeairo

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 399
  • Sairasta menoa
    • Daddy's Racing
  • Kotirata: Tuikkala
  • Moottorimerkki: parilla
  • Runkomerkki: Art gp
Vs: Esittely
« Vastaus #4 : 20.10.2013 08:55 »
http://www.laukaanmoottorimiehet.fi/index.php?osio=karting&sivu=kartohjeet

Tuolta noin opettelet kaiken kunnolla ni perus asiat ainakin alkaa sujuun.

Ja toinen hyvä säätösivu on
http://aaukarting.com/4

Onneksi suomen talvi on pitkä niin ehtii itsekkin opetteleen nämä uudestaan välivuoden jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 20.10.2013 09:27 kirjoittanut rämeairo »
Onneksi kuski voi aina syyttää mokaanikkoa

DSMarko

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 768
Vs: Esittely
« Vastaus #5 : 20.10.2013 09:27 »
Jollette tiedä CRGn rungon perussäätöjä (keulan leveys, ajokorkeus, perän leveys, caster), kysykää vaikka Jaatiselta (maahantuoja, Malminkartano), mistä kannattaa lähteä liikkeelle (myös penkin paikka, painonjakauma).

Silloin tiedätte myös perussäädön mihin palata, jos olette jostain syystä säädöissä "eksyksissä".

"Jos kaikki tuntuu olevan hallinnassa, et aja tarpeeksi kovaa"
Mario Andretti

JTH

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 72
Vs: Esittely
« Vastaus #6 : 20.10.2013 10:52 »
se 60sek kierrosaika ei kelpaa se kannattaa oppia heti alkuun,kun ensi syksynä paukautat alle 52sek niin tilanne on sama..tulet huomaamaan ;D

Aika kova jätkä saa olla jos kiertää Tattarisuon Raketilla alle 52 sekunnissa.  :o

caveman

  • Grade B
  • ****
  • Viestejä: 92
Vs: Esittely
« Vastaus #7 : 20.10.2013 10:59 »
en tiedä tattiksen kierroajoista mitään..tuo oli esimerkki ;D

sirace

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 330
Vs: Esittely
« Vastaus #8 : 20.10.2013 11:08 »
se 60sek kierrosaika ei kelpaa se kannattaa oppia heti alkuun,kun ensi syksynä paukautat alle 52sek niin tilanne on sama..tulet huomaamaan ;D

Aika kova jätkä saa olla jos kiertää Tattarisuon Raketilla alle 52 sekunnissa.  :o

Toi minuutin aika on todella kova jos kokemus rajoittuun vain sisäkartingiin ja autossa oli vielä vanhat "korput". On runko ollut säädöissä... tai rattimies penkissä.  ;)

Tomppa76

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
  • Kotirata: Tattarisuo
  • Moottorimerkki: Raket120
  • Runkomerkki: CRG
Vs: Esittely
« Vastaus #9 : 20.10.2013 12:20 »
Kiitoksia näistä.
Mites toi takaratas, minkä kokoinen sen pitäis olla? En itseasiassa edes tiedä mikä ratas siinä meidän masiinassa on...  ::)
Täytyy alkaa pitämään kirjaa näistä asetuksista kun mulla ei mikään norsun muisti ole... Pääsee sitte takapakkia jos tarvii.

Kattelin tuolta Jaatiselta sivuilta tota sergein manuaalia, mutta se on ilmeisesti uudemmalle rungolle. Täytyy soitella sinne huomenissa ja kysellä lisää.

Mites kun noita kaasareita on kolmea eri mallia, onko niissä isojakin eroja?

vtuonone

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 392
    • Youtube kanava
Vs: Esittely
« Vastaus #10 : 20.10.2013 13:10 »
Isoin ero noissa kaasareissa on pääsuutin.
Ko kaasarissa ei ole kuin yksi ruuvi niinpä toista puolta pelataan popOff:lla.
Sami P. on listannut sivulleen nuo paineet mallista riippuen, joilla ei jalkoihin jää.
http://teamsamipensala.com/?page=articles&id=139

Paineiden lisäksi toinen tärkeä juttu on, että kalvot ovat hyväkuntoiset.

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Esittely
« Vastaus #11 : 20.10.2013 22:46 »
Tervetuloa vaan!!
Koko eka kausi menee kevyesti sitten rungon perussäädöillä. On parempi oppia ensin ajamaan yhdellä sädöllä, jotta osaa erottaa mihin ja miten joku toinen säätö vaikuttaa. CRG on muutenkin säädöiltään helppo peli, pääosin perus setti toimii. Korkeintaan taka- / etupään leveyksillä voi hakea sopivaa balanssia / ajotuntumaa. -06:sen CRG:llä pärjäsi perussäädöin aina ihan TAG:in kärkijoukkoon asti. (-07 ja =08) Voittoon olis tarvittu lahjakkaampi kuski ...  ;D
Homman Pitää Olla Hauskaa

Tomppa76

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
  • Kotirata: Tattarisuo
  • Moottorimerkki: Raket120
  • Runkomerkki: CRG
Vs: Esittely
« Vastaus #12 : 21.10.2013 22:02 »
Kiitoksia kaikista vastauksista ja jeesistä!

Soittelin tänään tonne Jaatiselle, mutta unohtui ottaa ylös miten tota caster/camber epäkeskoa tulkitaan. Eli tässä kuva tämän hetkisestä setupista ja tarkoitus olis saada se nollaan.
Jos joku osaa kertoa miten toi nyt on ja miten sitä säädetään niin olisin erittäin kiitollinen.

Vaihdettiin tänään myös toi takaratas 85 piikkiseksi, mutta nyt huomattiin että ketjut on liian lyhyet, eikä moottoria saa tarpeeksi taakse. Eli nyt sitten ketjujen ostoon...
Laskin että nykyiset ketjut on 108 lenkkiset, ja aivan liian tiukalla kun moottori on taaimmaisessa asennossa. Riittääkö 110 lenkkiset ketjut vai pitääkö hommata 112?


olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: Esittely
« Vastaus #13 : 22.10.2013 15:49 »
Tarvitset laserit tai kiekot, jotta saat tarkistettu camberin totuuden. Nyt ton kuvan perusteella siinä on positiivista camberia. Jos haluat sen nollaan, niin siirrä toi piste mikä on lukitus ruuvin vieressä kaksi naksua myötäpäivään, niin että piste on eteenpäin. Samalla siinä tulee täydet casterit mikäli alla on "nolla pala". Tämä on ihan hyvä perussetuppi.

Voi olla, että toi C-pala missä olka-akseli on kiinni tai runkoputki on solmussa, niin noilla säätöpaloilla on haettu laserin pisteet haluttuun paikkaan. Muuten toi nykyinen asetus toimii ehkä sateella... en tiedä.

Netistä löytyy paljon tietoa caster/camber ja Ackermaninkulmista. Opiskele ne, niin ymmärrät perusajatukset.
Ja radoilla menet ihan pokkana repimään hihasta viisaampia kysyäksesi neuvoa.

Ossip

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 295
Vs: Esittely
« Vastaus #14 : 22.10.2013 16:28 »
Mutta jos alhaalla on epäkesko samassa asennossa niin camber nollassa ja vähän casteria? Ei välttämättä ihan "hukassa" tuokaan säätö.

Tomppa76

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
  • Kotirata: Tattarisuo
  • Moottorimerkki: Raket120
  • Runkomerkki: CRG
Vs: Esittely
« Vastaus #15 : 22.10.2013 16:58 »
Joo, oon yrittänyt lukea kaikista mahdollisista paikoista noista säädöistä ja oon ladannu koneellekin "iltalukemista"  ;)

Se alemman säätökiekkon täppä osoittaa viistosti taaksepäin, öbaut penkkiin päin. Eli jos molemmat kiekot osoittaa eteenpäin, caster ja camber pitäis olla nollassa?

Lasereita meillä ei ole mutta on säätökiekot kyllä ja tarkistellaan noita huomenna kun vaihdetaan noi ketjut.
Täytyy muutenkin huomenna tutkia tota hommaa miten se käytännössä pelittää, kun ei löydy mistää säätöohjeita ton näköiselle systeemille. Uudelle rungolle löysin muutamankin manuaalin mutta kun tää on 2008 niin en ole tälle sitä löytänyt. Eli jos joku tietää mistä löytyy niin saa laittaa vinkkiä...
« Viimeksi muokattu: 22.10.2013 17:00 kirjoittanut Tomppa76 »

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: Esittely
« Vastaus #16 : 22.10.2013 17:37 »
Kyllä. Alemman jos laitat osoittamaan taaksepäin saat niinkutsutun fullcaster asennon. Se on hyvä asetus  ;)

Veikkaan noiden asentojen perusteella säätöjen olevan melko persiillään tällähetkellä :)

Sun ei tarvitse löytää netistä just samanlaista. Kaikissa periaate on sama.
Runkomerkeissä on eroja. Joissain rungoissa on casteria valmiiksi jo, niin paljon että ei voi tolla fullcasterilla ajaa.

Tyly vastaus kuuluu näin: Laita ne nuolet eteenpäin ja ajakaan, niin monta vuotta että kierrosaika ei enää parane ja joka stintillä ajatte kierrosajan kympän sisään. Sen jälkeen voi alkaa säätämään :)

Jani Malin

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 143
    • XON
Vs: Esittely
« Vastaus #17 : 22.10.2013 19:47 »
Tosta manuaalista löytyy crg:n perusasetukset. Niinkun MKR sano niin niitä ei tartte mihinkään muuttaa. Sen jälkeen kattoo vaan että pyörät on suorassa tai 1mm haritusta ja sitten vaan ajoa. Sateella ne voi tietty vetää taakse jos haluaa hifistellä, mutta kannattaa sekin aika käyttää varikolla siihen että teippaa ne kalossit paremmin jalkaan niin ei kastu niin pahasti...

http://www.kartcrg.com/pdf/crg_manual_en.pdf

Tomppa76

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
  • Kotirata: Tattarisuo
  • Moottorimerkki: Raket120
  • Runkomerkki: CRG
Vs: Esittely
« Vastaus #18 : 22.10.2013 20:50 »
Kiitosta jälleen.

Joo, vakio-setupilla ajellaan kyllä aluksi, senpä takia täytyykin yrittää selvittää ne ensin  ;)

Kuinka tota kiekkoa säädetään? Huomasin että siihen on joku erikoistyökalu mutta onnistuuko säätäminen ihan normityökaluilla?

Kattelin tota CRG:n manuskaa ja sen mukaan(jos ymmärsin oikein...) toi täppä pitäisi osoittaa sisäänpäin alhaalla ja ylhäällä?
Ton manuaalin säätörenkaassa on asennot O,I,II ja III. Noista kuvista päätellen II pitäis osoittaa sisäänpäin ja se on CRG:n vakio-asetus. Eli pitäiskö mun säätörenkaat(joissa on vaan se merkki yhden reiän kohdalla) osoittaa myös sisäänpäin?



Sitten seuraava huomio:
Kun kääntää ratin jompaan kumpaan ääriasentoon, juuri ennen ääriasentoa ulompi pyörä alkaa kääntymään takasin vastakkaiseen suuntaan. Mitämitä?  :o

Jani Malin

  • Grade A
  • *****
  • Viestejä: 143
    • XON
Vs: Esittely
« Vastaus #19 : 23.10.2013 08:30 »
Kyllä se kääntyy ihan normi työkaluilla. Pultti vaan kunnolla löysäksi.

En tiedä millainen säätöpala se on, mutta oletettavasti se piste merkkaa perusasetuksen - eli ne sisäänpäin yltä ja alta. Kun laitat sen löysälle ja pyörittelet niitä siinä vähän aikaa niin sen tajuaa kyllä miten se toimii.

Se että pyörä kääntyy takaspäin on ihan normaalia. Johtuu Ackermanista tai sen toteutuksesta kaiketi.

Tomppa76

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
  • Kotirata: Tattarisuo
  • Moottorimerkki: Raket120
  • Runkomerkki: CRG
Vs: Esittely
« Vastaus #20 : 23.10.2013 20:27 »
Noni,

Nyt pitäis olla lähellä nollaa kaikki, säädettiin ja mittailtiin tänään koko päivä.

Alunperin asetukset oli ihan erilaiset vasemmalla ja oikealla, mutta soitto entiselle omistajalle paljasti että auto on säädetty Paimion radalle ja puolet tosiaan oli erilaiset...

Nyt mitattiin säätöjen jälkeen kiekoilla seuraavia lukuja:
-kiekkojen yläreuna 925mm
-kiekkojen alareuna 928mm
-kiekkojen etureuna 927mm
-kiekkojen takareuna 926mm

Eli asteista en osaa sanoa, mutta lähellä nollaa ollaan. Täytyy vaan keksiä joku keino mitata toi takareuna ilman että joutuu ottamaan pohjalevyn ja tankin kokonaan irti...  8)

Perjantaiksi laitetaan renkaat sun muut takasin kiinni ja käydään radalla testaamassa... Nice!

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: Esittely
« Vastaus #21 : 23.10.2013 21:40 »
Hyvät säädöt! Onko ne säätöpalat ylhäällä ja alhaalla, vasemmalla ja oikealla puolella samoissa kohdissa suhteessa toisiinsa. Eli ne pisteet molemminpuolin samoissa kohdissa?
Se vain kertoo onko olka-akselit tai sen kiinnikkeet saanut siipeensä. Ei se mikään maailmanloppu ole vaikka pientä eroa on.
Tuolla teidän säädöllä, jos alapala on menosuuntaa nähden keskellä yläpala pitäisi olla yhden pykälän verran oikealla/ulospäin.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2013 21:44 kirjoittanut olpe78 »

Tomppa76

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
  • Kotirata: Tattarisuo
  • Moottorimerkki: Raket120
  • Runkomerkki: CRG
Vs: Esittely
« Vastaus #22 : 23.10.2013 23:04 »
Ne säätökiekot on ylhäällä merkki sisäänpäin ja alhaalla merkki viistosti taaksepäin(penkkiä kohti).
Soitin tänään Jaatiselle ja varmistin että kun molemmat merkit(ylä ja ala) on sisäänpäin pitäisi säädöt olla nollissa. En saanut niitä nolliin sillä säädöllä, joten kokeilin tota ja nyt näyttää jo aika hyvältä.
Casteria tuli tietysti yks naksu vakiosta lisää, mutta toi nyt on niin lähellä kun näillä pähkäilyillä osattiin...

Tomppa76

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
  • Kotirata: Tattarisuo
  • Moottorimerkki: Raket120
  • Runkomerkki: CRG
Vs: Esittely
« Vastaus #23 : 26.10.2013 10:49 »
Hyvältä vaikuttaa!
Eilen käytiin testaamassa säädöt radalla, ja oikein hyvältä vaikuttaa. Rata oli märkä ja alla oli Maxxis SLW sadekelin renkaat, slickseillä ei olis ollut mitään asiaa radalle, sen verran kosteata oli... Mutta kivvoo!  ;D

Takapito oli nyt todella hyvä kun olin pistänyt taakse jäykkärin ja kiinnittänyt takapuskurin kunnolla(oli löysällä aikaisemmin).
Eteen olisin halunnut lisää pitoa, kun auto puski mutkan ulostulossa koko ajan, mikä vähän ärsytti. Yritettiin saada lisää pitoa laittamalla enemmän painetta eteen, mutta ei se mun mielestä oikein auttanut. Paineet oli takana: 0,7bar edessä: 1,0bar. Miltä noi vaikutta?

Ohjaus tuntui paljon tarkemmalta kun aikasemmin, ja muutenkin auto tuntui paremmalta. Harmi vaan ettei nyt pysty esim vertaamaan kierrosaikoja kun oli märkää ja eri renkaat alla.
Vauhtikin oli ihan kohdallaan, kun laskettiin RPM to speed-laskurilla huippunopeudeksi 93km/h!

Ajon jälkeen putsattiin kaasari kun pelkästään me ollaan ajettu autolla n.200 kierrosta eikä tietoa ole koska edellinen omistaja sen on viimeks putsannut.
Myös kaasuvaijeri menee ens viikolla vaihtoon ja käydään hakemassa lisää levityspaloja eteen.

Pitäiskö tässä vaiheessa huoltaa jotain muutakin?

Saattaa olla että mennään vielä radalle, jos säät sallii.  8)
« Viimeksi muokattu: 26.10.2013 10:51 kirjoittanut Tomppa76 »

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: Esittely
« Vastaus #24 : 26.10.2013 12:41 »
Mikä rata? Mikä moottori? Tosi kova huippunopeus sateella....

MKR

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 1643
Vs: Esittely
« Vastaus #25 : 26.10.2013 12:52 »
Eteen saat lisää pitoa, kun vähennät pitoa takaa, esim ottamalla jäykkärin irti.
Mistään ei saa jatkuvasti ammennettua etu-/takapäähän pitoa lisää, vaan kyse on balanssista.
Homman Pitää Olla Hauskaa

Tomppa76

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
  • Kotirata: Tattarisuo
  • Moottorimerkki: Raket120
  • Runkomerkki: CRG
Vs: Esittely
« Vastaus #26 : 26.10.2013 13:24 »
Mikä rata? Mikä moottori? Tosi kova huippunopeus sateella....

Tattarisuolla raket120. Max kierroksia moottori otti alfanon mukaan 11960 ja takana oli 85 piikkinen ratas, edessä 12 piikkinen. Renkaat oli Maxxis SLW, halkaisijaksi mittasin 28,5cm.
http://www.diygokarts.com/speed-calculator.html
Ton mukaan ainakin nopeus olis 93Km/h?

Joo, näin vähän ajattelinkin tosta etupään pidosta. Täytyy ensin yrittää levittää etupäätä lisää, meillä ei ole levityspaloja kun 3cm molemmille puolille. Ajattelin ekaks kokeilla jos laittaa 1cm lisää molemmille puolille?
Penkki on myös todella kallellaan taakse, sitä ajattelin vähän nostaa pystympään kanssa että saa vähän lisää painoa eteen.
Tässä nyt vielä opetellaan näitä juttuja ja yritetään saada auto lähelle noita tehtaan specsejä. Sillä ajellaan sitte ensi vuosi ja ehkä sen jälkeen aletaan kattelemaan tarkemmin kaiken maailman camberit sun muut...

olpe78

  • Tosi kuski
  • ******
  • Viestejä: 725
Vs: Esittely
« Vastaus #27 : 26.10.2013 13:30 »
Hyvää työtä teette, kun treenaatte ja olette kiinnostuneita myös ropaamaan. Tsemppiä ensi kauteen.

Toi nopeus ei ole todellista. Veikkaan että maximissaan n.70km/h olette uskaltanu ajaa 1 mutkan jarruun. Eiköhän siellä huiput raketilla kuivalla 160 kilosena aja noin 80km/h?!

Tomppa76

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
  • Kotirata: Tattarisuo
  • Moottorimerkki: Raket120
  • Runkomerkki: CRG
Vs: Esittely
« Vastaus #28 : 26.10.2013 13:57 »
Kiitoksia paljon!
Tullaan taas häiriköimään tänne kun tulee lisää kysyttävää.  ;D

Toivottavasti vielä pääsee ajamaan kuivalla ettei tarvii odotella kevättä. Kovat on menohalut...

Tomppa76

  • Grade C
  • ***
  • Viestejä: 57
  • Kotirata: Tattarisuo
  • Moottorimerkki: Raket120
  • Runkomerkki: CRG
Vs: Esittely
« Vastaus #29 : 07.11.2013 10:36 »
Nyt on autoa purettu, jotta saadaan putsattua koko runko.
Siinä sitte nousi esiin ongelma:
Miten noi sivu-ponttoniraudat on kiinni? Otettiin kaikki muoviosat irti ja sivuraudoissa on ne jouset. Jouset otettiin irti, mutta ei saatu niitä rautoja irti... Mitään ruuveja ei näkynyt millä ne olisi kiinni mutta ei vaan lähtenyt.
Ja autohan on siis CRG black star 2008.

Ja muutama ponttooneissa oleva vastakappale(mutteri) oli murtunut irti muovista. Onko teillä noille jotain poppakonstia jolla ootte ne kiinnittäneet takasin vai laitetaanko vaan mahd tiukkaa liimaa ja nippusiteitä?

Kiitti,
T


 

Team Laine Verkkokauppa