Olen miettinyt KZ2-harrasteauton uusimista, ja ehkä jopa kisaamista, jos vauhdin saa monen vuoden tauon jälkeen kohdalleen. Karting-moottoreista on aika vähän tietoa saatavissa netistä, tai sitten en vain osaa etsiä. SM-sarjat keskustelun perusteella erot saattavat kuitenkin olla aika suuria. Siellä valotettiin, että uusissa koneissa pykälä saattaa mennä päälle kaasu pohjassa
ja
Ainakin Modenassa ja BMB:ssä on akselit uudelleen järjestetty, BMB tosin taisi tulla jo vuodelle 2012. 2013-2021 luokituksen koneita on vähän joka merkiltä, onkohan monessakin moista? Mahtaakohan nuo kestää?
Eli noissa siis pykälä menee päälle kaasu pohjassa? En ihan heti ymmärrä miten se on mekaanisesti mahdollista ilman merkittävää rasitusta laatikolle, enkä löydä mitään sitä tukevaa mainintaa webistä, mutta ehkä se sitten on mahdollista.
Mitä todellisia eroja KZ2-koneissa on, ja onko joku kone jostain muusta syystä ylise muiden? Nyt alla on Maxter MXO. Ajattelin päivittää sen MXS:ään, mutta nyt en olekaan varma. Myös Rubigin mega on käynyt harrastemosana mielessä