Ensin meinasin jättää komentoimatta mutta teen sen nyt kuitenkin:
1. Tämä laji alkoi mennä jo silloin päin pyörän satulaa kun Kartingliitto luopui osaltaan määrätystä toiminnasta rahapulassa AKK:lle.
2. AKK:n kanssa riiteleminen on kuin juoksisi päin seinää, toivotan onnea pyrkimiksille.
Kyllähän osallistujamäärät saadaan myös nousuun kun luovutaan kaikista säännöistä...
Kyllähän kilpailuja voi järjestää harrastajapohjalta miten vain, esim. fossiilisarjat, nappulaturnaukset, leirikilpailut, nuorisoasiainkeskuksen leirit, Tag-sarja, Rotax (siihen systeemiin ei Mika enää AKK:ta ota, aikainaan tarjosi mutta ei kelvannut), Formula A-Historic race jne. Käsittääkseni kuitenkin näitäkin tehdään yhteistyössä AKK:n jäsenseurojen kanssa.
Totuushan on se nykyään, että toimitsijalisenssejä ei ole riittävästi porukalla, jotta esim. SM-osakisa onnistuisi yhden seuran voimin!
En ole suinkaan vastaan pikkuluokkien kilpailuja, ne jotka asiaa halusivat eivät vain ilmiselvästi osanneet lobata lajiryhmää. Ostin 1995 pojalleni Suomen ensimmäisen Cadet auton käytettynä sillä oli ajettu kaksi kertaa, kuulin mm:ssa kommentin eräältä kartingin tekniikkapuolen ukkelilta, toivottavasti tuollaisia ei tule lisää Suomeen. Kyseenalaistaako, joku tänä päivänä Cadetit???
Olen 2000-luvulla ollut nostamssa silloisen ICC:n henkiin nykyisen KZ:an yhdessä Myllyniemen Pekan kanssa. Silloisen mekanikoitavani isä mm:ssa järjesti Lappeenrannan kansalliseen ICC-kisaan liki 60-vuotiaan kaverin ajamaan, jotta luokka saatiin ajettua minimi osanottajamäärällä 10 osallistujaa. Silloinen lajiryhmän pj laukaisi minulle Lahdessa seuraavasti: "Voittehan te kuvitella saavanne SM-arvon, ette sitä kuitenkaan saa." Vastasin: "No sinähän et sitä yksin päätä." Seuraavana vuonna luokalla oli CUP-arvo ja kerrasta poikki SM:ä. Kunnes valitettavasti luokka saatiin nitistettyä.
AKK haluaa pitää talutusnuoran kireällä.